Raskaaksi 2019

Kp 11. Meillä innostuttiin puuhailemaan eilen. Tai mies innostui, kun saatiin riidat sovittua :grin

Mulla tosi pitkiä päiviä tällä viikolla :sour: Hirvee päänsärky alkoi puolilta päivin ja sain lääkkeen otettua vasta illansuussa. Särky kuitenkin palasi uudelleen.

Mitäs muuta..lauantaina on gyne ja otan miehen kyytiin, kun jatketaan siitä syömään ja kattoon leffa Se mieletön remppa.
 
Olin kyllä ihan :wideyed: :mad: kun sun äidin reaktiota luin. Todella ikävää :sad001

Joo niin minäkin ja mies myöskin - sanoi että ihan sikamaista käytöstä omalta vanhemmalta. Niinhän se onkin :angryfire Mulla ristiriitaiset välit isääni, mutta vuosien myötä myös alkanut menemään äitiini - molemmilla itsellään niin paljon ongelmia, et kai selitän tuota itselleni sillä, vaikkei oikeasti tarvitsi tuollaista sietää, selitellä tai hyväksyä. Suorastaan paskamaistahan tuo on, mutta en anna sen lannistaa. Onneksi mieheni puolelta vanhemmat ihania ja aivan erilaisia kuin omani. :angel7

Mieshän vaan innostui ja sanoi, et pitäis alkaa hommiin heti et saadaan tuo mummeli oikein vihaiseksi :laughing002 Mut tosiasiassa olen sitä mieltä, että jos pystyy rakastavan arjen tarjoamaan lapsilleen, lapsista välittää ja pitää huolta - on täysin riittävä vanhemmaksi tilanteesta riippumatta. :happy119
 
Luin kaikki 60 viestiä, mitä oli tullu sillä välin, ku olin päivän töissä :hilarious:, mut ei taas muista, kelle pitäis kommentoida ja mitä :grin

Imetykseen sen verran, et mä en ole ikinä voinut täysimettää. Se on ottanut päähän todella paljon, mut minkäs teet, kun ei maitoa tule kunnolla. Korviketta ja vatsavaivoja on riittänyt. Mutta yritän ajatella, että olen silti ollut hyvä äiti tästä huolimatta.
 
Ens ti miehen pet - tt -kuvaus ja pääsen mukaan, kun appivanhemmat lupas tulla kattoon muksuja. Lääkäri sitten vihdoin 3.3, jolloin suunnitellaan hoitoja. Olis kiva jo tietää, onko syöpä levinnyt :sorry:
 
Mä luulen, että mun viimeisin raskaus alkoi dpo4. Silloin dippasi lämmötkin. Tiedä sitten, oliko syynä, että meni kesken... :confused005

Paljonko sulla nyt viimeks olikaan tsh? Älä mieti mistä km johtuu :Heartred tai yritä :Heartred ja tsh kysyn vaan siks ku Sul tais olla aika sama kuin mulla nyt.. Sul ehkä parempiki mut yli 3? Yhdellä tutulla oli 4,2 ja sai raskausyritykseen ja raskaudenajaksi lääkkeet, ja siihen asti jos toista yrittävät.. Eli kai ne joskus pystyy lopettamaankin, vaikka lääkärit aina pelottelee et se on sitten loppuelämän, eivätkä helpolla Anna niitä :eek:
 
Tilasin surullisen kuuluisia rfsu testejä, pitäiskö tehdä semmonen, jos sais edes feikkipositiivisen :hilarious: no ens kierrossa pääsee testaamaan FSH, ja tyydyttämään testi-intoa. Vois tilata kaikki mahd kotitestit ku testailu on niin kivaa :hilarious::hungry:klamydiat ja huumetestit ja mitä näitä nyt on :smiley-angelic006
 
Ens ti miehen pet - tt -kuvaus ja pääsen mukaan, kun appivanhemmat lupas tulla kattoon muksuja. Lääkäri sitten vihdoin 3.3, jolloin suunnitellaan hoitoja. Olis kiva jo tietää, onko syöpä levinnyt :sorry:

Tuollaisen tiedon odottelu on varmasti kamalaa:Heartred paljon voimia.
 
Ainiin unohdin omanapailun :hilarious: mahduttiin hoitoon :) sain tänään aikataulua käynneistä ja verikokeista, toki ne voi varmaan vielä vähän muuttua jos jokin ei meekkään niinkuin suunnitellaan esim follit kasva oikeassa aikataulussa. Mut siis seuraava tavoite on että seuraavat menkat alkaa viimeistään 19.3 et pysytään aikataulussa :nailbiting:
 
Ainiin unohdin omanapailun :hilarious: mahduttiin hoitoon :) sain tänään aikataulua käynneistä ja verikokeista, toki ne voi varmaan vielä vähän muuttua jos jokin ei meekkään niinkuin suunnitellaan esim follit kasva oikeassa aikataulussa. Mut siis seuraava tavoite on että seuraavat menkat alkaa viimeistään 19.3 et pysytään aikataulussa :nailbiting:

Mikä kp sulla sillon on? Onko oletettavaa että ehdit?
 
Mikä kp sulla sillon on? Onko oletettavaa että ehdit?

