Raskaaksi 2019

Kyllä se ovis plus oli lauantaina, sunnuntaina ei tikussa enää mitään. Ei vaan tullu vahvaa plussaa, mut ei mikään ihme kun autossa istuttu 12h ja ravattu pissalla. Kauheet ovis kivut oli kuitenkin ja suu oli niin täynnä kuolaa et huhheijaa. Mut nyt ei muutakin vähän nännit kipeenä ja _kauhee_ räkätauti. Nyt ois si dpo4 jos osaan laskea.

En ehtinyt kaikkia viestejä lukemaan läpi, onnea kaikille plussanneille ja tsempit muille joilla yritys jatkuu :sign19

Hui miten pelottavaa, mun mielestä jos ultrassa ei näy sykettä mutta viikkoja vastaava sikiö niin pitäisi kyllä laittaa lisätutkimuksiin eikä heti pelotella kkm tuomiolla. Ymmärrän että hänelle se on ehkä 1/100 jonka syke ei löydä ja on elossa vielä mutta tuohan laittaa pelkoa ja surua toiselle heti. Onhan noita stooreja löytynyt netistä vaikka kuinka mutta onneksi menit sitten tutkittavaksi vielä. Oliko varhaisultran laite huono/vanha vai estikö myooma tai sikiön paikka sitä näkyvyyttä? Tsemppiä teille :Heartred

Kiitos Stellamom! :Heartred Tosiaan käytiin yksityisellä ja oletin, että olisi kunnon laitteet, mutta ei. Myooma oli sellaisessa paikassa, että haittasi vähän näkyvyyttä, mutta ensimmäinenkin lääkäri kuitenkin sai sikiön näkyviin ja yritti etsiä sydänääniä melko pitkään. Kun ei niitä saanut kuuluviin, diagnoosina kkm. Kuitenkin totesi, että naistenpolilla vielä tarkastetaan tilanne ennenkuin ryhdytään toimenpiteisiin. Samassa mainitsi, että siellä on tehokkaammat laitteet. Mutta ei siis antanut yhtään toivoa, että tilanne voisi vielä muuttua.

Siellä naistenpolilla sydänäänet saatiin kuuluviin kuitenkin melkein heti, joten ilmeisesti laitteiden tehossa oli ihan merkittävä ero ja ehkä toinen ultraaja oli myös taitavampi. Paha mieli tuosta ensimmäisestä käynnistä kyllä jäi, kun ilmeisen huonosta laitteesta huolimatta hyvin nopeasti annettiin tuo diagnoosi, vaikka lääkäri itsekin ihmetteli, että sikiö kuitenkin vastasi viikkoja.

Niin ja Tindell olen samaa täysin samaa mieltä, että aika hätiköiden annettiin tuo tuomio. Tsemppiä rakenneultran odotteluun! :)

Täällä on ollut vähän turhan jännät paikat, kun käytiin maanantaina yksityisellä varhaisultrassa (8+3) ja siellä löytyi kyllä viikkoja vastaava sikiö, mutta ei sykettä. Samalla mulla todettiin isohko myooma, joka vähän haittasi ultrausta. Mutta lääkäri etsi sykettä pitkään ja lopputulemana kkm sekä kiirellinen lähete yliopistolliseen sairaalaan naistenpolilla.

Siinä meni sitten koko ilta surressa ja pelätessä, että joudutaanko kohtu tyhjentämään lääkkeillä. Tiistaina heti aamulla naistenpolille ja parin tunnin piinaavaan odotuksen jälkeen pääsin vihdoin tutkittavaksi. Lääkäri totesi heti, että on kyllä eri mieltä eilisen löydöksen kanssa, pikkuinen löytyi ja sydän hakkasi vimmatusti ja kaikki olikin hyvin. :Heartred Myooma on melko iso, mutta onneksi sellaisessa kohdassa, ettei haittaa raskautta. Mutta selittää sen, miksi mulla on maha on turvottaa jo melkoisesti, vaikka ei olla vielä kovin pitkällä.
Nyt kyllä pidätin hengitystä, että miten tämä päättyy. Onneksi pieni sydän löytyi ja saitte huokaista helpotuksesta! :Heartred

