Raskaaksi 2019

Esikoisen raskaudessa mies tais olla just eka käynnillä mukana, mutta ei sen jälkeen. Enkä kyllä osannu kaivatakaan kaveriksi.

Galluppi: tuleeko/tuliko puoliso mukaan ensimmäiselle neuvolakäynnille? Entä seuraaville? Työ voi tietysti olla esteenä, mutta jos olisi mahdollisuus.

Oon jo huuruissani lukenut meidän alueen neuvolan ja keskussairaalan tiedot ja ohjeet synnyttämään lähdöstä alkaen. :hilarious:

Edit. Siellä siis kehotettiin tulevaa isää tulemaan mukaan ekalle käynnille.

Mies oli mukana ekalla käynnillä ja ehdittiin silloin jo sopimaan, että tulee ainakin kaikkiin ultriin mukaan. Onneksi täällä saa neuvolaan myös ilta-aikoja.

Mietin että jos mies ei pääsis mukaan ja jos kuolen stressiin ennen ekaa neuvolaa, onkohan kuinka kallista yksityisellä varhaisraskauden ultra? :rolleyes:

Terveystalolla tais olla siinä 130€. Aika iso hintahaitari on kyllä, kun riippuu paljolti paikasta. Halvin mitä tuli vastaan tais olla n. 70€.

Mietin että jos mies ei pääsis mukaan ja jos kuolen stressiin ennen ekaa neuvolaa, onkohan kuinka kallista yksityisellä varhaisraskauden ultra? :rolleyes:

Riippuu pitkälti paikasta. Terveystalolla hintaa ois tullu n. 250e (ultra+lääkärinpalkkio), mut käytiin Perhe-Artella (pisteet Lahdessa ja Helsingissä) ja maksettiin karvan vajaa 80e. Voin suositella lämpimästi jos koordinaatit täsmää. Tuolla Perhe-Artella kätilö ultraa, Terveystalolla ois ollu lääkäri, joten siitä tulee tuo huima hintaero. Säästettiin paljon rahaa vaikka ajettiinkin 150km/sivu.

Joku kyseli neuvolakäynneistä. Miun mies haluaa mukaan kaikkeen, ja tottakai hänet mukaan haluan. Korvaamaton tuki ja turva oli sillonkin kun kkm helmikuussa todettiin. Yhdessä sitten itkettiin.

Täällä ois nyt dpo4 ja valkovuoto runsastunu hurjasti. Herättää toiveita kovasti mut eihän sitä tiedä.
Pahoinvointiakin ollut eilen ja tänään mut siitä saa kiittää vaan ja ainoastaan tätä vatsatautia, jonka ilmeisesti ystävän lapsilta onnistuin kalastamaan itselleni. Nyt jo elämä voittanut, vielä kun ruoka maistuis.

Minä ehdottomasti tahdon et mies on mukana ja se sai mut haluumaan vauvaa ja siksi ehkä on enemmän mukana yms...
Se on ihan varma et oon paksuna. Itse olen epävarma. Kaikki muut oireet selittyy esim flunssalla yms mut tissit ja noi repimiset ja vihlonnat ei niin en oo nyt yhtään kartalla Nyt kp44 olin jotenki luullut et kp43

Joku 100e vois olla ihan maksettava summa, mutta 200 menee jo liian kalliiksi.. Asun pohjois-suomessa, niin ei oikein tuo Lahden alue käy :hilarious:.

Jesbe, en voi sanoa sulle että älä stressaa, ku ite oon varmaan pahempi :rolleyes:, mut sanon silti. Koita ottaa lunkisti siihen verikokeeseen asti.

Joku 100e vois olla ihan maksettava summa, mutta 200 menee jo liian kalliiksi.. Asun pohjois-suomessa, niin ei oikein tuo Lahden alue käy :hilarious:.

Jesbe, en voi sanoa sulle että älä stressaa, ku ite oon varmaan pahempi :rolleyes:, mut sanon silti. Koita ottaa lunkisti siihen verikokeeseen asti.

