Raskaaksi 2019

Mä olen viime viikkoina katsellut noita eri maiden Say yes to the dress -ohjelmia. Itken liikuttuneena samalla, kun ne morsiamet itkee onnellisena pukuvalinnastaan. :bag: Eilen mies kysyi, että mikä mulla on hätänä ja yritin selittää sille myötäiloa, mutta ei tainnut ihan tajuta. :grin
 
KETJUSSA AKTIIVISESTI JA EPÄTOIVOISESTI KUUMEILEVAT

Wusti91 /
29/ esikoinen toiveissa /ya 6/17/ tm 1/18 /kp28-33

Elisa / 26 / toinen haaveissa / ya 2018 / PCO / tammikuussa 2020 eka letrozol-kierto

smoothie. /31/ ensimmäinen haaveissa /ya 3/18 /1. ivf kevät20

jannn /33/ esikoinen toiveissa /ya 9/18 /km 3/19

Hillis /29/ ensimmäinen haaveissa /ya 10/18 / OI-hoidot 12/19 alkaen

Aida* /37/ toinen toiveissa /ya11/18 /hoidot aloitettu 1/20

Nipanderi /33/ toka toiveissa /ya 12/18/ vuotohäiriöitä/ hoidot alkamassa

Tepsu19 /35/ esikoinen toiveissa /ya 12/18/ 28-30pv

Koirankorva /25/ esikoinen toiveissa /ya 12/18/ tm 1/19, km 4/19, tm 10/19

Crocus / 40+/ ya 2018 /luomu

Helena80/ 39/ neljäs/ ya 1/19/ kierto 28-32

Sammie// 32// esikoinen// ya 2/19// km 4/19, kkm 12/19// kierto keskimäärin 35 pv // herttamainen kohtu

Alcyone / 43 / toinen toiveissa / ya 4/19, kkm 8/19 / kp 28-32

tiinao_O /30/ kolmas toiveissa /ya 5/2019 /kkm 10/19

Jukkapalmu23 / 23/ esikoinen toiveissa /ya 5/19/ kp 28-30pv

dimou / 30 / toinen / ya 5/19 / pco? / IVF keväällä 20

Persimon2/ 30 / Toinen(kolmas) / ya 5/19 / kku 3/19 / kk 10/19 / kierto n. 25 pv

Sinpura / 20 / esikoinen haaveena / ya 5/19 /
km 11/19 / kierto ?

Turvonnut / 31 / toinen haaveissa / ya 6/19 / kkm 12/19/ kp ennen km 30

Nyytti / 39 / neljäs haaveissa / ya 6/19 / kp 26-29pv

MrsCherry(?) / 32 / ensimmäinen kuumeilussa / ya 6/19 / kkm todettu 9/19 (vko 12) / kierto sekaisin kkm jäljiltä

turotus / 21 / toinen toiveissa / tjot 7/19

Jesbe / 29 / esikoinen haaveissa /ya 2014, uudelleen syksyllä 2019 /km,kkm,tm /kierrot 25-35

Tiarella /26 / kolmas haaveissa / ya 12/19 / kp?


Ihan vaan jos joku sattuis plussaamaan ja lisää ittensä plussa puolelle :cool05
 
Mä olen viime viikkoina katsellut noita eri maiden Say yes to the dress -ohjelmia. Itken liikuttuneena samalla, kun ne morsiamet itkee onnellisena pukuvalinnastaan. :bag: Eilen mies kysyi, että mikä mulla on hätänä ja yritin selittää sille myötäiloa, mutta ei tainnut ihan tajuta. :grin

Minkälainen puku sulle tulee? Jos saa olla utelias:happy: saako udella onko hääpäivä kenties 2.2.20:happy:
 
Voi tota meidän 6 v rakkauden hedelmää.

