Raskaaksi 2019

Tässä heti otettu kuva IMG_20191022_073804.jpg
 
Tässä lisäksi eilinen, jossa ei näy mitään niin kuin ei aikaisemmissakaan. Tämän aamuinen on pissasta tuollainen kellertävä. Voiko se saada viivanpaikan noin selvästi näkyviin. Ei kai. Eihän. IMG_20191022_082032.jpg
 
Ei kyllä se on nyt kuivuttuaan jo aika punertava. Voisko tää olla totta. Eilen kun tein testin, oli vaikea uskoa, ettei siihen piirtynyt mitään, kun tuntemukset puhui plussan puolesta. Oon ollut jotenkin tyyni ja toki joitain fyysisiäkin oireiksi laskettavia asioita on ollut, mutta kun eihän niitä ole taas uskaltanut kovin tosissaan ottaa, koska ei olisi eka kerta, kun kuvittelee olevansa raskaana.
 
Kyllä näyttää Silk plussalta! Mikä dpo menossa? Onnea!

Mulla on nyt dpo 10 ja herkällä One Stepillä tyylipuhdas nega aamupissasta.. Vielä on tietysti mahdollisuudet plussaan, mutta olen jo heittämässä hanskoja tiskiin.
 
Ei kyllä se on nyt kuivuttuaan jo aika punertava. Voisko tää olla totta. Eilen kun tein testin, oli vaikea uskoa, ettei siihen piirtynyt mitään, kun tuntemukset puhui plussan puolesta. Oon ollut jotenkin tyyni ja toki joitain fyysisiäkin oireiksi laskettavia asioita on ollut, mutta kun eihän niitä ole taas uskaltanut kovin tosissaan ottaa, koska ei olisi eka kerta, kun kuvittelee olevansa raskaana.


Mikä dpo sulla nyt? kyllä siinä vaan viiva näkyy, paljon onnea ❤️ mitä oireita sulla on?


Meillä oli talletteluja dpo-2, dpo1 ja dpo2, nyt ei ollut edes hajua kummalta puolelta ovis tapahtui vaikka kumpaakin puolta hieman särki. Jotenkin masentaa vaan valmiiksi jos ei oo tärpännyt. Toki vasta yk3 mutta :angelic::arghh:
 
Silk näyttää olevan viiva :Heartred

Mul ei näy mitään sofin testis, aluks jokin viivanpaikka sit se hävisi. Tai just näytti et olis tulos viiva, oli siin jo hetken ja uusiks ku kattoin ni ei mitään.

Silk tarrasukkia pienelle}:Heartred
 
Itellä siis dpo14 tai se dpo11 ja sofi ovistesti tosi tumma. Eli ei nyt aamupissasta tehty vaan myöhemmin ja tummin tähän asti dpo:n jälkeen On se tummunut loppukiertoon mut nyt ihme tumma. Eikä tuossa kuivunut, sitä ei ehtiny mut n 4 min testin teon jälkeen
 

Liitteet

  • IMG_20191022_083733.jpg
    IMG_20191022_083733.jpg
    18.3 KB · Katsottu: 142
Kiitos :Heartred Yritän nyt olla innostumatta vielä ja tehdä ens alkuun vielä viimeisen pc:n mikä mulla on. Sitten illalla meen kauppaan ja apteekkiin hakemaan lisää testejä, että voin seurata lähteekö tuo tuosta vahvistumaan.

Mulla oli edellisviikon pe kirkasta venyvää limaa, jonka arvioin ovulaatiopäiväksi. Sen mukaan nyt olis sitten dpo 11 mutta mua ihmetyttää, ettei eilisessä testissä näkynyt mitään, niin voisko nyt ollakin vaikka dpo 10. Mullahan ei noussut lämmötkään heti tuon perjantain jälkeen. Toki raskaudet voi varmaan olla erilaisia, mutta oon aikaisempien perusteella tullut siihen tulokseen, että mulla nousis hcg aika nopeasti. Tiedä sitten.

