Raskaaksi 2019

Polilla käyty. Kummassakaan ei vikaa verikokeiden ja simppatestien perusteella. Tehän kuitenki ens kierrossa aukkari, kun ei oikein muutakaan tuttavaa ole. Sen jälkeen voi miettiä lääkeavusteita. Lääkäri oli aika töksähtävä ja hoitaja koko ajan pehmensi sen puheita. Lääkäri kohautteli harteita ja nosteli käsiä ilmaan, että ei hän voi tehdä mitään kun ei teissä oo mitään vikaa. Sanoi että puolesta vuodesta vuoteen ois mun ikäsen (29v) kohtuullista vielä jatkaa yritystä luomuna. Että joillain se vaan kestää. Itkuhan siinä tuli. Hoitaja toi paperia ja sanoi, että tehdään se aukiolotutkimus ja mietitään sitten jatkoa. Lääkäri kysy mitä itkemistä tässä on ku ei missään oo vikaa. Koko käynti kesti noin 10 min. Vittu mää sanon.

Edit. Positiivinen yllätys oli se, että aukkari tehdään meijän keskussairaalassa. Luulin että sitä varten pitää lähteä OYSiin.

Uusi lista aktiivisista kuumeilijoista :Heartred
(lisää itsesi siihen väliin kun oma yritys on alkanut, ylimpänä pisimpään yrittäneet)

nimi
// ikä // kuinka mones lapsi haaveissa // yritys aloitettu // kierron pituus

Wusti91 // 28 // ya 6/2017 // tm 1/2018 // ensimmäinen haaveissa // kierto 27-30

Anselmiina_ // 37 // esikoinen haaveissa // ya 9/2017 // 1. IVF 4/2019 // kkm 7/2019 // kierto 26-29

smoothie. // 30 // ensimmäinen toiveissa // ya 3/2018// kierto 26-28

haaveilija31 // 35 // neljäs haaveissa // ya 5/2018 // kierto 30-40p

Ankkuri // 31 ensimmäinen haaveissa // ya 6/2018 // kierto 25-28p

Puhvis // 28 // toinen haaveissa // ya 8/2018 // km 07/19 // kierto 32-?

jannn // 32 // eka haaveissa // ya 9/2018 // km 3/19 // kierto n. 32-39

Nuppunenn // 20 // ensimmäinen toiveena // ya 10/2018 // km 3/2019 // kierto 30-36

Hillis // 28 // ensimmäinen haaveissa // ya 10/2018 // kierto 26p

TiinuLiinu // 31 // toinen toiveissa // ya 04/2019 // km 2/2019 // kierto 28-30

Aida* // 37 // toinen haaveissa // ya 11/2018 // kierto 23-28

Tepsu19 // 34 // ensimmäinen toiveessa // ya 12/2018 // kierto 28-30

Nipanderi // 32 // toka haaveissa // ya 12/18 // kierto 28-29pv

Maggie84 // 35 // ya 01/2019 // 6. lapsi toiveissa

Helena80 // 39 // neljäs toiveissa // ya 1/2019 // kierto 28-32pv

Sammie // 31 // esikoinen haaveissan // ya 2/2019 // kierto 33-39 pv

Azzeliini // 35 // toinen haaveissa // ya 3/2019 //kkm 6/2019 ja 8/2019 //kierto 29-32pv vaihteleva pituus

Alcyone // 43 // toinen haaveissa // ya 4/2019, kkm 8/2019 // kierto pitkä ja epäsäännöllinen

Mathilda // 37 // esikoinen haaveissa, kkm 5/2019 // ya 3/2019 // kierto 24-27 pv

Sinpura // 20 // ensimmäinen haaveissa // ya 6/2019// kierto epäsäännöllinen

dimou // 30 // toinen // ya 5/19 // kierto epäsäännöllinen

Jukkapalmu23 // 22v // esikoinen toiveissa // ya 05/19 // kierrot n. 28pv

tiino_O // 30 // kolmas // ya 5/2019 // kkm 10/2019 // kierto 27-29 päivää

Nyytti // 38 // neljäs haaveissa // ya 6/2019 // kierto 29pv

Cara* // 37 // 2. haaveissa // ya 6/2019 // kierto 25-28

Mirkkunen1 // 27 // esikoinen // ya 07/2019 // kierto n. 29-32pv

Ida_Maria_ // 22/ esikoinen// ya 07/2019// kierto
27-28 pv

Suklaapehmis // 28 // toinen haaveissa // ya 7/2019 // kierto 28 pv

Taittaralla // 27 // esikoinen haaveissa // ya 7/2019 // kierto ??

