Raskaaksi 2019

Ei nyt varsinaisesti liity raskauteen, mutta ainakin omalla kohdallani tähän "valmistautumiseen" ja kuntoiluun. Oletteko koskaan käyneet kehonkoostumusmittauksessa? Millaisia kokemuksia siitä? Oliko InBody, rasvapihtimittaus vai mikä? Olen tässä miettinyt, että vaikka motivaatio ei ole lainkaan laskusuunnassa, niin antaisikohan käynti tsemppiä siinä vaiheessa, kun alkaa vähän "tökkiä"... :think005 Siis että olisi tiedossa lähtötilanne ja sitten voisi verrata. Ja näkisi esimerkiksi selän ja lantioalueen lihaksiston kehityksen, koska ne ois raskauden kannalta tosi tärkeät.

Oon käynyt useammankin kerran inbodyssa. Ja ehkä ne tulokset paperilla konkreettisenä joitain motivoi jatkamaan kun tökkimisiä tulee. Täysin luotettavat ne tulokset ei oo mut suuntaa antavat kuitenkin kunhan mittaa samalla laitteella. Erilaitteiden tuloksia ei oo luotettava ainakaan verrata keskenään. Luotettavimmat tulokset saa kun sais pidettyä olosuhteet mahdollisimman samanlaisina eri mittauskerroilla eli mieluiten heti ennen aamupalaa ja vessassa käytynä (tai ettei oo hätää) eikä mitää suurta saunomista, rankkaa liikuntaa tai suuria juhla-aterioita tai alkoholia edellisenä päivänä ja ettei lihakset ois ihan tuhottoman kipeet mittauspäivänä. Toki tuo mittaus ennen aamupalaa usein vähän mahdotonta et sit vaan ns normaalisyömisellä mittauksiin. Mut mun mielestä mittaukset olleet kuitenkin mielenkiintoisia, kiva nähä miten paljon rasvaa ja lihasta ja missä jne:)
 
Meillä aiemmin k18 toimia ollut keskimäärin 2krt viikossa. Oon ite aina ollut ns pienihaluinen, mulle riittää hyvin 1-2krt viikkoon ja siitä on lähes kaikissa mun suhteissa tullu ajoittain riitaa, et liian vähän. Tyhmää kun sen takiakin tuntenu itsensä jotenkin virheelliseksi kun ei haluta enemmän mut minkäs sille mahtaa kukaan, haluttaa sit vähemmän tai enemmän! Ja mielelläni haluaisin haluta enemmän jos voisin sen suoraan itse päättää. Nyt tässä lapsettomuushommassa seksit ajoittuu aikalailla oviksen ympärille ja oviksen jälkeen ei sit haluta tippaakaan, enemmänkin miettii et huh kuka semmoista hommaa jaksaa harrastaa :hilarious: eli voi olla se kahdenkin viikon tauko sitten, tai kerran siinä kahen viikon aikana ja välillä myös hoitelen hommat muilla tavoin miehen mieliksi kuin itse yhdynnällä. Mietityttää kyl et mitähän mun pienille haluille käy sitten raskaudessa, saati kun lapsi on syntynyt :bag: oispa ihanaa kyl jos raskaana haluttais paljon, näinhän joillekin käy. Noh aina voi haaveilla :rolleyes:

Mua ainakin panetti raskaana ollessa ihan hulluna. Mites sen joku täällä osuvasti sanoi vähän aikaa sitten, että vois vaikka kenkätelinettä vähän jyystää :D Imetys ja huonot unet veikin tilanteen sitten ihan päinvastaiseen suuntaan...

Uskon että osaltaan tää mun nykyinen nihkeys asiaan juontaa sinne esikoisen yritysajalle, ajoitettuun pakkoseksiin ja vastaavaan. Housut kinttuun, lastit sisään ja kiitti hei. Vastapainoksi haluais sellaista oikeasti kivaa seksiä, rakastelua, oikein pitkän kaavan mukaan lämmittelyä ja toisesta nauttimista. Mutta kun esikoinen tosiaan nukkuu meidän sängyssä, ja paljon nukahtamisongelmiakin hällä ollut, niin se on just taas tuota että jossain sohvan nurkassa vedetään pikaiset puoli kahdeltatoista illalla, koska ovis saattaa olla lähellä. Eihän siinä nyt tietenkään millään tavalla tunnelmaan pääse.

