Raskaaksi 2019

Kystien puhkeaminen on kivuliasta ja se monesti tapahtuu kun menkat tulee. Itselläni paljon noita, jotenkin myös tottunut siihen jo omalla tavallaan et osaa jo odottaa sitä tajun vievää kipua. Ei pitäisi sinällään vaikuttaa raskaaksi tuloon, mutta jos ei puhkea niin sit kierto venyy ja sekin aiheuttaa kovaa kipua. En puhu yleisesti vaan ihan omalla kohdalla.

Jännä et on lämpötila ihan alilämmön puolella ollu monta päivää. Onneksi pääsee kilpparitutkimuksiin. BBT ihan normi kunnes ne ihan droppas ja tasaisesti on alhaalla. Iltapäivällä nousee sitte mut aamut oon ihan kipeä ja horkassa kun on niin kipeä olo.

Näin mä vähän ajattelin myös. Mutta lääkäri ei juurikaan huolestu vuotelusta, joten kai sitä vaan pitää yrittää uskoa ihmeisiin:rolleyes:
Ootko käyny yksityisellä gynellä? Mulla kaksi ”keskenmenoa” ollut silleen että on tullut r testistä plussaa mutta sitten alkaa viikko plussaamisesta tuhrua ja sit ehkä viikko kaks siitä menkat/keskenmeno. Nyt menossa marraskuussa yksityiselle ja ajattelin yrittää saada sen ns tukiprogen. Jos auttais

Anteeksi jo etukäteen omanapailu, mutta mikähän on... Tänä aamuna luulin, että on kp1, kun tuli vähän vuotoa. Yhtäkkiä alkoivat kivut, jotka kasvoivat ja kasvoivat tosi koviksi. Kohtua supisteli tosi kovaa, makasin vain kippurassa, yritin vähän liikkua ja hengitellä. Vatsa löysällä ja kuvotus. Lopulta oksensinkin monta kertaa rajusti. Nyt en enää tiedä, onko edes kp1. Vuoto erikoista ja kovin "limaista"... Kivut kuitenkin muutaman tunnin jälkeen alkavat helpottaa. Outoa ja vähän pelottavaakin :bag:

Hui, kuulostaapa hurjalta :nailbiting: Toivottavasti olo on kohentunut. Kystat näkyy ultrassa ja voivat tulla nopeastikin. Siitä en tarkkaan tiedä miten vaikuttavat raskautumiseen, ainakin niitä on paljon pco-naisilla, mutta ovatko sitten syy vai seuraus...

Outoudet jatkuu. Kp3 tänään ja menkat loppui jo eilen illalla kuin seinään. Tehkääs nyt mulle nettidiagnoosi, että mikä on, kun ensin tulee tuhrua monta päivää ja sit kun täti tulee, niin se häipyy alle kahdessa vuorokaudessa. Onneks on se lääkäriaika...

Outoudet jatkuu. Kp3 tänään ja menkat loppui jo eilen illalla kuin seinään. Tehkääs nyt mulle nettidiagnoosi, että mikä on, kun ensin tulee tuhrua monta päivää ja sit kun täti tulee, niin se häipyy alle kahdessa vuorokaudessa. Onneks on se lääkäriaika...

Perinteinen vastaushan on raskaus :rolleyes:

Mutta kai tuo vois ovuloimattomasta kierrosta kertoa, tai muuten heikosta progesteronista. Toivottavasti saat jotain vastauksia lääkärissä.

Perinteinen vastaushan on raskaus :rolleyes:

Mutta kai tuo vois ovuloimattomasta kierrosta kertoa, tai muuten heikosta progesteronista. Toivottavasti saat jotain vastauksia lääkärissä.
Raskaustestin tein ja se oli nega. Ovisoireet oli samat kuin aiemmissakin kierroissa, mutta en toki tikuttanu, joten ei oo varmuutta ovuloinko. Seuraava ovis olis just lääkärikäynnin aikoihin. Vois pyytää ultraamaan.

