Raskaaksi 2019

En tiedä onko edelleen mahdollista mutta mun lapsuuden naapuri kouluttautui farmasian alalle oppisopimuksen kautta joku 10v sitten.. Voishan sitäki mahdollisuutta tutkia :)

Ei taida olla enää mahdollista. Itse miltei hakeuduin opiskelemaan aikoinaan farmaseutiksi oppisopimuksella, mutta jotain muuta sitten kuitenkin ilmaantui eteen, enkä mennytkään. Se on kyllä kaduttanut näin jälkeen päin, uramahdollisuudet olisivat olleet auki jopa pikkukylässä sijaitsevan sivuapteekin vetäjäksi asti. Mutta näillä mennään mitä on, hyvä työ minulla on nytkin :)

Paljon paljon onnea plussanneille ❤️❤️
Ja hirmuisesti tsemppiä kaikille muillekin!

Täällä kans taustalta seuraan edelleen tiiviisti ketjua ja jännäilen❤️

Meillä viikkoja tänään 23+3 ja kovasti jo pikkutyyppi masussa jumppaa:Heartblue
Tuntuu että vastahan sitä joulukuisista täälläkin puhuttiin, mutta vissiin on vuorossa jo huhtikuiset:happy: äkkiä menee aika!

Nyt mun on pakko kysyä, tiedän että ikävä aihe kun on plussia ja hyvistä uutisista kyse mut kannattaako tässä ruveta huolestumaan nyt ku aamulla heräsin ja join kahvit kuin normaalistikin mutta oksennus lensi kaaressa. Ei ole flunssaan liittyvää vatsatautia, jälkeen söin murot niinkuin piti. Mietin (näiden lekureiden tietyn välinpitämättömyyden takia) että olisiko ollut sittenkin esim tm tai jokin joka nyt reagoi. Eihän voi pelkästä pms oireilusta kyse olla kun kierto alkoi ja eilen tuli viimeiset sitte pyyhittäes ettei muuten ees vuotanut. Onko teillä tm/km/kemiallinen aiheuttanut raskausoireita vielä pitkälle kuukautisista? Typerä kysymys kun itselläni km jälkeen oli raskausoireet vielä pitkään mutta nyt kyse oli kemiallisesta ja pitkistä kierrosta. On siis ollut oireita nyt jo yli viikon mut kaiken pistin tulevan oviksen ja sen seuranneen kuukautisten ryminällä alun piikkiin. Nyt ajattelin.okisiko viisain siirtää sitä gynen kontrolliaikaa jotta vain saisi tietää ... En usko että raskaana siis olen, tätä en kysymyksellä hae.

Mun ensimmäisen ja ainoan plussan esittely miehelle ei menny ihan ku elokuvissa. Oli siis ivf käynnissä, täällä siihen kuuluu aina raskaustesti verikokeella. Itse tein päivää ennen liuskan, koska en olis varmaan koskaan uskaltanu soittaa niitä tuloksia ellen olis valmiiks tienny mitä odottaa. Heräsin joskus kuudelta kun jännitti niin paljon, ja plussahan siihen tikkuun tuli. En kehdannut herättää miestä, joten odottelin sitten ihan pistoksissa monta tuntia että suvaitsee itse herätä (oli sunnuntai). Kun siten lopulta heräsi ja minä näytin tikkua, hänen vastauksena oli "jaa". Olipahan aikamoinen antikliimaksi :hilarious: on saanut ehkä muutaman kerran tästä reaktiostaan kuulla... :angelic:

Mäkin rakastan käsitöitä, just on lapsikin taas sen verran venähtänyt että pääsee ompelemaan iiiison kasan vaatteita :smiley-bounce013

Ja mahtavia plussia täällä, kukas testaa seuraavaksi? :)
Just testasin. Dpo9 tänään ja negaa näyttää. Alavatsan nipistelyt jatkuu, mutta muuten ei mitään oireita. Kaipa sitä tulee huomenna taas testattua.