Mutta ehkä sitte taas kun on saatu lapset teini-ikään :rolleyes: Sitä odotellessa.
 
Meilläkin oli pitkä tauko kun olin raskaana ja synnytyksen jälkeen.

Mies ei voinut harrastaa seksiä tyyliin rv25 jälkeen kun oli niin selkeä maha ja vauvan ajattelu haittasi suorittamista. Synnytyksen jälkeen sit ei onnistunut moneen kuukauteen, kun jouduin fyssarilla jumpata lantiopohjan ylikireysongelman kuntoon. Yritettiin muutamasti, mut se aiheuttaa kyl hullut yhdyntäkivut, niin ei siitä mitään tullut. Sit melkeen alkoikin jo tää vauva projekti, että silleen se kyllä kivasti elvytti ton kuivan kauden:hilarious:
 
Oon käynyt useammankin kerran inbodyssa. Ja ehkä ne tulokset paperilla konkreettisenä joitain motivoi jatkamaan kun tökkimisiä tulee. Täysin luotettavat ne tulokset ei oo mut suuntaa antavat kuitenkin kunhan mittaa samalla laitteella. Erilaitteiden tuloksia ei oo luotettava ainakaan verrata keskenään. Luotettavimmat tulokset saa kun sais pidettyä olosuhteet mahdollisimman samanlaisina eri mittauskerroilla eli mieluiten heti ennen aamupalaa ja vessassa käytynä (tai ettei oo hätää) eikä mitää suurta saunomista, rankkaa liikuntaa tai suuria juhla-aterioita tai alkoholia edellisenä päivänä ja ettei lihakset ois ihan tuhottoman kipeet mittauspäivänä. Toki tuo mittaus ennen aamupalaa usein vähän mahdotonta et sit vaan ns normaalisyömisellä mittauksiin. Mut mun mielestä mittaukset olleet kuitenkin mielenkiintoisia, kiva nähä miten paljon rasvaa ja lihasta ja missä jne:)

Kiitos kokemuksista! :) Miten tiuhaan noi sun käynnit on ollut? Onko joku 5-6kk ok väli nähdä tuloksia (jos niitä on :hilarious:)?
 
KK toivottsvasti poisto kivuton..

Sammie ehkä verikokeet olis hyvä niin tietää onko noussut sieltä vai laskenut..

Täällä on edelleen koholla lämmöt, oon tosiaan turvonnut yön yli kun aamuisin ku herää niin koko naama ja kädet ihan turvoksissa. Sit päätä särkenyt jonkin verran, ihan väsynyt olo jaksaa pakolliset jutut mut muuten on kyl jotenkin tosi kipee olo ja ihmettelen miksei mun menkat tuu. Nyt meni rinnat hitusen aroiksi niin se on hyvä mut muuten ei kyl oo ku eilen illalla ollut menkkajomoi
 
Kiitos kokemuksista! :) Miten tiuhaan noi sun käynnit on ollut? Onko joku 5-6kk ok väli nähdä tuloksia (jos niitä on :hilarious:)?

Joku 2-4 kkn väli on hyvä ja tietty pidemmälläkin välillä voi käydä. Ihan miten tykkää ja miten "kovaa" treenaa. Ja voi muutosta nähdä kuukaudessakin varsinkin projektin alussa tai jos kovemmin treenaa. Ja riippuu myös lähtötasosta eli yleensä alussa tulee muutoksia nopeaankin tahtiin ja jossain vaiheessa hidastuu. Mut hyvä mittari tai seurantatapa on kyllä myös ne sentit mitkä lähtee! Jossain vaiheessahan paino ei välttämättä liiku tai voi jopa nousta mutta senttien pienenemisestä huomaa että rasvaa lähtee ja lihasta tulee.
 