Ite suosittelen kanssa Perhe-Artea mutta uskosin että joku vastaava löytyy sieltä teiltä päinkin. Tosiaan hinnat vaihtelee ihan hulluna, kätilön ultraus on halvempi :)

Eikö sitä tuulimunaraskautta huomaa ennen ekaa käyntiä :nailbiting:? Mua ressaa ihan hulluna se..

Välttämättä tuulimunat ei vuoda kauheen aikaseen. Mulla oli raskausoireet yms. Tuulimunasta n. Vklle 8 saakka, sit loppui, mut en sillon viel osannu epäillä mitään. Olikin sit iso tiputus nt:ssä kun oli menossa katsomaan vauvaa, eikä siellä sit ollukaan mitään:( lääkkeellinen tyhjennys.

Seuraavasta plussasta kävinkin ar-ultrassa, ihan vaan ettei missään tapauksessa kuvittele olevansa 3kk raskaana uudestaan. Tiedän myös muita, kenellä sama kohtalo:( mut en siis halua pelotella, siis suurempi todennäköisyyshän se on että kaikki menee hyvin. Muistaakseni niissä lapuissa mitä saatiin, ni oli et n.10-15% raskauksista päättyy keskenmenoon, et jos siitä vertaa, niin todennäköisesti kaikki on ihan hyvin:)

Tosiaan ar-ultran hintahaitari on melkoisen venyvä. Meillä makso paljon, en ees muista mitä, kun käytiin yksityisellä ja vielä vkloppuna, että mieskin pääsi mukaan. Mutta oli silti jokaisen euron arvoinen, kun näki sen pienen katkaravun siellä<3

Meillä on ollut mies mukana minkä töiltään on pystynyt. Olis ollu ihan kaikissa jutuissa mukana, jos vaan olis pystynyt. On kyllä sellainen superiskä muutenkin<3

Galluppi: tuleeko/tuliko puoliso mukaan ensimmäiselle neuvolakäynnille? Entä seuraaville? Työ voi tietysti olla esteenä, mutta jos olisi mahdollisuus.

Oon jo huuruissani lukenut meidän alueen neuvolan ja keskussairaalan tiedot ja ohjeet synnyttämään lähdöstä alkaen. :hilarious:

Edit. Siellä siis kehotettiin tulevaa isää tulemaan mukaan ekalle käynnille.

Olikos se niin, että olitkos jo plussannut? Sama pää kesät talvet, ni ei millään muista kaikkea:) tää vuosikaskin on vääntänyt kuusi hammasta kahteen viikkoon, niin tuntuu tää yövalvominen jo pääkopassakin:)

Luulen että mulla ei hermo kestä odotella niin pitkään.. Meillä pitäis kans käydä viikonloppuna just miehen töiden takia, tai sitten illalla arkena, jos ne edes on auki :rolleyes:. No, näkee sitten. Jotenki lukenu ihan liikaa tuulimunista ja keskenmenoista ku on varma et sellanen sattuu omalle kohdalle.. Niinku luin lapsettomuudesta ja ajattelin että varmana menee yli vuosi yrittämisessä ja joudutaan tutkimuksiin.

Lista Raskaaksi 2019 -ketjussa kirjoittelevista:

Jesbe //28v// ensimmäinen haaveissa // km ja tuulimuna takana yk4 (vuosia lapsettomuutta)

DeeDee // 29v // toinen haaveissa // ya 4/18 // km 7/18, kemiallinen 9/18 ja 4/19 // yk 9 (pitkät kierrot)

Nipanderi / toinen haaveissa / ya 12/18

Mileim // 28v // toinen haaveissa // ya 11/18

Puhvis // 28v // toinen haaveissa // ya 8/18

Rauha80/ 38v/toista haaveillaan/ya
6/18

Pene /27v/ ensimmäinen toiveissa / ya 1/2017

Keväthosu / 25v / toinen tekeillä / ya 10/2017 / yk 5

StellaMom / 32v /ensimmäinen toiveissa/ ya 7/18 / yk 7

Babakoors / 24v / ensimmäinen toiveissa ya 7/17

Miitu // 29v // kolmas toiveissa // tjot 12/2018 (virallinen ya syksy 2019 // km 12/18

