Raskaaksi 2019

Tuttua. Mulla dpo 9 tai 10 muuttuu aina kp 1.
Pahoittelut sulle!

Mulla oli ennenkin lyhyehkö luteaalivaihe, mutta pari vuotta sitten se oli sentään 11-12 päivää. Näin lyhyt on kyllä ärsyttävää. Eipä tarvitse ihan niin kauaa odottaa sitä tätiä, mutta tulee mieleen että ehtiikö kukaan sinne tässä ajassa edes kiinnittyä. :wideyed:

Siveydenpuu-uute ja B6 haettu, kun jossain natural fertility sivulla sanottiin niiden tukevan keltarauhasen toimintaa. Sitten ovistikut tilaukseen ja ruokavalio remonttiin ja uudestaan yrittämään.

Saatoin sortua tilaamaan raskaustestejä. Kotona on yksi, minkä teen ehkä huomenna, ihan huvin ja urheilun vuoksi :angelic: Vaikka erittäin todennäköisesti ei näy vielä. Koitan varmaan hillitä hermoni huomenna aamulla, mutta saa nähdä. Muistaakseni sain esikosta dpo ~15 ihan rääkyvän kirkkaan viivan (ja itseasiassa muistaakseni digiin 3+...), niin jos tulis edes hailuraa nyt :shy: Ja joo se on dpo 9 vasta huomenna, mutta jos nyt vähän koitan. Esikoinen kyllä tuli semmoisesta kierrosta, kun en uskonut odottavani ja testasin ihan loppumetreillä vasta. Muutenhan olin koko ajan pissimässä tikkuun.

Mikä tää keto-juttu on mistä on ollut puhetta? En ole ikinä kuullutkaan. :wideyed:

AZ, ehkä sulle sitten vielä ehtii tulla kunnon plussakin. :) Toivotaan parasta tai ainakin sit pian menkkoja jos ei tuu plussaa.

Olipa lyhyt luteaalivaihe, mangustimamma. :/ Toivottavasti ei nyt jää simmoseksi.

Mä pääsin tän kierron osalta vuodosta eroon. Oli kyllä vähän niukan ja lyhyen oloinen vuoto, kun eilenkään ei oikeestaan tullut kuin tuhrua. :confused: Luomumenkoista ennen ehkäisyä on kyllä aikaa, mutta muistelisin et ois ollut runsaampaa. Varmaan tääkin menee kyl sen piikkiin, kun keho vielä hakee tasapainoa ehkäisyn jälkeen. Tuntuuko muista että tää kierron alku menee hirveen hitaasti?

Mikä tää keto-juttu on mistä on ollut puhetta? En ole ikinä kuullutkaan. :wideyed:

AZ, ehkä sulle sitten vielä ehtii tulla kunnon plussakin. :) Toivotaan parasta tai ainakin sit pian menkkoja jos ei tuu plussaa.

Olipa lyhyt luteaalivaihe, mangustimamma. :/ Toivottavasti ei nyt jää simmoseksi.

Mä pääsin tän kierron osalta vuodosta eroon. Oli kyllä vähän niukan ja lyhyen oloinen vuoto, kun eilenkään ei oikeestaan tullut kuin tuhrua. :confused: Luomumenkoista ennen ehkäisyä on kyllä aikaa, mutta muistelisin et ois ollut runsaampaa. Varmaan tääkin menee kyl sen piikkiin, kun keho vielä hakee tasapainoa ehkäisyn jälkeen. Tuntuuko muista että tää kierron alku menee hirveen hitaasti?

Ketogeeninen ruokavalio :)

Kierron alku on hidas, MUTTA toisaalta silloin on paljon toivoa ilmassa... Kyllä piinapäivät on itselle se hitain vaihe. Ainakin tässä kierrossa, joka näyttää jäävän noin 28 päivään reilun 35:n sijaan (eli ovista ei tarvinnut odottaa komea viikkoa!)! :dance011

Lähin miehen mukaan sen työkeikalle ja tänään mennään hotelliin yöks. Eilen jo yritin saada miestä kaadettua mut ei innostunu/jaksanu. No jos sit hotellissa sit viimeistään korkattais tän kierron eka kerta. Tänään on kp7 vielä en oo alottanu oviksen tikuttamista, odotan sinne viikonloppuun varmaan tai sit perjantaina aamusta testaan ekan kerran jos muistan

Mulla on jotenkin taas toivoton olo tän kierron suhteen. Selvät oviskivut oli sunnuntaina, mutta eilen tuli vähän vielä ovislimaa ja ovismaista kipua aikalailla samaan aikaan, ku sunnuntaina alko oviskivut. Ei niin kovana, mutta silti häiritsevästi, ja ne on nyt jatkunut aamuun asti, nyt juilii nivusiin asti. Ei tällästä oo koskaan ollut, et limailu ja kipuilu ei päätykään ovulaatioon :banghead: ehkä ovis ei päässytkään tapahtumaan ja siksi näin :meh: ei auta ku odottaa ja katsoa.
Limailu siis loppui hetkeksi, eilen päivästä ei tullut yhtään mitään, illasta sit yhtäkkiä kipujen kanssa. Kivut ei kuitenkaan ollut oviskipuja ku oli sen verran lieviä. Sunnuntaina oli se tärinäkipu, mitä mulla tulee aina oviksessa.

