Raskaaksi 2019

Nyt uskaltaa jo ääneen sanoaki, että raskaana ollaa. Taas. Kävin varhaisultrassa tänään, pieni vastas 6+5 ja sydän sykki tasasesti. Aiempaa pidemmällä ollaan ja todistetusti siellä elossa ollaan. Tähän asti oon koittanu olla vaan ajattelematta koko asiaa ja nyt taitaa alkaa se hermoja raastava osuus, kun on jotain mitä menettää ja voi vaan odottaa.

Paljon onnea jeilei! Toivottavasti kaikki menee hyvin :love017 en tiedä loppuuko tää hermoilu ikinä. Ensimmäiset viikot pelkäsin keskemenoa. Nyt rv 12 ja km ei enää kokoajan mielessä, mutta nyt pelottaa lähestyvä nt-ultra.

Tää on kyl ehkä niin selkee plussa ettei kantsii alkaa mitään digitestei tekemään? Alla siis kahden edellisen päivän ja ylimpänä nyt

Mäkin ajattelisin että digi on nyt turha. Varmaan näyttää paremmin jos aloittaa testauksen riittävän ajoissa, mutta jos plussa on selkeä, niin kyllä se on ainakin mulla näyttänyt. Mulla on ollut sekä noita digipuikkoja että CB hedelmällisyysmonitori joka mittaa myös kahta hormonia samalla periaatteella, ja olen joskus kesken kierron aloittaessani saanut suoraan tulokseksi korkea (tai vilkkuva naama) tai jopa huippu (tai pysyvä naama). Eli ei se mahdotonta ole että näyttäisi kesken aloitettunakin, mutta kun plussa on noin selkeä, niin ei kai se digi enää mitään lisätietoa anna. :)

Paljon onnea jeilei! Toivottavasti kaikki menee hyvin :love017 en tiedä loppuuko tää hermoilu ikinä. Ensimmäiset viikot pelkäsin keskemenoa. Nyt rv 12 ja km ei enää kokoajan mielessä, mutta nyt pelottaa lähestyvä nt-ultra.

Voin kahden lapsen kokemuksella sanoa, että mulla alkoi helpottaa vasta lapsen 1 v synttäreiden tienoilla kun kätkytkuolemariski alkoi olla jo häviävän pieni. :bag: Toki ihmiset on erilaisia ja joillain onneksi helpottaa aiemmin.

Voin kahden lapsen kokemuksella sanoa, että mulla alkoi helpottaa vasta lapsen 1 v synttäreiden tienoilla kun kätkytkuolemariski alkoi olla jo häviävän pieni. :bag: Toki ihmiset on erilaisia ja joillain onneksi helpottaa aiemmin.

Luulenpa, että saa itse varautua samaan. Luulin, että osaisin suhtautua kaikkeen vähän rennommin, mutta totuus on ollut ihan toinen :facepalm:

No mutta on tämä murheesta ja huolesta huolimatta ihanaakin aikaa :happy:

Luulenpa, että saa itse varautua samaan. Luulin, että osaisin suhtautua kaikkeen vähän rennommin, mutta totuus on ollut ihan toinen :facepalm:

No mutta on tämä murheesta ja huolesta huolimatta ihanaakin aikaa :happy:

Mää luulin, että nt-ultran jälkee helpottaa. Höpöhöpö ja paniikkikäyrät oli pilvissä kaks viikkoo ennen rakenneultraa :grin Pelkäsin, että siellä selviää suunnilleen, että vauva on kuollut jo kauan sitten ja olisin kuvitellut sen liikkeet jne..

Mulla kans näin, yölläkin jos vauva nukkui pidempään kuin yleensä (max. 2 tuntia) niin heräsin paniikissa tarkistamaan että kai se on hengissä vielä. :depressed:

Kyllähän tuo huolissaan oleminen kuuluu äitiyteen. Esikoisen kohdalla pelkäsin ensin keskenmenoa, sitten kohtukuolemaa, sitten kätkytkuolemaa ja edelleen mietin välillä aamuisin hänen nukkuessaan tavallista pidempään, että toivottavasti hän ei ole kuollut yöllä. Lapsi täyttää joulukuussa 4.

Sain ovulaatioplussan eilen iltapäivällä ja tänään aamulla! Eilen illalla oli seksiä ja toivottavasti myös tänäänkin. Heinävauva tulisi, jos nyt tärppäisi :Heartred

Meillä saatiin eile puhuttua ja mies sanoi että unohda hänen höpötykset, yritetään myös tässä kierrossa. Huh mikä helpotus :)
Eilen kp13 ovistestissä oli erittäin vaalea viiva, hyvä että edes näkyi.. mutta näköjään se viiva voi sit yhtäkkiä pompahtaa selkeelle plussalle, kun ovis on. Joten mielenkiinnolla tikuttelen ja tutkailen milloin se päivä mahtaa olla, vai onko ollenkaan. :hungover: Mutta talletellaan silti varmuuden vuoksi.

