Raskaaksi 2019

Kihloissa ollaan :hello
seurusteltu ollaan vähän yli 5v siitä vuosi kihloissa.

huoh oon koko illan vollottanu naama punasena, kaikki somet täynnä vauvauutisia.

Muokattu viimeksi:
Mulla kilpirauhasen vajaatoimintaa eikä estänyt raskautumista, miehellä on reuma taas. Eli todennäköisyys oli meitä vastaan mutta ei se aina estä :) hoitamaton kilpirauhanen voi aiheuttaa toki ongelmia siihen.

Juu Mut mul toi yli 2,5 arvo.. Eriäviä mielipiteitä lääkäreillä siitä :( siis 2,68 oli tsh. Ja reuma miehen puolelta ei niin paha kuin naisella..

Jahas, kiinalaisen lääketieteen mukaan ei sais raskaaks yrittäes syödä happamaa, kuten greippiä, rahkaa, maitohappoja??!! Wtf. Mut sitruunaa sais :bag:

Naimisissa ollaan, halusin mennä ennen kuin alettiin yrittämään esikoista. Pilleri jäi häämatkan jälkeen pois. Ensi vuonna tulee viides hääpäivä.

Mulla kilpirauhasen vajaatoimintaa eikä estänyt raskautumista, miehellä on reuma taas. Eli todennäköisyys oli meitä vastaan mutta ei se aina estä :) hoitamaton kilpirauhanen voi aiheuttaa toki ongelmia siihen.
Mä aloin potea vajaatoiminnan oireita keskimmäisen odotusaikaan ja puoli vuotta kärsin ilman lääkitystä. Raskauduin helposti keskimmäisen ja kuopuksen kohdalla kyllä :happy:

Juu Mut mul toi yli 2,5 arvo.. Eriäviä mielipiteitä lääkäreillä siitä :sad001 siis 2,68 oli tsh. Ja reuma miehen puolelta ei niin paha kuin naisella..

Jahas, kiinalaisen lääketieteen mukaan ei sais raskaaks yrittäes syödä happamaa, kuten greippiä, rahkaa, maitohappoja??!! Wtf. Mut sitruunaa sais :bag:
Kaikki alle 3,5 on lääkäreiden mielestä normaalia, onko t4v mitattu myös? Mulla oli tsh yli 8 pahimmillaan, eli selkeästi pahentumassa. Olin silloin jo aloittanut lääkitystä kun se nousi vielä. Googlaahan luontaistuotteet jotka auttaisivat kilpirauhasta toimimaan, muistaakseni merilevä ja seleeni olivat sellaisia. Mä en saa syödä lääkityksen kanssa paljon merilevää jodin määrän takia.

Kaikki alle 3,5 on lääkäreiden mielestä normaalia, onko t4v mitattu myös? Mulla oli tsh yli 8 pahimmillaan, eli selkeästi pahentumassa. Olin silloin jo aloittanut lääkitystä kun se nousi vielä. Googlaahan luontaistuotteet jotka auttaisivat kilpirauhasta toimimaan, muistaakseni merilevä ja seleeni olivat sellaisia. Mä en saa syödä lääkityksen kanssa paljon merilevää jodin määrän takia.

Auttaako ne oikeesti kilppariarvoihin? Entäs se tyroksiini, jota saa luontaistuotteena? T4V on 11,23. Eli TSH sais olla alempi ja T4V korkeempi. Vaik onhan ne juu viitearvoissa, mut moni lääkäri nykyään sitä mieltä, et raskaana ja raskautta yrittäessä pitäis olla alle 2,5. Tammikuussa mulla oli tsh 2,4. Vasta-aineet on ok.

Ohhoh täällähän on lähes kaikki naimisissa:happy: me ollaan oltu 5v yhdessä mut saas nähdä päästäänkö joskus naimisiin asti. Mä kyl haluaisin naimisiin mut mies ei "usko" avioliittoon tai ei ole hänelle välttämätön juttu et lapset ja asuntolaina on hänelle tarpeeks avioliitto:rolleyes: on kuitenkin sanonut et vois mennä jos se on mulle tosi tärkeetä. Että saa varmaan oottaa kosintaa viel jonku aikaa :hilarious: mut ehkä se joskus tulee :Heartred

Meille ei niin tärkeetä avioliitto, ehkä lähinnä juridisista syistä sit joskus jos lapsikin saadaan. Ei mentäisi kirkossa naimisiin, maistraatti ja jotkut juhlat :)

https://www.terve.fi/artikkelit/parasta-ruokaa-kilpirauhaselle-8-kysymysta-ja-vastausta

Mielenkiintoista asiaa kilpparista ja ravinnosta, ehkä parempi yrittää ensin vitskuilla sun muilla parantaa arvoa. Ruokavaliota mulla vaan niin vaikee muuttaa, eikä se siis mikään hirveän huono mielestäni ole. Luulen, et tää reumakin jotenkin vaikuttaa kilppariinkin.. Täytyy käydä arvot ottaa uusiksi loppuvuodesta.