Äsken iltalaulun jälkeen:
"Äiti, voiko sun ikäisenä saada enää vauvaa?"
"Voi, miten niin?"
"No laittakaa isin kanssa pimppi ja pippeli vastakkain (tästä käytiin neidin udellessa keskustelua viime viikolla, kun hän ei ymmärtänyt miten se vauva pääsee äidin mahaan) niin meille syntyy vauvaa!"
"Aijaa, haluaisitko sä pikkusisaruksen?"
"Joo, sitten mä olisin isoin isosisko ja S (pikkusisko) myös isosisko!"
"No aina vauvansaanti ei onnistu, vaikka laittaa pimpin ja pippelin vastakkain. Voi olla jotain ongelmia."
Neiti miettii hetken.
"No, laittakaa silti varmuuden vuoksi pippeli ja pimppi vastakkain niin teille saattaa tulla vauva. Ja siinä menisi vain 9 kuukautta että vauva syntyy. Ja voitteko saada vauvan vielä kun me ollaan lapsia?"
"Me kerrotaan kyllä isin kanssa jos meille joskus on tulossa vauva, älä murehdi."

:sad015 mikä ihana lapsi minulla! Meinasi ihan onnen kyynel vierähtää jutellessa.

Dpo13 eikä suurempia oireita tai tuntemuksia mihinkään suuntaan. Satunnaisia menkkajomoja ja painetta ollut, muttei mitään jatkuvaa. Yllättävän hyväntuulinen ja rento olen ollut kierron vaiheeseen (kp27/27-29) nähden! Ainiin ja tää väsymys on ihan järkyttävää!
 
Minkälainen puku sulle tulee? Jos saa olla utelias:happy: saako udella onko hääpäivä kenties 2.2.20:happy:

Joo, mies halusi tuon päivän. Kuulemma muistaa sen helposti. :wideyed: Sormuksiin kaiverrettiin 02.02.2020, olisi palindromi ilman pisteitä.

Mua kosittiin vasta jouluna, joten jouduin ottamaan jo kertaalleen käytetyn kompromissipuvun ajanpuutteesta johtuen. Pidän siitä onneksi päivä päivältä enemmän, eikä se maksanut paljon, mikä on plussaa. Mekko on norsunluunvalkoista satiinia, siinä on sydänpääntie (olkaimeton) ja nyöritys selässä. Se on vartalonmyötäinen lantiolle, josta hame lähtee levenemään. Mekossa on kangasvetoja, jotka kerääntyy vyötärön toiselle puolelle. Oma mekko on nyt ompelijalla. Se on aika samanlainen, kuin tuossa kuvassa, mutta mun puvussa noita vetoja on vähän vähemmän ja ne kiinnittyy ylemmäs. Mulla on myös blingblingvyö, en vaan voi elää ilman pientä blingiä. :shy:
hääpukumalli.jpg

Mikä tuossa mekossa sitten mättää? En tiedä. Ehkä se, ettei vaihtoehtoja oikeastaan ollut, tai ei ainakaan aikaa paremman puvun etsimiseen. Mekko kävi jo kertaalleen ompelijalla pienennettävänä, mutta se oli pakko viedä sinne vielä uudestaan, koska se oli edelleen löysä. Käytetty pukuhan kannattaa ottaa hieman liian isona, koska niille on aina tehtävä jotain muokkauksia ja isommassa on, mitä muokata. Olen kuitenkin laihtunut viime kesästä paljon (kilpirauhanen toimii, en ole laihiksella), joten en ihan hahmottanut omaa nykyistä kokoani ja niinpä mekkoa joudutaan kaventamaan lopulta 3 kokoa pienemmäksi, mikä on jo haaste ompelijalle.
 
Joo, mies halusi tuon päivän. Kuulemma muistaa sen helposti. :wideyed: Sormuksiin kaiverrettiin 02.02.2020, olisi palindromi ilman pisteitä.

Mua kosittiin vasta jouluna, joten jouduin ottamaan jo kertaalleen käytetyn kompromissipuvun ajanpuutteesta johtuen. Pidän siitä onneksi päivä päivältä enemmän, eikä se maksanut paljon, mikä on plussaa. Mekko on norsunluunvalkoista satiinia, siinä on sydänpääntie (olkaimeton) ja nyöritys selässä. Se on vartalonmyötäinen lantiolle, josta hame lähtee levenemään. Mekossa on kangasvetoja, jotka kerääntyy vyötärön toiselle puolelle. Oma mekko on nyt ompelijalla. Se on aika samanlainen, kuin tuossa kuvassa, mutta mun puvussa noita vetoja on vähän vähemmän ja ne kiinnittyy ylemmäs. Mulla on myös blingblingvyö, en vaan voi elää ilman pientä blingiä. :shy:
View attachment 85803

