Raskaaksi 2019

Mä halusin naimisiin suoraan sanottuna 80% häiden takia ja 20% lakisyiden takia. :grin Ollaan siis kyllä sitoutuneita, mutta lapset ja talolaina sitoo mun mielestä enemmän kuin sormus. Naimisiinmeno oli mulle lähinnä hyvä syy järjestää hemmetin isot juhlat sen kunniaksi että oltiin muutenkin päätetty perustaa perhe. Oltiin ennen lapsia aika kovia bilettäjiä, niin järjestettiin jättibileet myös tietynlaisena siirtymäriittinä nuoruuden menokenkävuosista aikuiseen perhe-elämään. Skumppa poksui ja tanssittiin aamuun asti. Häämatkan jälkeen jäi tosiaan ehkäisy pois.

Ei siis mitään kovin yleviä syitä avioliittoon täällä. :grin

Jep, meilläkin kun on jo pitkä yhteinen taival, yhteiset asunto- ja autolainat, yhteinen koira, yhteinen lapsi jne, ni elämä nyt on kaikkiaan kun olis naimisissa:grin naimisiin meno tois ehkä koko perheelle yhteisen sukunimen ja sit leskeneläkkeen jos sattuisi jotain. Siinäpä ne, ja hauskat bileet tietty:grin

Onnea Twisted!

Me ollaan oltu yhdessä reilut 13 vuotta (eli pieni ikuisuus). Kihloissa kohta 10 vuotta, mutta naimisiin ei ole vielä menty. Ajatuksena kyllä jossain vaiheessa hoitaa se alta pois, mutta ei ole pidetty asian kanssa mitään kiirettä. Vaikka häät ihania juhlia onkin, niin ei ole vielä tullut sellaista hetkeä, että haluaisi niihin käyttää niin ison summa rahaa, kuin mitä se vaatii.

Ollaan mietitty, että ehkä hoidetaan tuo naimisiinmeno vaikka ristiäisten yhteydessä ja sitten myöhemmin järjestetään vihdoin ne isot bileet, kun lapset hankittu jne. Tai sitten odotetaan koko homman kanssa muutama vuosi, eihän tässä nyt enää kannata kiirehtiä.:laughing025

Joka tapauksessa ollaan ihan hirmuisen rakastuneita edelleen näiden kaikkien vuosien jälkeen, enkä parempaa kumppania voisi edes toivoa. Toki meillä on mahtunut matkaan vaikeitakin aikoja, mutta onneksi nyt eletään ehkä parasta aikaa koskaan uudessa kodissa mahaa kasvatellen :Heartred

Mä halusin naimisiin suoraan sanottuna 80% häiden takia ja 20% lakisyiden takia. :grin Ollaan siis kyllä sitoutuneita, mutta lapset ja talolaina sitoo mun mielestä enemmän kuin sormus. Naimisiinmeno oli mulle lähinnä hyvä syy järjestää hemmetin isot juhlat sen kunniaksi että oltiin muutenkin päätetty perustaa perhe. Oltiin ennen lapsia aika kovia bilettäjiä, niin järjestettiin jättibileet myös tietynlaisena siirtymäriittinä nuoruuden menokenkävuosista aikuiseen perhe-elämään. Skumppa poksui ja tanssittiin aamuun asti. Häämatkan jälkeen jäi tosiaan ehkäisy pois.

Ei siis mitään kovin yleviä syitä avioliittoon täällä. :grin
No kuule, mun piti päästä naimisiin sen takia, kun kuulin 4 v nuoremman siskoni olevan menossa naimisiin 20 -vuotiaana 3v seurustelun jälkeen. Oli tammikuu ja häät olisivat seuraavassa elokuussa. Hirvee paniikki ja kiireiset järjestelyt :hilarious: Ja kerkesin naimisiin yli 2kk ennen siskoa. En vain kestänyt ajatusta siitä, että siskon häissä ihmiset kyselevät, milloin meidän häät on. Näin jo sieluni silmin sen ahdistuksen. Ja olihan jo aika, kun 5v seurusteltu. Mies oli kyllä vähän, että hullu nainen, kun sen uutisen jälkeen sanoin, että nyt me mennään naimisiin. Viis kosinnoista :grin:grin