Onnea SusuPala!

Ihana kuulla twisted ❤️

Täälläkin käsityöihminen! Ompelen lähes kaikki lasten ja omat vaatteet. Miehelle toki myös välillä. Mulla on työhuone eli ompsu kotona, mun pieni pala taivasta ❤️

Täällä kierto etenee hyvällä fiiliksellä, jotenkin vaan onnellinen olo. Kp12 menossa ja mies toi eilen lisää greippimehua :grin
Mökillä ollaan aina vaan,tänään tosin lähdetään yöksi tai pariksi kaupunkiin.
Kovasti odotetaan ens viikonloppua ja kahdenkeskistä aikaa ❤️

Mistä oot ostanu ompelukoneen. Just mietin et olis ihana alkaa tekee jotai pikkusten vaatteita alkuun ennenku itelle.

Nyt mun on pakko kysyä, tiedän että ikävä aihe kun on plussia ja hyvistä uutisista kyse mut kannattaako tässä ruveta huolestumaan nyt ku aamulla heräsin ja join kahvit kuin normaalistikin mutta oksennus lensi kaaressa. Ei ole flunssaan liittyvää vatsatautia, jälkeen söin murot niinkuin piti. Mietin (näiden lekureiden tietyn välinpitämättömyyden takia) että olisiko ollut sittenkin esim tm tai jokin joka nyt reagoi. Eihän voi pelkästä pms oireilusta kyse olla kun kierto alkoi ja eilen tuli viimeiset sitte pyyhittäes ettei muuten ees vuotanut. Onko teillä tm/km/kemiallinen aiheuttanut raskausoireita vielä pitkälle kuukautisista? Typerä kysymys kun itselläni km jälkeen oli raskausoireet vielä pitkään mutta nyt kyse oli kemiallisesta ja pitkistä kierrosta. On siis ollut oireita nyt jo yli viikon mut kaiken pistin tulevan oviksen ja sen seuranneen kuukautisten ryminällä alun piikkiin. Nyt ajattelin.okisiko viisain siirtää sitä gynen kontrolliaikaa jotta vain saisi tietää ... En usko että raskaana siis olen, tätä en kysymyksellä hae.

Mulla oli viime kierrossa kemiallinen, ja pahoinvointia oli menkkojen aikaan, muistaakseni vielä vähän jälkeenkin, ja päähän tuli sillon ajatus, että entä jos kuitenkin oonkin raskaana, tiesin kyllä että en oo, mutta testasin varuuksi negan. Pahoinvointi loppui sitten pari päivää menkkojen jälkeen. En kuitenkaan oksentanut. Tosin mulla oli lisäksi maha ihan sekaisin koko sen ajan, en sit tiedä johtuiko hormoneista, vai oliko joku pöpö. Tosin olin perheestä ainut huonosti voiva.

Just luin et rtestissä voi näkyä ovis. Kuvassa ei kyl kunnolla näy mut livenä paremmin varmaan :)
Moni kirjotellu et jo dpo3 jomottelee mahaa ja rinnat kipeet et varmaan on raskaana.. No ton perusteella mä en ainakaan ole :shy: vaikka syön lisäprogee niin eipä ole oireen oiretta.. Ainakaan mitään selkeetä. Ei pahemmin nippaile mahaa, rinnoissa ei tunnu mitään, pääkipua on ollut.. Varmaan matalat verenpaineet kun huippaa välillä. En usko tärppiin.:sorry:
Mun ovis tuntuu jomottelulta munasarjoissa, sen perusteella sitten arvelin että ovis oli jo. Limat ovat olleet jotenkin erittäin poissaolevat tässä kierrossa. Mutta moni oire voi olla ihan itseaiheutettua jos lukee palstoilta mitä muilla on :) Emmäkään ole vakuuttunut että olen raskaana. Tiedän vain että mun testit ovat olleet vitivalkoisia paitsi sen kerran kun sain km viime syksynä. Ainakin yritys on meneillään.
Näkyy haamulaisia! Ja yksi kunnon plus, onnea! Josko se plussatsunami tästä lähtis :happy093.