Ootko käyny yksityisellä gynellä? Mulla kaksi ”keskenmenoa” ollut silleen että on tullut r testistä plussaa mutta sitten alkaa viikko plussaamisesta tuhrua ja sit ehkä viikko kaks siitä menkat/keskenmeno. Nyt menossa marraskuussa yksityiselle ja ajattelin yrittää saada sen ns tukiprogen. Jos auttais

Kyllä, tk:n lähettämänä klinikalle jossa hoidetaan vain kinkkiset gyne pulmat plus lapsettomuus. Mulla nää kierrot on aika punasävytteisiä suuren osan aikaa, että silleen en osaa tohon asiaan ottaa kantaa, kun syön tukiprogea vain etten vuotaisi kuin hullu. Mutta toivottavasti saisit apua gyneltä. Mulle sanottiin, että näissä luomukierroissa on vähän ristiriitaista tulosta auttaako tukiproge mitään noin raskausmielessä, mutta hoidoissahan ovat kuitenkin käytössä usein pitkälle raskauden alkamisen jälkeenkin.

Edit. Syödä on väärä ilmaus:hilarious: noi luget on emätinpuikkoja:hilarious: mutta on mulla terojakin, jotka tabletteja. Just lueskelinkin niistä ja pohdin että uskallanko sittenkään kokeilla niitä. Nyt kun isommalla satsilla lugeja oli jo huippu hyvä vaste (14pv luteliaali, vuotoa vain oviksesta lugejen aloitukseen ja Dpo7-9) ni jos meneekin ihan vihkoon. Ääh, vaikeaa on naisen elämä.

Muokattu viimeksi:
Dimou se on seuraus mun ymmärryksen mukaan noi kystat kun on pcos Eli mulla diagnoosi tehtiin monirakkulaisten munasarjojen takia, ei kystaisten. Eli kaikilla ei ole sitä joka kuista tai usein tapahtuvaa kystien puhkeilua, joka voi myös vähissä määrin olla kun pienet kystat puhkeaa. Rakkulat ja kystat on eri asiat. Ja se on ehkä väistämätön seuraus kun ei follit puhkea niin ne kasvaa ja niistä kehittyy kystia. Isot ku puhkee tekee kipeää ne pienet tekee myös ihan tosi kipeää mutta ei niin pahasti.
Itselläni ei ole ylipainoa, tosin olen huomannut että pelkästään 3 kiloa heittoa voi pahentaa oireita ja aiheuttaa yhden karvan leukaan eli hirsutismia ei ole. Ei myöskään muuta oireita kuin se rakkulaisuus.. Ja kun metforem määrättiin niin se auttoi eli ilmeisesti jokin sokerijuttuarvo on vähän vinksin vonksin.

Dimou se on seuraus mun ymmärryksen mukaan noi kystat kun on pcos Eli mulla diagnoosi tehtiin monirakkulaisten munasarjojen takia, ei kystaisten. Eli kaikilla ei ole sitä joka kuista tai usein tapahtuvaa kystien puhkeilua, joka voi myös vähissä määrin olla kun pienet kystat puhkeaa. Rakkulat ja kystat on eri asiat. Ja se on ehkä väistämätön seuraus kun ei follit puhkea niin ne kasvaa ja niistä kehittyy kystia. Isot ku puhkee tekee kipeää ne pienet tekee myös ihan tosi kipeää mutta ei niin pahasti.
Itselläni ei ole ylipainoa, tosin olen huomannut että pelkästään 3 kiloa heittoa voi pahentaa oireita ja aiheuttaa yhden karvan leukaan eli hirsutismia ei ole. Ei myöskään muuta oireita kuin se rakkulaisuus.. Ja kun metforem määrättiin niin se auttoi eli ilmeisesti jokin sokerijuttuarvo on vähän vinksin vonksin.

Joo ilmaisin itseäni vähän huonosti. Tarkoitin sitä että en ole varma johtuuko esim. pitkät kierrot siitä että on kystia. Sen tiesin että yleinen syntymekanismi on just tuo, että follikkeli ei pääse puhkeamaan, joten jatkaa kasvuaan kystaksi asti.