Mikä tuossa mekossa sitten mättää? En tiedä. Ehkä se, ettei vaihtoehtoja oikeastaan ollut, tai ei ainakaan aikaa paremman puvun etsimiseen. Mekko kävi jo kertaalleen ompelijalla pienennettävänä, mutta se oli pakko viedä sinne vielä uudestaan, koska se oli edelleen löysä. Käytetty pukuhan kannattaa ottaa hieman liian isona, koska niille on aina tehtävä jotain muokkauksia ja isommassa on, mitä muokata. Olen kuitenkin laihtunut viime kesästä paljon (kilpirauhanen toimii, en ole laihiksella), joten en ihan hahmottanut omaa nykyistä kokoani ja niinpä mekkoa joudutaan kaventamaan lopulta 3 kokoa pienemmäksi, mikä on jo haaste ompelijalle.

Onpa ihana:Heartred kiinnostaa, kun suunnitellaan kesälle häitä. Hyvin samalla konseptilla kun te:happy:

Tänään kyllä ehdotin ukolle, että pitäiskö mennä jo helmikuussa naimisiin jossain häätempauksessa:hilarious: meillä kun on muutenkin siviilivihki maistraatissa, niin ei liity varsinaisesti mitenkään itse juhliin. Varsinkin jos teen kuolemaa kohtusyöpään:banghead::hilarious:

Mies raukka. Se on saanut osansa mun syöpähöyryistä. Se jo kielsi etten saa mainita koko kamalaa sanaa enää, ennen kun siihen on oikeesti aihetta:hilarious: päätettiin sitten jättää kumminkin kesälle. Jos siitä tulisi enemmän fiilistä kun on vihkiminen ja juhlat edes samassa kuussa:hilarious:
 
Tuli häistä mieleen (taas ihan ohi tän raskaus aiheen) otin yhden suoratoistokanavan kokeiluun, että voi katsoa unelmahäät:hilarious: voi taivas, en ees tiedä et miks, ku en oikeen syty tollaisesta viihteestä. Mutta kyllä jotain salaista myhäilyä jossain myötähäpeän kohdissa huomaan tuntevani. Minkä teet, ihminen minäkin:hilarious:

Mä otin kans eilen illalla kokeiluun et pääsin näkee noita unelmahäät jaksoja. Jos ei muuta niin sai ainakin aivot narikkaan kaikesta :laughing001
 
Onpa ihana:Heartred kiinnostaa, kun suunnitellaan kesälle häitä. Hyvin samalla konseptilla kun te:happy:

Tänään kyllä ehdotin ukolle, että pitäiskö mennä jo helmikuussa naimisiin jossain häätempauksessa:hilarious: meillä kun on muutenkin siviilivihki maistraatissa, niin ei liity varsinaisesti mitenkään itse juhliin. Varsinkin jos teen kuolemaa kohtusyöpään:banghead::hilarious:

Mies raukka. Se on saanut osansa mun syöpähöyryistä. Se jo kielsi etten saa mainita koko kamalaa sanaa enää, ennen kun siihen on oikeesti aihetta:hilarious: päätettiin sitten jättää kumminkin kesälle. Jos siitä tulisi enemmän fiilistä kun on vihkiminen ja juhlat edes samassa kuussa:hilarious:

Ihanaa, häät tulossa teilläkin! :love017
Eiköhän vuodoille lopulta löydy joku muu selitys, toivon tosiaan ettei ole vakavaa. :Heartred

Meillä on siviilivihkiminen juhlapaikalla. Mies olisi halunnut mennä naimisiin ihan vaan kahdestaan, minä taas kirkkohäät. Kumpikin meistä on joustanut paljon, ollaan ihan eri linjoilla häiden suhteen. Ihme, että ylipäätään saadaan mentyä naimisiin. Ollaan silti nyt molemmat tyytyväisiä järjestelyihin.
 
Ihanaa, häät tulossa teilläkin! :love017
Eiköhän vuodoille lopulta löydy joku muu selitys, toivon tosiaan ettei ole vakavaa. :Heartred

Meillä on siviilivihkiminen juhlapaikalla. Mies olisi halunnut mennä naimisiin ihan vaan kahdestaan, minä taas kirkkohäät. Kumpikin meistä on joustanut paljon, ollaan ihan eri linjoilla häiden suhteen. Ihme, että ylipäätään saadaan mentyä naimisiin. Ollaan silti nyt molemmat tyytyväisiä järjestelyihin.