Tänään täti virallisesti myöhässä! Aamulla uusi pc :smiley-angelic001
Mulla on tänään dpo 13, jolloin menkat yleensä alkavat joten sitä odotellaan. Ei ole muuta kuin digitestit kaapissa kun eilen tein viimeisen pc:n mutta tänään kaupan kautta ja yritän löytää sieltä sitten pc:t
Onnea twisted! :Heartred

Toivotaan tosiaan että tästä lähtis nyt taas kunnon plussa aalto:wav

Mulla alko nyt illalla vihloo ala mahaan, et kyllä se ovis taitaa lähestyä pikkuhiljaa:happy: tosin aika kuivaa vielä on mut mulla tuleekin usein ensin vihlomista sit rupee pikkuhiljaa vv lisääntymään ja joskus muutama päivän päästä tulee kunnon ovis kivut ja sit samoihin aikoihin yleensä kunnon limat. Mut sitä en tiedä et missä vaiheessa se ovis siinnä nii kun on kun en oo saanu tikulle mut jos nyt sais:grin tein nyt illalla uuden ovistesti mut oli vähän haaleempi (pissakin laimeempaa) joten ei nyt just vielä ainakaan oo ovis plussa, veikkaan että saa vielä muutaman päivän odottaa plussaa:nailbiting:
Sinäänsä hyvä kun veikkaan että ei tänäiltana/yöllä meillä peitot heilu kun silleen päivällä kiukuttelin:bag: Toivotaan että huomenna olis parempi päivä:sorry:
Luulen että toi mun adhd poika on kyllä osa syyllinen tähän mun herkkohermoisuuteen kun oon koko kesän kuunnellut sen jankkauksia:smiley-angry016, onneksi torstaina alkaa koulut:dance011Niin paljon kun mä sitä rakastankin niin kyllä reilu kaksi kuukautta kotona sen kanssa on aika raskasta:Heartred Ehkä teistä joku ymmärtää mitä tarkotan:shy:
Pojan kanssa kotona oltu täälläkin, ostin miehelle ja pojalle yhteinen lahja PS4 ja molemmat ovat olleet koukussa siihen kyllä. Pojalle pitää rajoittaa peliaikaa koska muuten se ei muuta tekisikään ja silloinhan tulee kinaa ja itkua. Vaikka ulkona on hieno sää niin sisällä täytyy olla pelaamassa. Onneksi eskari alkoi ja saa rutiinit pyörimään taas. :)
Suuret onnittelut kaikille plussanneille, vahvistumisia haamuille ja plussatuulia vielä positiivista testiä odottaville :Heartred

Itselläni viikot 14+1 menossa, nt-ultra onnellisesti takana (oli viime viikon maanantaina) ja pikkuhiljaa alan luottaa tähän raskauteen ja iloita siitä alun hermoilun ja pelkäämisen jälkeen. Luen edelleen aktiivisesti tätä ketjua ja toivon kaikille pikaista plussaa!

Oho, nyt tulee plussavihiä monesta suunnasta! :) Onnea Twisted! Ja TiinuLiinun ja StellaMomin testeissä näen minäkin haamut, toivottavasti vahvistuvat!