Niin ja täällä oli aika monella jännät paikat käsillä, toivottavasti saadaan monta plussaa lisää lähipäivinä :wav

Nyt aamulla liuska viel vähintään yhtä tumma kuin eilen, mutta digi oli nega. Ainakin on hyödynnetty hyvin. Nyt jalat pystyssä makoilen :grin kaippa tänään kuitenkin dpo0? Lämmöt nousi tänään, mittasin pari tuntia myöhemmin kuin arkena.

Meillä oli yhteinen päätös mennä naimisiin eikä kukaan kosinu ketään. Vihkiminen tapahtu maistraatissa ja kutsuttiin molempien perheet ihan sovun säilyttämiseksi, vaikka teki mieli mennä ihan salassa naimisiin. Koko asiaan ei kummempaa romantiikkaa liittyny :D

Meillä oli pienen budjetin suht pienet häät, 70 vierasta. Häihin ja häämatkaan kului yhteensä 5000e. Häämatka tehtiin kesäkuussa 2004 Barcelonaan :happy: Sieltä tultiin kotiin flunssassa ja palaneina eikä lentokaan lähtenyt ajoissa ilmastointiongelmien vuoksi. Parisuhdetesti :hilarious:

Me ollaan oltu reilu 7v yhdessä. Mies joskus sormuksista ja naimisiinmenosta puhunu joo, mut mulla ei ole mitään suurempaa hinkua tai kiirettä. Näin on ihan ok.

Esikolla tänään lauantaikoulua ja kunhan kotiutuu, niin lähdetään mökille pitkästä aikaa :)
kp:sta ei nyt varmuutta, kun ei oo luuria (ja flowta) lähellä. Mut jotain 9-10, ainakin viimeks kirjotin et oli kp8, mut oliko se eilen vai toissapäivänä.

Me mentiin tänä kesänä naimisiin. Heti häiden jälkeen käytiin yrittämään toista lasta. :happy3

Ja tänään pyörähti käyntiin kp1. :argue

Hui kun oli tänne oli tullut paljon keskustelua:joyful:

Meillä on tällänen uusperhe jossa kummallakin on 2lasta edellisistä suhteista. Me ollaan oltu 2 vuotta yhdessä ja ei olla naimisissa eikä kihloissa. Olin edellisessä suhteessa naimisissa niin en usko että haluun uudestaan naimisiin, kihloihin varmaan joskus mennään:happy:
Meillä on kyllä sujunut tämä uusperheily yllättävän hyvin, varmaan siksi kun vedetään miehen kanssa niin hyvin yhtä köyttä:Heartred Mä oon tällähetkellä onnellisempi kun koskaa, kun oon löytänyt tollasen miehen joka pysyy mun tukena:happy: edellinen suhde kun ei oikeen ollut mitään ruusuilla tanssimista, vaan oli tosi raskas taival. En uskonut sillon että voisin vielä joskus olla näin onnellinen ja että löytäisin tollasen ihanan miehen mun rinnalle:love7 nyt kun vielä saatais yhteinen lapsi niin kaikki olis täydellistä:Heartpink

Tulipas mulla nyt pitkä vuodatus:hilarious:

Nii ja tänään Kp22 ja dpo3 eikä mitään ihmeempiä tuntemuksia:rolleyes:

