Raskaaksi 2019

Kyllä sitä vaan ihminen tehokkaasti kehittelee itselleen oireita, rintoihin sattuu erityisesti imettäessä, alavatsa tuntuu vähän aralta ja kissanvessa haisi niiin pahalta että oli ihan pakko siivota se uudestaan. :rolleyes:
 
Itse varmaan jauhanut parhaalle kaverille jo hänen kyllästymiseen asti tästä omasta Hillis, olis kiva ku olis joku kenet tietää joka on samassa veneessä ku tuntuu et mä täällä itken et hitsi ku on ovis eikä mitään iloa ku kaikilla se ovis ei ees tuu. Toisaalta ei tullut itsellä myöskään aina ja sit uskon että toi iltaprimoöljy kapselit on tasannu hormonitoimintaa kerta ei oo enää niit kuumia aaltoja vaan tuntuu olevan paljon tasaisempaa jotenkin vaik oonki ihan rikki ku en nyt ookaan raskaana
Moni mun kavereista varmaan jauhaisivat mielellään raskauksista, mutta jos esim yritettäisiin samalla, ja toinen tulisi heti raskaaksi niin sä jäät ns jälkeen. Sitten onkin raskausvaivat, sitten odotellaan synnytystä ja sitten on jo vauva ulkona. Ja sinä siellä odotat plussaasi vielä... Se minua pelottaisi että a)toinen pelkäisi puhua kaikeasta sun kanssa koska ei ollutkaan niin helppoa tulla raskaaksi ja b)sä et jaksa valittaa kaikesta myöskään samasta syystä ja häpeilet omaa vartaloasi. Näin mä siis ajattelen voi olla että toinen olisi ihana olla tukena myös.
 
Mulla on eräs ystävä, joka on haaveillut 2. lapsen yrityksen aloitusta ensi vuoden alusta. Tulin itse raskaaksi silloin elokuussa ja olettamuksemme oli, että mä ehtisin saada hyvissä ajoin vauvan ennen häntä. Nyt kun tulikin keskenmeno ja "yritys" alkoi alusta, niin tajuttiin tän ystävän kanssa että ollaan taas samalla viivalla. Sinällään surullista omalta kannalta, mutta nyt kun ajattelee asiaa, niin ollaan odotettu meidän esikoisia samaan aikaan (syntyivät 3 kk erolla) ja silloin ystävästä oli kyllä suuri tuki raskausvaivoihin ja vauva-aikaan. Toki nyt jännitän sitä, tuleeko ystäväni taas tuhottoman nopeasti raskaaksi ja jään itse nimenomaan odottamaan sitä plussaa. Siinä tilanteessa en tiedä, osaisinko aidosti olla iloinen ystäväni puolesta, vaikka sitä todella haluaisin. En ollut alunperinkään varautunut mihinkään pitkään yritykseen saatika keskenmenoon, kun esikoinen tärppäsi yk3 ja kuopus yk1 ilman sen suurempaa yritystä..
 
Mahtuuko tänne vielä mukaan?

Toista lasta yritetään, ensimmäinen 1,5-vuotias. Ikää itsellä 26 ja miehellä sama. Meillä vuosi takana yritystä ja nyt menossa yk13 dpo 5-9. Tarkoituksena varata gynelle aikaa tämän kierron jälkeen, jos tässä kierrossa ei tärppää. Ja eihän se varmaan tärppää...

Ovista olen yrittänyt löytää sekä liuskoilla että digillä. Liuska antaa vahvaa viivaa kokoajan ja nyt jos tasavahvaa, mutta ei siitä haalene ja digi vilkkuvaa hymiötä vaan. Kuitenkin nyt kipujen ja lämpöjen mukaan ajattelisin oviksen olleen 5-9 päivää sitten. Vikaa kuitenkin todennäköisesti ovuloinnissa. Pco tyyppiset munasarjat taustalla.

Tsemppiä kaikille yritykseen ja onnea plussanneille!
 