Loppu hyvin kaikki hyvin:singing::happy: tuuhan kertoo sitten miten juhlat onnistui. Me ollaan niin samoilla linjoilla, kun olla ja vaan voi:hilarious: apua, tää alkaa kuulostaa siltä, että huidellaan tuolla kohta samanlaiset toppatakit päällä, eikä tiedetä mistä toinen alkaa ja mihin toinen loppuu:hilarious:
 
Anteeksi kun huutelen muualta mutta täällä tuntuu olevan aina tietäviä ihmisiä, niin jospa saisin jotain apuja :) Kun ei ole liikaa ylimääräistä rahaa laittaa yksityiselle, pohdin olisiko järkevämpi käydä ultrassa ja juttelemassa gynelle ennen vai jälkeen ovulaation? Tullut jotenkin olo, että pakko käydä tarkistuttamassa paikat..
 
Anteeksi kun huutelen muualta mutta täällä tuntuu olevan aina tietäviä ihmisiä, niin jospa saisin jotain apuja :) Kun ei ole liikaa ylimääräistä rahaa laittaa yksityiselle, pohdin olisiko järkevämpi käydä ultrassa ja juttelemassa gynelle ennen vai jälkeen ovulaation? Tullut jotenkin olo, että pakko käydä tarkistuttamassa paikat..

Noh, sehän vähän riippuu mistä roikkuu, mutta sanoisin varmaan tuossa tapauksessa että ennen. Silloin saat tietoa follikeleista, johtofollin koosta, limakalvosta ja sen paksuudesta ja näiden suhteesta toisiinsa. Jälkeen lähinnä siitä, että onko ovulaatio tapahtunut ja kummalta puolen.
 
Pakko tulla tänne purkamaan pahaa mieltä. Jotenki tuntuu, että mies on muuttunut. Tai sit mä oon muuttunut herkemmäksi tai kun edelleen mieli on herkillä. Viime päivinä ei mies oo enää ottanut illasta kainaloon katsomaan elokuvaa, kun esikoinen on nukahtanut tai jos menny lähelle, nii näyttänyt lähinnä siltä että ärsyttää kun oon siinä, ilmeet ja eleet.
Tänää viimeks kun menin viereen ja yritin kainaloon, ei ees käsi noussu, vaan tuijotti puhelinta, ja kulmat vähän kurtussa, ei edes päälle katsonut, eli en siis päässyt kainaloon, en saanut mitään kontaktia joten nousin ylös toiselle sohvalle, joten esikoinen istui siihen miehen viereen istumaan, nii jo vetäs lapsen kainaloon ja unohtui puhelimen jutut, vaikka ei esikoinen ees halunnut just sillon kainaloon mennä,vaan katseli pikkukakkosta. Tuli sellanen olo etten vaan kelvannut siihen jostain syystä :/ he siis useinkin katselevat niin lastenohjelmia, että esikoinen kainalossa, mut tuossa oli selvästi joku näyttäminen, että minä en nyt jostain syystä kiinnostanut. :/
Oon puhunut asioita, jotka tämä sitten kertoo hetken päästä uutena juttuna, esim. Joku uutinen, eli ei kuuntele mua kunnolla.
Ja nytki meni nukkumaan ilman, että sano hyvää yötä, vasta ku huusin perään että hyvää yötä, nii tuli jotain epämääräisesti että öitä. Me siis yleensä mennää yhtäaikaa nukkumaan, kun samanlaine rytmi, nyt ei edes kysyny tuunko jo sänkyyn, ei antanut hyvän yön suukkoa eikä edes halia tai mitään, mitä aina tekee jos mennään eri aikaan nukkumaan. Ja ei oo ollu mitään riitaa aikoihin mistä olis vihainen.
Eihän tää mikään iso juttu sinänsä, mutta iski kyllä aika yksinäinen ja huono fiilis, ollaan kuitenki toimittu suht samalla tavoin kohta 11 vuotta joten on outoa yhtäkkiä ihan eri käytös. Sanoin kyllä miehelle että ihan kuin välttelisit mua, tai olisit vihainen jostain. Ei sanonu mitään, esitti nukkuvaa. Näin siis keittiöstä, että kurkkas puhelintansa, nii tiesin että oli hereillä vielä.
Tietty se nyt sit kohta ilmoittaa että ei haluakaan toista lasta ollenkaan ja siksi käytös on tuollasta :sad001 tai että haluaa erota. Joo, ehkä mä vähän ylireagoin, mutta kun 11 vuoden jälkeen käyttäytyy kuin vieras kylmä ihminen, nii ei kai se oo ihmekään :sad001
 