No jos kattoo flon ennustetta niin pitäs olla tollon kp6 mutta en hirveesti siihen luota kun ovikset vaihtelee nii paljo kp11-kp16 väliltä ja sit luteaalivaiheenki flo ennustaa mulle 1-2pv liian pitkäksi. Mut periaattees pitäis hyvin ehtiä paitsi jos tulis myöhänen ovis ja synarela myöhästyttäis monta päivää menkkojen alkua. Miltäs sulla näyttää? Ootteletko viel vuotoa?
 
Juu on siis katsottu viimeksi ja mitään ei muka ole mut olo on et jotakin kyl on vialla. Outo hikoilu, raskausoireita iso vino pino ja öisin käy niin kipeetä, ja kun kävin vessassa niin vv tulee paaljon ja sit jotenkin häiritsee ku se on ihan samanlainen kuin raskaana ollessa..

Kyl mä haluisin imettää, tiedän vaan et menee monta vuotta ennen kuin tuohon tullaan jos kykenen (äiti ja isoäiti ei voineet kun maito ei vain noussut) ..

Huoh nyt on kauheat kivut ja kohtu oikealle kallellaan niin sekin ahdistaa kun naama on just semmonen estrogeeni pinnotteinen noin sanotusti eli mulla menee kalpeaksi pärstä kun on esim ovis ja sama oli ku lähdin raskaaksi..

Nyt alaselkää koskee ja on inha tunne ja tiedän että tuo on kohdussa ja täytyy päästä gynelle mut välillä noi on ihan peestä täällä. Onneksi ma on lekuri ton ongelman suhteen niin pyydän lähetettä gynelle toki mut aikaa siihen menee
 
Paljonko sulla nyt viimeks olikaan tsh? Älä mieti mistä km johtuu :Heartred tai yritä :Heartred ja tsh kysyn vaan siks ku Sul tais olla aika sama kuin mulla nyt.. Sul ehkä parempiki mut yli 3? Yhdellä tutulla oli 4,2 ja sai raskausyritykseen ja raskaudenajaksi lääkkeet, ja siihen asti jos toista yrittävät.. Eli kai ne joskus pystyy lopettamaankin, vaikka lääkärit aina pelottelee et se on sitten loppuelämän, eivätkä helpolla Anna niitä :eek:

Viimeisin on raskausaikana otettu 2,66 sitä ennen 3,6. Ja lääkitystä en saa edes kokeilla :sorry: Ja tosiaan olisi hyvä olla miettimättä, mut kaikessa pyörii mielessä, oisko jotain voinut tehdä toisin tai enemmän... :sad015 Uskomaton suru niin pienen menetys.
 
Viimeisin on raskausaikana otettu 2,66 sitä ennen 3,6. Ja lääkitystä en saa edes kokeilla :sorry: Ja tosiaan olisi hyvä olla miettimättä, mut kaikessa pyörii mielessä, oisko jotain voinut tehdä toisin tai enemmän... :sad015 Uskomaton suru niin pienen menetys.

Anteeksi jauhan tosta tsh..se siis itsestään laski sulla? Kiva kuulla että mahdollista niinkin. Monilla se nousee raskaana. Tsemppiä :Heartred
 
Ainiin, edes rfsu ei anna plussaa :wacky: alkaispa menkat pian ettei ole sit seuraavat miniloman aikaan
 
on täällä käyny taas vilkas keskustelu. pakko kommentoida tuota imetysasiaa.

minä lopetin puoltoista kuukautta sitten imetyksen neidin ollessa 1v8kk. itsellä myös isot rinnat, ja nyt muistui taas mieleen kuinka vaikeaa se aluksi oli, kun vauvan suu on niin pieni ja rinta täynnä maitoa (kiitos rintakumien). huh.
onneksi lapsen kummitäti tuli osastolle moikkaamaan niin sain häneltä neuvoja.
kätilöitä ei kiinnostanut mikään muu kuin että vauvan pitää olla vaippa ja pipo päässä sekä imuote. ei kätilöiltä muuta neuvoa saanut imetykseen kuin jokainen kävi vain imuotteen tarkastamassa, huoh.
neidillä tippuikin yllättäen paino 10,1% (10% on maximi. jouduttiin olee sairaalassa yhteensä sitten 4vrk) ni kylläpä ne sitten oli ihmeissään et mistähän johtui. maito minulla nousi hyvin pian. lisämaitoa neiti sai yhden kerran ruiskulla, kun kätilöt vahtivat lasta hetken toisena yönä et sain edes sen 5h nukuttua.

voi sitä pumppaamista ja syöttämistä.
oli se kovaa hommaa kun väkisin piti toista herätellä, mutta ei paljoa (suunniteltu) sektioarpi haitannu menoa. vauvalla jäi sitten päälle toi 3h välein syöttö jota on jatkunut varmaan viimevuoden loppuun saakka. edelleen heräilee öisin mut vihdoin imetyksen loputtua heräily satunnaista.
piti lopettaa imetys, koska tottakai(!) ajattelin senkin olevan osasyy keskenmenoon sekä meillä imetystä oli vain enää öisin.
imetys on niin mun juttu:Heartred ja jos luoja meille suo sen toisen lahjan niin imetän häntä varmaan vielä pidempään (toki luulenpa ettei toista tuommoista tissitakiaista voi syntyä juuri minulle).

yksi hyvä juttu tässä ettei raskaus ole vielä alkanut niin pääsen täällä jyväskylässä uuteen sairaalaan synnyttämään eikä tarvii homeisissa tiloissa olla.

sorry omanapailut. eilisen työillan jälkeen taas ihan ulapalla.
 
Takaisin
Top