Lähetän vertaisutuellisia ajatuksia sinne päin. :Heartpink On tää vaan niin paskaa joka kerta.
Sulla olo nyt toinen? Jos lohduttaa (ei, se ei lohduta. Mikään ei lohduta, tiedän sen), kolmen peräkkäisen mahdollisuus on 1-2%.
Mun täytyy varmaan laittaa lotto nyt sit vetämään? :scratch
Mulla oli viime vuonna kemiallinen tms. Ei kuitenkaan vahvistunut ikinä kunnon viivaksi, tämä sentään jo "pysyi" kiinni. Oli vielä kiinni kun todettiin että oli mennyt kesken. Kohdunkaulakin oli kiinni hyvin. Eli syy oli varmaan joku geneettinen vika, johon ei ikinä saa vastauksia. Nyt kun on kaksi km kestänyt ja yksi lääkkeellinen tyhjennys niin en todellakaan haluaisi kokea vielä kolmas. Hyvä puoli on se että kolmannen jälkeen saa todellakin apuja sitten. Tämän viikonlopun aikana juotiin viiniä mieheni kanssa ja keskusteltiin aika paljon kun poika oli muualla. Yritämme vielä luomusti kolmannen kerran ja sitten kai pyrimme tarkistuttamaan paikat molemmilla. Maanantaista lähtien alan keskittymään työnhakuun ja opintoihin. Sallin itselleni vielä sunnuntain surulle ja levolle, tämän jälkeen alan elää taas normaalia elämää!

Hui, kuulostaapa hurjalta :nailbiting: Toivottavasti olo on kohentunut. Kystat näkyy ultrassa ja voivat tulla nopeastikin. Siitä en tarkkaan tiedä miten vaikuttavat raskautumiseen, ainakin niitä on paljon pco-naisilla, mutta ovatko sitten syy vai seuraus...

Joo, ei mikään miellyttävä kokemus :nailbiting: Noin vuosi sitten kävin tarkastuksessa ja silloin kaikki näytti hyvältä, mutta silloinhan söin vielä pillereitäkin...

Joo ilmaisin itseäni vähän huonosti. Tarkoitin sitä että en ole varma johtuuko esim. pitkät kierrot siitä että on kystia. Sen tiesin että yleinen syntymekanismi on just tuo, että follikkeli ei pääse puhkeamaan, joten jatkaa kasvuaan kystaksi asti.
En mä ottanut pahalla! Luin sen ja ajattelin vaan sanoa mikä minun diagnoosin synty oli. Toi mun viesti oli vähän hyökkäävä vaik yritin vain kuvailla jotenkin järkevästi miten ja miksi ja mikä ero on kun monesti ne sekoittuu niinkuin itsekin mietit et onko se syy vai seuraus. :)

Joo, ei mikään miellyttävä kokemus :nailbiting: Noin vuosi sitten kävin tarkastuksessa ja silloin kaikki näytti hyvältä, mutta silloinhan söin vielä pillereitäkin...
Minulla kystia oli myös pillereiden aikaan mutta huomattavasti vähemmän kyllä. Vertasin myös vuosi sitten ultratut munasarjat 24s päivä viime kuuta otettuihin ja ero oli ihan pistävä Ei kivalla tavalla Ehkä siksi on ollut niin rajuja kipujakin. Kyllä sen huomaa kun on vain pari follikkelia kun on niitä 17 ja 24...mutta se kipu ensimmäisen kerran oli hurja. Todellakin kamala kokemus. Nykyään joka kerta kun ovuloin niin kp1 ku tulee niin se on tuskaa. Tosin jotenkin tottunut... Ikävä et tommosta on ja pitää vaan tottua ku muuta apua ei kauheasti ole.