TiinuLiinu, meillä on ollut joskus samanlaista. Aina tietyt rutiinit ja pienet asiat ja sit esim viime kevät kun oli vaikea niin kyllä itsekin käyttäydyin juuri noin kun en halunnut toista lähelle :sad001 mä tosin kävin lähellä eroa ja sitten tajusin et se ois ollu virhe. Onneks saatiin korjata tilanne ja itse tajusin olleeni kylmä. Koita puhua. Jos hän ei oo puhu eikä lohduta niin valitettavasti se ei kovin hyvä asia ole :sad001 kysy häneltä että entä jos ette odottaisi taukoa vaan antaisitte vauvan tulla jo nyt. Sillä ainakin selviää mitä mieltä hän on vauvasta :) Tsemppiä raastavaan tilanteeseen :Heartred
 
Menee ohi raskausjuttujen, mut noudatatko millaista vhh? Lasketko hiilareita? Jos, niin millä määrillä menet?

Jostakin joskus (luotettava lähde :hilarious:) luin, että vhh/keto tituleerattiin hedelmällisyysdieetiksi! Jospa ois siinä totuus :rolleyes: Mut eikös sulla aiemmin alkanut raskaus juuri vhh aloituksen jälkeen?
Sori myöhäinen vastaus, joo edellinen alkoi juuri vhh aloituksen jälkeen! Joku sanoi silloinkin että se olisi voinut olla syy, en tiedä ehkä näin on!

Oma napa näin kuun loppupuolella: kp 26/28 ja eilen luulin menkkojen alkavan. Ei kipuja mutta verta tuli pyyhkiessä. Laitoin tampponin ja unohdin melkein koko asian koska ei ollut tyypillisiä oireita. Illalla olin vaihtamassa sitten kuukuppiin, ja ei tullut enää mitään. Aattelin että tää on vain taukoa, phs houihin ja nukkumaan. Aamulla vielä tyhjää, wtf?
 
