Raskaaksi 2019

Mulla on muutamia vuosia aikaa kun oon papassa käynyt, ja gyne sanoi kesällä että ei tarvitse vielä ottaa että 25veenä tulee automaattisesti kutsu. (oon nyt 23) Mut haluan käydä oman mielenterveyden takia silti, kun on tosiaan aikaa vierähtänyt edellisestä käynnistä. Sit rauhoitun enkä varaile aikoja ennen kevättä :rolleyes::excited001
 
Eikös nyt tiputtelu alkanut kuitenkin vasta dpo10 jälkeen? Eiks se oo ihan ok kun on normaalia et pari pv voi tiputella ennen menkkoja? Tai tarkotan ettei se nyt sinänsä kivaa oo et tiputtelee mut kun niin lähellä menkkoja alko niin ei todennäköisesti häiritse raskautumista mikä hyvä. Luget kyl varmasti pitää kokonaan poissa :)

Dpo11 alkoi ja teroja syön dpo14 asti. Eli ei paha tilanne ollenkaan, mutta toivoin, että tupla-annos pitäis kokonaan pois. Aattelin kuitenki soitella polille jos sais kokeilla lugeja. Voisin sitte kattoa kummat sopii paremmin.
 
En ole kuullut että papaa voisi verikokeilla ottaa, koska se on limakalvonäyte ja esim. Kondylooma voi olla vaan paikallisesti.
Hpv myös otetaan samalla tavalla kuin papa, mulla se korkean riskin hpv on otettu kolmesti (aina nega).

Suosittelen kyllä kaikille papaa. Se on niin pieni operaatio siihen verrattuna mitä voi seurata jos on edennyt muutokset pahaksi.
Mä kävin kesä 2018 - kevät 2019 välisenä aikana 11x naistentaudeilla, joten tutuksi on tullut :bag:

No nii i o_O
en hämmennyksissäni ymmärtäny kysyä että mistä moinen "tieto" ystävä vaan sanoi kun kävin viime viikolla kylässä.
Ei kuulosta kyl oikeelta mitenkään.
 
Mulle ekaa kertaa appi ilmotti että menkat alkaa huomenna :wtf sitä ei oo tapahtunu varmaan puoleen vuoteen, joo tuntemuksia on jonkun berran ollu ja pyyhintä vuotoo hyvinhyvinhyvin vähän :smiley-angelic001 nytkun sanon sen täällä niin ne alkaa ööö yöllä
 
Multa on otettu papa viimeks joskus alaikäsenä, kun oli toistuvia hiivatulehduksia. Sen jälkeen gynet on sanonu, ettei sitä oteta alle kolmekymppisiltä ellei oo jotain häikkää. Täytän tänä vuonna 30 eli aika joukkoseulontaan tulee, mutta taidan pyytää ens kerralla polilla, että ottavat.
 
Hei kiitos, eikö se oo se ensimmäinen mikä tulee mieleen kun on jotain jossain... syöpä :help No mä yritän ajatella järjellä, jos se olis oikeesti epäilly jotain eikö olis ollu vastuutonta olla sanomatra sitä potilaalle suoraan? Ja mä sain ajan vasta 1.4 muutenhan se olis ollu heti? Ja mä jään meijän omalle kyllälle enkä mee hämeenlinnaan niinkun esim. silloin kun oli niitä solumuutoksia... :dontknow no mä soitan sinne vielä huomenna, kysen vähän!!

Joo, ei varmasti kannata tässä vielä huolestua. Jos ne olis todella huolissaan jostain syövästä, niin ei sitä aikaa olis joskus vasta parin kuukauden päästä. Ja tottahan siitä olis pitänyt mainita, jos sellaista epäillään.

KK, hienot on viivat ja tosi aikaseen. Mul ei tyttärestä ollut vielä 4+4 leffaviivat. Toki kylläkin epäilen että siinä kierrossa mulla oli ovulaatio tosi myöhään. En tiedä, kun en koskaan saanut sitä tikulle.
 
Hihkaisempa tännekin, että taustailen täällä. Ilman ehkäisyä oltu jo vuosi (ja aiemminkin 9kk), joten ehkä ikä painaa päälle, kun ei tärppää, vaikka edelliset on nopeasti tärpänneet... Kirjoitin tänne jotain viime vuoden alussa, nyt alkanut taas ahkerammin lueskelemaan.

Nyt kp 19, eli odotellaan. Vaikea uskoa, että ois tärpännyt, kun ei tähänkään asti ole.