turotus // 21 // toinen haaveissa // tjot 7/2019

Mangusti_ // 30 // toinen haaveissa // ya 7-8/2019 // kierto 28-32 pv?

mangustimamma // 38 // kolmas haussa // ya 8/2019 // kierto n. 28-35 pv

Mirkki // 27 // toinen toiveissa // ya 8/2019 // kierto 23-30pvä

Sofia2016m // 25 // toinen haaveissa // ya 8/2019 // kierto epäsäännöllinen 25-35pvä

Mamimam// 24// toinen haaveissa //ya 8/2019//epäsäännöllinen 28-34pv

Lilja- // 29 // ensimmäinen // ya 8/2019 // kierto 28-30 pv

Edz // 31 // toinen toiveissa // ya 9/2019 // kierron keston keskiarvo 25 pvä

Vausa // 29 // ensimmäinen // ya 9/2019 // kierto 30–31 pv

Silk // 32 // 3. haaveissa // ya 9/2019 // kierto noin 25-27 pv

Jesbe // 29 // esikoinen toiveissa //ya 8/2019 tjot ei hoidot // kierto 28-40 pv

Hems78 // 22 // ensimmäinen haaveissa // ei vielä alotettu // kierto noin 28-32pv

Plussanneet :Heartred
nimi // ikä // LA // monesko tulossa

Kassu93 // 26 // LA 21.12.2019 // esikoinen tulossa
tiania // 37 // LA 3.2.2020 // 2. tulossa
Earl // 33 // LA 16.2.2020, toinen tulossa
Liirumlaarum // 26 // LA 19.2.2020 // esikoinen tulossa
DeeDee // 30 // 5.3.2020 // toinen lapsi tulossa
Spyro // 24v // LA 12.3.2020 // ensimmäinen
MaRilla // 35 // LA 3/2020 // kolmas lapsi tulossa
Zumba2019 // 31 // LA 4/2020 // ensimmäinen
Amalfi // 36v // LA 5/2020 // kolmas lapsi tulossa
Fantsu // 32 // LA 5/2020 // esikoinen
Ginger // 26 // LA 5/2020 // toinen tulossa
Pipana//26//LA 5/2020 // kolmas lapsi tulossa
jeilei // 30 // LA 5/2020 // toinen
twisted // 31 // La 6/2020 // neljäs
AZ // 29// LA6/2020 // kolmas

Tässä listaa! toivottavasti uusin ja että kukaan ei tippunu :happy:

Polilla käyty. Kummassakaan ei vikaa verikokeiden ja simppatestien perusteella. Tehän kuitenki ens kierrossa aukkari, kun ei oikein muutakaan tuttavaa ole. Sen jälkeen voi miettiä lääkeavusteita. Lääkäri oli aika töksähtävä ja hoitaja koko ajan pehmensi sen puheita. Lääkäri kohautteli harteita ja nosteli käsiä ilmaan, että ei hän voi tehdä mitään kun ei teissä oo mitään vikaa. Sanoi että puolesta vuodesta vuoteen ois mun ikäsen (29v) kohtuullista vielä jatkaa yritystä luomuna. Että joillain se vaan kestää. Itkuhan siinä tuli. Hoitaja toi paperia ja sanoi, että tehdään se aukiolotutkimus ja mietitään sitten jatkoa. Lääkäri kysy mitä itkemistä tässä on ku ei missään oo vikaa. Koko käynti kesti noin 10 min. Vittu mää sanon.

Edit. Positiivinen yllätys oli se, että aukkari tehdään meijän keskussairaalassa. Luulin että sitä varten pitää lähteä OYSiin.
Suututtaa sun puolesta. Ite oon monestakin eri syystä joutunu käymään lääkärissä tänä vuonna ja harvassa on ne lääkärit, joilta saa ymmärrystä ja jotka tuntuu välittävän potilaasta. Sit kun sellaisen kohtaa, niin vastaanoton jälkeen on melkein ihmeissään, että mitä tapahtui. Niin paljon törmänny paskaan kohteluun ja välinpitämättömyyteen. Ja vaikka just sillä hetkellä ei lääkäri voiskaan tehdä enempää, niin ystävällisyys ja empaattisuus ei maksa mitään...

Voi taivas mä olisin kyllä kimpaantunut tuolla:Heartred kaikki sympatiat kyllä sulle, kauhea jos toisella on tuollainen asenne. Onneksi kumminkin homma lähtee eteenpäin ja pääsette aukkariin ja lääketuelle.