Mun eka oletettava oire oli oikean rinnan nännin takana oleva kipukohta. Sitten se siitä jatkui molempien rintojen arkuuteen joka puolelta. Mulla yleensä voi olla kainaloiden puolilla arkuutta eli tämä oli vähän erilaista. 3 päivää sitten kohdussa oli yhtäkkinen vihlaisu, jota en ehtinyt edes analysoida kun se yhdistyi jonain takautumana aikaisempiin raskauksiin. Vaikea selittää, mutta oon toki ennenkin tuntenut erilaisia tuntemuksia kohdussa olematta raskaana, mutta tämä oli erilainen tuntemus, enemmänkin aivoissa tapahtunut. Eilen oli menkkatuntemuksia ja valkkari oli muuttunut venyvämmäksi. Ajattelin tämän enteilevän menkkoja. Sama jatkunut tänään. Vatsa ei oo toiminut niin hyvin kuin ennen. Eilen ihmetytti aikaisemmista raskauksista tuttu oire, että maha tuntui tosi tyhjältä ja kurnivalta, mutta täyttyikin vähästä eikä jaksanut syödä ollenkaan niin paljoa mitä kuvitteli ahmivansa. Sitten tietty tämä tyyni ja leppoisa olotila on yksi, vaikka en myönnä mitään muuta koskaan olleenikaan laughing6

Nyt jos tuo toinen testi on tyhjä, niin voidaan nauraa näille mun kuvitelmilleni.
 
Tässä lisäksi eilinen, jossa ei näy mitään niin kuin ei aikaisemmissakaan. Tämän aamuinen on pissasta tuollainen kellertävä. Voiko se saada viivanpaikan noin selvästi näkyviin. Ei kai. Eihän. View attachment 83100

Kyllä tuo plussalta näyttää minunkin silmään. Toivottavasti lähtee vahvistumaan. Onnittelut! :Heartred

Niin ja tuohon hcg:n nousuun, että sehän voi vaihdella eri raskauksissa. Vielä sen verran pienet dpo:t, että ehtii hyvin vahvistua kunnon plussaksi.

Sen verran omia kuulumisia myös, että tänään käyty nt-ultrassa aamulla ja pikkuisella kaikki niinkuin pitikin. :love017 Stressasin melkein itseni hengiltä ennakkoon ja näin ties mitä painajaisia, mutta onneksi ne eivät käyneet toteen.
 
Aamulla mies kysyi melkein ekana teenkö testin. Empisin, että mitä turhaan. Mies sanoi nähneensä unta, että tulee plussa. Hipsin sitten testin tekoon ja tämä oli se tulos. No katsotaan mitä tapahtuu...
 
Kyllä tuo plussalta näyttää minunkin silmään. Toivottavasti lähtee vahvistumaan. Onnittelut! :Heartred

Niin ja tuohon hcg:n nousuun, että sehän voi vaihdella eri raskauksissa. Vielä sen verran pienet dpo:t, että ehtii hyvin vahvistua kunnon plussaksi.

Sen verran omia kuulumisia myös, että tänään käyty nt-ultrassa aamulla ja pikkuisella kaikki niinkuin pitikin. :love017 Stressasin melkein itseni hengiltä ennakkoon ja näin ties mitä painajaisia, mutta onneksi ne eivät käyneet toteen.

Onnea, ihania uutisia :Heartred
 
Mulla on siinä mielessä ristiriitaiset olot pillerien suhteen, että mulla ne toimii aivan mahtavasti. Vuoto tulee silloin kuin haluan eikä muuten. Ei yhtään finnejä, kun ilman on akne. Hiukset ei rasvoitu koskaan, kun ilman pitää pestä joka päivä. Jne jne jne. Mut sit on nää kiertohässäkät, enkä voi olla miettimättä liittyykö jotenkin pillerien käyttöön. Oli mulla kyllä teininäkin pitkät ja epäsäännölliset kierrot, muttei muistaakseni mitään niin pitkiä mitä esikoisen yritysaikaan. Nyt uskon että myo-inositol on osaltaan pitänyt kiertoa suht järkevän rajoissa.

Sitäkin olen miettinyt että mitäs sitten jos toinen lapsi onnistutaan saamaan. Haluaisin myös kolmannen, mutten pientä ikäeroa. Toisaalta kun raskautuminen on muutenkin vaikeaa, uskaltaisko ottaa riskin ja olla vaan kokonaan ilman ehkäisyä.

