Raskaaksi 2019

Mulla on siinä mielessä ristiriitaiset olot pillerien suhteen, että mulla ne toimii aivan mahtavasti. Vuoto tulee silloin kuin haluan eikä muuten. Ei yhtään finnejä, kun ilman on akne. Hiukset ei rasvoitu koskaan, kun ilman pitää pestä joka päivä. Jne jne jne. Mut sit on nää kiertohässäkät, enkä voi olla miettimättä liittyykö jotenkin pillerien käyttöön. Oli mulla kyllä teininäkin pitkät ja epäsäännölliset kierrot, muttei muistaakseni mitään niin pitkiä mitä esikoisen yritysaikaan. Nyt uskon että myo-inositol on osaltaan pitänyt kiertoa suht järkevän rajoissa.

Sitäkin olen miettinyt että mitäs sitten jos toinen lapsi onnistutaan saamaan. Haluaisin myös kolmannen, mutten pientä ikäeroa. Toisaalta kun raskautuminen on muutenkin vaikeaa, uskaltaisko ottaa riskin ja olla vaan kokonaan ilman ehkäisyä.

Toisaalta ehkä vähän turha miettiä kun ei sitä toistakaan lasta vielä ole :rolleyes:

Mitä.myo-inositol valmistetta syöt?

Onnea Silk!!
 
Tein viimeisen pc:n kaapista. Kyllä mä nyt uskon, että jotain siellä tapahtuu :hello2 voi kunpa tämä ei epäonnistuisi. :love7 IMG_20191022_120227.jpg Historiasta löytyy myös kkm ja ainakin yksi kemiallinen.

Muoks. Tuo näköjään huonontaa julkaistaessa kuvanlaatua.
 
Tein viimeisen pc:n kaapista. Kyllä mä nyt uskon, että jotain siellä tapahtuu :hello2 voi kunpa tämä ei epäonnistuisi. :love7 View attachment 83109 Historiasta löytyy myös kkm ja ainakin yksi kemiallinen.

Muoks. Tuo näköjään huonontaa julkaistaessa kuvanlaatua.

En usko kemialliseen kerta noin vahva viiva, mutta se on mun tunne!! Onnea ja tarrasukkia!
 
Plääh pitkästä aikaa nähtiin kaveri porukalla, yhdellä meistä on taapero ja toinen tulossa loppuvuodesta. Hävettää myöntää mutta tunsin hetkittäin katkeria pistoksia sydämessä kun muut intoilivat hänen ympärillään ja keskustelut pyöri oikeestaan raskaudessa ja vauvajutuissa. Älyttömän onnellinen olen hänen puolesta mutta väistämättä tuli mieleen että pääsenkö mä ikinä kokemaan tollaista onnea. Oon hirvee. Onnea silk plussasta:Heartred
 
En tiiä kuulostaako tää teistä ihan tyhmältä, mutta mua harmittaa kun tää mun tiputtelu tiputtaa toiveet näin aikaisin. Jokuhan vois ajatella, että sama se tai parempikin ettei oo korkeita odotuksia, jos tulos on kuitenkin se et ei raskaana. Mut minusta olis niin kiva elää ne piinaviikot haaveiluineen kuitenkin. Nyt en pääse edes haaveilun makuun, koska heti sinä päivänä kun periaatteessa jotain raskausoireita voisi alkaa tuntumaan, alkaakin jo tiputtelu.

Plääh pitkästä aikaa nähtiin kaveri porukalla, yhdellä meistä on taapero ja toinen tulossa loppuvuodesta. Hävettää myöntää mutta tunsin hetkittäin katkeria pistoksia sydämessä kun muut intoilivat hänen ympärillään ja keskustelut pyöri oikeestaan raskaudessa ja vauvajutuissa. Älyttömän onnellinen olen hänen puolesta mutta väistämättä tuli mieleen että pääsenkö mä ikinä kokemaan tollaista onnea. Oon hirvee. Onnea silk plussasta:Heartred

Onhan toi tosi ymmärrettävää. Ite oon toistaiseks ollut aina tosi iloinen muiden vauvauutisista, mutta jos tässä omassa raskautumisessa kestää, niin varmasti yhä enemmän ja enemmän reaktiona tulee ilon lisäksi suru siitä, että itse ei ole raskaana. Ite oon viime aikoina ollut iloinen muiden uutisista osittain myös siksi, että ajattelen, et jee ehkä meille tulee aika samanikäiset lapset. Mut nyt on taas vähän synkistelyvaihe päällä. :/ Joku toisella keskustelualustalla sanoi, että endopotilailla on huonot munasolut vaikka pesäkkeitä ei oliskaan kohdussa. Pelko vaan nousee et mitä jos mä en tuu raskaaks. Tiiän et on tyhmää panikoida vielä tässä vaiheessa. Mut äh.
 