Huomasin pienen määrän punaista valkovuodon seassa, joten en sitten jaksanut tänä aamuna edes testata enää, eiköhän tämä kierto ollut tässä... Hyvä kuitenkin, että tiputtelu alkoi vasta dpo11.

Ja minulla kun oli niin "erilainen olo", mikä lie vauvakuumepsykoosi. On tää vaan rasittava elämänvaihe, tuntuu ettei oikein osaa edes elää, kun koko ajan haluaisi skipata aikaa. Nyt sitä haluaisi pikakelata menkkojen alkuun, sitten ovulaatioon, sitten siihen kohtaan kun voi tehdä raskaustestin, sitten taas menkkoihin...
 
Tervetuloa Elisa26! Kyllä tänne mahtuu mukaan.

Vausa: Tiedän tuon tunteen pikakelaustoiveesta.:oops:

Minä päätän joka päivä, että nyt keskityn kaikkiin muihin juttuihin ja yritän olla ajattelematta mutta ei se sitten pidä.:banghead: Mutta huomenna lähdetään aikaisin aamusta reissuun, joten taidan pitää ainakin sen verran taukoa täältäkin. Tekisi ehkä hyvää.
 
Huomasin pienen määrän punaista valkovuodon seassa, joten en sitten jaksanut tänä aamuna edes testata enää, eiköhän tämä kierto ollut tässä... Hyvä kuitenkin, että tiputtelu alkoi vasta dpo11.

Ja minulla kun oli niin "erilainen olo", mikä lie vauvakuumepsykoosi. On tää vaan rasittava elämänvaihe, tuntuu ettei oikein osaa edes elää, kun koko ajan haluaisi skipata aikaa. Nyt sitä haluaisi pikakelata menkkojen alkuun, sitten ovulaatioon, sitten siihen kohtaan kun voi tehdä raskaustestin, sitten taas menkkoihin...
Kuulostaa jotenkin niin tutulta, paitsi että itse odotan myös seuraavaa hoitokertaa(3. inseminaatiota) ja nyt negan jälkeen tietty menkkojen alkua. Saa nähdä milloin osuu ajoitukset kohdilleen, kun miehelle tuli vuodenvaihteen jälkeen lisää työreissua, oikeaa ajoitusta on odotettu sieltä kesätauosta lähtien :shifty:
 
Tervetuloa Elisa!

Tuttua pikakelaus. Aika ennen ovista tuntuu niin pitkältä ja turhalta. Viikon päästä pääsen ovista odottelemaan, mutta samaan aikaan muutto :nailbiting::p Jännää ja kivaa kun muutakin ajateltavaa/stressattavaa.. :blob3
Milloinhan saisin aikaseks soitettua hoitoihin :hungover: kerkeisköhän huomenna..:shy: ainiin ja tänään taas tuhrua vaikka kp7???(tai 6) eli sama kuin viime kierrossa. No ovis oli silti hyvä, mitä lie meinaa..:confused1

Tsemppiä ja plussia vaihteeks :hello2
 
Juu plussaan tumppaan ja muutenki nykyää vähempi poltan/juon ainaki oviksen jälkeen..

Eiks pitänyt nyt pitää yrityksestä taukoa kun tutkitte miksi aina km vai ymmärsinkö väärin? Silti hyödynnätte ovikset?
Ei ku sen 3kk jälkeen jos on saatu tietää mikä on vikana ja sais hoidon jos johtuu esim kilppareista tai jostaki minkä helposti hoitaa. Jos on isompi juttu niin se lykkääntyy.. Toivon että ei. Eli epäselvä viesti varmaan mut eka ei odotetaan ne tulokset ja sitte jos/kun on selvillä niin hyödynnetään ja jos ei tapahdu tiettyyn aikaan mitään niin sit mietitään hoitoja jossain kohtaa eli vähän auki kaikki. Jotenkin toivoo et vois hyödyntää nyt jo mut en ihan uskalla
 
Tervetuloa, kyllähän tänne mahtuu. Mulla itselläni on pcos ja digiin saanu kerran hymyn. Liuskoilla usein mut en digiin jostaki syystä.. Toivottavasti tärppää pian!