Auttaako ne oikeesti kilppariarvoihin? Entäs se tyroksiini, jota saa luontaistuotteena? T4V on 11,23. Eli TSH sais olla alempi ja T4V korkeempi. Vaik onhan ne juu viitearvoissa, mut moni lääkäri nykyään sitä mieltä, et raskaana ja raskautta yrittäessä pitäis olla alle 2,5. Tammikuussa mulla oli tsh 2,4. Vasta-aineet on ok.
Jos tuotteita ei suositella lääkkeitä ottaville niin uskon kyllä että toimivat. En syö jodia sisältävää suolaakaan koska se voi häiritä arvojani. Kaikkea kannattaa kokeilla, en ole tuota luontaistuotepuolta katsonut läpi yli 10 vuoteen koska sain diagnoosini silloin. Mulla on lääkkeen kanssa t4v n. 13 se ei siitä ole noussut yli 15 koskaan, ja tsh on parhaimmillaan 0,01 jopa. Nyt raskaana ollessani piti katsoa että saan sitä noin 1.0 koska se on parasta lapselle. Olen siis normaalisti mieluummin melkein liikatoiminnan puolella.
Meille ei niin tärkeetä avioliitto, ehkä lähinnä juridisista syistä sit joskus jos lapsikin saadaan. Ei mentäisi kirkossa naimisiin, maistraatti ja jotkut juhlat :)

https://www.terve.fi/artikkelit/parasta-ruokaa-kilpirauhaselle-8-kysymysta-ja-vastausta

Mielenkiintoista asiaa kilpparista ja ravinnosta, ehkä parempi yrittää ensin vitskuilla sun muilla parantaa arvoa. Ruokavaliota mulla vaan niin vaikee muuttaa, eikä se siis mikään hirveän huono mielestäni ole. Luulen, et tää reumakin jotenkin vaikuttaa kilppariinkin.. Täytyy käydä arvot ottaa uusiksi loppuvuodesta.
Me mentiin naimisiin maistraatissa noin 2 vuotta sitten, omat vanhemmat mukana todistamassa sekä poika toki! Ei ollut kuin muutama minuutti ja se oli siinä, eikä se tarvinnut olla, meille se oli vain leima siihen että olemme rakastuneita ja haluamme olla toistemme kanssa. Mulla oli vähän niinku ehtona se myös että haluan olla naimisissa ennen kuin saamme lapsia. Muistan lukeneeni jotain ruokavaliomuutoksista mutta mä en syö vehnää muutenkaan niin aika terveellinen ruokavalio minulla on muutenkin! Ketogeeninen ei pitkällä tähtäimellä ole hyvä kilpirauhaselle. Mutta sillä voi aloittaa laihduttamiset tms.

Hui kun oli tänne oli tullut paljon keskustelua:joyful:

Meillä on tällänen uusperhe jossa kummallakin on 2lasta edellisistä suhteista. Me ollaan oltu 2 vuotta yhdessä ja ei olla naimisissa eikä kihloissa. Olin edellisessä suhteessa naimisissa niin en usko että haluun uudestaan naimisiin, kihloihin varmaan joskus mennään:happy:
Meillä on kyllä sujunut tämä uusperheily yllättävän hyvin, varmaan siksi kun vedetään miehen kanssa niin hyvin yhtä köyttä:Heartred Mä oon tällähetkellä onnellisempi kun koskaa, kun oon löytänyt tollasen miehen joka pysyy mun tukena:happy: edellinen suhde kun ei oikeen ollut mitään ruusuilla tanssimista, vaan oli tosi raskas taival. En uskonut sillon että voisin vielä joskus olla näin onnellinen ja että löytäisin tollasen ihanan miehen mun rinnalle:love7 nyt kun vielä saatais yhteinen lapsi niin kaikki olis täydellistä:Heartpink

Tulipas mulla nyt pitkä vuodatus:hilarious:

Nii ja tänään Kp22 ja dpo3 eikä mitään ihmeempiä tuntemuksia:rolleyes:
Ihanaa kuulla! Meilläkin uusperhe mutta vain miehellä on lapsi. Tämä raskaus on mulle siis ensimmäinen! Silti molemmat ovat innoissaan koska tämähän on meidän rakkauden siemen joka kasvaa minussa! Toivottavasti tulee syliin asti :) rv 12 alkoi tänään, mutta oli viikolla jotain verihyytymiä ja ruskea vuoto niin ainahan sitä ihmettelee miksi sellaista tulee!

Ihanaa kuulla! Meilläkin uusperhe mutta vain miehellä on lapsi. Tämä raskaus on mulle siis ensimmäinen! Silti molemmat ovat innoissaan koska tämähän on meidän rakkauden siemen joka kasvaa minussa! Toivottavasti tulee syliin asti :) rv 12 alkoi tänään, mutta oli viikolla jotain verihyytymiä ja ruskea vuoto niin ainahan sitä ihmettelee miksi sellaista tulee!

