Raskaaksi 2019

Jannn sitten on vielä hyvinkin toivoa:nailbiting:

Mulla tänään dpo 11 tai 12 ja testi jo näin tumms:nailbiting: mulla näyttää kyllä tummuvan tosi nopeesti ja sain kyllä tosi aikaseen digiinkin sen plussan ku sillon oli joko dpo9 tai 10 :wideyed:

On ruvennut nyt kyl vähän pelottamaan että entäs jos siellä onkin kaksoset kun oviskin tuntui kummallakin puolen:woot:

Liitteet

• IMG_20191006_221702.jpg
    IMG_20191006_221702.jpg
    18.9 KB · Katsottu: 290

Mulla tänään dpo 11 tai 12 ja testi jo näin tumms:nailbiting: mulla näyttää kyllä tummuvan tosi nopeesti ja sain kyllä tosi aikaseen digiinkin sen plussan ku sillon oli joko dpo9 tai 10 :wideyed:

On ruvennut nyt kyl vähän pelottamaan että entäs jos siellä onkin kaksoset kun oviskin tuntui kummallakin puolen:woot:

Iiks niin voi olla kun niin aikasin plussa :grin tai sit ovis oli vähän aiemmin kuin kuvittelit.. Tai jotain :rolleyes: kaippa toisil nousee nopeammin :)

Ainiin ja sul varmaan kiinnitty jo dpo5, mul dpo7 jos ollenkaan/vielä...

Miten teillä nuo ovulaatiokivut esiintyy?

Itselläni on nyt takana kaksi tikutettua ovulaatiota, ja molemmissa on n. 6 tuntia ovulaatioplussan ilmestymisen jälkeen tuntuneet menkkamaiset kivut vasemmalla puolella. Oletan nuo ovulaatiokivuiksi, ja olen niitä nimenomaan vasemmalla huomannut ennen tikuttelujakin. Oikealla en ikinä. Ovuloinkohan oikealta ollenkaan, vai onko irtoaminen siltä puolelta vain jostain syystä kivuton? Tai sitten kipuilu on vain sattumaa ja vaikka suolistoperäistä.

Miten teillä nuo ovulaatiokivut esiintyy?

Itselläni on nyt takana kaksi tikutettua ovulaatiota, ja molemmissa on n. 6 tuntia ovulaatioplussan ilmestymisen jälkeen tuntuneet menkkamaiset kivut vasemmalla puolella. Oletan nuo ovulaatiokivuiksi, ja olen niitä nimenomaan vasemmalla huomannut ennen tikuttelujakin. Oikealla en ikinä. Ovuloinkohan oikealta ollenkaan, vai onko irtoaminen siltä puolelta vain jostain syystä kivuton? Tai sitten kipuilu on vain sattumaa ja vaikka suolistoperäistä.

Mä mietin samaa kun esikoisen jälkeen vasta alkanut tuntemaan ovis kivut ja niitä oli 4 kiertoa pelkästään vasemmalla puolella. Nyt oli ensimmäistä kertaa oikealla puolella ja ne oli kyl pahimmat ovis kivut ikinä. Mulla oli sellanen tunne että ei voi liikkua kun tekee kipeetä ja tuntuu ns kiristävältä. Oli pakko ottaa panadolia siihen kipuun koska piti kävellä reissussa. Mulla ainakin on nippailuja niin paljon että siellä kiertää kyllä vaan varmaan pieru joka helvetin kierrossa :D

Voi tulla ovulaatiota useampi putkeen tai vaan pääasiassa toiselta puolen. Just gyne viimeksi sanoi, että ei sillä oo merkitystä, kun ihmettelin, kun itselläkin pääsääntöisesti tulee ovikset vain oikealta.

Miltäs aamun testailijoilla tilanne näyttää? :)

Ovulaatiota pukkaa, epäilinkin jo eilen ilmoista. Epäherkkä rfsu joku minuutin odotuksen jälkeen. Onpa kivaa kun ennen säännöllinen ovis on nyt millon sattuu, viimeksi kp20, nyt kp13.