Tuosta plussasta kertomisesta, minä en olisi mitenkään malttanut pitää tulosta salassa edes päivää. :hilarious: No mieskin on sanonut, että haluaa tietää heti ja mielellään että testataan, kun molemmat on kotona. Noh, testejä tuli tehtyä niin paljon ja pitkään, että tuosta on lipsuttu. Yhden haalean plussan sain, kun mies oli töissä, testit loppuivat ja pyysin ovelasti miestä tuomaan testejä, kun "pian aion testata". :p Heti kotiuduttuaan kerroin, että tämmöinen jo tuli ja siksi tarvitsi tarkempia testejä. Viimeisin plussa eli se, mistä saatiin esikoinen, tehtiin töiden jälkeen "haluan testata nyt, vaikka piti odotella aamuun" -ajatuksella. Menin vessaan kertoen miehelle aikomuksesta testata, palasin testi kädessä sitä esittelemään. :Heartred
Mun mies on niin rento että se sanoisi "odota nyt että oot viikko myöhässä ensin, sit voidaan testailla" joten minä testailen salassa siltä. Ovistestit kerroin kyllä mutta vähän missattiin se ovis tällä kertaa kun en tiennyt että se tulee olemaan niin aikaisin. Nyt toivon että saisin pidettyä asiat salassa, ja kerron vasta kun digitestissä lukee "pregnant". Viimeksi tehtiin digi perjantaina, ehdittiin 2 päivää ilota, ja sunnuntaina aamulla meni kesken.
Musta on ihana miettiä millä tavalla kertoisi positiivisesta raskaustestistä miehelle :rolleyes: (jos sellaisen testin joskus toivottavasti saan)
Kuvittelen kertovani jotenkin tosi upeasti jonkun i love daddy tyylisen bodyn kera ja blaablaa kuitenkin varmaan todellisuudessa juoksisin vaan ihan seinillä pomppien se kusinen tikku heiluen miehen eteen pystymättä salailla sekuntiakaan
Olisi molemmille ensimmäinen niin jotenkin kuvittelen hetken niin ainutlaatuiseksi

Toivottavasti tulis nyt kunnon plussa aalto kaikille meille :wav

Helena80 upeat hiukset :Heartred punainen on täälläkin niin oma väri, kun muutenkin niin vahva punapigmentti, pisamia naama täynnä ja todella vaalea iho
Ostin jo muutama kuukausi sitten hauska raskauspaita jossa lukee "I'm carrying a watermelon". Jos sen kanssa tulisi esille ja kattoisi kuinka kauan sillä kestäisi laittaa yksi yhteen :D Toki tuollainen "baby on board" olisi vielä selkeämpi!

Suuret onnittelut kaikille plussanneille, vahvistumisia haamuille ja plussatuulia vielä positiivista testiä odottaville :Heartred

Itselläni viikot 14+1 menossa, nt-ultra onnellisesti takana (oli viime viikon maanantaina) ja pikkuhiljaa alan luottaa tähän raskauteen ja iloita siitä alun hermoilun ja pelkäämisen jälkeen. Luen edelleen aktiivisesti tätä ketjua ja toivon kaikille pikaista plussaa!
Ihanaa kuulla että sait plussasi vihdoin! Miten kauan teillä meni tuo yritys? Milloin sait ekan viivan testiin? Mites mies, onko innoissaan?

Mä heräsin tänään aamulla joskus ennen kuutta ku oli ihan hirveet "menkka" jomotukset ja tunninverran varmaan pyörein sängyssä kunnes oli pakko nousta kun niin sattua, kävin pisalla ja juomassa niin helppas sen verran että pysty taas nukkumaan:wideyed: en kyllä tiiä mikä oli:eek:
Tein sillon pissalla käydessä ovistestin ja tuli samanlainen viiva kun eilen illalla eli hieman haaleampi kun eilen aamulla.
Nii ja ne kivut ei ollut yhtään ovis kipujen tuntusia.

Nii juu ja onnea paljon plussanneille:Heartred

Ihanaa kuulla että sait plussasi vihdoin! Miten kauan teillä meni tuo yritys? Milloin sait ekan viivan testiin? Mites mies, onko innoissaan?

Viime vuoden heinäkuisen (siis silloin todettiin) keskenmenon jälkeen yritimme aktiivisesti koko loppuvuoden. Sitten pidettiin pakollinen tauko alkuvuodesta, kun mies oli reissussa muutaman kuukauden. Pidin myös taukoa vauvafoorumeista ja yritin keskittyä ihan muihin asioihin. Sitten tärppäsikin varmaan heti seuraavasta kierrosta miehen kotiinpaluun jälkeen. Yllätyksenä tuli plussa, mutta ihanana sellaisena. Olemme kyllä onnellisia odottajia, sekä minä että mies. Nyt vain toivotaan, että kaikki sujuu hyvin loppuun saakka.

