Raskaaksi 2019

Siis joo musta kultareunuksinen hauta-arkku, mut aikuisten kokoa. Ja ku se siis ei ollut mun lapselle vaan se joku outo nainen meinas että se on hyvä sänky lapselle :eek: ja arkku oli siis tyhjä.
Tavallaan se uni oli kuin oisin katsonut jotaki ohjelmaa, mut tavallaan olin itsekin siinä :grin
Ajattelin vaan siinä unessa että kamala ajatus pitää arkkua sänkynä lapselle ja ihmekään kun kummittelee. Se arkku vissii oli hankittu jostain erikoiskaupasta.
Eikä ollu mitenkään ees surullinen uni, olin itse jotenkin sisäisesti onnellinen, koska olin raskaana, lähinnä hämmentynyt että miksi joku tekee tuollasta syntyvälle lapselleen :grin

Mut netistä löytyi mm. Tällästä
Ruumisarkku
Arkku unessa on kohdun symboli. Tyhjä arkku kertoo, että kärsit leppymättömistä erimielisyyksistä.
Ruumis arkussa kertoo, että elät parhaillaan masennuskautta. Saatat tuntea itsesi rajoittuneeksi, sulkeutuneeksi ja kahlituksi. Valve-elämässäsi saattaa olla menossa kuollut tai kuolemaa tekevä tilanne, johon uni pyytää sinua kiinnittämään huomiosi. On aika päättää jokin asia tai suhde.

Ai se oli hauta-arkku. :eek: Aika jännän kuuloinen uni kieltämättä.

Tsemppiä kaikille hoidoissa tai niiden alussa oleville!

Jos ovis nyt oli niin aloitanko luget nyt sit varuiks vai pitäisikö jatkaa testauksia.. ilmeisesti en saanut kiinni ovista kunnolla mut limat tuli ja tikut vahvat, tänään ihan haaleat hyvä et edes näkyy toinen viiva.. hymyy en kyl saanut mut oletan et ovis olis tänään et irtosi tänään kun nippasi kovaa ja turposi maha ja rinnat arat myös lämmössä aamul pikku nousu mut iltapäivällä ollu muutoin 36,3/36,4 ja tänään 36,7 ja myöhemmin jo 36,9 joten oletan et niin.. varuiks testaan illalla vielä ja aamulla. Jos edellee hailu eikä hymyy niin luget aloitan kumminkin koska olojen mukaan meen nyt sitten... Eli oireet hyvinkin selkeet oli ja limailu osui tohon vkloppuun ja sit maanantai ja eilen oli melko venyvää ja himot. Ehkä yksi kerta riitti et mä nyt tulisin raskaaksi vaikkei ovista kiinni saanut

Siis tää on vain tää tunne, ei mitään "oikeaa" :rolleyes: Tai no, aamulämmöt menee samalla lailla kuin plussakierrossa oviksen jälkeen, mut voihan keho vain olla sekaisin. Uskallettiin aloittaa normaali seksielämä, kun vuotoa ei enää ollut ja tulehdusarvot oli ok. Ei siitä kauan oo :hilarious: Siitä parin päivän päästä olikin sit oletettu ovis. Ja jälleen, voihan noissa tikuissa näkyä väärinkin. Mutta pariksi päiväksi tuli (vahvistui) kirkuva plussa ja lämmöt droppasi. Nyt jännäillään:bag:

Toivottavasti hcg kertoisi hyviä uutisia teille! :smiley-angelic001
ihanaa jos teillä tärppää heti :love7 peukut pystyyn*

jes, mulla oli silloin toissa perjantaiset hcg:t enää 18. kävin tänään antaa het vielä (toivottavasti!) viimeiset näytteet. jos huomenna lääkäri ei soita ni hcg on nollissa. tuhruakaan ei tänään tullut joten kaadoinpa miehen :hello2 ei ovisfiilistä mutta muuten hyvä fiilis
huh, äitini rupes kertomaan 37 vuoden takaisesta keskenmenostaan ja sen jälkeisestä ajasta ja kehoitti odottamaan vähintään parit kuukautiset ennen uutta yritystä. saatoin kertoa pari faktaa hälle :scratch jos ei mitään lääketieteellistä syytä ole odottaa niin miksi hitossa rupeais tässä iässä (31v) enää odottamaan kun kuitenkin tavoitteena olis se alle 3v ikäero. (eikä se tärppi napsauttamalla tapahdu kovinkaan usein.)

TSH pitäisi olla mielellään alle 2,5. Ihanteellinen kai lähellä yhtä, tai ainakin välillä 1-2. Mutta ei toivoton, noita huonommilla lukemilla alkoi viimeisin raskaus mulla.