JJuliaA / 19v / ensimmäinen toiveissa / ya 11/17

Jigi // 31v // toinen haaveissa // tjot 9/18

Hilma79//39v// ensimmäinen yhteinen haaveissa// ya8/17 //km 11/17

AZ/ 29v// kolmas oma haaveissa, (ensimmäinen yhteinen)// ya 9/18

Ellalaa // 28v // ensimmäinen haaveissa // tjot 9/18

Pipana// 25v // kolmas haaveissa // tjot 1/19

Tiania // toinen haaveissa // ya 4/18 // kkm 7/18

Tiinuliinu92 // ensimmäinen haaveissa // ya 2/2017 // km 8/2018

hipshops // 25v // ensimmäinen haaveissa // ya 5/2018

Hillis // 28v // ensimmäinen haaveissa // ya 10/18

Amalfi // 36v // kolmas haaveissa // ya 01/18

Kosmoskukka // 37v // ensimmäinen yhteinen haaveissa (4.) // ya 5/18 // km 9/18

Emiliie10 // toinen haaveissa // 24v // yk1

Nannu79 // toinen haaveissa // 39v // yritystä 8/2017 // Kkm 10/2018

Mami91 / 27 / toinen toiveissa / ya 7/14

Lumileopardi // 40 // kolmas haaveissa // tjot 1/19

Wusti91 // 27koht 28 // eka haaveissa // tuulimuna 1/2018 // ya 6/2017

Mindie^^, 26v, ya ensimmäisen kerran 4/17, keskeytys 2/18, toinen haaveissa, ya 6/18

Phoenix // toinen haaveissa // ya 1/18

jennnao // ensimmäinen haaveissa // ya 5/14

Helena80 // 38 // neljäs haaveissa // ya 1/19

Virvatuli89 // 29 // ensimmäinen haaveissa // ya 12/18

beibie // 25 // ensimmäinen toiveissa // ya 8/18

Otus87 // 32 // ensimmäinen // ya 3/17, kkm/tuulimuna 10/17, km 12/17 ja 2/18, kkm 5/18

Hanni_ // 25 // ensimmäinen haaveissa // ya 5/18, kkm 11/18

Miriam_88 // 30 // ensimmäinen haaveissa // ya 3/18 // kkm 2/19

Earl // toinen haaveissa // ya 2/19

jeilei // toinen haaveissa // ya 10/18 // kkm 1/19

Aida* //toinen haaveissa // ya 11/18

jannn // eka // ya 9/18 // km 4/19

Kassu93 // esikoinen haaveissa // ya 11/18 // kkm 2/19

Liirumlaarum // esikoinen toiveissa // ya 1/18 // KU 4/18-> tauko // yk8

Maggie84// 6.haaveissa// ya12/18// KU 03/19

BabyMama. // 28 // ensimmäinen haaveissa // ya 4/19

Plussanneet:

Jeppis89 / 30v / ya 4/18, LA elokuun lopussa
tiiamariia / 27v / ya 8/18, LA elo-syyskuun vaihteessa
Laura666 25v, ya 6/18, LA syyskuussa
Hirvi, ya 12/2015, LA syyskuussa
jemuli // 21 // ya 11/18, LA lokakuussa
Majalis // 32v // ensimmäinen toiveissa // ya 1/19 // LA lokakuussa
Arri // 29// ya 6/18 //LA lokakuussa
Mimosa-18 // 33 // ya 2/19 // LA 11/19
Uutukainen // 25 // ya 12/17 // LA 11/19
dadapls // 19 // ya 1/19 // LA 11/19
Iines-19 // 35 // ya 8/18 // LA 12/2019
Mami_18//33//ya 2/19// la 12/19
Koirankorva//25//ya 12/18// LA 12/19
Holle // 31 // yk 7 // LA 12/19