Onhanha tässä uus perheessä niitä haasteitakin, mutta hyvin niistä selvitään kun vedetään yhtä köyttä miehen kanssa:happy: ja lähinnä ne haasteet painottuu noihin meidän eksiin kun niiden kassa pakko yrittää tulla toimeen lasten takia.

Minö taisin miehelle ilmoittaa "pienenä vinkkinä" jo ehkä kolmannella tapaamisella, että haluan sitten vielä joskus kunnon kosinnan ja naimisiin. :hilarious: Ei säikähtänyt. Vaikka menikin siitä neljä vuotta ennen kuin sain sen kosinnan (Disneylandissa ilotulituksen aikana:Heartred).
Me ei kuuluta kirkkoon eli mitään kirkollista ei meidän avioliittoon tai häihin kuulu, lähinnä vain haluttiin sitoutuminen tehdä viralliseksi ja toki pitää ne hauskat juhlat. Meillä oli siis yltiö romanttinen siviilivihkiminen (omat valat, live musiikki ja lentoon päästetyt kyyhkyset jne.)
ulkona järven rannalla. Vähän jenkkityyliin siis kun siellä mentiin kihloihinkin. Ja sitten tosi hauskat juhlat koko suvun kanssa. Melkein pitäisi jotkut 10 -vuotis hääpäiväpippalot pitää sitten että saisi syyn pitää niin hauskat juhlat uudelleen.:rolleyes:

Onhanha tässä uus perheessä niitä haasteitakin, mutta hyvin niistä selvitään kun vedetään yhtä köyttä miehen kanssa:happy: ja lähinnä ne haasteet painottuu noihin meidän eksiin kun niiden kassa pakko yrittää tulla toimeen lasten takia.
Joo se eksä onkin meidän päänvaiva välillä, alussa minä yritin "ystävystyä" tai tulla toimeen jotenkin, mutta hän näytti aika nopeasti ettei ollut kiinnostunut olemaan mulle muuta kuin vihainen. Muutenkin hän on kuulemani mukaan sellainen ihminen joka jättää perhettä ja lasta, eikä oikein ole ollut kiinnostunut lapsesta kunnes mä tulin mukaan kuviin. Eli hän tunsi paikkaansa uhatuksi ja on mustasukkainen meidän perheestä. Oli kysellyt kuusi vuotiaalta tapellaanko me ikinä. Eli haluaa tietoja meidän suhteesta lapsen kautta selkeästi. Lapsi tulee kotiin ja kyselee multa samaa, ja mä olin vain että ööh ei me oikeastaan koska olemme molemmat aika rauhallisia ihmisiä. "Okei!" kuului takapenkiltä ja asia unohtui. Mutta kaikki tämä näyttää vain mulle sitä ettei se ole vieläkään ok asian kanssa. Odotas vaan kun sille täytyy kertoa raskaudesta...

Uusi lista aktiivisista kuumeilijoista :Heartred
(lisää itsesi siihen väliin kun oma yritys on alkanut, ylimpänä pisimpään yrittäneet)

nimi
// ikä // kuinka mones lapsi haaveissa // yritys aloitettu // kierron pituus

NewMoon // 31 //ya 12/2010 // 1.IVF 10/19

Jesbe // 29 // eka haaveissa //ya 2014 // 28-35

Wusti91 // 28 // ya 6/2017 // tm 1/2018 // ensimmäinen haaveissa // kierto 27-30

Anselmiina_ // 37 // esikoinen haaveissa // ya 9/2017 // 1. IVF 4/2019 // kkm 7/2019 // kierto 26-29

smoothie. // 30 // ensimmäinen toiveissa // ya 3/2018// kierto 26-28

haaveilija31 // 35 // neljäs haaveissa // ya 5/2018 // kierto 30-40p

Ankkuri // 31 ensimmäinen haaveissa // ya 6/2018 // kierto 25-28p

Puhvis // 28 // toinen haaveissa // ya 8/2018 // km 07/19 // kierto 32-?