Plääh pitkästä aikaa nähtiin kaveri porukalla, yhdellä meistä on taapero ja toinen tulossa loppuvuodesta. Hävettää myöntää mutta tunsin hetkittäin katkeria pistoksia sydämessä kun muut intoilivat hänen ympärillään ja keskustelut pyöri oikeestaan raskaudessa ja vauvajutuissa. Älyttömän onnellinen olen hänen puolesta mutta väistämättä tuli mieleen että pääsenkö mä ikinä kokemaan tollaista onnea. Oon hirvee. Onnea silk plussasta:Heartred

Et ole hirveä, vaan tuo on aivan inhimillistä ja ymmärrettävää. :Heartred Mä en ole ikinä osannut kadehtia muita, mutta silloin kun yritettiin esikoista ja tuli keskenmenokin, niin olin katkera ja kateellinen muille raskaana oleville, enkä oikein iloinnut heidän puolesta, vaikka toki yritin ja toisina päivinä vähän paremmin otinkin asian.
 
No nyt ei Silk tarvinnut edes tihrustaa. Onnea! :Heartpink

Ehkäisypillereistä. Minä olen kuullut sellaisiakin lausuntoja, että osa naisista raskautuu helpommin heti pillereiden lopettamisen jälkeen. Ilmeisesti koska pillerit tasaavat kiertoa.
Itse käytin useamman vuoden ennen esikoista yhdistelmä pillereitä. Pitkään kuvittelin että ne on ihan jees, kunnes tajusin että aiheuttivat masennusta ja haluttomuutta. Ihan huikea ero oli mielialassa kun lopetin. Tästä syystä olin kovin skeptinen kun esikoisen jälkeen tyrkyttivät neuvolassa minipillereitä. Otin kyllä sen kokeilupaketin mutta en varmaan ainakaan vuoteen koskenut niihin. Testasin niitä kyllä sitten lopulta ja olin tosi tarkkana mielialan ym. suhteen mutta noista ei sitten tullut mitään sivuoireita. Molempien pillerien jälkeen kierto on tasaannuttuaan ollut muutamia päiviä lyhyempi kuin ennen. Mutta sen selittää toki ikäkin jo.
 
Ehkäisyasiaan kommenttia: aloitin pillerit kun olin 19 muistaakseni. Syy oli kivuliaat menkat ja endometrioosin epäily, en saanut diagnoosia koskaan. Pillerit aloitin silloisen poikaystävän takia toki myös, ettei niitä kumeja tarvinnut käyttää. Ehkäisypillerit eivät sopineet mulle, vaihdoin 3-4 eri sorttiin ja aina oli joku "oire" jota en kestänyt. Sitten sain mun kilpirauhasen vajaatoiminta diagnoosi ja kaikki muut hormonaaliset lääkkeet piti lopettaa. Olimme silloisen kihlatun kanssa olleet 6kk ilman seksiä enkä edes huomannut. Mies toki huomautti, ja mulla hälytyskellot soi heti. Puhuin gynen kanssa ja hän ehdotti että kuparikierukka tai kortsu... Päädyin kokeilemaan vielä kuparikierukka, sai ilmaiseksi Espoossa kun oli alle 30v. Sitä sitten käytin 3v ennen kuin poistautin ja aloitettiin tämä vauvaprojekti. Mulla oli erilaisia pillereitä ja ehkäisy laastari/rengas kokeiltu, mutta kaikki olivat jollain tavalla vain täynnä mömmöjä joita en suosittelisi kellekään, varsinkaan nuorelle teinille jolla muutenkin hyrrää hormoonit. Jos saisin tytön niin en suosittelisi hänelle tätä vaihtoehtoa. Mieluummin istun ja kerron minun tarinani kaikesta jotta ehkä ymmärtäisi mikä vaihtoehto olisi parempi. :)
 
Plääh pitkästä aikaa nähtiin kaveri porukalla, yhdellä meistä on taapero ja toinen tulossa loppuvuodesta. Hävettää myöntää mutta tunsin hetkittäin katkeria pistoksia sydämessä kun muut intoilivat hänen ympärillään ja keskustelut pyöri oikeestaan raskaudessa ja vauvajutuissa. Älyttömän onnellinen olen hänen puolesta mutta väistämättä tuli mieleen että pääsenkö mä ikinä kokemaan tollaista onnea. Oon hirvee. Onnea silk plussasta:Heartred
Näin unta viime yönä että mun sisko, jolla on jo 3 tyttöä, laittoin perheen whatsappryhmään viestiä että on taas raskaana. Se olisi ollut mun juttu jos ei kkm ...Onneks oli vain uni. Muuten en olisi voinut iloita asiasta, en sitten millään. Olisin romahtanut täysin. Muutenkin hyppään kaikkien vauvakuvien yli instassa, ei vaan jaksa katsoa ja olla katkera omalle kohtalolle. Kai se ajan kanssa paranee, mutta ei nyt.
 