Mulla on nyt soittoaika tiistaille, saadaan se lähete ja kysäisen voiko tässä jo odotellessa sitten tehdä jo jotakin. En ihan tiedä miten tää menee, kun tolla klinikalla ei ollut mitään varsinaista puhelinkonsultaatiota, että miten pitkä puhelu siitä sitten mahtaa todellisuudessa tulla, kun kysyttäväähän mulla riittäisi... Ja mäkin viimeksi porasin siellä vastaanotolla, vaikka mun lääkäri on (ainakin tähän asti ollut) tosi ihana ja kannustava.

Kuka kysy teroista jotain. Ihan suoraan en siihen osaa sanoa, kun jätin ne Terot neljännen päivän kohdalla pois, kun eivät mulla yhtään auttaneet noihin vuotoihin. Mutta lugeista kyllä alkaa loppua kohden tulla aikamoinen pöhnä.

Hyi, kauhea kokemus. Isot halit täältä :Heartred

Oliko tuo lääkäri siis ihan lapsettomuuslääkäri, gynekologi vai joku peruslääkäri? Aikamoinen ihmistyön asiantuntija ainakin... Totta kai on paljon asioita joita voi tehdä vaikka selvää syytä lapsettomuuten ei löytyisikään. Iso osa lapsettomista pareista on sellaisia, joille syytä ei löydetä. Silti tehdään - ja kannattaa tehdä! - hoitoja, yleensä niistä ovulaation induktioista ja/tai inseminaatioista aloittaen.

Onko sulle muuten tehty yhtään ultraa tai sisätutkimusta? Niistäkin voi löytyä jotain sellaista ongelmaa, joka ei verikokeissa näy.

Julkisella puolella lääkärit yleensä vaihtuu joka käynnillä. Joskus ikävää mennä aina uuden puheille, mutta josko tästä teille olisi nyt iloa ja hyötyä, osuisi joku ammattitaitoisempi ensi kerralla. Hyvä juttu että sen aukkarin saitte ja asiat ainakin sillä tavalla etenee.

Hyi, kauhea kokemus. Isot halit täältä :Heartred

Oliko tuo lääkäri siis ihan lapsettomuuslääkäri, gynekologi vai joku peruslääkäri? Aikamoinen ihmistyön asiantuntija ainakin... Totta kai on paljon asioita joita voi tehdä vaikka selvää syytä lapsettomuuten ei löytyisikään. Iso osa lapsettomista pareista on sellaisia, joille syytä ei löydetä. Silti tehdään - ja kannattaa tehdä! - hoitoja, yleensä niistä ovulaation induktioista ja/tai inseminaatioista aloittaen.

Onko sulle muuten tehty yhtään ultraa tai sisätutkimusta? Niistäkin voi löytyä jotain sellaista ongelmaa, joka ei verikokeissa näy.

Julkisella puolella lääkärit yleensä vaihtuu joka käynnillä. Joskus ikävää mennä aina uuden puheille, mutta josko tästä teille olisi nyt iloa ja hyötyä, osuisi joku ammattitaitoisempi ensi kerralla. Hyvä juttu että sen aukkarin saitte ja asiat ainakin sillä tavalla etenee.

Tämä lääkäri hoitaa lapsettomuuspotilaita naistentautien poliklinikalla. En tiedä mihin on erikoistunut. Valitettavasti ei siis lääkäri vaihdu ennen kuin päästään varsinaiselle lapsettomuuspolille OYSiin.

Mulle on tehty viimeksi puoli vuotta sitten sisätutkimus ja ultrattu, eikä näkynyt mitään poikkeavaa. Ens kerralla tutkitaan aukkarin yhteydessä.

Kävin apteekista hakemassa Apteekin ultra -testipaketin. Sain tietoiskun
farmaseutilta, joka kovasti korosti moneen otteeseen, että odota nyt, että
menkat on myöhässä, ennen kuin teet testin. Että kun voi sen plussan
saada näkyviin aiemminkin, mutta ne raskaudet ei usein etene, nimim.
hänellä on valitettavasti omakohtaista kokemusta. Mielenkiintoinen luento
oli kyllä :rolleyes:

Apteekista poistuttaessa näytin tyttärelle pakettia ja sanoin, että arvaatko,
mitä nämä on. Tyttö luki ääneen, että rakkaustesti :hilarious: Repesin ja hän
ihmetteli, että miksi :grin

Voi kurjuus Hillis miten ikävä lääkäri teille osui. :sad001 Luulisi että lapsettomuuslääkäri osaisi olla vähän hienotunteisempi puheissaan. Ja on se kumma jos eivät ala hoitaa jos ei vikaa löydy, kun eihän sitä vikaa kaikilta nimenomaan löydy (mm. meiltäkään). Tsemppiä!