Joku 2-4 kkn väli on hyvä ja tietty pidemmälläkin välillä voi käydä. Ihan miten tykkää ja miten "kovaa" treenaa. Ja voi muutosta nähdä kuukaudessakin varsinkin projektin alussa tai jos kovemmin treenaa. Ja riippuu myös lähtötasosta eli yleensä alussa tulee muutoksia nopeaankin tahtiin ja jossain vaiheessa hidastuu. Mut hyvä mittari tai seurantatapa on kyllä myös ne sentit mitkä lähtee! Jossain vaiheessahan paino ei välttämättä liiku tai voi jopa nousta mutta senttien pienenemisestä huomaa että rasvaa lähtee ja lihasta tulee.

Joo, onneksi otin aloitusmitat. Painoa on lähtenyt vain vajaa 5 kg, mutta senttejä vyötäröltä jo 11 cm! :eek:
 
KETJUSSA AKTIIVISESTI JA EPÄTOIVOISESTI KUUMEILEVAT

Wusti91 /
29/ esikoinen toiveissa /ya 6/17/ tm 1/18 /kp28-33

Elisa / 26 / toinen haaveissa / ya 2018 / PCO / tammikuussa 2020 eka letrozol-kierto

smoothie. /31/ ensimmäinen haaveissa /ya 3/18 /1. ivf kevät20

jannn /33/ esikoinen toiveissa /ya 9/18 /km 3/19

Hillis /29/ ensimmäinen haaveissa /ya 10/18 / OI-hoidot 12/19 alkaen

Aida* /37/ toinen toiveissa /ya11/18 /hoidot aloitettu 1/20

Nipanderi /33/ toka toiveissa /ya 12/18/ vuotohäiriöitä/ hoidot alkamassa

Tepsu19 /35/ esikoinen toiveissa /ya 12/18/ 28-30pv

Koirankorva /25/ esikoinen toiveissa /ya 12/18/ tm 1/19, km 4/19, tm 10/19

Crocus / 40+/ ya 2018 /luomu

Helena80/ 39/ neljäs/ ya 1/19/ kierto 28-32

Sammie// 32// esikoinen// ya 2/19// km 4/19, kkm 12/19// kierto keskimäärin 35 pv // herttamainen kohtu

Alcyone / 43 / toinen toiveissa / ya 4/19, kkm 8/19 / kp 28-32

tiinao_O /30/ kolmas toiveissa /ya 5/2019 /kkm 10/19

Jukkapalmu23 / 23/ esikoinen toiveissa /ya 5/19/ kp 28-30pv

dimou / 30 / toinen / ya 5/19 / pco? / IVF keväällä 20

Persimon2/ 30 / Toinen(kolmas) / ya 5/19 / kku 3/19 / kk 10/19 / kierto n. 25 pv

Sinpura / 20 / esikoinen haaveena / ya 5/19 /
km 11/19 / kierto ?

Turvonnut / 31 / toinen haaveissa / ya 6/19 / kkm 12/19/ kp ennen km 30

Nyytti / 39 / neljäs haaveissa / ya 6/19 / kp 26-29pv

MrsCherry(?) / 32 / ensimmäinen kuumeilussa / ya 6/19 / kkm todettu 9/19 (vko 12) / kierto sekaisin kkm jäljiltä

turotus / 21 / toinen toiveissa / tjot 7/19

Jesbe / 29 / esikoinen haaveissa /ya 2014, uudelleen syksyllä 2019 /km,kkm,tm /kierrot 25-35

Tiarella /26 / kolmas haaveissa / ya 12/19 / kp?
 