No olipas fantsulla ikävä käynti yksityisellä, mutta onneksi kuitenkin kaikki olikin hyvin:Heartred

Tässä kuivuneena tämänkin päivän testi niin näkyy paremmin kuin paljon on vaalentunut viiva tänään eiliseen iltaan verrattuna:nailbiting:
(ja anteeksi tää kauhee spämmiminen ovistesteillä:hilarious:) oon vaan niin iloinen että kerrankin sain nyt ilmeisesti selkeän plussan testiin:joyful:

Liitteet

• IMG_20190925_131022.jpg
    IMG_20190925_131022.jpg
    27.4 KB · Katsottu: 140
Todella ikävää toi Fantsu! Onneksi löytyi kuitenkin syke.

Mulle kyl sopis asua sillee et toinen matkustelee, se olisi itselleni myös helppoa kun välillä vain kaipaa omaa aikaa ja rauhaa...

Tein lisätutkimusta noista lapuista ja oikealla puolella on alle 3cm kysta ei ole vaarallinen millään tavoin. Poistuu vuodon mukana itsestään todennäköisesti eli niitä on mulla ollu joka kierrossa. Vasemmalla ei näin ole vaan siellä tosi paljon pikkuruisia follikkeleita ja 2 isoa. Ja nyt käsitin että ne 2 muuta lukemaa on tyystin turhia, itse 3d kuvassa näkyy selvästi se kysta ja sitte niitä pyöreitä/soikeita normifolleja mitä pco:hon kuuluu. Ja ilmeisesti raskaus joka päättynyt on sitte aiheuttanut sen ettei noi oo irtoilleet vielä.

Jännät paikat ku ei ihan kierron päiviä tiedossa mutta vaihe 2 menossa. Kyllä se sano että odotettavissa on kuukautiset ja sano suunnilleen millon. Ihana kun on niin kokenut lääkäri. Tekis hullun lailla mieli teillekin laittaa noita kuvia koska nyt tehtiin täysi kuvaus eli yritettiin päästä ongelman ytimeen ja noi on tosi mielenkiintoisia kuitenkin.

AZ se on myös hyvä että sul on ovis nyt ja ihanaa, uskoakseni kemiallisen raskauden jälkeen on sitte helpompi tulla raskaaksi.

Mun kaveri on nyt käynnistyksessä, oli enää sentin kohdunkaula ja avautunut 3cm enempi. Kohta mun pikkuprinsessa syntyy! Jännä ku vastahan se oli ihan pieni alieni siel masus ja nyt jo tulossa. Aika menee niin nopeaa. Oon niin iloinen hänen puolestaan kun hän myös yritti vuosia ilman tulosta ja nyt pikku ihme syntyy pian

Edit. Mun ystävän pikkuprinsessa

Onpas surullisia uutisia Jesbeltä, oon pahoillani sun puolesta. :sorry:

Mulla on jotenkin mennyt jo usko tähän kiertoon, ärsyttää toi tiputteluvuoto. Ei se voi mikään hyvä juttu olla. Vai alkaakohan menkat jotenkin tosi etuajassa (melkeen viikko pitäs vielä olla niiden alkuun), kun eilen ja tänään on ollut aika PMS-tyypillisen toivoton olo. Pääkipuja ollut viikonlopusta asti, luulin et se johtuu flunssasta mut flunssa helpotti, pääkipu ei.

Mulla on parin viikon päästä gynekologi, se ei varmaan ota kyllä mun raskautumishuolia todesta kun yritystä on niin vähän aikaa takana... Mut toisaalta luulis et toi tiputteluvuoto pitää ottaa vakavasti, koska oon sitä erinäisille gynekologeille valitellut jo kaaauan ennen koko raskautumisyritystä. Nyt se tietty huolettaa vaan ihan eri lailla kuin ennen, ennen se oli vaan ärsyttävää ja mietitytti mistä johtuu, mut nyt pelkään et se kielii jostain keltarauhashormoniongelmasta joka vaikuttaa koko raskausprojektiin.

Mulla on jotenkin mennyt jo usko tähän kiertoon, ärsyttää toi tiputteluvuoto. Ei se voi mikään hyvä juttu olla. Vai alkaakohan menkat jotenkin tosi etuajassa (melkeen viikko pitäs vielä olla niiden alkuun), kun eilen ja tänään on ollut aika PMS-tyypillisen toivoton olo. Pääkipuja ollut viikonlopusta asti, luulin et se johtuu flunssasta mut flunssa helpotti, pääkipu ei.