Me ollan oltu yhdessä 14 vuotta, kihloissa 7 vuotta. Ei olla menty naimisiin..no..öö..koska..ei vaan olla menty. Itte aina sanon, että kun joku kysyy miksei olla naimisissa, etten uskalla ottaa riskiä,ku kaikki sanoo suhteen muuttuvan naimisiinmenon jälkeen niin arkiseks. Et millaseks ollenka meiä suhde muuttuis jos tää vielä arkisemmmaks muuttuis.

Meillä on ukolla miesflunssa ja sit mulla ihan normi flunssa. Kerroin tuolle miehelle, että jos nyt ei tärpänny,niin enskierron ovulaation aikaan miehellä on työkeikka ,jossa on just kriittiset päivät yötäpäivää poissa kotoa. Lupas tulla kesken työkeikan kellistettäväks, on se ritarillinen!

Meillä on ens viikolla kolmas hääpäivä :cat: mies kosi pari viikkoa ensimmäisen lapsettomuuteen liittyvän lääkärikäynnin jälkeen. Sovittiin siinä aika pian myös hääpäivä, varattiin paikka ja muuta. Sitten saatiinkin pikakomennus ivf:ään, niin että jos heti onnistais niin laskettu aika olisi noin kuukauden ennen tuota sovittua hääpäivää. Siitä huolimatta ei haluttu pitää taukoa, ja sitten meillä olikin kolmeviikkoinen vauva kun mentiin naimisiin :Heartred

Me ollaan oltu 6v. naimisissa ja 11v. yhdessä. Ja yhä ollaan ihan rakastuneita. :Heartbigred

Huh, jotain ihan jumbo ovulaatiota taitaa tehdä tähän kiertoon. Taisin kesällä valitella kun en tunne ovista kuten esikoista yrittäessä. No nyt tuntuu jo ihan kasvukipujakin. Eilen jomotteli jo vähän ja nyt jo ihan selkeästi. Nyt vain pitää yrittää talletella mahdollisuuksien mukaan ja toivoa parasta.

Me ollaan oltu 6v. naimisissa ja 11v. yhdessä. Ja yhä ollaan ihan rakastuneita. :Heartbigred

Huh, jotain ihan jumbo ovulaatiota taitaa tehdä tähän kiertoon. Taisin kesällä valitella kun en tunne ovista kuten esikoista yrittäessä. No nyt tuntuu jo ihan kasvukipujakin. Eilen jomotteli jo vähän ja nyt jo ihan selkeästi. Nyt vain pitää yrittää talletella mahdollisuuksien mukaan ja toivoa parasta.

Millasta kasvukivut? Mul ollu pari päivää menkkajomoja ja tänään ovisplus.

Millasta kasvukivut? Mul ollu pari päivää menkkajomoja ja tänään ovisplus.

Just sellaista jomotusta toispuolisesti tuossa vasemman munasarjan tienoilla. Välillä vähän sellaista kiristystäkin. Kasvukipuja oletettavasti kun ei ovisplussaa vielä ole tullut.

Miten muuten te ovistestaajat teette, jos olette jossain menossa päivän? Julkisten tilojen vessassa ei oikein voi jäädä odottelemaan tikun kuivumista..:rolleyes:

Just sellaista jomotusta toispuolisesti tuossa vasemman munasarjan tienoilla. Välillä vähän sellaista kiristystäkin. Kasvukipuja oletettavasti kun ei ovisplussaa vielä ole tullut.

Miten muuten te ovistestaajat teette, jos olette jossain menossa päivän? Julkisten tilojen vessassa ei oikein voi jäädä odottelemaan tikun kuivumista..:rolleyes:
No mul on nyt se digi, mihin tulee hymynaama tai pelkkä rinkula. Se on kätevä, kun tökkää tikun siihen ja painelee asioille :grin

Me ollaan vasta oltu 8 kk yhdessä, mut molemmilla on samanlaiset tulevaisuuden suunnitelmat ja ollaan puhuttu kihloista ja häistä.

Täällä dpo 11 ja vieläkin jatkuu tiputtelu, paperiin jää pyyhkiessä, mutta ei tarvii mitään suojaa. Lämmöt on koholla vieläkin, saatte ihastella tätä lämpökäyrää taas :rolleyes:

Liitteet

• Screenshot_20190928_082842.jpg
    Screenshot_20190928_082842.jpg
    55.4 KB · Katsottu: 137
Mun tän kierron käyrä näyttää tältä. En mä oo näistä osannut muuta katsoa kuin oviskohdan ja sen, kun lämpö laskee menkkojen aikaan. Paitsi tässä kierrossa ovisplussa tuli kp15 eikä se lämmöissä kunnolla näy. Tuollaista ihme sahaamista tuo aina on. Toki moni asia vaikuttaa mittaamiseen.

Liitteet

• 20190928_083945.jpg
    20190928_083945.jpg
    55.3 KB · Katsottu: 130
Takaisin