Voi muidut, ekaa kertaa musta tuntuu et ois vaikka saattanu tärpätäkkin!
Vasta dpo7 ja voihan tää oireilu olla ihan jotain muutakin, tai ei yhtään mitään, mut ekaa kertaa tän yheksän yrityskierron aikana on jotain oireita!
Jo muutama päivä sit tuli ihan snadisti vaaleanpunasta yhdellä vessareissulla, siitä asti on palellu ihan hitokseen iltasin (kävinkin tänään ostamassa sähkökäyttösen lämpöpeiton auttamaan iltahorkkiin :grin) ja tänään alkoi paineentunne, jomotus ja aika voimakaskin särky alavatsalla. On oikeinkin epämukava olo..
Voi kumpa.. :Heartred

Yks kaveri ilmotti just tänään facessa raskaudestaan ja tuli kyllä ihan yllärinä! Viikkoja jo reilu 13 kasassa, eli np ultra takana. Aivan ihana juttu ja asutaan samalla kadullakin, kummallakin kolme ennestään ja yhdet samalla luokallakin. Oispa kiva odottaa samaan aikaan!! :Heartred
 
Voi muidut, ekaa kertaa musta tuntuu et ois vaikka saattanu tärpätäkkin!
Vasta dpo7 ja voihan tää oireilu olla ihan jotain muutakin, tai ei yhtään mitään, mut ekaa kertaa tän yheksän yrityskierron aikana on jotain oireita!
Jo muutama päivä sit tuli ihan snadisti vaaleanpunasta yhdellä vessareissulla, siitä asti on palellu ihan hitokseen iltasin (kävinkin tänään ostamassa sähkökäyttösen lämpöpeiton auttamaan iltahorkkiin :grin) ja tänään alkoi paineentunne, jomotus ja aika voimakaskin särky alavatsalla. On oikeinkin epämukava olo..
Voi kumpa.. :Heartred

Yks kaveri ilmotti just tänään facessa raskaudestaan ja tuli kyllä ihan yllärinä! Viikkoja jo reilu 13 kasassa, eli np ultra takana. Aivan ihana juttu ja asutaan samalla kadullakin, kummallakin kolme ennestään ja yhdet samalla luokallakin. Oispa kiva odottaa samaan aikaan!! :Heartred

Voi kunpa tosiaan...! :Heartred Milloin testaat?
 
Voi muidut, ekaa kertaa musta tuntuu et ois vaikka saattanu tärpätäkkin!
Vasta dpo7 ja voihan tää oireilu olla ihan jotain muutakin, tai ei yhtään mitään, mut ekaa kertaa tän yheksän yrityskierron aikana on jotain oireita!
Jo muutama päivä sit tuli ihan snadisti vaaleanpunasta yhdellä vessareissulla, siitä asti on palellu ihan hitokseen iltasin (kävinkin tänään ostamassa sähkökäyttösen lämpöpeiton auttamaan iltahorkkiin :grin) ja tänään alkoi paineentunne, jomotus ja aika voimakaskin särky alavatsalla. On oikeinkin epämukava olo..
Voi kumpa.. :Heartred

Yks kaveri ilmotti just tänään facessa raskaudestaan ja tuli kyllä ihan yllärinä! Viikkoja jo reilu 13 kasassa, eli np ultra takana. Aivan ihana juttu ja asutaan samalla kadullakin, kummallakin kolme ennestään ja yhdet samalla luokallakin. Oispa kiva odottaa samaan aikaan!! :Heartred
Vuoden eka plussa :love017
Tai sitte aida plussaa huomenna, itse en omaan plussaan jaksa uskoa!!
 
Nyytti huomenna vois näkyä jo jotain!!!!!:smiley-angelic006:smiley-bounce013

On: miksi mulla on jo kp6 näin tumma ovistikku??!! Tuntuu joskus et tummuu jos vahva pissa. Tänään tuhruakin tullu vähän vielä.. Toiv ei hormonit heitä päin.... ja älkää kysykö miksi edes testasin.. taidan olla koukussa testailuun, pitäs olla ostamatta kotiin, ja mennä johonkin AT-ryhmään (Anonyymit Testailijat) tekis mieli tehdä raskaustestikin :hilarious:
 

Liitteet

  • 20200126_190003.jpg
    20200126_190003.jpg
    16.1 KB · Katsottu: 100
Mä haen huomenna testin apteekista ja testaan ja annan vuodon sen myötä tulla. Eilen illalla tosiaan kävi pari kunnon menkkajomoa mut nyt tänään ei mitään. Lenkillä tunsin lupaavan holauksen ja kotona veskiin niin ei oo tullu kuin läjäpäin vv. Kiva juu ei jaksa. Kyllä ärsyttää kaiken aikaa toi ja varmasti stressimäärällä lykkäsin menkat ens vuoteen
 