Ja vähän omanapailua: Illalla eilen katseltiin miehen kanssa ohjelmia ja mun vatsaan sattui, ihan kuten menkat olisivat alkamassa. Siinä sitten pidin vatsasta kiinni ja yritin olla normaalisti. Sitten menin vessaan ja odotin että sieltä tulisi verta ja kaikkee. Ihan puhdasta limaa siellä oli, verta ei missään näkyvissä. No ajattelin että nyt aamulla se näkyy vasta joten laitoin phs pöksyihin ja nukkumaan, mutta ei vieläkään mitään aamulla. Huomenna vasta ajattelin testailla seuraavan kerran koska en vieläkään usko että tämä pysyy mukana, mutta selvä yritys siellä on meneillään!:nailbiting:

Oliko se niin että kiinnittyminen pitäisi tapahtua ennen dpo 10? Eli dpo 12 kipu ja jomotus voisi johtua sitä että se kaivautuisi syvemmälle seinämään kiinni tms? :anyone

Viime vuoden heinäkuisen (siis silloin todettiin) keskenmenon jälkeen yritimme aktiivisesti koko loppuvuoden. Sitten pidettiin pakollinen tauko alkuvuodesta, kun mies oli reissussa muutaman kuukauden. Pidin myös taukoa vauvafoorumeista ja yritin keskittyä ihan muihin asioihin. Sitten tärppäsikin varmaan heti seuraavasta kierrosta miehen kotiinpaluun jälkeen. Yllätyksenä tuli plussa, mutta ihanana sellaisena. Olemme kyllä onnellisia odottajia, sekä minä että mies. Nyt vain toivotaan, että kaikki sujuu hyvin loppuun saakka.
Ihana kuulla :) Meilläkin oli sillä tavalla taukoa, että mä en käynyt täällä enkä seurannut kiertoani mitenkään tarkasti. Sitten kun jäin kotiin heinäkuussa niin stressi poistui sopivasti ja ajattelin että voisi yrittää taas. Katsotaan miten tässä kierrossa lopulta käy! :)

Ja vähän omanapailua: Illalla eilen katseltiin miehen kanssa ohjelmia ja mun vatsaan sattui, ihan kuten menkat olisivat alkamassa. Siinä sitten pidin vatsasta kiinni ja yritin olla normaalisti. Sitten menin vessaan ja odotin että sieltä tulisi verta ja kaikkee. Ihan puhdasta limaa siellä oli, verta ei missään näkyvissä. No ajattelin että nyt aamulla se näkyy vasta joten laitoin phs pöksyihin ja nukkumaan, mutta ei vieläkään mitään aamulla. Huomenna vasta ajattelin testailla seuraavan kerran koska en vieläkään usko että tämä pysyy mukana, mutta selvä yritys siellä on meneillään!:nailbiting:

Oliko se niin että kiinnittyminen pitäisi tapahtua ennen dpo 10? Eli dpo 12 kipu ja jomotus voisi johtua sitä että se kaivautuisi syvemmälle seinämään kiinni tms? :anyone

Kuulostaa lupaavalta, toivotaan että huomenna tulee kunnon plussa:smiley-angelic001

Mulla oli viime kierrossa kemiallinen, ja pahoinvointia oli menkkojen aikaan, muistaakseni vielä vähän jälkeenkin, ja päähän tuli sillon ajatus, että entä jos kuitenkin oonkin raskaana, tiesin kyllä että en oo, mutta testasin varuuksi negan. Pahoinvointi loppui sitten pari päivää menkkojen jälkeen. En kuitenkaan oksentanut. Tosin mulla oli lisäksi maha ihan sekaisin koko sen ajan, en sit tiedä johtuiko hormoneista, vai oliko joku pöpö. Tosin olin perheestä ainut huonosti voiva.