Mulla on parin viikon päästä gynekologi, se ei varmaan ota kyllä mun raskautumishuolia todesta kun yritystä on niin vähän aikaa takana... Mut toisaalta luulis et toi tiputteluvuoto pitää ottaa vakavasti, koska oon sitä erinäisille gynekologeille valitellut jo kaaauan ennen koko raskautumisyritystä. Nyt se tietty huolettaa vaan ihan eri lailla kuin ennen, ennen se oli vaan ärsyttävää ja mietitytti mistä johtuu, mut nyt pelkään et se kielii jostain keltarauhashormoniongelmasta joka vaikuttaa koko raskausprojektiin.

Voih, ymmärrän niiin sun huolen:sorry: ei tarvis enempää ihmisiä tähän tiputtelukerhoon! Sullako siis pidempään ollut tuota tiputtelua kierroissa? Monta päivää kestää ennen kp1stä?
Mullakin siis tuo tiputteluongelma ollut jo 2v, vuosi sitten kun yritystä oli ~puoli vuotta takana pääsin lähetteellä naistenpolille vuotohäiriödiagnoosilla joten luulis et sunkin pitäs päästä. Jos kyse on keltarauhasen vajaatoiminnasta niin ilmeisesti suurin osa saa avun lääkkeistä. Ja jotkut kai raskautuu silti suht helposti tiputtelusta huolimatta(?). Mulla ei oo löydetty mitään syytä sille ja voin kertoa et se vasta onkin peestä! Vain lugesteron on auttanut tiputteluun ja niitä nyt viidettä kiertoa käytän, raskautumiseen tosin ei oo mulla auttanu.

Mulla olis muutama ylimääräinen Clearblue ovistesti jos joku Tampereella asuva haluaisi niin voisin antaa...?

Voih, ymmärrän niiin sun huolen:sorry: ei tarvis enempää ihmisiä tähän tiputtelukerhoon! Sullako siis pidempään ollut tuota tiputtelua kierroissa? Monta päivää kestää ennen kp1stä?
Mullakin siis tuo tiputteluongelma ollut jo 2v, vuosi sitten kun yritystä oli ~puoli vuotta takana pääsin lähetteellä naistenpolille vuotohäiriödiagnoosilla joten luulis et sunkin pitäs päästä. Jos kyse on keltarauhasen vajaatoiminnasta niin ilmeisesti suurin osa saa avun lääkkeistä. Ja jotkut kai raskautuu silti suht helposti tiputtelusta huolimatta(?). Mulla ei oo löydetty mitään syytä sille ja voin kertoa et se vasta onkin peestä! Vain lugesteron on auttanut tiputteluun ja niitä nyt viidettä kiertoa käytän, raskautumiseen tosin ei oo mulla auttanu.

Mun on tosi vaikea sanoa kauanko tää on jatkunut, sanotaanko näin et ikinä ei oo menkat päässeet yllättämään, kyllä ne aina itsestään tiputtelulla varoittaa. :D Pari päivää varmaan olis vielä normaalia ja joskus se onkin vain pari päivää, mut välillä voi olla niin et tiputtelu alkaa yli viikon ennen menkkoja ja jatkuu yli viikon sen jälkeen. "Jee". Pari vuotta sitten syyksi epäiltiin kierukan aiheuttamaa tulehdusta, ja kierukka vaihtui sit pillereihin. Se auttoikin, mutta pillerit ei mulle sopineet, ja sit kun lopetin pillerit niin tiputtelu palasi.

Voiskohan se gyne kirjoittaa niitä lugesteroneja ihan tällä perusteella... Voiko niistä olla jotain haittaa?