Kiitos tiedosta. Enpä usko että julkisella puolella alkavat noille mitään tehdä. Näillä mennään.

Vielä kun jaksaisi käydä sen ferritiinin mittauttamassa. Nyt on vähän reilu puoli vuotta rautalisää syötynä, näkee sitten onko ollut mitään hyötyä.

Olisko sit niin et kp15 ovis on joka tapauksessa jo sen verran "tuloillaan" (ainakin jos kierto on normaalipituinen ja yleensä aina noilla main), ettei siinä vaiheessa aloitettu proge voi pysäyttää sitä? Mut tää nyt on tällaista maallikkospekulaatiota, olis kiva kuulla jos joku tietää aiheesta enemmän. :happy:

Noh nyt mulla on kyl menossa jo kp17, en saanut selkeetä ovisplussaa RFSU:n tikkuun mut vahvimmillaan oli kp14 aamusta. Eli ovis ehkä ollut kp15 maanantaina. Aloitan terot tänään.

Mä olen käsittänyt juurikin näin. Jos johtofolli on kp 15 jo hyvän kokoinen ja valmis puhkeamaan piakkoin, ei progesteroni todennäköisesti enää estä ovulaatiota. Eri asia sitten just, jos on pitkä kierto ja ovis normaalisti vaikka kp20 jälkeen. Jos nyt haluat ihan varman päälle ottaa, en usko että on haittaa siitä että alat jatkossa syömään vasta ovisplussan jälkeen, tai vaikka kp 17.

Luomukierrossa keltarauhasen pitäisi muodostua myös itsestään, siksi progesteronia ei yleensä määrätä syötäväksi enää plussan jälkeen, vaan oletetaan kehon hoitavan itse homman. Hoitokierroissakin progen käyttö monesti lopetellaan vaiheittain plussan jälkeen, mutta saattaa jatkua nt-ultraan asti esim. lääkkeelliseen kiertoon tehdyssä alkionsiirrossa, koska silloin oma keho ei ole ovuloinut lainkaan, eikä siis myöskään keltarauhasta ole syntynyt.

Täällä menossa kp 5 ehkä :) sieltä ne menkat alkoivat kun kerroin miehelleni että jos ei ät huomenna ala niin pitää lähtee testaamaan kyllä, eli aina kun sanoo aikeitaan ääneen niin ei ät kyllä tapahdu :D nyt keskityn tähän vhh ruokavaliomuutokseen, työhön, opiskeluihin yms. ja toivotaan parasta raskautumisen suhteen. Ehkä joskus kun en ajattele edes asiaa niin tulee se iloinen ylläri sitten!

Täällä menossa kp 5 ehkä :) sieltä ne menkat alkoivat kun kerroin miehelleni että jos ei ät huomenna ala niin pitää lähtee testaamaan kyllä, eli aina kun sanoo aikeitaan ääneen niin ei ät kyllä tapahdu :D nyt keskityn tähän vhh ruokavaliomuutokseen, työhön, opiskeluihin yms. ja toivotaan parasta raskautumisen suhteen. Ehkä joskus kun en ajattele edes asiaa niin tulee se iloinen ylläri sitten!
Mulla on nyt ihan hehkutus päällä et aion nyt vaan tulla raskaaksi. Niinhän se niinkuin muka menee. No, kyllä se ku ovis on tässä ja progesteroni kuuri on sitte tulossa ja ajattelin et nyt kun on ollu selkeä kaava vaikka mun menkat olikin niukat niin keho toimii ja uskon että siksi viime kierrossa nippaili pitkään ja tissit oli kipeet kauan ku yritti ovista jota ei sit tullut ja siks menkat niukat. Nyt kp11 ja limoja oli mut voi olla et vielä edessä päin. Toivossa hyvä elää ja uskon että nyt ku on kaikki kokeet otettu niin enemmän tietoa. Kilpparit vielä otetaan niin sen suhteen otan iisisti ja keskityn nyt duuniin ja muuhun mut selvät ovisoireet kuin oppikirjasta täällä, on etova olo, tissit kipeet ja tunteikas aika. Vielä pari päivää aiemmin mä touhotin kaikkee uutta ja hienoa ja tänään ostin koreja ja vihdoinkin sain kylpyhuoneeni purnukat yms meikit hajuvedet järjestykseen ja kohta vuoden tässä asunu. Ovista ennen aina tää into tuloo ja sit öreys ja itkuherkkyys tietty.. huhuh ja oikea palsta jumis ja vasen jalka puutuu. Jep. Näihin tunnelmiin, toivottavasti sulla plussa pian tulee ja hyvä keskittyä muuhun <3

Mulla menkat loppui ööh viime viikolla ehkä? Vai oliko se tätä viikkoa:grin oon niin sekasin päivistä kun on loma. Ollaan ravattu vaan asuntonäytöissä ja suunniteltu kaikkea siihen liittyvää. Päätin että tässä kierrossa en ovista testaile ja yritän muutenkin olla miettimättä kiertopäiviä yms.