Toisaalta ehkä vähän turha miettiä kun ei sitä toistakaan lasta vielä ole :rolleyes:
 
Kyllä vaan greippikierrossa se limailu on x100. Mulla aina ollut selvät ovisoireet, mut nyt kun on testannut sen greipinkin niin huomaa erot greippikierrossa ja greipittömässä. Limailua joo on, mutta ei sellasta liiallisuuksiin menevää :hilarious: huomattavasti mukavampi oli nyt kun ei koko aja oo niin tosi märkä olo :grin:grin:grin
Mulla nyt kp 12 ja ei oo talletuksia vielä. Ollaan oltu vähän reissussa ja nyt kipeänä. Tänää kyllä aattelin jos vaan esikoinen ei oo taas 39 kuumeessa ja heräile. Jos heräilee nii, ehkä sit vaan pitää jossain vaiheessa yrittää ees yks talletus. Ennustettu ovispäivä on to tai pe.
 
Mulla on siinä mielessä ristiriitaiset olot pillerien suhteen, että mulla ne toimii aivan mahtavasti. Vuoto tulee silloin kuin haluan eikä muuten. Ei yhtään finnejä, kun ilman on akne. Hiukset ei rasvoitu koskaan, kun ilman pitää pestä joka päivä. Jne jne jne. Mut sit on nää kiertohässäkät, enkä voi olla miettimättä liittyykö jotenkin pillerien käyttöön. Oli mulla kyllä teininäkin pitkät ja epäsäännölliset kierrot, muttei muistaakseni mitään niin pitkiä mitä esikoisen yritysaikaan. Nyt uskon että myo-inositol on osaltaan pitänyt kiertoa suht järkevän rajoissa.

Sitäkin olen miettinyt että mitäs sitten jos toinen lapsi onnistutaan saamaan. Haluaisin myös kolmannen, mutten pientä ikäeroa. Toisaalta kun raskautuminen on muutenkin vaikeaa, uskaltaisko ottaa riskin ja olla vaan kokonaan ilman ehkäisyä.

Toisaalta ehkä vähän turha miettiä kun ei sitä toistakaan lasta vielä ole :rolleyes:

Tää on kyllä mielenkiintoinen aihe, että miten pillerit voivat vaikuttaa kiertoon. Mulla oli nuorena tosi pitkät ja epäsäännölliset kierrot, taidettiin joskus määrä hormoneitakin kierron käynnistämiseksi (kun menkkoja ei tyyliin kuulunut 6kk). Toki olin tosi hoikkakin, että saattoi myös vaikuttaa.

Aloitin muistaakseni 18-vuotiaana pillerit ja niitä tulikin syötyä sitten reilut 10 vuotta, kunnes lopetin ne nyt keväällä (31-vuotiaana). Pillerit ei mulla juurikaan aiheuttanut ongelmia, joten käytin samoja Yasmineja koko ajan. Lopettamisen jälkeen huomasin, että mulla alkoi puskea finneja kierron tietyssä vaiheessa, mutta muutoin kierrot heti tasaiset ja kroppa alkoi ilmeisesti toimia saman tien (ja raskauduin yk4). Mutta tää on kyllä hirveän yksilöllistä. Joillakin kun voi mennä kroppa nimemomaan sekaisin pillereistä. Mulla ei tavallaan ollut mitään menetettävää aikanaan, kun kroppa sekoili muutenkin, mutta onneksi tosiaan nyt alkoi toimia.

Olisi kyllä hyvä, että tuota vaikutusta hedelmällisyyteen tutkittaisiin enemmän. Katsoin myös sen dokumentin ehkäisypillerien haitoista, mutta kyseistä aihetta siinä ei käsitelty oikeastaan lainkaan.
 
Mä söin e-pillereitä oisko ollut joku 7,5 vuotta. Aloitin muistaakseni ne ollessani 16v. Ihan kivasti kaikki meni niiden kanssa. Oli säännöllinen kierto eikä naama kukkinut. Jossain vaiheessa alkoi tuntua siltä, että ne aiheutti haluttomuutta. Lopetin pillerit hyvissä ajoin ennen esikoisen yrittämistä, koska halusin varmistaa, että kierto ehtii tasaantua. Alkoi puskea aika nopeasti finnejä naamaan. Kierto pysyi suht tasaisena. Mutta se, mikä niiden lopetettua oli positiivista, niin tuli jotenkin kevyempi ja tasaisempi olo. Sitten vain päätin, etten halua enää sekoittaa normaalia hormonitoimintaani niillä ja olen mieluummin täysin oma itseni. Halutkin lisääntyi taas.
 