Tästä nyt ei tietenkään mitään synny, muuta kun vuotoa ja stressiä siitä, tuleeko kuitenkin toinenkin ohi kierto vielä eteen.

Liitteet

• IMG_20191007_070240.jpg
    IMG_20191007_070240.jpg
    27.2 KB · Katsottu: 248
Testi täys blanco. Vaikka vasta dpo9 niin ei tässä mikään viittaa raskauden mahdollisuuteen paitsi oikein ajoitettu seksi :hilarious: ja nenä tukossa yöllä o_O blääh. Olishan se kiva ylläri parin päivän päästä plussa :rolleyes::banghead:

Täällä kp19 ja dpo4, edelleen omituisin kierto aikoihin kun eka omituiset menkat, jossa paljon tuoretta verta entisen verilimasotkun sijasta ja kestokin oli tavallista pidempi, niitä oviskipuja ei tullu kunnolla ja keltsikään ei ole jomotellut paljoa :wideyed:
Yleensä koko kierto jonkinsortin jomottelua, mut nyt ollu kyllä hyvin rauhallinen kierto kaikinpuolin.
Tuntuu siis vähän joo välillä, mut ei tavalliseen tapaan. Kumpa tää tarkottais hyvää, eikä huonoa!
Mut ei auta kun piinailla vielä hyvä tovi. Viimeks luteaali jäi 11, toissa kerralla vissiin 13 et saa nähä minkä mittanen kierto nyt tulossa.
Oliko kukaan mun kans suht samoissa?

Minulla taitaa olla nyt dpo6 20/23-28. Piinapäivät pahimmillaan, mutta en oikein osaa kyllä enää piinailla kun mahdollisuus plussaan tuntuu niin epätodennäköiseltä.
Valkkaria on kyllä tässä kierrossa ollut selkeästi enemmän oviksen jälkeen kuin yleensä. Ja tänään aamulla tuntui nippasua vasemman munasarjan tienoilla. Haaveilin kiinnittymiskivusta, mutta eiköhän se ole keltarauhanen kuka siellä itsestään ilmoittelee. (Tai suolisto:shifty:).

Lapsi on kuumeessa, joten kaikkein eniten tässä nyt taidetaan jännittää sitä ehditäänkö me aikuiset sairastua sopivasti ennen keskiviikon lääkäriaikaa.:nailbiting: Jos sitä joudutaan siirtämään niin sitten kyllä ärsyttää.:banghead: Mutta yritän pysyä optimistisena niin kauan kun olo on hyvä.

Dpo 11 ja aamun testiin haaleista haalein haamu, apteq 10 herkkään, tein sit vielä parin tunnin päästä (hätähousu) siitä sofin herkän puikkotestin, se ei oo ikinä pettänyt mua, siihenkin hyvin hyvin hailakka värillinen haamu. Niin haalea ettei kuvaan saa. Muistaakseni sillä testasin dpo 11 tammikuussa selkeän haamun, tai sit oli dpo 12. Mut huomenna käytän aamulla toisen sofin vielä. Ei mitenkään suuret odotukset oo tästä kierrosta. Ja ei ees kauheasti harmita, lähdetään sit kesäkuussa reissuun jos ei vauvaa tuu :grin
Ja Ohan noita hyvin haaleita haamuja täs jo parina kuuna testattu, mutta liekö kemiallisia sitten kun menkat tullut pari päivää myöhässä (dpo16 ku normi on aina ollut dpo14) Tammikuun plussa tuli niin helposti, tavallaan ei ees yritetty sillon,oli vähän sellasta tulee jos tulee mut ei yritetä, vasta oikeastaan huhti-toukokuussa alettiin kunnolla yrittää, joten ei tässä ees oo kovin montaa kiertoa mennyt :grin mut jotenkin jo silti turtunut noihin haamuviiva mut menkat alkaa. Joten nyt meen eri asenteella. Et jos ei tuu vauvaa/positiivista testiä ja ens kuussakaan ei tärppää, nii pääsenpä ainaki sillon kesäkuussa perheen kanssa reissuun :grin

Lisäsin nyt tuon sofin haamulaisen. Värillinen /pinkki toinen viiva luonnossa, mutta vaikea saada kameraan.