Painosta oli puhetta aiemmin ja kuten tuossa aiemmin sanoin niin huomaan selvät erot jos on edes hitusen heittoa painossa eli kun oon vuoden painanut sen 60 kg ja oon 163 cm niin nyt kun painoa ollut se 55 niin se jo on vähentänyt Pco oireita vaikka en uskonut että noin pieni heitto voisi vaikuttaa. Heti kun paino lähinnä stressin takia tippui tunsin että hormonit toimi, kun taas kun paino oli 60-65 niin oli tosi pitkät kierrot ja paljon ongelmia. Nykyään kyllä tuntuu et on hankala raskautua todella monella ja kollega joka raskautui vasta olikin yrittänyt jo 2 vuotta ja olettamus oli et noin vaan kun niin kepeästi puhui. Mutta aika tabu tämä lapsettomuus edelleen on. Itse en puhu paljon ongelmista enkä ole plussista uskaltanut enää kertoa kun ei ole luottoa.

Minulla kystia oli myös pillereiden aikaan mutta huomattavasti vähemmän kyllä. Vertasin myös vuosi sitten ultratut munasarjat 24s päivä viime kuuta otettuihin ja ero oli ihan pistävä Ei kivalla tavalla Ehkä siksi on ollut niin rajuja kipujakin. Kyllä sen huomaa kun on vain pari follikkelia kun on niitä 17 ja 24...mutta se kipu ensimmäisen kerran oli hurja. Todellakin kamala kokemus. Nykyään joka kerta kun ovuloin niin kp1 ku tulee niin se on tuskaa. Tosin jotenkin tottunut... Ikävä et tommosta on ja pitää vaan tottua ku muuta apua ei kauheasti ole.

Kuulostaapa kurjalta! :sad001 Mulla ei tosiaan käynyt mielessäkään kysta... Toivottavasti oli joku poikkeuksen poikkeus.

Tsempit uusiin kiertoihin! :3some
Täälä kanssa täti tuli kylään. Mutta jotain positiivista, kierto 28pv enkä edes syönyt teroja. Muuten ollu kaks viimesintä kiertoa 35pv.
Ikävä kp1 mut on kiva ku kierto on lyhennyt tai helpommin havaittava, itse pidän ku on se 28/30 pv en tykkää niistä 35-40 p
Kuulostaapa kurjalta! :sad001 Mulla ei tosiaan käynyt mielessäkään kysta... Toivottavasti oli joku poikkeuksen poikkeus.
Toivottavasti ne on ikäviä mutta ymmärsin että on yleistä et joskus kysta muodostuu kun nainen ei syystä tai toisesta ovuloi.. Huoh ne on ikäviä toivottavasti poikkeuksen poikkeus.
Viimeks ku puhkesi ku tuli vuoto ni en voinut sohvalta nousta moneen tuntiin ja se oli vaan 30 pv kierto. Pidemmät kierrot on yleensä kivuliaammat tai ku kysta iso mut se et puhkeaa on kumminkin hyvä niin ne ei sit kasva jos jotaki positiivista etsii.
Täällä niin unettomuus vaivaa, aamut väsy illat ja yöt kukkuu ei saa unta.

Uusi lista aktiivisista kuumeilijoista :Heartred
(lisää itsesi siihen väliin kun oma yritys on alkanut, ylimpänä pisimpään yrittäneet)

nimi
// ikä // kuinka mones lapsi haaveissa // yritys aloitettu // kierron pituus

Jesbe // 29 // eka haaveissa //ya 2014 // 28-35

Wusti91 // 28 // ya 6/2017 // tm 1/2018 // ensimmäinen haaveissa // kierto 27-30

Anselmiina_ // 37 // esikoinen haaveissa // ya 9/2017 // 1. IVF 4/2019 // kkm 7/2019 // kierto 26-29

smoothie. // 30 // ensimmäinen toiveissa // ya 3/2018// kierto 26-28

haaveilija31 // 35 // neljäs haaveissa // ya 5/2018 // kierto 30-40p

Ankkuri // 31 ensimmäinen haaveissa // ya 6/2018 // kierto 25-28p

Puhvis // 28 // toinen haaveissa // ya 8/2018 // km 07/19 // kierto 32-?

jannn // 32 // eka haaveissa // ya 9/2018 // km 3/19 // kierto n. 32-39

Nuppunenn // 20 // ensimmäinen toiveena // ya 10/2018 // km 3/2019 // kierto 30-36