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
 
Multa on otettu papa viimeks joskus alaikäsenä, kun oli toistuvia hiivatulehduksia. Sen jälkeen gynet on sanonu, ettei sitä oteta alle kolmekymppisiltä ellei oo jotain häikkää. Täytän tänä vuonna 30 eli aika joukkoseulontaan tulee, mutta taidan pyytää ens kerralla polilla, että ottavat.
Silloinkun syön pillereitä niin joka toinen kerta oli hoitaja ja toinen lääkäri ja sit ne papat yms. Jännä toi ei ennen 30 kyllä mullakin oli solumuutoksen ennen 30 (muistaakseni) kun kahtena peräkkäisenä vuotena siellä oli jotain ennenkun ruvettiin selvittää lisää... siitä kun on hetki aikaa ja vuodet vierii
 
Hihkaisempa tännekin, että taustailen täällä. Ilman ehkäisyä oltu jo vuosi (ja aiemminkin 9kk), joten ehkä ikä painaa päälle, kun ei tärppää, vaikka edelliset on nopeasti tärpänneet... Kirjoitin tänne jotain viime vuoden alussa, nyt alkanut taas ahkerammin lueskelemaan.

Nyt kp 19, eli odotellaan. Vaikea uskoa, että ois tärpännyt, kun ei tähänkään asti ole.

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla

:welcome joukkoon vaan. Täällä meitä (epätoivoisia:hilarious:) yrittäjiä piisaa. Tämähän se hirveintä on. Sitä roikkuu täällä yrittämässä, mutta mitä enemmän näitä kiertoja tulee mittariin sitä vähemmän sitä uskoo, että missään kierrossa muka tärppäisi:bag: surullinen ajatus
 
Silloinkun syön pillereitä niin joka toinen kerta oli hoitaja ja toinen lääkäri ja sit ne papat yms. Jännä toi ei ennen 30 kyllä mullakin oli solumuutoksen ennen 30 (muistaakseni) kun kahtena peräkkäisenä vuotena siellä oli jotain ennenkun ruvettiin selvittää lisää... siitä kun on hetki aikaa ja vuodet vierii

Joo mulla sama. Kyllä oli musta mulla silloinkin säännöllisesti viiden vuoden välein. Mut ekat joukkoseulathan on tosiaan tosi myöhään, kun vasta 30. Ja mitenhän mahtaakohan sekin jossain kohtaa muuttua, kun eikös nuorille naisenaluille jo anneta joku rokote tätä vastaan?
 
No niin se on syöpä nyt. Pitää soittaa aamulla polille ja kysyä miten papa-kokeeseen pääsee. En kyllä mee yksityiselle nyt kun on hoitosuhde polille.
 
Joo mulla sama. Kyllä oli musta mulla silloinkin säännöllisesti viiden vuoden välein. Mut ekat joukkoseulathan on tosiaan tosi myöhään, kun vasta 30. Ja mitenhän mahtaakohan sekin jossain kohtaa muuttua, kun eikös nuorille naisenaluille jo anneta joku rokote tätä vastaan?
Joukkoseulat alko tosi kyllä myöhään, nythän mä muistan kun peruin sen 30v seulan kun kävin vuosittain kontrollissa, niin eikö nykyään jo rokoteta vai oliko se tulossa mutta ehkäsynhän saa ilmatteeks
 
Mä oon samaa mieltä NewMoonin kanssa menkää, käykää säännöllisesti ei se mulla ainakaan oireillu ollenkaan!!

Et sä Hillis haluu mun ja nipanderin kanssa tulla tähän syöpä hössötykseen :stop

Kävin vielä lukemassa omaa potilaskertomusta siellä puhutaan kystasta ja sen seurannasta ei mistään syövästä
 
Joukkoseulat alko tosi kyllä myöhään, nythän mä muistan kun peruin sen 30v seulan kun kävin vuosittain kontrollissa, niin eikö nykyään jo rokoteta vai oliko se tulossa mutta ehkäsynhän saa ilmatteeks

Niin ne ajat muuttuu:hilarious: onneksi tässä asiassa parempaan suuntaan:happy:
 
Oon välillä käyttäny hormoniehkäsyäki ja käyny yksityisellä vuoden välein, eivätkä oo pitäny tarpeellisena ottaa vaikka oon kyselly. Miten tämä on meillä tämmöstä, yksityiselläki. :facepalm:
 
Mä oon samaa mieltä NewMoonin kanssa menkää, käykää säännöllisesti ei se mulla ainakaan oireillu ollenkaan!!

Et sä Hillis haluu mun ja nipanderin kanssa tulla tähän syöpä hössötykseen :stop

Kävin vielä lukemassa omaa potilaskertomusta siellä puhutaan kystasta ja sen seurannasta ei mistään syövästä

Mulla ultrataan kuukauden päästä. Lääkäri selitti, että tsekataan siksi, että todella harvinaisissa tapauksissa kasvain voi näyttäytyä kystana. Ilmeisesti aika rutiinilla vain tarkastetaan. Oisko sulla kyse samasta?

Papa-koe kannattaa kuntoon hoitaa. Pieni vaiva, varsinkin siihen nähden, mitä voi aiheutua, jos käy "liian myöhään".
 
Ai kauheeta kun rupes jännittää se Papa. Ei ite toimenpide yhtään, mutta jos sitten jotain onkin. No en jossittele nyt yhtään, onneksi varasin sen hetken mielijohteesta:shy:
 
Takaisin
Top