Apteq testi viiva oli lähes kadonnut kuivuttuaan,joten en siitä laita kuvaa.

Liitteet

• IMG_20191007_104051.jpg
    IMG_20191007_104051.jpg
    20.4 KB · Katsottu: 287
Muokattu viimeksi:
Voi ei, nää on niin perseestä. Onko ovis ollut jo? Ovulaatiovuoto? Sitähän mullekin yleislääkäri tk:ssa ekana sanoi:bag: olin vähän et joo tosiaan, mikä ovulaatiovuoto kestää kaks viikkoa:finger: jos ottaa tavaksi, niin progeilla saa kyllä ihan kohtuullisia tuloksia näissä:Heartred siis vuotoihin, yhtään raskautta eikä mitään haamuja tai niiden esiäitejä tai muutakaan oo silti ollut.

Flo ennusti ovista viime viikon tiistaille, mutten saanut testillä kiinni. Epäilen, että jäi stressin takia ovuloimattomaksi. Nyt oon luonnollisesti intoillu, että oisko kiinnittymisvuotoa, mutta eiköhän oo ihan vaan menkat alkamassa aikaseen.

Keskusteltiin eilen miehen kanssa, hän sanoi että jatketaan yrityksiä heti kun olen valmis taas. Sanoin että olin jo valmis siihen, että jos saisin valita olisin raskaana vielä! Hän luulee että se raskaana oleminen on vaikea asia, oikeastaan se on tuo odotus ja tuhannet tyhjät testit mihin pitää olla valmis! Ja toki seuraavaan pettymykseen... Tässä seurailen Flota ja odotan jospa vuoto lakkaisi ja pääsisi ajattelemaan peiton heilututsta taas. Vähän pelkään että alapään kipu ei poistu jne. ettei se ole sitten nautinnollista tms. Edellisen km jälkeen ei ollut samanlaisia tuntemuksia.

Täällä vuodot ovat aika niukat, normaali kuukautisvuotoa sanoisin. Kivut ovat joka päivä vähentyneet. Olen nyt ollut eilisestä alkaen ilman kipulääkkeitä ja olo on ollut ihan ok. Eilen oli pitkä itkuinen keskustelu vielä, mutta kai tämä normaalieläminen kohta jatkuu. Tänään olen vielä sallinut itselleni hieman lepoa, katsotaan illalla jos jaksaisi tehdä jotain muuta kuin istua telkkarin ääressä vain. Itsesäälissä eläminen alkaa potuttaa kohta, mieheni on vain niin positiivinen kaikesta, mä en ole samanlainen.

Täällä kp19 ja dpo4, edelleen omituisin kierto aikoihin kun eka omituiset menkat, jossa paljon tuoretta verta entisen verilimasotkun sijasta ja kestokin oli tavallista pidempi, niitä oviskipuja ei tullu kunnolla ja keltsikään ei ole jomotellut paljoa :wideyed:
Yleensä koko kierto jonkinsortin jomottelua, mut nyt ollu kyllä hyvin rauhallinen kierto kaikinpuolin.
Tuntuu siis vähän joo välillä, mut ei tavalliseen tapaan. Kumpa tää tarkottais hyvää, eikä huonoa!
Mut ei auta kun piinailla vielä hyvä tovi. Viimeks luteaali jäi 11, toissa kerralla vissiin 13 et saa nähä minkä mittanen kierto nyt tulossa.
Oliko kukaan mun kans suht samoissa?

No mä olen kp 16 ja olisin dpo 5 jos olisin ovuloinut, mutta epäilen sitä kyllä hyvin vahvasti. Mutta siis tavallaan melko samassa vaiheessa kiertoa jos optismisteja ollaan. Yleensä luteaali luokkaa 12 mutta kaksi edellistä olleet 10 ja 8. Tosin epäilen, etten ehkä ovuloinut siinä edellisessäkään kierrossa, jolloin se 8 vrk ei mikään oikea luteaaliaika kun ei keltarauhastakaan ole ollut.