Hillis // 28 // ensimmäinen haaveissa // ya 10/2018 // kierto 26p

jeilei // 30 // toinen toiveissa // ya 10/2018 // kkm 1/2019, tm 6/2019 // kierto ~26

TiinuLiinu // 31 // toinen toiveissa // ya 04/2019 // km 2/2019 // kierto 28-30

Aida* // 37 // toinen haaveissa // ya 11/2018 // kierto 23-28

Tepsu19 // 34 // ensimmäinen toiveessa // ya 12/2018 // kierto 28-30

Nipanderi // 32 // toka haaveissa // ya 12/18 // kierto 28-29pv

Maggie84 // 35 // ya 01/2019 // 6. lapsi toiveissa

Helena80 // 39 // neljäs toiveissa // ya 1/2019 // kierto 28-32pv

elmi // 31 // ensimmäinen haaveissa, kkm 7+5 // ya 2/2019 // kierto 28pv

Sammie // 31 // esikoinen haaveissan // ya 2/2019 // kierto 33-39 pv

Azzeliini // 35 // toinen haaveissa // ya 3/2019 //kkm 6/2019 ja 8/2019 //kierto 29-32pv vaihteleva pituus

Alcyone // 43 // toinen haaveissa // ya 4/2019, kkm 8/2019 // kierto pitkä ja epäsäännöllinen

Mathilda // 37 // esikoinen haaveissa, kkm 5/2019 // ya 3/2019 // kierto 24-27 pv

Sinpura // 20 // ensimmäinen haaveissa // ya 5/2019// kierto n. 28-30pv

dimou // 30 // toinen // ya 5/19 // kierto epäsäännöllinen

Jukkapalmu23 // 22v // esikoinen toiveissa // ya 05/19 // kierrot n. 28pv

Nyytti // 38 // neljäs haaveissa // ya 6/2019 // kierto 29pv

Mirkkunen1 // 27 // esikoinen // ya 07/2019 // kierto n. 29-32pv

Ida_Maria_ // 22/ esikoinen// ya 07/2019// kierto
27-28 pv

Suklaapehmis // 28 // toinen haaveissa // ya 7/2019 // kierto 28 pv

Taittaralla // 27 // esikoinen haaveissa // ya 7/2019 // kierto ??

turotus // 21 // toinen haaveissa // tjot 7/2019

Mangusti_ // 30 // toinen haaveissa // ya 7-8/2019 // kierto 28-32 pv?

mangustimamma // 38 // kolmas haussa // ya 8/2019 // kierto n. 28-35 pv

Mirkki // 27 // toinen toiveissa // ya 8/2019 // kierto 23-30pvä

Sofia2016m // 25 // toinen haaveissa // ya 8/2019 // kierto epäsäännöllinen 25-35pvä

Mamimam// 24// toinen haaveissa //ya 8/2019//epäsäännöllinen 28-34pv

Lilja- // 29 // ensimmäinen // ya 8/2019 // kierto 28-30 pv

Edz // 31 // toinen toiveissa // ya 9/2019 // kierron keston keskiarvo 25 pvä

Vausa // 29 // ensimmäinen // ya 9/2019 // kierto 30–31 pv

Hems78 // 22 // ensimmäinen haaveissa // ei vielä alotettu // kierto noin 28-32pv

Plussanneet :Heartred
nimi // ikä // LA // monesko tulossa

Kassu93 // 26 // LA 21.12.2019 // esikoinen tulossa
tiania // 37 // LA 3.2.2020 // 2. tulossa
Earl // 33 // LA 16.2.2020, toinen tulossa
Liirumlaarum // 26 // LA 19.2.2020 // esikoinen tulossa
DeeDee // 30 // 5.3.2020 // toinen lapsi tulossa
Spyro // 24v // LA 12.3.2020 // ensimmäinen
MaRilla // 35 // LA 3/2020 // kolmas lapsi tulossa
Zumba2019 // 31 // LA 4/2020 // ensimmäinen
Amalfi // 36v // LA 5/2020 // kolmas lapsi tulossa
Fantsu // 32 // LA 5/2020 // esikoinen