Mä en oo koskaan syönyt e pillereitä. En oo halunnu säännöllisesti syödä mitään hormoni valmisteita. Menkkoja oon kyllä joutunut muutaman kerran siirtämään ulkomaan matkan tms. takia Primolutilla. Serkkuni sai veritulpan joka epäilty aiheutuneen ehkäisypillereistä, nii se vaan vahvisti sitä etten itse halua niitä käyttää. Vaikka ekan lapsen jälkeen niitä neuvolassa tyrkytettiin. Kondomilla menty sekä välillä keskeytetyllä varmoina päivinä. Mun varmat päivät on aika varmoja kun ovulaation tunnen niin hyvin. Kondomin läpi kuitenkin esikoinen tuli. Yhden kerran tuntui siltä, et ihan kuin olis valskannut, ei kuitenkaan haettu jälkiehkäisyä, kun kondomi testattiin vedellä ihan ehjäksi. Mulla toki oli ovulaatio lähellä ja aateltiin että se oli pelkkää limaa. No vissiin ei ollu ku 2vk päästä tein plussatestin :hilarious: oli kuitenkin iloinen valskaus :grin:grin
 
Kiitos :Heartred Yritän nyt olla innostumatta vielä ja tehdä ens alkuun vielä viimeisen pc:n mikä mulla on. Sitten illalla meen kauppaan ja apteekkiin hakemaan lisää testejä, että voin seurata lähteekö tuo tuosta vahvistumaan.

Mulla oli edellisviikon pe kirkasta venyvää limaa, jonka arvioin ovulaatiopäiväksi. Sen mukaan nyt olis sitten dpo 11 mutta mua ihmetyttää, ettei eilisessä testissä näkynyt mitään, niin voisko nyt ollakin vaikka dpo 10. Mullahan ei noussut lämmötkään heti tuon perjantain jälkeen. Toki raskaudet voi varmaan olla erilaisia, mutta oon aikaisempien perusteella tullut siihen tulokseen, että mulla nousis hcg aika nopeasti. Tiedä sitten.

Mun eka oletettava oire oli oikean rinnan nännin takana oleva kipukohta. Sitten se siitä jatkui molempien rintojen arkuuteen joka puolelta. Mulla yleensä voi olla kainaloiden puolilla arkuutta eli tämä oli vähän erilaista. 3 päivää sitten kohdussa oli yhtäkkinen vihlaisu, jota en ehtinyt edes analysoida kun se yhdistyi jonain takautumana aikaisempiin raskauksiin. Vaikea selittää, mutta oon toki ennenkin tuntenut erilaisia tuntemuksia kohdussa olematta raskaana, mutta tämä oli erilainen tuntemus, enemmänkin aivoissa tapahtunut. Eilen oli menkkatuntemuksia ja valkkari oli muuttunut venyvämmäksi. Ajattelin tämän enteilevän menkkoja. Sama jatkunut tänään. Vatsa ei oo toiminut niin hyvin kuin ennen. Eilen ihmetytti aikaisemmista raskauksista tuttu oire, että maha tuntui tosi tyhjältä ja kurnivalta, mutta täyttyikin vähästä eikä jaksanut syödä ollenkaan niin paljoa mitä kuvitteli ahmivansa. Sitten tietty tämä tyyni ja leppoisa olotila on yksi, vaikka en myönnä mitään muuta koskaan olleenikaan laughing6

Nyt jos tuo toinen testi on tyhjä, niin voidaan nauraa näille mun kuvitelmilleni.
Toi on ihan ku minun suusta.. Paitsi et närästys on tosi paha, muuten just toi sana ku siul.. Mulla tosin varmaan alkaa ne menkat kerta testiki negaa mulla. Toivottavasti vahvistuu, kyl toi selkeä kumminkin on :Heartred
 
Anteeks vielä toi, taidan tehdä herkän testin ihan mielenrauhan vuoksi kun tuo ovistestin testiviiva kuivuttua ja odotuksen jälkeen tummempi kuin kontrolli ja se joku haamujen esiäiti r-testissä, selkeästi näkyy mut ei tuu taas kuvaan. Saas nähdä oliko sittenkin onnistunut kierto eikä menkat tulos.. Hmm
 
Takaisin
Top