Edit. Oon nivuskivun merkinnyt keväällä muutamaan kiertoon alkavaksi 1-2pv oviksesta, joten se lienee normaalia. En vaan muistanut kun kesällä se tuli vasta myöhemmillä kpllä. :grin

Kun moni pohtii täällä millon testaa raskaustestillä niin mullahan ei näyttänyt mitään vielä kun menkkojen ois pitäny alkaa ja kävinkin tatuoitavana ja hammaslääkärissä ja elin jo elämää ilman vauvaa kunnes viikko siitä kun menkat ois pitäny alkaa sain ihan hailuran ja digiin plussan :) lähinnä koittakaa pysyä positiivisina vaikka tiedän että km ja kaiken ei oo:n jälkeen on ihan mahdottomuus. Pidän peukkuja ja plussatuulia :wav

Onnittelut plussanneille! :Heartpink mä oon pitänyt hiljaiseloa melkein kuukauden, välillä käynyt kurkkimassa mutta muuten yrittänyt suunnata ajatuksia muualle. Tässä kierrossa en tikuttanut ovista ja oon yrittänyt muutenkin miettiä kaikkea muuta. Joka toinen päivä on suunnilleen talleteltu, joten nyt ei voi kun taas jälleen odottaa. Noin viikon päästä menkkojen pitäisi alkaa. Aftan sain eilen riesaksi ekaa kertaa elämässä, huoh. Mutta tsemppiä kaikille, jospa syksy toisi meille plussia :hello2

Esikoinen kävi taas tänään puheterapian arvioinnissa, ja nyt lähtee asiat sillä saralla oikein kunnolla liikkeelle :cat: olen tyytyväinen.

Viimeinen viikko lomaa jäljellä, en oo kyllä ihan varma miten pystyn taas orientoitumaan aamuherätyksiin ja pendelöintiin ja koulunkäyntiin ja sosiaalisiin kontakteihin ja ties mihin. Graduakin pitäis alkaa väsätä. Kaikenlaista siis meneillään niin ei ehdi piinailla. Havahduin vasta eilen että niin joo, mähän voisin laskea dpo:itakin jo :hilarious: en taida silti liiemmin jaksaa, tämmönen stressittömyys ja vähän kujalla olo sopii kyllä mulle oikein hyvin.

Peukut pystyssä Sammien reissuplussalle!

Periaatteessa ketogeeninen ruokavalio on vain että vältetään hiilareita. Se tuli varmaan esille kun sanoin aloittaneeni jossain heinäkuun puolessa välissä dieettiä mieheni kanssa, ja sitten tuli plussa mulle elokuun alussa. Kuulemma se voi auttaa raskautumisessa, ja ei mulla ollut tietoa tästä silloin :D

Muuten tässä mennään hiljaa eteenpäin. rv 6+4 (tai 6+6 jos hedelmöityskohtaa tiedetään tarkasti) Oireet minimissä vieläkin.

Täällä on jo menkat myöhässä. Eilen cb early testiin taas toinen viiva haalea kylläkin. Ei tässä nyt tiedä mitä tehdä. Sit ku mulla on et hcg erittyy hitaasti mut kellertävä vv ei haise. Sit jotaki isoa lönttii tuli muttei sitte menkat kuitenkaan. Vähän tyhmä olo. Selkä vaan kipee ja se siitä. Ei oireita ei menkkoihin eikä raskauteen. Kai ne tulee.

Täällä on jo menkat myöhässä. Eilen cb early testiin taas toinen viiva haalea kylläkin. Ei tässä nyt tiedä mitä tehdä. Sit ku mulla on et hcg erittyy hitaasti mut kellertävä vv ei haise. Sit jotaki isoa lönttii tuli muttei sitte menkat kuitenkaan. Vähän tyhmä olo. Selkä vaan kipee ja se siitä. Ei oireita ei menkkoihin eikä raskauteen. Kai ne tulee.
On se kyllä kummaa toi sun testailua, luulisi että jo näkyisi jotain! Mun km kierrossa oli hyvin samankaltaisia testejä, haaleita viivoja, turvotusta mutta muuten aika oireetonta. Toivottavasti tuo haalea viiva olisikin parin päivän päästä vahvempi jo!
Onhan mulla nytkin suht oireeton menossa, ja jostain syystä päätettiin miehen kanssa eilen ettei turhaan mennä varhaisultraan. En tiedä olenko samaa mieltä tänä aamuna enää :D

Kp34 testi nega, mut ei haittaa kun tänään soitettiin sieltä naistentautien polilta. :happy: kyseli kaikennäköstä ja se oli samaa mieltä että luultavasti johtuu lapsettomuus mun ovuloimattomuudesta ja/tai monirakkuloisista munasarjoista. Mutta täytyy tehdä tutkimukset varmistaakseen ja sain ajan aukiolotutkimukseen 13.9:dance011
Rupee taas toiveet nousemaan kun asiat rupee järjestymään. :happy: sano että on varmaan ihan pillereillä hoidettavissa kun kummallakin on jo lapsia niin täytyy vaan saada lääkkeillä ovulaatio aikaiseksi:)

Takaisin