Raskaaksi 2019

Jep sama itsellä et näen joka testis jotaki kohta ja tässä onkin ainut kelle laitan kuvii ja hän ei ikinä näe mitään. Sit ku mies tuli siihen ja ojensin testin niin hänen ilme oli kyl näkemisen arvoinen. Nousi kulmat ja silmät pullistu ja sit se tuumi jotain tosi laimeaa kuten jaa.

Diabeteksen hoito on varmaan raskaudessa hankalaa, ite miettinyt vaan miten reuma. Ei varmaan läheskään yhtä tuskaa ku sulla jos sahaa sit taas sokerit. Onko se ollu aina alusta?

Mulla on diabetes ihan vakiona, raskaus vaan muuttaa aikatavalla sokeritasapainoo ja insuliiniherkkyyttä ja jotkut ruuat tarvitsevat yhtäkkiä monenkertaisia määriä insuliinia kuin mitö normaalioloissa ja ettei olis liian helppoa, tilanne voi muuttua pitkin raskautta. Mulla oli viimeraskauden alussa insuliinintarve jonkunverran isompi kuin normaalisti, keskivaiheessa tarve laski normitasolle ja loppuakohden tarve nelinkertaistui. Koita siinä sitten olla ja rentoutua :D ja synnytyksen jälkeen insuliinintarve palautu lähes heti samalle tasolle kuin ennen raskautta. Eipä tuossa ees monen vuoden kokemuksella tahdo pysyä mukana, ei itse diabeetikko eikä ammattilainenkaan. Tietty uus raskaus voi olla erilainen.

Pakko avautua, tämä päivä on ollut jotenki tosi vaikea. Mieli on maassa ja pelkään vaan kokoajan milloin ne menkat alkavat. En tiedä miten saan taas kasattua itseni ja keräämään toivon rippeet uudestaan ja uudestaan. Pian on 7kk yritystä ja tiedän että se ei ole pitkä aika, mutta pääni sisällä aika tuntuu niin pitkälle. Tietysti vielä tänään meillä menee miehen kanssa työvuorot ristiin, niin näemme vasta illalla. En tiedä miksi itken tänne nyt, ehkä tämä höpöttely jollakin tasolla helpottaa omaa oloa eikä tarvitse kaikkea pitää sisällä..

Mulla on ihan sama fiilis, jotenkin turhauttaa vaikka ei tuo 5kk ole vielä pitkä aika. Harmittaa ja tekis mieli unohtaa vaan koko juttu hetkeksi ihan vaan se takia et jos se auttaisi mut toisaalta haluais tikutella oviksia että osais varmoina päivinä sit talletella. Enkä mielestäni oo edes stressannut kuukausiin. Nyt oli niin tärppi fiilis mutta ei.. Ja vaikka yritystä ois takana kuinka kauan niin kyllä se nega aina pahalta tuntuu :(

Mulla on ihan sama fiilis, jotenkin turhauttaa vaikka ei tuo 5kk ole vielä pitkä aika. Harmittaa ja tekis mieli unohtaa vaan koko juttu hetkeksi ihan vaan se takia et jos se auttaisi mut toisaalta haluais tikutella oviksia että osais varmoina päivinä sit talletella. Enkä mielestäni oo edes stressannut kuukausiin. Nyt oli niin tärppi fiilis mutta ei.. Ja vaikka yritystä ois takana kuinka kauan niin kyllä se nega aina pahalta tuntuu :sad001

Jep, mulla on ihan sama fiilis. Sit yhtenä päivänä saatan olla ihan ok ja optimistinen ja ajattelen että en huolestu vielä mutta kyllä se pelko vaan ottaa vallan välillä ja sit koko päivä menee pilalle. Jospa se tästä :Heartred

Mulla on diabetes ihan vakiona, raskaus vaan muuttaa aikatavalla sokeritasapainoo ja insuliiniherkkyyttä ja jotkut ruuat tarvitsevat yhtäkkiä monenkertaisia määriä insuliinia kuin mitö normaalioloissa ja ettei olis liian helppoa, tilanne voi muuttua pitkin raskautta. Mulla oli viimeraskauden alussa insuliinintarve jonkunverran isompi kuin normaalisti, keskivaiheessa tarve laski normitasolle ja loppuakohden tarve nelinkertaistui. Koita siinä sitten olla ja rentoutua :D ja synnytyksen jälkeen insuliinintarve palautu lähes heti samalle tasolle kuin ennen raskautta. Eipä tuossa ees monen vuoden kokemuksella tahdo pysyä mukana, ei itse diabeetikko eikä ammattilainenkaan. Tietty uus raskaus voi olla erilainen.
Mulla se metformin auttoi kun tosiaan syystä tuntemattomasta joku sokeriarvo kohosi ja muutti verensokerin tyystin itellä. Pcos hoitoon mul oli ja nyt puhuttiin et uusiks jos tarve.

• Tykkään
Reaktiot: Edz
Ihanaa ku moni plussannu nyt. Nauroin miehelle et jos pysyy kyydis niin kolmikymppiset vietän ihan hyvin onnekkaana oman perheen kesken.

Jannn hyvä kuulla et miehel kaikki hyvin, yksi huolenaihe vähemmän. Itse olin niin itsekäs et aikoinaan olisin halunnut et miehes ois ollu vika eikä minussa, olo tuntui rikkonaiselle..