Nostetaas taas tätäkin, ettei kohta taas tarvi sadan sivun takaa lähteä ettimään:)

Luulen että mulla ei hermo kestä odotella niin pitkään.. Meillä pitäis kans käydä viikonloppuna just miehen töiden takia, tai sitten illalla arkena, jos ne edes on auki :rolleyes:. No, näkee sitten. Jotenki lukenu ihan liikaa tuulimunista ja keskenmenoista ku on varma et sellanen sattuu omalle kohdalle.. Niinku luin lapsettomuudesta ja ajattelin että varmana menee yli vuosi yrittämisessä ja joudutaan tutkimuksiin.

Ja kuinkas sitten kävikään:) uskon kyllä, että sulla on kaikki ihan hyvin. On kyllä niin tutun kuuloiset nuo oireetkin:) nää on näitä tieto lisää tuskaa juttuja. Kyllähän sitä näissä vauva-asioissa toivoo, että kun olis se kristallipallo mihin katsoa:)

Mä olin ihan varma sillon tuulimunan jälkeen, et se oli tyyliin mun vika munasolu ikinä ja sekin viallinen, ku oltiin jo kumminki pitkään yritetty:) nää tunteet taitaa kuulua tähän juttuun. Eihän kukaan haluaisi menettää mitään itselleen niin kovin tärkeää asiaa<3

Olikos se niin, että olitkos jo plussannut? Sama pää kesät talvet, ni ei millään muista kaikkea:) tää vuosikaskin on vääntänyt kuusi hammasta kahteen viikkoon, niin tuntuu tää yövalvominen jo pääkopassakin:)

No Jesbe sano että selvä plussa ja ittellä on epäilyä. Huomenna teen digin. Paan viel ne testit. Selkeämpi viiva näky herkemmässä sunnuntaina ja ihan haamu maanantaina perustestissä.

Liitteet

• 20190408_072816.jpg
    20190408_072816.jpg
    15.3 KB · Katsottu: 273
  • 20190407_084251.jpg
    20190407_084251.jpg
    6.9 KB · Katsottu: 288
No Jesbe sano että selvä plussa ja ittellä on epäilyä. Huomenna teen digin. Paan viel ne testit. Selkeämpi viiva näky herkemmässä sunnuntaina ja ihan haamu maanantaina perustestissä.

Kyllä mä sun plussan muistinkin:) se oli tässä niin tuoreessa muistissa:) Mietin Hillistä:) mutta onhan Tinde sun viiva selvästi vahvistunut:)

Kyllä mä sun plussan muistinkin:) se oli tässä niin tuoreessa muistissa:) Mietin Hillistä:) mutta onhan Tinde sun viiva selvästi vahvistunut:)

Eiku se alempi on se vanhempi, mikä mittaa pienemmät hormonimäärät.

En tiiä uskonko ennen ku synnärillä :smug:

Ai jösses että oon ollut tänään huonolla tuulella. Yleensä ei kovin edes mikään ärsytä, nyt kiehuu ja kunnolla. Tiskaamattomat tiskit kaiken huippuna. Taidan painua nukkumaan :sour::hilarious:

Eiku se alempi on se vanhempi, mikä mittaa pienemmät hormonimäärät.

En tiiä uskonko ennen ku synnärillä :smug:

Aa, no niinhän siinä lukikin:) mut eipä nuo keskenään niin vertailukelpoisia taida olla, kun jos toinen on herkkä ja toinen ei:) ootko kokeillut tehdä uutta testiä?

Aa, no niinhän siinä lukikin:) mut eipä nuo keskenään niin vertailukelpoisia taida olla, kun jos toinen on herkkä ja toinen ei:) ootko kokeillut tehdä uutta testiä?

Huomenna teen sen Digin vihdoin :happy:, koittanut malttaa pari päivää tässä ootella, ennen ku testaan. Ei vaan ollu sittarissa sellaista, missä näkyy viikot, oli vaan sellanen CB mihin tulee + tai -, mut pääasia että ei tartte arpoa tulosta:).

Takaisin