Nyt uskaltaa jo ääneen sanoaki, että raskaana ollaa. Taas. Kävin varhaisultrassa tänään, pieni vastas 6+5 ja sydän sykki tasasesti. Aiempaa pidemmällä ollaan ja todistetusti siellä elossa ollaan. Tähän asti oon koittanu olla vaan ajattelematta koko asiaa ja nyt taitaa alkaa se hermoja raastava osuus, kun on jotain mitä menettää ja voi vaan odottaa.
Onnea! :Heartred

Äh tyhmä sofi näytti alkuun niin vahvaa viivan paikkaa et erehdyin ja toivo nousi :arghh: kuivuttua ei näy mitään

Inhottavia kun noissa halpis testeissä melkeen aina ja tosi selkeitäkin viivanpaikkoja ja "haamuja"
Saa monella pään pyörälle :confused2

Siitähän oli joku lehtijuttukin tässä taannoin, että äidit valvovat öitään lapsista murehtien vielä sittenkin, kun lapset ovat jo aikuisia... Että kai tässä pitää elinkautishommaan varautua. :D

Mä heräsin kuuden aikaan aika pahaan alavatsajuilimiseen, se tais sitten olla se ovulaatio? En muista et olis näin selkeitä ovulaatiokipuja ennen ollut, mut ehkä en oo vaan kiinnittänyt huomiota... Tänään tein puolenpäivän aikaan taas testin, siinä oli kyllä jotain outoa (pissa ei lähtenyt imeytymään ennen ku painoin niitä liuskoja vastakkain ja sillon se olikin sit jo aika märkä), mutta joka tapauksessa kontrolliviiva tuli ja testiviiva tosi haalee. Eli eiköhän se ovis nyt ollut.

Se vaan vähän ihmetyttää, kun mitään limoja tai oikeestaan muutakaan vuotoa ei oo. Tällä viikolla on ollut runsaampaa valkovuotoa, mut nyt pariin päivään ei juuri mitään. Kun sit talleteltiin miehen kans, niin olin tavallinen kuiva itseni. Mistähän näistäkin tietää. Sori eritejutut.

En saanut enää unta, joten herätin miehen sit siinä seitsemän aikaan panemaan. Luulis et nyt olis ollut hyvä ajoitus. :D Toki tässä vielä jatketaan harjoituksia seuraavinakin päivinä, mut varmaan tämä (ja eilisaamuinen) tallettelukerta oli ne tärkeimmät. Mulla on hirveän hyvät fiilikset tästä kierrosta, mutta pitää nyt yrittää heittää vähän realismia peliin, ettei sitten tuu pudottua kauhean korkealta.

Hei kysymys niille joilla on jotain hormonitukea käytössä. Kuinka helposti niitä saa privaatista ilman isompaa tutkimusrumbaa? Edelliset luteaalit 10, 8 ja 10. En ole kiinnostunut sen kummemmin tutkimuksista tai hoidoista, mutta jotain keltarauhastukea olisin mielelläni vielä viimeisenä keinona kokeillut. Mitään hajua kenelläkään, tuleeko hukkareissu jos näillä mietteillä varaa gynen?

Hei kysymys niille joilla on jotain hormonitukea käytössä. Kuinka helposti niitä saa privaatista ilman isompaa tutkimusrumbaa? Edelliset luteaalit 10, 8 ja 10. En ole kiinnostunut sen kummemmin tutkimuksista tai hoidoista, mutta jotain keltarauhastukea olisin mielelläni vielä viimeisenä keinona kokeillut. Mitään hajua kenelläkään, tuleeko hukkareissu jos näillä mietteillä varaa gynen?

Mun ajatus on että helposti, monilla kumminkin on käytössä. Mulla ei ollut mitään ongelmaa, mutta olen väärä ihminen kommentoimaan tätä. Mun viimeisin luteliaali oli 2 päivää, progetuesta huolimatta.

Tosta oviskivusta, mä uskon jostain syystä et mä oon ihan hukassa noiden kanssa oon siis nyt tuntenut kipua oikealla puolella ja toissapäivänä hassusti kutitti ja plurisi. Ei mitään irtoamiskipuja kun taas ku kystat ilmeisesti niin oon iha kaksinkerroin kivusta. Eli en ois ovista huomannut laisinkaan vaan nyt olisin ajatellu et mikä mul on ku tissei sattuu ja oikea puoli tykyttää kipua ja kylmii väreitä. (lämmöt noussu selvästi sieltä 35,8 36,5 nyt) et kivan optimistinen olo et mun keho toimii. Olis vielä normaali luteaalivaihe niin olisin tyytyväinen

Mulla oli se perus digi ja varmistin vain ku olin tulla hulluksi et mikä on. Joten jos itse tuntee et ovis ja selkeä plus jo niin eihän sitä ku pupuilee!