Pikakelaus olis niin kiva, vaikka synnytykseen niin tietää et oho tää pysyikin mukana..

Nyt ollu joku super mega ovis, jännä.. Selkeet tuntemukset, limat ja kuiva aika alkanut. Nyt kipuki oli jotenkin intensiivinen jos noin voi sanoo ja ei kestänyt viikkoa oireet vaan ihan sen pari päivää ja rintojen arkuus lähti pois heti ku ovis oli ohi mitä ei ikinä tapahdu..
 
Onnea plussista ja sympatiat negoista :Heartred

Täällä kp10 ja mies ollu niin kiireinen töissä, että eilen vasta korkattiin kierto. Hyvä saada sammakot aina pois ennen hyödynnettäviä päiviä :grin
Greippimehua oon ahkerasti juonu sen 2-3dl päivässä ja selvät limailut alkanu jo päiviä sitten. Ovis odotettavissa ensi tiistaille, jos kierto seuraa edeltäviään. Kolme viimestä kiertoa ollu se kp15 just.
Hyvillä fiiliksillä ovista kohti :)
 
Onnea plussista ja sympatiat negoista :Heartred

Täällä kp10 ja mies ollu niin kiireinen töissä, että eilen vasta korkattiin kierto. Hyvä saada sammakot aina pois ennen hyödynnettäviä päiviä :grin
Greippimehua oon ahkerasti juonu sen 2-3dl päivässä ja selvät limailut alkanu jo päiviä sitten. Ovis odotettavissa ensi tiistaille, jos kierto seuraa edeltäviään. Kolme viimestä kiertoa ollu se kp15 just.
Hyvillä fiiliksillä ovista kohti :)

Täällä kans kierto korkattu eilen:love022ovis ennustetta joulukuun alkuun, että ei vielä kiireitä sen suhteen:) pikakelaus, tunnistan fiiliksen!

Tervetuloa uusille, missähän kaukana se lista mahtaa vaeltaa:welcome
 
Nyt pitää kysyy limaneuvoja, ÄLLÖVAROITUS, eli ovislimat tuli ihan selkeet valkoisten venyvien jälkeen se raaka eggis ihan kunnollisesti ja tänään yhtäkkiä holisi käsivoidemainen vv reisille ja Hyi. En tiedä mikä tää nyt oli mut kova kipu iski vasemmalle ja mulla ovis kävi oikeella nyt tässä kierrossa taas. Voiko 2 irrota noin "pitkällä" välillä et nyt irtoais vasemmalta? On mulla joskus irronnut molemmin puolin mut se on ollu sillee et oli 1 päivä välissä ei 3... Ja mulla on yleensä runsas vv mut ei nyt tällainen oo. Verta ei oo enempää tullut kuin oviksen yhteydessä pari viirua. Eli en usko et liittyy km, tai sit mun keho on ihan sekasin tuosta taas.. Vai olisko ollu kysta. Ei kyl ollu kysta kipu vaan se ovismainen. Outoa. Hämmennyn kun mulla on ne omat oireeni ollut vuosia ja nyt ku km taustaa niin muuttuu koko ajan kaikki. Mitähän sit ku vihdoin saa syliin asti vauvan, sit on varmasti kierrot ihan hukassa jne..
 
Uusi lista aktiivisista kuumeilijoista :Heartred
(lisää itsesi siihen väliin kun oma yritys on alkanut, ylimpänä pisimpään yrittäneet)

nimi
// ikä // kuinka mones lapsi haaveissa // yritys aloitettu // kierron pituus

Wusti91 // 28 // ya 6/2017 // tm 1/2018 // ensimmäinen haaveissa // kierto 27-30

Anselmiina_ // 37 // esikoinen haaveissa // ya 9/2017 // 1. IVF 4/2019 // kkm 7/2019 // kierto 26-29

smoothie. // 30 // ensimmäinen toiveissa // ya 3/2018// kierto 26-28

haaveilija31 // 35 // neljäs haaveissa // ya 5/2018 // kierto 30-40p

Ankkuri // 31 ensimmäinen haaveissa // ya 6/2018 // kierto 25-28p

Puhvis // 28 // toinen haaveissa // ya 8/2018 // km 07/19 // kierto 32-?

