Raskaaksi 2019

Mulla oli suokin huonommat mutta tosin ei ollu oireita niin ei aihetta lääkitykselle tai seurannalle ... meinasin huhtikuussa gynellä kysästä asiasta kun en siellä yksityisellä tajunnu :banghead:

Ei mullakaan kyllä oikein oireita oo... Paitsi no kylmä mulla on lähes aina ja välillä väsymystä. Tuo väsymyksen arviointi on vaan aika hankalaa, kun ei ole oikein mitään mihin verrata. Mikä on normaali määrä väsymystä? Ei mulla ole ongelmaa jaksaa käydä töissä ja jaksan harrastaa liikuntaakin, mutta välillä on aika vetämätön olo eikä kauheasti mitään ylimääräistä meinaa aina jaksaa. Välillä on kyllä toisaalta hyvinkin energinen olo.

Anteeksi, en ehtinyt nyt lukea viestejä, mutta pakko päästä avautumaan jonnekin ja tiedän et täällä ymmärretään tätä tuskaa...

MIKSI muiden raskausuutiset tuntuu niin pahalta???!!!??? Oon oikeesti tosi onnellinen ystävien puolesta, mutta ai saatana kun se tuntuu et joku oikein potkisi jo potkittua!!!! :banghead::arghh::sad010 Ei se ole meiltä pois jos muilla käy onni, niin miksi sen pitää tuntua silti saakelin epäreilulta... Ylihuomenna olisi ollut mun viimeinen työpäivä ennen km menneen raskauden äippälomaa, jos ensimmäisen ultran laskettu aika olis pätenyt... :smiley-angry019:banghead::arghh:

Sammie, en usko että noin pienillä dpo päivillä vielä näkyy mitään. Alkio on kuitenkin niin pieni vielä, eikä kai limakalvokaan ole vielä merkittävästi ehtinyt muuttua? En tiedä. Toivottavasti olisi nyt kuitenkin sitä itseään :happy:

Smoothie, pieni joulutonttu, ihana :santa

Anteeksi, en ehtinyt nyt lukea viestejä, mutta pakko päästä avautumaan jonnekin ja tiedän et täällä ymmärretään tätä tuskaa...

MIKSI muiden raskausuutiset tuntuu niin pahalta???!!!??? Oon oikeesti tosi onnellinen ystävien puolesta, mutta ai saatana kun se tuntuu et joku oikein potkisi jo potkittua!!!! :banghead::arghh::sad010 Ei se ole meiltä pois jos muilla käy onni, niin miksi sen pitää tuntua silti saakelin epäreilulta... Ylihuomenna olisi ollut mun viimeinen työpäivä ennen km menneen raskauden äippälomaa, jos ensimmäisen ultran laskettu aika olis pätenyt... :smiley-angry019:banghead::arghh:

Tiedän tunteen, täälläkin olis äippäloma lähellä. Piti oikein laittaa yks tuttu fb:ssä sillain etten nää ilmoituksia, kun hänellä samoihin aikoihin laskettu jos olis päästy loppuun asti. Mahakuvat, lapsen huoneen laitot, yms vetää mielen niin matalaksi, vaikka onnea toki heille :oops:

Mulla huono olo vaan jatkuu aaltoillen, lisäksi vatsaa ja selkää on vihlaissut pari kertaa oikein kunnolla. Hitto jos nää on menkkakipuja, kokoajan tuntuu et kohta lorahtaa.

tänään dpo10, mahtaisko digi näyttää??

Jos noi on raskausoireita ni ainakin liuskan pitäis näyttää. En tiedä kuinka herkkä digi on.

Mä kävin tänään verikokeissa, kilppariarvot tuli jo. P-TSH 3.6 eli turhan korkea?? :sad001 Just viiterarvojen ylärajalla, eli eivät varmaan kuitenkaan anna siihen mitään lääkitystä, vai? P-T4-V oli kuitenkin 17.3, eli se taas ei viittaa vajaatoimintaan... Mitähän tää merkkaa? Katoin et syyskuussa 2018 P-TSH oli ollu 2.1, mitähän tässä on sit tapahtunut... Nyt murehdin tätä sitten. :facepalm: Ilmeisesti ei oo mitään poppaskonstia millä tuohon arvoon vois yrittää vaikuttaa?