Joo minä jo mietin et mulla on joku kaamea tauti. Kaverilla oli ihan menkat 3kk raskauden aikana joten ei tiennyt mut itse nyt en ole raskaana sen tiedän mut jos tämä jo ei kohta laannu niin aikaista gynekologille aikaa. Kiitoksia vastauksesta :)

Mistä oot ostanu ompelukoneen. Just mietin et olis ihana alkaa tekee jotai pikkusten vaatteita alkuun ennenku itelle.

Jos ihan tosissasi aiot innostua ompelusta niin suosittelen satsaamaan heti kunnon koneeseen. Esim Lidlissä on usein tarjouksia koneista, mutta ne on ihan leluja. Suomessa on pari hyvää ompelukonemyyjää jotka myy myös netin kautta. Myös käytettynä voi yrittää etsiä vaikka torista, kunhan ostaa hyvän eikä niitä Lidlin romuja mistä kaikki yrittää päästä eroon :wink kannattaa ihan huolella googletella ja tutustua eri merkkeihin ja malleihin, että löytää itselle sopivan.

(Joo mulla on ovis joskus viiden viikon päästä, ei nyt paljon raskausjutut irtoa :p)

Dpo 13 tänään. Nyt on ollut orastavaa pahoinvointia tai sellasta ällöä oloa. Munasarjoja nippailee ja polttelee, alamahalla edelleen pinkeä olo. Yritän malttaa testailua tän päivän, jos huomenna sitten. Saa nähä kauan maltan odottaa :grin
Nyt kuitenkin sellanen olo että menkat alkaa huomenna ajallaan ja oli taas vaan kiinnittymis yritys tai sit noi testit on viallisia :sorry:
Nivusista vihloo polveen asti niinku ennen menkkoja ja nyt rinnatkaan ei oo oikein lu vähän arat sivuilta.
Aika pelottavaa aikaa.

Jos ihan tosissasi aiot innostua ompelusta niin suosittelen satsaamaan heti kunnon koneeseen. Esim Lidlissä on usein tarjouksia koneista, mutta ne on ihan leluja. Suomessa on pari hyvää ompelukonemyyjää jotka myy myös netin kautta. Myös käytettynä voi yrittää etsiä vaikka torista, kunhan ostaa hyvän eikä niitä Lidlin romuja mistä kaikki yrittää päästä eroon :wink kannattaa ihan huolella googletella ja tutustua eri merkkeihin ja malleihin, että löytää itselle sopivan.

(Joo mulla on ovis joskus viiden viikon päästä, ei nyt paljon raskausjutut irtoa :p)

Juu ei lidlin romua äitillä oli selllane ja jessus sentää
mikä lelu. Hyvä ettei hajonnu pelkästä hengittämisestä

Juu ei lidlin romua äitillä oli selllane ja jessus sentää
mikä lelu. Hyvä ettei hajonnu pelkästä hengittämisestä

Mä olen ostanut niin ompelukoneen, saumurin, kuin peitetikkikoneenikin karnaluksista. Samaten langat, lamput, pyöröleikkurit ja alustat yms. Hinta on huokeampi ja toimitus Suomeen maksaa kympin. Ompelukonetta en oo vuosiin käyttäny kuin vetskareihin, applikointeihin, rypytyksiin yms. Saumurilla ja peittarilla ompelen :)

Mulla jatkuu juilimiset, vähän niinku kiristäis joku tosta nivusten välistä vähän väliä:wideyed:
Rupee jo pelottaa että on tullu joku tulehdus johonkin kohtuun tai johonki kun en enään ymmärrä mistä voi johtua kun aamuyölläkin oikeen heräsin näihin kipuiluihin. Ihan niinku olis jotku mega menkat alkamassa:joyful:

Takaisin