Ollut ihan hyvä ja rauhallinen fiilis, paitsi että tänään tuli hetkellinen ahdistus tästä yrittämisestä. Mut tähän tunteiden vuoristorataan on jo pikkuhiljaa turtunut.

Menee ohi raskausjuttujen, mut noudatatko millaista vhh? Lasketko hiilareita? Jos, niin millä määrillä menet?

Jostakin joskus (luotettava lähde :hilarious:) luin, että vhh/keto tituleerattiin hedelmällisyysdieetiksi! Jospa ois siinä totuus :rolleyes: Mut eikös sulla aiemmin alkanut raskaus juuri vhh aloituksen jälkeen?

Ketkä on mahdollisesti seuraavaksi testaamassa :angelic:

Mä voisin periaatteessa viikonloppuna testata kun huomenna jo dpo9. Mut tuskin testaan ja kulutan testejä turhaan. Paitsi jos ei joku päähänpisto yhtäkkiä iske..

Mä voisin periaatteessa viikonloppuna testata kun huomenna jo dpo9. Mut tuskin testaan ja kulutan testejä turhaan. Paitsi jos ei joku päähänpisto yhtäkkiä iske..

Toivoa on niin kauan kun ei oo vuotoa !
voi kunpa plussaisit :happy093

Mulla unirytmi ihan päin honkia hurraa :gen014

Täällä pregcheckki nega eilen, kp39 menossa ja yksityiselle lapsettomuuteen erikoistuneelle gynelle aika tänään. Jos sieltä saisi apua tilanteeseen tai ainakin lähetteen julkiselle.

Onkohan mitään hoitomuotoja, joita voisi heti tässä yksityisellä kokeilla? Ongelmana siis tod.näk. ovuloimattomuus. Onko toiveajattelua, että jo ensi kertoo saataisiin jotakin avuksi?

Täällä pregcheckki nega eilen, kp39 menossa ja yksityiselle lapsettomuuteen erikoistuneelle gynelle aika tänään. Jos sieltä saisi apua tilanteeseen tai ainakin lähetteen julkiselle.

Onkohan mitään hoitomuotoja, joita voisi heti tässä yksityisellä kokeilla? Ongelmana siis tod.näk. ovuloimattomuus. Onko toiveajattelua, että jo ensi kertoo saataisiin jotakin avuksi?

Tottahan yksityisellä voi teettättää lapsettomuuteen liittyen vaikka ja mitä:happy: juttele rohkeasti vaan käynnillä asiasta, niin eivätköhän he neuvo eteenpäin:happy:

Jep samaa sanon ku Nipanderi. :happy: ja voisin jopa veikata et lähet sieltä letrozol resepti taskussa. On siis nimenomaan lääke ovuloimattonuuteen. :thumleft

Edit. Kuinka kauan teillä on yritystä takana?

Saatte varmasti apua yksityisellä puolella nopeassa aikataulussa. Sen mukaan kun haluatte edetä:) Me mentiin myös ensiksi yksityiselle, jossa tehtiin alkukartoitus. Perusverikokeita ja hormoonikokeita sain työterveyden kautta, joten sekin mahdollisuus kannattaa tarkastaa. Heti seuraavaan kiertoon aloitettiin tablettimuotoinen lääkitys ovista buustamaan. Samalla kun ultrattiin, tehtiin aukiolotutkimus, joten tehokkaasti ja nopeasti edettiin. Mulla siis myös ongelmana ovulaatiohäiriöt. Mulle ei kuitenkaan tuo tablettimutoinen hoito ollut riittävä eikä vastetta ollut.

Yksityiseltä saatiin lähete sitten silloin aikanaan julkiselle. Koska kaikki perustutkimukset oli jo tehty yksityisellä, päästiin nopeasti aloittamaan hoidot julkisella.

Jep samaa sanon ku Nipanderi. :happy: ja voisin jopa veikata et lähet sieltä letrozol resepti taskussa. On siis nimenomaan lääke ovuloimattonuuteen. :thumleft

Tämä olisi aivan mahtavaa! Mutta pelottaa vaan, että laittaa laihduttamaan kotiin ennen mitään lääkkeellisiä apuja. Ylipainoa n. 10 kg.

Takaisin