Mäki murehdin.. jodi ja seleeni kuulemma luontaistuotteista tärkeät ..Ja jotain tyrosiinia ostin mut tiedä sit...En sitä syö joka pvä. Ainaki Inocapsit alotin, niissä muistaakseni jodia ja seleeniä. Täytyy oottaa mitä naistenklinikka sanoo..

Tepsu nykyään se raja on 4.0. Mul vissiin huono ku t4v niin alhanen..Ja tsh korkea

Liitteet

• Screenshot_20200224-120413_Gallery.jpg
    Screenshot_20200224-120413_Gallery.jpg
    23.8 KB · Katsottu: 154
Kerran on mitattu proge olikohan dpo7 ja oli 35 eli sen mukaan ainakin silloin ovis tapahtui. Myös lh-piikin oon saanu aina kiinni kun testaillut. Mutta tämä on hyvä kysymys, koska limakalvo tosiaan näyttää loppukierrossa siltä että ovista ei olisi tapahtunut.. 4 krt on ultrattu oviksen jälkeen ja kaks kertaa ainakin kirjattu ettei keltarauhasta näkyvistä (toki oli voinut jo surkastuakin siinä vaiheessa kun oli dpo11 ja 15) ja 1 kerralla kun oli 1-2 pv oviksesta oli kirjattu "oikealla mahdollisesti alkava keltarauhanen" ja tällä kerralla myös kirjattu että limakalvo tiivistymässä, mikä ymmärrykseni mukaan tarkoittaa että limakalvo juuri muuntumassa luteaalivaiheeseen. Mutta ovuloimattomuus vois olla yks selitys tälle lapsettomuudelle jos sitä ei sitten kuitenkaan tapahtuis. Niin ja yleensä mulla on ovisoireita eli limat ennen ovista ja eniten ovisplus päivänä, sen 1-2pv haluja ja nippailuja muniksissa päiviä ennen ovista ja ovispäivänä myös paineentunnetta jommalla kummalla puolen. Harvemmin ollut näitä oireettomia. Tosin tuon aiemman kirjoituksen jälkeen kun kävin vessassa niin tuli kyllä kunnon limat, että kai ne oireet nyt tässä kierrossa jotenkin myöhässä.

Voi jospa syy olisikin jotenkin siinä ovulaatiossa, ni sen luulis ainakin ivf:ssä korjaantuvan hevoshormonikuurilla. Nyt vaan toiveet korkealle:thumright

Täällä istutaan sairaalan käytävällä odottamassa aikaa tarkastukseen. Käytävän toisessa päässä on synnytyssalit ja lapsivuodeosasto, samalla käytävällä mun kanssa naisia tulossa ultraääneen mahat pystyssä. Tuntuu niin pahalta :sad010

Kunpa Sammie olisi rakkauspakkaus kyydissä :Heartred

Dpo 6 on nyt mulla oletettavasti ja jo toissapäivänä tuntu semmonen kevyt vihlasu ja eilisestä asti ollu nännit ihan kamalan arat ja kokoajan elohiiri nykii jossain päin kroppaa (etenki mahassa) :woot: oon perjantaista asti ollu karmeessa kurkkutaudissa ja aivastellu paljon.
Yritän ainakin keskiviikkoon asti oottaa ennenku testailen :hilarious:

Plussatuulta nyt tähän ryhmään kiitos :joyful:

Testattu ja tikussa maailman himmein haamu :nailbiting: Niin himmeä, ettei mies sitä nähnyt ja saa epäilemään omia näkemisiäni... :bag: Tänään siis ilmeisesti dpo8.