Näin taas viimeyönä vauva unta :angelic: Tällä kertaa ei tullut kolmosia vaan katselin mun vatsaa peilistä ja arvelin että kyllä tää on tyttömaha :joyful: Tänään tein ovistestin ja aika hailakka vieläkin. Kp 24 joten alan olee ehkä sitämieltä ettei sitä plussaa välttämättä tässä kierrossa tule. Olispa ihana olla väärässä.
 
Näin taas viimeyönä vauva unta :angelic: Tällä kertaa ei tullut kolmosia vaan katselin mun vatsaa peilistä ja arvelin että kyllä tää on tyttömaha :joyful: Tänään tein ovistestin ja aika hailakka vieläkin. Kp 24 joten alan olee ehkä sitämieltä ettei sitä plussaa välttämättä tässä kierrossa tule. Olispa ihana olla väärässä.
Mä näin unta et olin ikuisesti lapseton. Mutta toi ovistesti eroaa ihan selkeästi mun muista testeistä ku se on ensinnäkin paksumpi ku toi kontrolli ja sit tummempi jopa. Ihmettelen et mitä nyt tapahtuu ku vertailin aiempaan ni ihan selkeästi tummunut ja jopa lukisin plussaks melkein jos vois olla ovis mut ei sitä nyt 14 päivän välein ovuloi mitä ihmettä...
 
En tiiä kuulostaako tää teistä ihan tyhmältä, mutta mua harmittaa kun tää mun tiputtelu tiputtaa toiveet näin aikaisin. Jokuhan vois ajatella, että sama se tai parempikin ettei oo korkeita odotuksia, jos tulos on kuitenkin se et ei raskaana. Mut minusta olis niin kiva elää ne piinaviikot haaveiluineen kuitenkin. Nyt en pääse edes haaveilun makuun, koska heti sinä päivänä kun periaatteessa jotain raskausoireita voisi alkaa tuntumaan, alkaakin jo tiputtelu.



Onhan toi tosi ymmärrettävää. Ite oon toistaiseks ollut aina tosi iloinen muiden vauvauutisista, mutta jos tässä omassa raskautumisessa kestää, niin varmasti yhä enemmän ja enemmän reaktiona tulee ilon lisäksi suru siitä, että itse ei ole raskaana. Ite oon viime aikoina ollut iloinen muiden uutisista osittain myös siksi, että ajattelen, et jee ehkä meille tulee aika samanikäiset lapset. Mut nyt on taas vähän synkistelyvaihe päällä. :/ Joku toisella keskustelualustalla sanoi, että endopotilailla on huonot munasolut vaikka pesäkkeitä ei oliskaan kohdussa. Pelko vaan nousee et mitä jos mä en tuu raskaaks. Tiiän et on tyhmää panikoida vielä tässä vaiheessa. Mut äh.

Mä ymmärrän tuon mistä puhuit tuossa ekassa kappaleessa. Mulla on välillä superlyhyt luteaali, ja usein täti kurvaa kylään juuri kun olen suunnitellut kierron ekaa testiä samalle tai seuraavalle päivälle. Tuntuu, että jos sitä negaa on nyt aivan pakko pukata kierto toisensa perään, niin onko liikaa pyydetty että saisi edes joskus sen pari päivää piinailla ja tihrustella viivanpaikkoja. Vaan ei, sekin ilo on minulta viety. :smiley-angry019
 
Mielipiteitä, mulla oli eilen sellanen limanen olo ja tänään ei niinkään, niin voisko se olla että ovis olis ollu eilen? Vai miten se pitäs noista limoista päätellä? Vai onko se limat loppuu 12- jotain tuntia niin munasolu irtoo vai?? Eli jos tänään talletellaan niin on jo vähän silleen myöhästä edellinen kerta oli kuitenki jo torstaina.. että ei ehkä ihan se paras mahollinen

Varmaan aika yksilöllistä, mutta mulla viimeiset limat näyttää osuvan ovisplussaan, puolessa vuorokaudessa jo täysin kuivaa. Mulla se ovis on iän ja oireiden perusteella todennäköisesti samana päivänä, mutta eikös se ovisplussan jälkeinen päivä kuitenkin yleensä tulkita hedelmälliseksi päiväksi? Eikös munasolu säily hedelmöittymiskykyisenä vielä vuorokauden sen ovulaation jälkeen, ja muistanko ihan höpöjä? Mutta riippuu varmasti ihmisestä. Ei siitä talletuksesta varmaan haittaakaan ole?
 
Takaisin
Top