jannn // 33 // eka haaveissa // ya 9/2018 // km 3/19 // kierto n. 32

Nuppunenn // 20 // ensimmäinen toiveena // ya 10/2018 // km 3/2019 // kierto 30-36

Hillis // 29 // ensimmäinen haaveissa // ya 10/2018 // kierto 27

Aida* // 37 // toinen haaveissa // ya 11/2018 // kierto 23-28

Tepsu19 // 35 // ensimmäinen toiveessa // ya 12/2018 // kierto 28-30

Nipanderi // 32 // toka haaveissa // ya 12/18 // kierto 28-29pv

Maggie84 // 35 // ya 01/2019 // 6. lapsi toiveissa

Helena80 // 39 // neljäs toiveissa // ya 1/2019 // kierto 28-32pv

Azzeliini // 35 // toinen haaveissa // ya 3/2019 //kkm 6/2019 ja 8/2019 //kierto 29-32pv vaihteleva pituus

TiinuLiinu // 31 // toinen toiveissa // ya 04/2019 // km 2/2019 // kierto 28-30

Alcyone // 43 // toinen haaveissa // ya 4/2019, kkm 8/2019 // kierto pitkä ja epäsäännöllinen

dimou // 30 // toinen // ya 5/19 // kierto epäsäännöllinen (~40)

Jukkapalmu23 // 22v // esikoinen toiveissa // ya 05/19 // kierrot n. 28pv

tiino_O // 30 // kolmas // ya 5/2019 // kkm 10/2019 // kierto 27-29 päivää

BarbaMama81 // 38 // toinen // ya 5/2019 // kkm 10/2019 // kierto 24-29

persimon2//29//toinen(kolmas)//y 5.2019//kku 3.19 ja kkm10.19// kierto 24-27pv

Sinpura // 20 // ensimmäinen haaveissa // ya 6/2019// kierto epäsäännöllinen

Nyytti // 39 // neljäs haaveissa // ya 6/2019 // kierto 26-29pv

Evelyn8 // 28 // ensimmäinen haaveissa // ya 6/2019 // kkm 9/2019 // kierto 29-35pv

Cara* // 37 // 2. haaveissa // ya 6/2019 // kierto 25-28

Mirkkunen1 // 27 // esikoinen // ya 07/2019 // kierto n. 29-32pv

Ida_Maria_ // 22/ esikoinen// ya 07/2019// kierto 27-28 pv

Taittaralla // 27 // esikoinen haaveissa // ya 7/2019 // kierto ??

turotus // 21 // toinen haaveissa // tjot 7/2019

Mangusti_ // 30 // toinen haaveissa // ya 7-8/2019 // kierto 28-32 pv?

Mirkki // 27 // toinen toiveissa // ya 8/2019 // kierto 23-30pvä

Sofia2016m // 25 // toinen haaveissa // ya 8/2019 // kierto epäsäännöllinen 25-35pvä

Lilja- // 29 // ensimmäinen // ya 8/2019 // kierto 28-30 pv

Jesbe // 29 // esikoinen toiveissa //ya 8/2019 tjot ei hoidot // kierto 28-40 pv

Edz // 31 // toinen toiveissa // ya 9/2019 // kierron keston keskiarvo 25 pvä

Vausa // 29 // ensimmäinen // ya 9/2019 // kierto 30–31 pv

Alexie // 27 // ensimmäinen // ya 10/2019 // kierto 27-30pv

Hems78 // 22 // ensimmäinen haaveissa // ei vielä alotettu // kierto noin 28-32pv