Mä oon ollu pois linjoilta niin oon vähän pihalla, mutta onnea kaikille plussanneille ja sympatiaa uuden kierron aloittaneille!

Mulla kp9. Tänään oli gynekologi. Hän oli oikein asiallinen ja perusteellinen, olen tyytyväinen. :) Hän esitti mun tiputtelujen ja muiden oireiden syyksi lievää endometrioosia. Kohtu ja munasarjat oli sinänsä kunnossa, hyvä limakalvo, useita munasoluja näkyi ja lupaava tarjokas täksi kuuksi, eikä kohdussa ollut endopesäkkeitä. Ilmeisesti kohdun ja peräsuolen välissä jotain on.

Gyne sanoi, että tiputtelut ei vaikuttaisi hedelmällisyyteen. Mainitsin, että oon kuullut et syy tiputteluun olisi keltarauhasessa ja se huolestuttaa mua. Hänen mukaansa sen keltarauhasen ei pitäisi korreloida hedelmällisyyden kanssa. Tai jotain. Ilmeisesti jotkut kuitenkin ovat saaneet hormonilääkitystä tiputteluvuotoon? Mistähän nämä näkemyserot sitten johtuu?

No, hyväksyin nyt kuitenkin endon selitykseksi tiputtelulle, joten ehkä keltarauhasessa ei ole edes mitään vikaa. Olen iloinen, että tämä gyne ylipäätään esitti jonkun pätevänkuuloisen selityksen. Oon nimittäin aika monella gynellä ravannut, ja yleensä reaktio on et "voipa siellä jotain endometrioosia ollakin tai voi olla olematta... Tehdäänpä jotain lisäkokeita joissa ei näy mitään tai määrätään erinäisiä emätinvoiteita".

Sain sellaisen lausunnon, et lapsettomuuspolille pääsee 6kk yrityksen jälkeen, kun yleensä aika on vuosi. Mulla on nyt aika toiveikas moodi menossa yleisesti ottaen. Nämä vaihtelee mulla tiheään, mut tällä hetkellä on olo et enköhän mä raskaudu ihan luomusti tässä lähiaikoina! Ja jos en, niin sit pääsen hoitoihin ja gynen sanoin "yritetään saattaa raskaaksi keinolla millä hyvänsä". :D

Vausa, mulla kanssa helpottui olo kun kävin kesällä gynellä tsekkaamassa paikat ja antoi vihreetä valoa. Mulle sanoi vaan että tule vuoden päästä takaisin jos ei ole tärpännyt, nyt alkaa tosiaan tästä kierrosta kuudes kuukausi. Vähän sekavat fiilikset itellä ja olo vaihtuu kokoajan. Pelottaa että mitä jos meille ei vaan suoda miehen kanssa omaa perhettä :confused: noh ehkä nää mun höpinät ja pelot menee vielä vähän menkkojen alun piikkiin, ehkä tää tästä

Vausa, mulla kanssa helpottui olo kun kävin kesällä gynellä tsekkaamassa paikat ja antoi vihreetä valoa. Mulle sanoi vaan että tule vuoden päästä takaisin jos ei ole tärpännyt, nyt alkaa tosiaan tästä kierrosta kuudes kuukausi. Vähän sekavat fiilikset itellä ja olo vaihtuu kokoajan. Pelottaa että mitä jos meille ei vaan suoda miehen kanssa omaa perhettä :confused: noh ehkä nää mun höpinät ja pelot menee vielä vähän menkkojen alun piikkiin, ehkä tää tästä

Kyllä meillä molemmilla melko varmasti vielä tärppää, kun ei ole mitään rakenteellista ongelmaa miksi ei! Toki itselläkin tunteet vaihtelee, sekin varmasti on tosi luonnollista... Luulen että mulla on näin hyvät fiilikset siksi että mennään kovaa vauhtia kohti ovulaatiota, kun taas sulla heikommat menkkojen alun takia. Näin meitä hormonit ohjaa. :confused: Tsemppiä, ehkä tää on se kierto meille molemmille!

Takaisin