Mangustimamma kyllä itse kysyin gyneltä et mitä teen, syönkö progea vai en ja se sano että ei nyt kun katsomme että toimiiko se. Vähän turhaa joo, mutta ilmeisesti mun luteaali ovulaation ja tädin välissä on niin pitkä ettei olis huolissaan. Se on yli 10 päivää kuitenkin .. Jos sen alle menee niin kyllä sit vois olla hyvä ottaa jotain proge lisää mut luonnostaki paljon hormoneja tukevia ruokia on

Varmaan Mangustimamma on aika paljon siitä kiinni, että millaiselle lääkärille osuu. Meidän lapsettomuuslääkärin mukaan tuo on ihan riittävän pitkä luteaali (kysyin, mulla on ollut samaa). Osa varmasti silti antaa kokeilla ihan mielenrauhankin vuoksi. Toki varmasti riippuu myös siitä kauanko on yritetty.

Minä luulin aamulla, että flunssa alkaisi olla jo paranemaan päin kun oli niin virkeä olo. Innoissani menin sitten hetkeksi ompelemaan ja kolmen sauman jälkeen oli niin kuollut olo että piti mennä takaisin nukkumaan.:meh: No, sainpa hupparin valmiiksi. Ehkä mun pitää vielä jatkaa tätä makaamista.
Kiertopäivä 25/23-28 ja dpo11. Kohta ne menkat alkaa.

Mulla on nyt ollu oviskipua varmaan viikon tänään tuli selkäkipeäksi ja viiva taas tummuu. Saas nähdä... Luulin jo nähneeni raskaustestissä todellahaalean plussan mutta veikkaan että mieli tekee tepposet :wacky: Tummaa viivaa odotellessa.

Flo näyttää tällepäivälle ovulaatio ennustetta tikutuksia on kp 8 alkaen jolloin oli suht tumma viiva. Odottavan aika on pitkä. Tuntuu kyllä vahvasti että menkat tulee kohta koska mies sanoi yhden sanan mielestäni ilkeästi ja aloin itkee :sad001 En yleensä näin herkkä ole. Illalla teen toisen ovistestin. Uskon että parinpäivän sisään tulee. Tänään kp 14. Tsemppiä kaikille!

Mulla on nyt ollu oviskipua varmaan viikon tänään tuli selkäkipeäksi ja viiva taas tummuu. Saas nähdä... Luulin jo nähneeni raskaustestissä todellahaalean plussan mutta veikkaan että mieli tekee tepposet :wacky: Tummaa viivaa odotellessa.

Flo näyttää tällepäivälle ovulaatio ennustetta tikutuksia on kp 8 alkaen jolloin oli suht tumma viiva. Odottavan aika on pitkä. Tuntuu kyllä vahvasti että menkat tulee kohta koska mies sanoi yhden sanan mielestäni ilkeästi ja aloin itkee :sad001 En yleensä näin herkkä ole. Illalla teen toisen ovistestin. Uskon että parinpäivän sisään tulee. Tänään kp 14. Tsemppiä kaikille!
Mulla on oviksen aikoihin ennen siis tullu hailuja raskaustesteihin ja sit olin tosi tunteellinen ja itkin yhtä "väärää" sanaa tai loukkaannuin mut sittemmin ollu tosi rento fiilis. Mulla kyl vissiin puhkesi kystia about viikon ajan ennen ku ovis tuli etten kyl oo ehkä oikee kommentoimaan mut mulla yleensä ovis ollu vasta kp20 myös et eroa on.. Ja mulla se huippu menee monesti ohi ku se on niin nopee mulla. Yksilöllinen juttu tuokin. Ahkerasti pupuilua niin kyl se siitä

Jannn tais mainita aiemmin et sitruuna olis oivallinen ennen ovista et olis sillon parempi kuin greippimehu.. Tuli mieleen et ekaa kertaa vetelin flunssan takia tujusti inkivääriteetä johon laitoin sitruunaa paljon. Ja sit täällä tykkää juoda veden siten et siin on sitruunaa ni ehkä tossa on perää. Kerta mäkin ovuloin. Ja kuitenki oon tunnettu siitä et juon koko ajan greippimehua ja nyt sitä ei ollu tuolla missä normisti on niin ei tullu sitä normia ns hiivaa mikä tulee mulla usein. Ja kaveri jätti greipin just tärppikierrossa pois. Tiedä sit onko vaikutusta vaiko eikö noilla. Aattelin vaan asiaa ja ajattelin jakaa tiedon..

Takaisin