Armielise // 37 // ya10/2019 // 28





Plussanneet :Heartred
nimi // ikä // LA // monesko tulossa

Kassu93 // 26 // LA 21.12.2019 // esikoinen tulossa
tiania // 37 // LA 3.2.2020 // 2. tulossa
Earl // 33 // LA 16.2.2020, toinen tulossa
Liirumlaarum // 26 // LA 19.2.2020 // esikoinen tulossa
DeeDee // 30 // 5.3.2020 // toinen lapsi tulossa
Spyro // 24v // LA 12.3.2020 // ensimmäinen
MaRilla // 35 // LA 3/2020 // kolmas lapsi tulossa
Zumba2019 // 31 // LA 4/2020 // ensimmäinen
Amalfi // 36v // LA 5/2020 // kolmas lapsi tulossa
Fantsu // 32 // LA 5/2020 // esikoinen
Ginger // 26 // LA 5/2020 // toinen tulossa
Pipana//26//LA 5/2020 // kolmas lapsi tulossa
jeilei // 30 // LA 5/2020 // toinen
twisted // 31 // La 6/2020 // neljäs
AZ // 29// LA6/2020 // kolmas
Silk // 32 // LA 7/2020 // kolmas
Suklaapehmis // 28 // LA 7/2020 // toinen
Mamimam //24//LA 7//2020 // toinen
Mathilda // 37 // LA 7/2020 // ensimmäinen
mangustimamma // 38 // LA 7/2020 // kolmas
Sammie // 31 // LA 7/2020 // esikoinen
 
Tervetuloa Elisa!

Tuttua pikakelaus. Aika ennen ovista tuntuu niin pitkältä ja turhalta. Viikon päästä pääsen ovista odottelemaan, mutta samaan aikaan muutto :nailbiting::p Jännää ja kivaa kun muutakin ajateltavaa/stressattavaa.. :blob3
Milloinhan saisin aikaseks soitettua hoitoihin :hungover: kerkeisköhän huomenna..:shy: ainiin ja tänään taas tuhrua vaikka kp7???(tai 6) eli sama kuin viime kierrossa. No ovis oli silti hyvä, mitä lie meinaa..:confused1

Tsemppiä ja plussia vaihteeks :hello2

Ihana muuten tää vika lause. Tällä kierroksella taitaa olla mukana vaan me "vanhat karhut" (pitkään yrittäneet) kun uusi veri on jatkanut matkaansa:hilarious: noh, toivotaan nyt että edes jotakuta meistä onnistaa:grin tietysti mieluiten kaikkia:Heartred

Plussa-aaltoja:wav
 
Ihana muuten tää vika lause. Tällä kierroksella taitaa olla mukana vaan me "vanhat karhut" (pitkään yrittäneet) kun uusi veri on jatkanut matkaansa:hilarious: noh, toivotaan nyt että edes jotakuta meistä onnistaa:grin tietysti mieluiten kaikkia:Heartred

Plussa-aaltoja:wav

Juu eiköhän joku uusi plussaa seuraavaks :rolleyes: Anteeks kyyninen ja kateellisen lausahdus :lurking::hilarious: pakko ottaa huumorilla. Toivotaan et kaikki plussais :singing:
 
Onnea plussasta, kyllä siinä punaista on Amalialainen! :Heartred

Tiinalle onnea uudesta työstä!

Tervetuloa Elisa. :)

Koirankorva, voi ei niin epäreilua tuo. :sad001

Mä en nyt taas ymmärrä kehoani. Luulin että sunnuntaina oli ovis, mut tiistaina oli taas ihan ovislimamaista. Kunnon eggikset. Senkin jälkeen on ollut märkää, mut ei venyvää ja haluja on niin että miestä hirvittää. :bag: Eli en nyt tiedä onko nyt dpo4 vai dpo2 vai onko ovis kuitenkin vielä tulossa.:scratch
 
Juu eiköhän joku uusi plussaa seuraavaks :rolleyes: Anteeks kyyninen ja kateellisen lausahdus :lurking::hilarious: pakko ottaa huumorilla. Toivotaan et kaikki plussais :singing:

Joo sama, no hard fiilings:hilarious: itsekin ihan vitsailumielellä liikenteessä. Alkaa kasetti katkeilemaan jos vaan rystyset verillä yrittää kuukaudesta toiseen:hilarious: oma huumori on muutenkin helposti mustaa ja sarkastissävytteistä, koittakaa kestää:hilarious:
 
Takaisin
Top