Flon mukaan ens ma pitäis alkaa menkat, ei oo mitään oireita nyt ollut, tissitkään ei oo kipeet vaikka ne on joka kierrossa yleensä viikkoa ennen menkkoja arat. Eilen kyllä nippaili ja sattu hetkittäin mahaan mutta luulen et se johtuu lähestyvistä menkoista. Yllättävän rauhallinen fiilis, ei oo semmosta hepulia mitä yleensä. Yritän aatella että asiat menee loppujen lopuksi parhain päin. Tsemppiä kaikille tilanteisiin:love7

Mun on tosi vaikea sanoa kauanko tää on jatkunut, sanotaanko näin et ikinä ei oo menkat päässeet yllättämään, kyllä ne aina itsestään tiputtelulla varoittaa. :D Pari päivää varmaan olis vielä normaalia ja joskus se onkin vain pari päivää, mut välillä voi olla niin et tiputtelu alkaa yli viikon ennen menkkoja ja jatkuu yli viikon sen jälkeen. "Jee". Pari vuotta sitten syyksi epäiltiin kierukan aiheuttamaa tulehdusta, ja kierukka vaihtui sit pillereihin. Se auttoikin, mutta pillerit ei mulle sopineet, ja sit kun lopetin pillerit niin tiputtelu palasi.

Voiskohan se gyne kirjoittaa niitä lugesteroneja ihan tällä perusteella... Voiko niistä olla jotain haittaa?

Mulla ei aiemmin kun olin ilman hormonaalista ehkäisyä ollut tiputtelua mut alkoi heti kun viimeksi lopetin yhdistelmäehkäisyn eli 2v sitten. Varmaan riippuu gynestä kirjoittaako niitä suoraan mut esim tuo keltarauhasen vajaatoiminta selviää yhdellä verikokeella viikko ovulaatiosta otettuna. Sillon toki ei pitäs ottaa mitään lääkettä. Ja lugeista voi tulla jotai sivuoireita jotka muistuttaa pms/raskausoireita mutta mä en oo huomannu oikeen mitään oireita. Enkä usko et niistä muutoin haittaa on.

Mulla oli kauan kapselin kanssa tiputtelua ja yks gyne sano että tiputtelee sen takia kun on niin ohut limakalvo. Toki syitä tiputteluun voi olla vaikka mitä, mut mulla oli toi :rolleyes: ja suht yleisiä kaikenlaiset vuotohäiriöt, dont worry:shy:

Hui Fantsu, miten jännät paikat on ollu. Onneksi sieltä kuitenkin löytyi syke :Heartred

Täällä kp 27/28. Luulin jo et menkat alkaa tänään kun alavatsalla tuntuu menkkamaisia jomotuksia, mut ei vielä ainakaan. Jännä loppuviikko tulee olemaan. Tekis mieli kyllä tehdä testi viikonloppuna, jos menkkoja ei kuulu. Tosin uhosin miehelleni että teen testin vasta ens viikolla, mut näinköhän pystyn olee tekemättä :salut

Mulla oli kauan kapselin kanssa tiputtelua ja yks gyne sano että tiputtelee sen takia kun on niin ohut limakalvo. Toki syitä tiputteluun voi olla vaikka mitä, mut mulla oli toi :rolleyes: ja suht yleisiä kaikenlaiset vuotohäiriöt, dont worry:shy:

Mulla tulee menkkojen aikaan niin älyttömän isoja määriä verta, että uskoisin et se sinne kasvatettu limakalvo olis aika paksu. Ainakin poistuvan tavaran määrästä päätellen. Vai voiko siitä edes päätellä mitään? :woot:

Voi väri ja koostumus kertoa paljonkin hormoneista ja jos on runsas vuoto yhdistän paksuun limikseen kerta niukka rusehtava vuoto on merkki ohuesta. Miksei siis toisinpäin.

Jannn tuli mieleen et ku sul on reuma niin ootko kokeillut iltaprimoöljykapseleita? Primrose oil, espanjaksi onagra. Auttaa mm adhd, nivelreuma, ärtyvän peräsuolen oireyhtymään ja myös täällä naiset käyttää pms oireisiin ja lievittää kipuja menkkojen aikaan ja ihan raskaana ollessa syövät aamupahoinvointiin. Yleisesti tunnettu täällä ja koin itse hyötyä siitä.

Hitto korjaan, toi ilraprimoöljy on helokkiöljy kapselimuodossa jos e-vitskua eli moni teistä kai sitä käyttää. Miten käytätte ihan näin utelen kun täällä tota otetaan ihan koko ajan joka juttuun

Takaisin