Mulla pitäisi aiempien kiertojen perusteella olla ovis sunnuntaina eli ovis plus huomenna. No, tikuissa vain viiva vaalenee. Keskiviikkona oli kohtuullisen selvä viiva, mutta kuitenkin vielä kaukana plussasta. Eilen oli haamulainen ja tänään lähes olematon.o_O Pientä tuikkimista tuntuu vasemman munasarjan tienoilla. Mitähän tästä nyt sitten pitäisi päätellä? Tuskin se ovis vielä aiemminkaan oli, ainakaan limoja ei silloin ollut ollenkaan. Saa nähdä alkaako nämä kierrot nyt yllättäen sitten vaihtelun vuoksi venyä vai mitä ihmettä tapahtuu.:bored:

Onko sun suuhygienistikaveri sun oma suuhygienisti? Jos et olen hänen asiakas ja kysyt vaan kaverina et saako niin ei siinä ole vaitiolovelvollisuutta.

Jos olet myös hänen asiakas, niin siinä tapauksessa hän ei saa kertoa sinun uteluistaan muille.

Toki on tosi perseestä että hän juoruaa kaverillenne tollaiset, itse näkisin asian niin että se on vain moraalisesti väärin. :sad001 tsemppiä! Tossa tilanteessa on varmasti hankalaa kun on kahden ihmisen työpaikka ja tunnelma kiristyy..
Hän on siis tuttu siitä kun on käynny kampaamossa asiakkaana mutta mä olin hänen asiakkaana silloin kun kysyin siitä esilääkkeestä eli hän oli silloin töissä (blondi yrittää perjantaina selittää) ja mun työkaveri kävi hänen vastaanotolla silloin kun sain sen viestin, eli silloinkin hän oli töissä.. mutta paska tilanne joka tapauksessa parempaan suuntaan ollaa menossa!!

Kp27 anteeks tykkään päivittää tänne kun saan hyvin vertaistukea teiltä ihanilta naisilta :Heartred Oikeatissi alkaa turpoamaan ja mun vatsaneppailut tuli nyt takasin. Väsymys on ultimaattista ja pientä kiukun tynkää. Alkavat kuukautiset vai mahdollinen raskaus :happy3 Dpo 8-9.

Kp27 anteeks tykkään päivittää tänne kun saan hyvin vertaistukea teiltä ihanilta naisilta :Heartred Oikeatissi alkaa turpoamaan ja mun vatsaneppailut tuli nyt takasin. Väsymys on ultimaattista ja pientä kiukun tynkää. Alkavat kuukautiset vai mahdollinen raskaus :happy3 Dpo 8-9.
Mä niin toivoisin, et meillä tärppäis. Mulla alkoi rintoja aristaa sivuilta ja tosi menkkamaiset kivut taas vaihteeks..

Muoks. Tarkoitin meillä siis sua ja mua!

Muokattu viimeksi:
Huomenna olisi dpo14, mutta katsotaan viitsinkö edes testata. OneStepin 10:llä sain negat dpo 10 ja dpo 12. Onkohan tulos luotettava? Olen noista testeistä lukenut ristiriitaista tietoa. Oon jo heittänyt kirveen kaivoon, mutta yksi asia ainoastaan mietityttää. Mulla tulee yleensä iso ja kipeä finni leukaan tai nenän pieleen pari-kolme päivää ennen kuukautisia, mutta nyt se loistaa poissaolollaan.

Lapsi on ollut kaksi päivää vatsataudissa, ihan karseeta :yuck:

Muokattu viimeksi:
Heti kun päivitin tänne niin maha alkoi kramppaamaan niin pahasti että melkeen oksensin ja paskoin housuun. Ei luoja mikä olo tuli yhtäkkiä. Eipä ole pitkään aikaan ollut sellanen fiilis että kohta lähtee taju. Toivottavasti ei enteile mitään pahaa.

Heti kun päivitin tänne niin maha alkoi kramppaamaan niin pahasti että melkeen oksensin ja paskoin housuun. Ei luoja mikä olo tuli yhtäkkiä. Eipä ole pitkään aikaan ollut sellanen fiilis että kohta lähtee taju. Toivottavasti ei enteile mitään pahaa.

Hui mitähän siellä tapahtuu ! Täälläkii kp27, ei oloja suuntaan eikä toiseen. Tosin sillä kannalla olen, että menkat alkaa, koska tisseissä ei oo niin minkäänlaista turvotusta tai tuntemusta :grin

Hmm, kysta?

Takaisin