AZ // 29 // kolmas oma haaveissa(ensimmäinen yhteinen) // ya 9/2018 // kierto36-55p

jannn // 32 // eka haaveissa // ya 9/2018 // km 3/19 // kierto n. 32-39

Nuppunenn // 20 // ensimmäinen toiveena // ya 10/2018 // km 3/2019 // kierto 30-36

Hillis // 28 // ensimmäinen haaveissa // ya 10/2018 // kierto 26p

jeilei // 30 // toinen toiveissa // ya 10/2018 // kkm 1/2019, tm 6/2019 // kierto ~26

TiinuLiinu // 31 // toinen toiveissa // ya 04/2019 // km 2/2019 // kierto 28-30

Aida* // 37 // toinen haaveissa // ya 11/2018 // kierto 23-28

Tepsu19 // 34 // ensimmäinen toiveessa // ya 12/2018 // kierto 28-30

Nipanderi // 32 // toka haaveissa // ya 12/18 // kierto 28-29pv

Maggie84 // 35 // ya 01/2019 // 6. lapsi toiveissa

Helena80 // 39 // neljäs toiveissa // ya 1/2019 // kierto 28-32pv

elmi // 31 // ensimmäinen haaveissa, kkm 7+5 // ya 2/2019 // kierto 28pv

Sammie // 31 // esikoinen haaveissan // ya 2/2019 // kierto 33-39 pv

Alcyone // 42 // toinen haaveissa // ya 4/2019, kkm 8/2019 // kierto pitkä ja epäsäännöllinen

Mathilda // 37 // esikoinen haaveissa, kkm 5/2019 // ya 3/2019 // kierto 24-27 pv

Sinpura // 20 // ensimmäinen haaveissa // ya 5/2019// kierto n. 28-30pv

dimou // 30 // toinen // ya 5/19 // kierto epäsäännöllinen

Jukkapalmu23 // 22v // esikoinen toiveissa // ya 05/19 // kierrot n. 28pv

Nyytti // 38 // neljäs haaveissa // ya 6/2019 // kierto 29pv

Mirkkunen1 // 27 // esikoinen // ya 07/2019 // kierto n. 29-32pv

Ida_Maria_ // 22/ esikoinen// ya 07/2019// kierto
27-28 pv

Suklaapehmis // 28 // toinen haaveissa // ya 7/2019 // kierto 28 pv

Taittaralla // 27 // esikoinen haaveissa // ya 7/2019 // kierto ??

turotus // 21 // toinen haaveissa // tjot 7/2019

Mangusti_ // 30 // toinen haaveissa // ya 7-8/2019 // kierto 28-32 pv?

mangustimamma // 38 // kolmas haussa // ya 8/2019 // kierto n. 28-35 pv

Mirkki // 27 // toinen toiveissa // ya 8/2019 // kierto 23-30pvä

Sofia2016m // 25 // toinen haaveissa // ya 8/2019 // kierto epäsäännöllinen 25-35pvä

Hems78 // 22 // ensimmäinen haaveissa // ei vielä alotettu // kierto noin 28-32pv

Edz // 31 // toinen toiveissa // ya 9/2019 // kierron keston keskiarvo 25 pvä

Vausa // 29 // ensimmäinen // ya 9/2019 // kierto 30–31 pv

Plussanneet :Heartred
nimi // ikä // LA // monesko tulossa

Kassu93 // 26 // LA 21.12.2019 // esikoinen tulossa
tiania // 37 // LA 3.2.2020 // 2. tulossa
Earl // 33 // LA 16.2.2020, toinen tulossa
Liirumlaarum // 26 // LA 19.2.2020 // esikoinen tulossa
DeeDee // 30 // 5.3.2020 // toinen lapsi tulossa
Spyro // 24v // LA 12.3.2020 // ensimmäinen
MaRilla // 35 // LA 3/2020 // kolmas lapsi tulossa
Zumba2019 // 31 // LA 4/2020 // ensimmäinen