Voi kumpa teillä nyt onnistais :Heartred

Mulla taas täs menkkasäryissä tullu vauvakuume taas kunnolla pintaan :grin ja kun ulkona niin kevättää, nii se vauvakuume vaan kasvaa. Ja yritän täs selättää syyllisyyden tunteita keskenmenosta tai siitä että olin niin ahdistunut ja koin sen raskauden ahdistavana ja negatiivisena, vaikka tiedän olevan turhaa syytellä itseään, mut jotenki vaan se iskee se tunne ja siitä pitäs päästä yli. Ja tunteilleen kun ei mitään mahda, ne on vaan käytävä läpi. Ja uus raskaushan varmaan sen tunteen korjais. :grin
Nyt on lähellä taas etten miehelle sano että jatketaan vaan heti yrittämistä :grin miten tää muka voikin olla näin vaikeeta odottaa se muutama kuukausi :grin toki sehä todennäköisesti ei ees heti tärppäis.

Voi jospa syy olisikin jotenkin siinä ovulaatiossa, ni sen luulis ainakin ivf:ssä korjaantuvan hevoshormonikuurilla. Nyt vaan toiveet korkealle:thumright

Niin olispa :bag: sitä esim itse ihmettelen ja ahdistelen että vaikka oviksessa oliskin vikaa niin miksi luget eli proge eli sama mitä keltiksestä erittyy muunna mun limistä oikeanlaiseksi. Kun näis mis on ultrattu loppukierrosta molemmis oli käytössä luget ja silti limis ei oo muuntunut. Tää on mun suurin huolenaihe. :depressed:

Testattu ja tikussa maailman himmein haamu :nailbiting: Niin himmeä, ettei mies sitä nähnyt ja saa epäilemään omia näkemisiäni... :bag: Tänään siis ilmeisesti dpo8.
Oi, kumpa lähtis vahvistumaan :nailbiting:

Niin olispa :bag: sitä esim itse ihmettelen ja ahdistelen että vaikka oviksessa oliskin vikaa niin miksi luget eli proge eli sama mitä keltiksestä erittyy muunna mun limistä oikeanlaiseksi. Kun näis mis on ultrattu loppukierrosta molemmis oli käytössä luget ja silti limis ei oo muuntunut. Tää on mun suurin huolenaihe. :depressed:

Hmmm, enpä tiedä, mut jos vaikka ei olis tapahtunut kunnollista ovulaatiota, niin pystyiskö pelkkä lugejen käyttö muuttamaan sen oikeanlaiseksi, en tiiä:pompus: mulla kaikkiin mun kysymyksiin on tullut aina sama vastaus: koitetaan saada ovulaatio mahdollisimman hyväksi, ikään kuin se olisi ratkaisu kaikkeen

Kp1 tuliki kunnon kivuilla eikä tuhrulla vaan ihan järkyttävän määrän puski. Noh kierto ainakin pysyy hyvänä. Ilmeisesti ollut limistä mitä ulos tulla. Noh ainakin kierto hyvä eli kp29 muuttui kp1. Tai kp28... Pitänee tarkistaa mut Flo ennusti ylihuomiselle eli veikkasi 30 päivän kiertoo mut tuli jo nyt eli kp28..

Pahoittelen kp1

Sammie toivottavasti on plussaa!!

Hmmm, enpä tiedä, mut jos vaikka ei olis tapahtunut kunnollista ovulaatiota, niin pystyiskö pelkkä lugejen käyttö muuttamaan sen oikeanlaiseksi, en tiiä:pompus: mulla kaikkiin mun kysymyksiin on tullut aina sama vastaus: koitetaan saada ovulaatio mahdollisimman hyväksi, ikään kuin se olisi ratkaisu kaikkeen

Niin siinäpä vasta kysymys :pompus: ja ois monta muutakin kysymystä lisäksi :hilarious: ja vaikka paljon nykyään osataankin tehdä niin on myös aika paljon vielä mistä ei tiedetä.