NewMoon ihania uutisia, kohta kohta ja ihan varma oon et onnistuu <3

Olipas tullut taas paljon tekstiä :)
Paljon onnea ja tarrasukkia plussanneille! :)

Ite oon ollu pari päivää ihan ulkona kaikesta, pientä lämpöilyä ja nuhaa edelleen. Ja tää väsymys! Eilen sammuin sohvalle kesken elokuvan, ku väsytti niin sairaasti. Aamulla herätessäkin väsytti hulluna. 10 tunnin yöunilla luulis heräävän pirteenä. Hetken olin päivällä virkeempi, mut nyt taas pitää silmiä pitää väkisin auki.
Menossa siis dpo 4, mulla on pari päivää tullut taas ovisliman tyylistä, mutta punertavaa limaa ja tietysti tuntuu että se johtuu siitä ettei ovista ees tapahtunut :bored: noo, vielä pitäs jaksaa viikko ainaki ennen ku testaa :D ja mulla on taktisesti vaan epäherkempiä testejä kaapissa,etten testais liian ajoissa :D

Ihanaa ku moni plussannu nyt. Nauroin miehelle et jos pysyy kyydis niin kolmikymppiset vietän ihan hyvin onnekkaana oman perheen kesken.

Jannn hyvä kuulla et miehel kaikki hyvin, yksi huolenaihe vähemmän. Itse olin niin itsekäs et aikoinaan olisin halunnut et miehes ois ollu vika eikä minussa, olo tuntui rikkonaiselle..

NewMoon ihania uutisia, kohta kohta ja ihan varma oon et onnistuu :Heartred

Kävitkö niissä verikokeissa jo? :)

Kiitos! Yritän elää päivä/lääke/ultra kerrallaan. Yhtään kun en tiedä miten kroppa reagoi noihin lääkkeisiin. Jännittää et tuleeko munasoluja ja kuinka paljon. En edes uskalla ajatella sitä että mahtqkqo hedelmöittyä..

Tsempit sulle ja viivalle Vahvistumisia!
Oon optimistinen teidän puolesta <3

Ja kiitos, kyl minä toivon että vahvistuu ja jos ei vahvistu niin pysyy kyydissä. Otin kuvia vissiin sata ja jokaisessa se ite kontrolliviivakin tärisee. Käytin siis raatina isääni, miestä, parasta kaveria ja tuttua joka ei ikinä näe ees viivanpaikkoi joten nyt oon hyvin mielin. :)

Kävitkö niissä verikokeissa jo? :)
En vielä, tos ylempänä kerron mikä raati oli eli paras ystävä, ei ikinä liikoja toivoa vala ja isäni joka myös näki "ihan selvästi ja katso et varmaan oot vuodelevossa jos vaativat" ja kaveria joka ei ikinä näe edes viivanpaikkaa joten hyvä oli lopputulema. Se verikoe on saatava lauantaina ja gynelle aika on varuiksi varattu. Ja siitä huolimatta taidan käydä jos verikoe nega jotta saa selkoa tähän tilanteeseen. Mieshän sillon ku digi hymyili heitti vitsil et seukki ovis onki ens vuonna (viitaten et raskaana oon pian) ja toistaiseksi näyttää olleen oikeassa mut en usko et ovis oli sillon vaan myöhemmin tai sit mun hcg ei nouse virtsaan samalla tavalla.

Tee Jesbe ihmeessä uus testi, eiköhän se viiva oo vahvistunu ja kädetkin jo vakaammat niin saat meillekkin kuvan, en oo ikinä nähny sun viivoista kuvia! :happy:

Tee Jesbe ihmeessä uus testi, eiköhän se viiva oo vahvistunu ja kädetkin jo vakaammat niin saat meillekkin kuvan, en oo ikinä nähny sun viivoista kuvia! :happy:
Oon mä laittanu tänne, mut lopetin sen syystä. Ja joo aion tehdä uuden kuitenkin vaikka meenkin verikokeissa käymään.

No tos on se kädet tärisee kuva. (automaattisalama)

Liitteet

• IMG_20191031_171137.jpg
    IMG_20191031_171137.jpg
    19.4 KB · Katsottu: 337
Tietty tein myös et käänsin ton negatiiviksi ja oli toinenkin viiva värillinen mutta laatu kyl kärsii foorumilla.

Niin ja mun usko kallistuu enemmän sen puoleen et ovuloin myöhemmin tai sit hormoni nousee vaan tosi hitaasti. Mul on sillon km raskaudessa oli vaan haamui.. Selkein tuli tk:ssa. Ja veritesti mul oli sillo positiivinen ku kotitesti oli negaa.

Kyllä mä Jesbe ainakin viivan nään! :dummy::dummy1:
Joo on siinä ja on ihan värillinen jopa ja aika hyvinkin sininen mut toi pilaa minusta kuvan laadun, ei tiettävästi auta asiaa et käsi tärisi ko hullu ku yritin teille kuvaa ottaa :rolleyes:
Mun ystävä on aiemmin viivanpaikkoihin todennut suorilta ettei oo mitään ja tosta testistä tuli viesti ettei ne sun menkat taida nyt tulla. Ja jos kuvan laatu olis sama ku siin ni en epäilisi itse kenenkään muun kohdalla paitsi omalla kohdallani. Kai pessimisti ei pety asenne mut kyl nyt rupiaa yhdistelee kaiken maailman oireita ja voi suoraan sanoa että ihan on erilaiset ku nois km tm... :angel12

Takaisin