Itse kanssa tarviin tällaisessa tilanteessa "projektin", että pystyn katsomaan eteenpäin... Nyt se on kuntoilu ja painonpudotus fiksusti. Taloa on etsitty, mutta kysymys on, että montako huonetta :sorry:

Projektit tosiaan kummasti auttaa. Meilläkin on talon etsintä menossa. Pohdin itsekin tuota, että montako huonetta olisi hyvä kun sitä pikkukakkosta ei ole kuulunut. Nyt olisi kiikarissa hyvä kompromissi, jossa on sellainen "askarteluhuone" joka menisi tarvittaessa työhuoneesta jos se toinen lapsi meille joskus tulee.

Vuoden eka plussa :love017
Tai sitte aida plussaa huomenna, itse en omaan plussaan jaksa uskoa!!
:hilarious: Minä en oikeasti tajunnut ensin, että puhuit minusta. Ihan utopistinen ajatus tässä vaiheessa, että se plussa tulisi. En ole tänään ehtinyt ajatella koko asiaa. Katsotaan miltä huomenna aamulla tuntuu. Eilen oli illalla kyllä vähän nännit kipeät, mutta aamulla se oli jo kadonnut. Yleensä kierron lopussa alkaa rinnat kipeytyi, mutta vähän eri kohdasta.

Me saatettiin löytää meille talo.:woot: Ei kyllä pitänyt laittaa omaa myyntiin ennen kevättä, mutta ehkä pitää nyt tehdä pikana asunnon fiksailu myyntikuntoon.:rolleyes: Mutta on kyllä lähes täydellinen tuo talo. Hieman on kauempana kun alunperin toivottiin, mutta on niin paljon kyllä hyvää että kannattanee napata. Olen nimittäin huomannut olevani aika nirso talojen suhteen.:sorry:
 
Et voi malttaa menkkoja odottaa..! :wideyed: Me muut ei ainakaan malteta :hilarious:
Mut kato niin kauan on toivoa ilmassa kun ei testaa negaa :grin
Ei mun kierrot onneks pitkiä oo, luteaali oli viimeks 11pvää et perjantaille flo ennustais uuden kierron alkua. Saa jumankekka olla alkamatta!
Ei kai ennen dpo10 ainakaan ois mitään järkeä ees koittaa, saako siitä muuta ko pahan mielen..
 
Mä huomaan että itsellä työt ja kandin väsääminen pitää ajatukset hyvin poissa vauvajutuista. Kuukauden sairausloma marraskuussa teki muuten hyvää, mutta silloin pläräsin päivät pitkät kaiken maailman "mistä tietää olevansa raskaana" ja "oireet ennen plussaa" keskusteluja :hilarious: toki sitä edelleen teen, mutta en läheskään niin paljoa. Ei vain aika riitä.

Dpo11 ja onhan noita oireita, jotka voisi viitata raskauteen tai olla ihan vaan PMS. Väsymys, arat rinnat, ajoittain etova olo, repäisykivut aivastaessa ja menkkamaiset jomotukset. Vilunväreitä tulee mutta se edellisistä kierroista tuttu 24/7 palelu puuttuu. Naisen keho on kyllä kavala, kun antaa ymmärtää, että vois olla raskaana, ja sit vetäiseekin maton alta kp1.
 
Nyytti anna sen plussan jo näkyä :smiley-bounce013

dpo ~10 täällä ja ei oo oireita mitään. jos tämä oliskin se the kierto, kun ei tunnu missään.
nojoo, onjan noita vatsatuntemuksia.
vilu poissa näin saunan jälkeen. niin ja siivousinto.
aamulla armoton vitutus, joten eiköhän ne menkat sieltä ilmaannu. päivitinköhän tuon jo aamulla, ei muista

hei kertokaa, miten sitruunavesi vaikuttaa näissä puuhissa? onko sillä vaikutusta :eek:
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top