Ainakin alkionsiirroissa, jotka tehdään lääkkeelliseen kiertoon, ei omaa ovulaatiota tapahdu. Keltarauhastukea käytetään niissä ainakin siksi, koska ei voi olla omaa keltarauhastakaan, mutta limakalvosta en tiedä. Jotenkinhan sekin pitää saada sellaiseksi, että alkio voi siihen kiinnittyä?

Eipä tästäkään tainnut apua olla, tulipahan pohdittua ääneen :bag::rolleyes:

Kiitos kaikki :Heartred

Ehdin käydä kaupassa. Herkkä RFSU polttaa vessan kaapissa. Vaikka tiedän, ettei sitä ole järkevää tehdä enää illalla, niin silti yritän nyt hetken olla pissalla käymättä :bag:

Saa nauraa :hilarious:

Ainakin alkionsiirroissa, jotka tehdään lääkkeelliseen kiertoon, ei omaa ovulaatiota tapahdu. Keltarauhastukea käytetään niissä ainakin siksi, koska ei voi olla omaa keltarauhastakaan, mutta limakalvosta en tiedä. Jotenkinhan sekin pitää saada sellaiseksi, että alkio voi siihen kiinnittyä?

Eipä tästäkään tainnut apua olla, tulipahan pohdittua ääneen :bag::rolleyes:

Niinno nimenomaan tämäkin! Onkohan mun päivät luetut :arghh:

Niinno nimenomaan tämäkin! Onkohan mun päivät luetut :arghh:

Voi apua, en tarkoittanut tuottaa lisästressiä :bag: Sitä vain mietin että lääkitäänkö sitä limakalvoa jotenkin muutenkin kuin pelkällä progella, sehän vois just tässä tilanteessa olla vaan hyväksi? Kun näin maallikon mielestä sitä limistä pitää stimuloida jo ennen siirtoa, eihän se tajua itsekseen mitään tehdä jos koko kierto on lääkkeillä pyöritetty.

Onneksi lääkkeitä on maa täynnä ja annostuksia voi muokata yksilöllisesti. Ihan varmasti sulle toimiva limakalvo saadaan aikaiseksi :)

Noniin, keskenmeno vahvistui tuomioksi. Nyt pitäisi olla 7+4, niin kohdussa näkyi ruskuaispussi, keltarauhanen mutta ei enää sikiökaikua, mikä hämärästi vielä viime torstaina näkyi. Ensimmäinen lääke otettu ja keskiviikkona tyhjennysnappi naamaan. Kyllähän sai taas itkeä sairaalassa mielin määrin, varsinkin kun mies ei tällä kertaa tullut mukaan. Onneksi hän on mun kanssa keskiviikon kotona. Katsotaan koko päivä Netflixiä ja syödään jäätelöä ja pakastepizzaa - tai siis ainakin lasten hoitopäivän ajan. :hilarious:

Yllättävän rauhallisin mielin olen jatkoa ajatellen, vaikka vielä viime viikolla ajattelin että yritys loppui tähän. Lääkäri ultrasi kohdun hyyyyvin tarkkaan (oli muutenkin ihanan empaattinen, sanoi monesti että sano vaan jos tekee liian tiukkaa kun itkeä pillitin siinä koivet auki) ja sanoi, että kaikki on hyvin normaalisti eikä mitään poikkeavaa näy. Meinasi, että nyt on ollut vain huonoa tuuria ja hyvin todennäköisesti kolmannen raskauden pitäisi edetä normaalisti. No, niinhän ne sanoi, että toinen peräkkäinen keskenmeno on harvinaista, mutta silti mieli jotenkin rauhoittui. Toivon vaan, että pystyn jatkamaan yritystä ilman stressiä kiertopäivistä ja ovulaatiosta ja muusta. Helpommin sanottu kuin tehty, tiedän, mutta eipä se stressi nytkään ole haluttua tulosta tuonut.

Jospa tämän oman tilanteen rauhoittumisen myötä pystyy hiljalleen palaamaan muidenkin tarinoiden ääreen. Tasapuoliset tsempit kaikille!

Takaisin