Pakko tulla tänne purkamaan pahaa mieltä. Jotenki tuntuu, että mies on muuttunut. Tai sit mä oon muuttunut herkemmäksi tai kun edelleen mieli on herkillä. Viime päivinä ei mies oo enää ottanut illasta kainaloon katsomaan elokuvaa, kun esikoinen on nukahtanut tai jos menny lähelle, nii näyttänyt lähinnä siltä että ärsyttää kun oon siinä, ilmeet ja eleet.
Tänää viimeks kun menin viereen ja yritin kainaloon, ei ees käsi noussu, vaan tuijotti puhelinta, ja kulmat vähän kurtussa, ei edes päälle katsonut, eli en siis päässyt kainaloon, en saanut mitään kontaktia joten nousin ylös toiselle sohvalle, joten esikoinen istui siihen miehen viereen istumaan, nii jo vetäs lapsen kainaloon ja unohtui puhelimen jutut, vaikka ei esikoinen ees halunnut just sillon kainaloon mennä,vaan katseli pikkukakkosta. Tuli sellanen olo etten vaan kelvannut siihen jostain syystä :/ he siis useinkin katselevat niin lastenohjelmia, että esikoinen kainalossa, mut tuossa oli selvästi joku näyttäminen, että minä en nyt jostain syystä kiinnostanut. :/
Oon puhunut asioita, jotka tämä sitten kertoo hetken päästä uutena juttuna, esim. Joku uutinen, eli ei kuuntele mua kunnolla.
Ja nytki meni nukkumaan ilman, että sano hyvää yötä, vasta ku huusin perään että hyvää yötä, nii tuli jotain epämääräisesti että öitä. Me siis yleensä mennää yhtäaikaa nukkumaan, kun samanlaine rytmi, nyt ei edes kysyny tuunko jo sänkyyn, ei antanut hyvän yön suukkoa eikä edes halia tai mitään, mitä aina tekee jos mennään eri aikaan nukkumaan. Ja ei oo ollu mitään riitaa aikoihin mistä olis vihainen.
Eihän tää mikään iso juttu sinänsä, mutta iski kyllä aika yksinäinen ja huono fiilis, ollaan kuitenki toimittu suht samalla tavoin kohta 11 vuotta joten on outoa yhtäkkiä ihan eri käytös. Sanoin kyllä miehelle että ihan kuin välttelisit mua, tai olisit vihainen jostain. Ei sanonu mitään, esitti nukkuvaa. Näin siis keittiöstä, että kurkkas puhelintansa, nii tiesin että oli hereillä vielä.
Tietty se nyt sit kohta ilmoittaa että ei haluakaan toista lasta ollenkaan ja siksi käytös on tuollasta :sad001 tai että haluaa erota. Joo, ehkä mä vähän ylireagoin, mutta kun 11 vuoden jälkeen käyttäytyy kuin vieras kylmä ihminen, nii ei kai se oo ihmekään :sad001
Voi harmi että teilläon tuollainen tilanne meneillään! Oletko yrittänyt kertoa hänelle miltä hänen teonsa tuntuvat sinulle ja vaikka hän tekisikin niitä tiedostamatta niin ne satuttavat? Vaikeita keskusteluita, mutta voi olla joku asia mikä häntä vaivaa tai stressaa, hän voi ajatella ettei osaisi hoitaa vauvaa enää, epäilee että kaikki ei ole hänessä ok tms. Suosittelisin, että laitatte lapset hoitoon ja sitten vain keskustelette ilman mitään ruutu-aikaa. Ostin kerran meidän alkusuhteen aikana tuollainen kuppi mihin pystyi laittamaan päivän tunne. Punainen oli positiivinen, valkoinen oli neutraali, ja musta oli sitten negatiivinen. Me ei päästy käyttämään sitä koska hyvin kerrottiin olotilastamme aina, toki te olette olleet pidempään yhdessä myös!
 
Mä kysyin eilen omalta mieheltä et miks miehet tekee noin. Vastaus oli et voi olla että jos nainen on ollut pahalla päällä tai valittanut ja narissut asioista niin silloin miehet vetäytyy tollaiseen kuoreen.
 
Tsemppiä TiinuLiinu, nuo on raskaita juttuja. Meilläkin mies tekee välillä noin, jos ei pysty puhumaan tunteistaan.
 
Ja napa; tiputtelu on alkanut.:finger: Menee kyllä usko kaikkeen, kun ei lääkkeilläkään saada kuriin. Ehkäpä luget testiin seuraavaksi, niistä tais muillakin olla parempia kokemuksia kuin terolutista.
 
Onnea kk, toivottavasti ei tarvitse tänne enää palata :happy:

Tsemppiä tiinuliinu, toivottavasti saatte puhuttua mikä miehellä on mielen päällä. En tiedä millainen sun mies normisti on, mutta useinhan se on tuollaista välttelyä kun on vaikea puhua tunteistaan. Miehillä ja naisilla.

Musta tuntuu että tästä saattaa olla tulossa ovulatorinen kierto. Hormonit on nyt ainaskin paljon tasaisemmat kuin parissa edellisessä kierrossa. Menkkafinnitkin kuivuneet pois. Edellisissä kahdessa kierrossa ovat pysyneet monta viikkoa. Jos ei tulekaan ovista niin ainakin voi iloita siitä ettei koko ajan näytä siltä että on karannut yläasteen röökipaikalta :hilarious:
 
Taitaa tulla kp1 kuten ennustin. Ainakin ekoista tipoista ja vatsakrampeista päätellen. Mietin sitä, että kannattiko se negan testaaminen. Ajattelin vielä syksyllä, että menkat on pienempi pettymys kuin nega testi. Mutta taisin juuri muuttaa mieleni. Pettymys se on jokatapauksessa, kyse on vain siitä minä päivänä sen joutuu kokemaan. Nyt kp1 kohdalla on katse jo kohti uutta yritystä eikä tarvitse näitä kierron ensimmäisiä päiviä masistella. Ihan ok fiilis siis. Ja kohti uusia pettymyksiä.:hilarious:
 
Takaisin
Top