Raskaaksi 2019

Kauanko sä Jesbe joudut vielä odottamaan? Tsemppiä!

No joutuu oottaan 15 pv et sit saa tilin ja pääsee niihin verikokeisiin. Taidan sijoittaa testiin ja tehdä sen kohta ja jos taas tulee viiva niin sitte soitan ja varaan ajan varhaisultraan mitä he ehdottivat mut sen hinta on liikaa rahan hetkeen

En jotenki uskalla luottaa, ennen ku teen sen digin, toisaalta kuitenkin oon niin varma että kävin sen neuvolan aamulla varaamassa. Oisin toivonut saavani jotain ohjeita, miten syödä, mutta multa kysyttiin vaan syönkö vitamiinilisää, sanoin että foolihappoa, käskivät syömään myös d-vitamiinia. Ei siinä kiireessä sitten tajunnut kysyä.. Ihan pihalla asioista, ku ei ole kokemusta. Vkolla 10 on se eka aika. Ei kerrottu mitä siellä tehdään. 1.5h menee ja joku lappu pitää täyttää. Jospa siinä lapulla ois jotain infoa, en oo ehtiny lukea sitä vielä.

Kyllä se siitä toivon että kaikki menee hyvin..

Tsemppiä, Jesbe <3

Mulla tänään kp28 ja dpo14(?). Ei merkkejä menkoista, vaikka on vähän
kivistellyt siihen malliin. Välillä huonoa oloa ollut myös, et täytyy nyt
odotella taas jokunen päivä. Hämäävän paljon kuukautisoireet muistuttavat
alkuraskauden oireita..

En jotenki uskalla luottaa, ennen ku teen sen digin, toisaalta kuitenkin oon niin varma että kävin sen neuvolan aamulla varaamassa. Oisin toivonut saavani jotain ohjeita, miten syödä, mutta multa kysyttiin vaan syönkö vitamiinilisää, sanoin että foolihappoa, käskivät syömään myös d-vitamiinia. Ei siinä kiireessä sitten tajunnut kysyä.. Ihan pihalla asioista, ku ei ole kokemusta. Vkolla 10 on se eka aika. Ei kerrottu mitä siellä tehdään. 1.5h menee ja joku lappu pitää täyttää. Jospa siinä lapulla ois jotain infoa, en oo ehtiny lukea sitä vielä.

Mulla ainakin tuli neuvolasta lappu ajanvarauksen yhteydessä, missä oli kaikenlaista hyödyllistä tietoa mm. ruokaan ja liikuntaan liittyviä asioita. Puhelimessa vaan kysyttiin just vitamiineista.

Iski taas hirvee väsymys töissä ja tuntu etten jaksa kävellä kotiin (2km :hilarious:). Leukakin rupes kasvattaan kukkasia :arghh:.

Ei niissä lapuissa ollu mitään infoa, kysymyksiä vaan. Vähän outoa olla ilman neuvoja ekan raskauden kanssa vkolle 10 asti o_O, jotenki kuvittelin että neuvolassa annetaan jotain ohjeita edes.. Noh, pitää etsiä tietoa itse ahkerasti :grin

Tsemppiä, Jesbe :Heartred

Mulla tänään kp28 ja dpo14(?). Ei merkkejä menkoista, vaikka on vähän
kivistellyt siihen malliin. Välillä huonoa oloa ollut myös, et täytyy nyt
odotella taas jokunen päivä. Hämäävän paljon kuukautisoireet muistuttavat
alkuraskauden oireita..
Sama täällä... Mut ei oo menkoista hajuukaan nyt.. Yöllä tosiaan iski vihlonta sun muu

Joo, muistaakseni noista asioista taidettiin ekan kanssa puhua just vasta siinä ekalla käynnillä. Itelle tosin oli jo tuttuja, kun kerkesi se eka käynti sen tuulimunan kanssa olemaan. Mut netistä kyllä löytää tietoa odottavan ei suositeltavista ruoista yms.

Galluppi: tuleeko/tuliko puoliso mukaan ensimmäiselle neuvolakäynnille? Entä seuraaville? Työ voi tietysti olla esteenä, mutta jos olisi mahdollisuus.

Oon jo huuruissani lukenut meidän alueen neuvolan ja keskussairaalan tiedot ja ohjeet synnyttämään lähdöstä alkaen. :hilarious:

Edit. Siellä siis kehotettiin tulevaa isää tulemaan mukaan ekalle käynnille.

Galluppi: tuleeko/tuliko puoliso mukaan ensimmäiselle neuvolakäynnille? Entä seuraaville? Työ voi tietysti olla esteenä, mutta jos olisi mahdollisuus.

Oon jo huuruissani lukenut meidän alueen neuvolan ja keskussairaalan tiedot ja ohjeet synnyttämään lähdöstä alkaen. :hilarious:
Meil mies haluu mukaan joka käyntiin

Joo, muistaakseni noista asioista taidettiin ekan kanssa puhua just vasta siinä ekalla käynnillä. Itelle tosin oli jo tuttuja, kun kerkesi se eka käynti sen tuulimunan kanssa olemaan. Mut netistä kyllä löytää tietoa odottavan ei suositeltavista ruoista yms.

No hyvä että en ole ainoa :hilarious:. Tuli vaan jotenki semmonen "hylätty" olo, että pärjää yksinäs ja synnytäkki yksinäs :rolleyes: ..Ehkä mä vaan dramatisoin päässäni liikaa, ku on tunteet vähän herkillä :grin

Mies haluais mukaan, ja mielelläni ottasinki, mut jos se saa hakemansa parempi palkkaisen työn niin ei varmaan pääse. Jos ne ultraa ekalla käynnillä, niin kai sen saa ottaa videolle :smiley-angelic006? Miehellä kovempi vauvakuume ku mulla ja haluisin että se kuulis sen sykkeen.

Eikö sitä tuulimunaraskautta huomaa ennen ekaa käyntiä :nailbiting:? Mua ressaa ihan hulluna se..

Edit. Siellä siis kehotettiin tulevaa isää tulemaan mukaan ekalle käynnille.

Tulee mukaan :) Varaan ajat yleensä hänen työvuorojen mukaan kun mulla on joustavat.

Eikö sitä tuulimunaraskautta huomaa ennen ekaa käyntiä :nailbiting:? Mua ressaa ihan hulluna se..

Mulla kerkes alkamaan vuoto ennen ekaa neuvolakäyntiä tuulimunaraskaudessa. Pääsin
sit naisten sisätautien polille lääkäriin ultrattavaksi ja siellä todettiin tuulimuna hyvin
todennäköisenä vaihtoehtona. Vuoto alkoi itsekseen ja loppui itsekseen. Sitten mä
plussasinkin hyvin pian uudelleen ja se sujui loppuun asti hyvin :)

Mun puoliso ei ole koskaan ehtinyt neuvolakäynneille muutakuin
jos on pyydetty mukaan. Silloin on järjestänyt aikataulut hyvin.
Mut olen pärjännyt ihan hyvin itsekseni :)

Mietin että jos mies ei pääsis mukaan ja jos kuolen stressiin ennen ekaa neuvolaa, onkohan kuinka kallista yksityisellä varhaisraskauden ultra? :rolleyes:

Takaisin