Raskaaksi 2019

Kommentoin ketjun ulkopuolelta sen verran, että km valitettavasti yleensä nollaa sen vuoden laskennan. Virallinen lapsettomuuden määritelmä on ymmärtääkseni vuosi ilman yhtään plussaa. Yli 35-vuotiaat voi päästä kai jo puolen vuoden plussattomuuden jälkeen tutkimuksiin, koska hedelmällisyys alkaa siinä iässä jo muutenkin laskea, eikä pidempi odottelu ainakaan paranna mahdollisuuksia.
Näin ainakin Helsingissä. Itse en päässyt tutkimuksiin reilun vuoden yrityksen jälkeen, kun olin plussannut sinä aikana kolmesti. Km-vuodot alkoivat 6+0, 6+0 ja 7+2. Kaksi noista tuomittiin Naikkarilla kemiallisiksi, niin en päässyt km-tutkimuksiinkaan. Neljäs raskaus sitten onnistuikin ilman apuja, että sinällään kohdallani ei tarvittukaan tutkimuksia, mutta kyllä silti edelleen kismittää ja raskaus oli täynnä pelkoja. Ja edelleen pelottaa, että meillä on esim. joku piilevä geenivirhe, joka aikaansaa keskenmenon 9/10 raskaudesta tms. ja oltiin vain superonnekkaita edellisen kanssa...

Testi ei ole luotettava, jos se on ensin kastunut pöntössä ja sen jälkeen vielä kastettu pissaan. Mulla 2017 kesällä tipahti pc liuska pissaan kokonaan. Haamu siihen tuli, minkä näki moni muukin. Mutta se olikin sitten virheellinen tulos, koska oli kastunut läpimäräksi. Seuraava pc olikin nega..
Sitä ihmettelinkin että onko nää ihan susia jos antaa mitään ees roskisviivaa vessanpöntölle!? o_O
Ennen nää ei oo mulla mitään viivoja antanut jos ei oo ollut raskautta. Et pisti pohtimaan eilisen testinkin tulosta, kun haamulaisen sain o_O
Tässä tapauksessa koko testi siis ei kastunut, vaan tipahti "oikeinpäin" eli dippaantui siihen pöntön puhtaaseen veteen.

Muokattu viimeksi:
Ja nyt kun huvikseni katsoin, nii se meidän vessanpönttö saikin roskishaamun!? Tosin dippasin sen kuitenkin siihen omaan pissaankin vaikka oliki uinut pöntössä ja oli läpimärkä. Mut en sit sitä kauaa tuijotellut kun ei sitä näkynyt mitään kastumisreaktiota ja sit lähdin kauppaan ostamaan uutta testiä.

Tää on siis raskauskeijulta herkkä puikkotesti, onko nää nyt Davidin one step testejä, vai mitä lie.

Että liekö susia tämä testi erä(ennen näihin pystyi luottamaa) , tai sit jotain. Taidan testata kohta yhden liuskan veteen. Jos siihe tulee viiva, laitan reklamaatiota eteenpäin.

Minkä ostit kaupasta? Pc? Teetkö tänään ja/tai huomenna?? :joyful:

Tänään ollu hirvee turvotus ja ihan hetkellisiä nippasuita alavatsassa, vuorotellen molemmin puolin. Mut toki voi johtua mistä vaan. Toivo elää kuitenkin edelleen. Enää ei haittais kaksosetkaan, kunhan jotain sais :sorry:

Yksityiselle viimeks kyl mainitsin lähetteestä mut ei sit tehny. Oli outo tapaus. Sanoi vaan et kandee mennä julkiselle jos ei rupee tärppää, mun iän ja reuman takia. Haluisin kyl et luomuna tärppäis, ja uskon et se joskus vois tapahtuakin, mut ku ei jaksais oottaa! Vaik odotteluahan se ois julkisellakin. Toki auttais tietää miehen tulos, kandeeko ees yrittää ilman ivf tai mitä näitä nyt on.

Minkä ostit kaupasta? Pc? Teetkö tänään ja/tai huomenna?? :joyful:

Tänään ollu hirvee turvotus ja ihan hetkellisiä nippasuita alavatsassa, vuorotellen molemmin puolin. Mut toki voi johtua mistä vaan. Toivo elää kuitenkin edelleen. Enää ei haittais kaksosetkaan, kunhan jotain sais :sorry:

Yksityiselle viimeks kyl mainitsin lähetteestä mut ei sit tehny. Oli outo tapaus. Sanoi vaan et kandee mennä julkiselle jos ei rupee tärppää, mun iän ja reuman takia. Haluisin kyl et luomuna tärppäis, ja uskon et se joskus vois tapahtuakin, mut ku ei jaksais oottaa! Vaik odotteluahan se ois julkisellakin. Toki auttais tietää miehen tulos, kandeeko ees yrittää ilman ivf tai mitä näitä nyt on.

Joo Pc ostin ja sit rfsu sen herkän 6 päivää ennen testin, mikä lie, vaikka se vissii on kans vähä niin ja näin
Huomenna testaan aamusta :)

Joo Pc ostin ja sit rfsu sen herkän 6 päivää ennen testin, mikä lie, vaikka se vissii on kans vähä niin ja näin
Huomenna testaan aamusta :)

Mikä dpo? Joo ei voi luottaa rfsu ellei paksu/vahva viiva...:nailbiting: mä testaan to-la :bag::hilarious::angelic: katotaa mihi kestän

Moikka! Miten tulkitsisitte tämän haamun? Tai näkyykö ylipäätään haamua? :) Testi tehty dpo10 RFSU:n herkällä eilen. Kuvasta näkyy vähän huonosti mutta mielestäni haamu on punertavan sävyinen

Liitteet

• E8A7ED78-5ADF-4713-9DE8-C931F3527DB4.jpeg
    E8A7ED78-5ADF-4713-9DE8-C931F3527DB4.jpeg
    14.8 KB · Katsottu: 271
Olipa paljon juttuja. Jotain piti kommentoidakin, mutta sivuja selailtaessa meni näköjään muisti:hilarious:

Käsityö/diy ihminen täälläkin. Lähinnä neulonta. Jotain vaatteita oon myös ommellut, mutta ei onnistu kun jotkut ihan helpot hommat.

Iiks, tänään meidän tyttö muutti nukkumaam ikiomaan huoneeseensa, joka saatiin nyt remontoitua valmiiisi. Äiti on kauhuissaan ja napanuoraa kiristää, kun mun vauvasta onkin tullut niin iso tyttö:Heartred voi kun sais nyt toisen vauvan.

Az, täällä kans ihme jomoja, kp13, ei o+ täälläkään vielä. Mutta myös jotain positiivista, nää mun usean päivän ekstratiputtelut vaikuttais ainakin tänään olevan ohi. Jihuu!:happy093saas nähdä alkaako taas oviksen jälkeen kumminkin.

Tsemppiä jokaisen tilanteeseen. Aika hassu toi vessan haamulainen, melko vahva viivalaughing7

Mulla on alamahan pinkeä olo hellittänyt, ja enempi menkkamaisia kipuja selässä ja nivusista polviin. Oon jotenkin varma, että menkat alkaa ajallaan huomenna tai viimeistään torstaina :sad001 ja nyt viel ku valkovuodon mukana tuli vähän punertavaa.
Vaikka oli kiinnittymiseen sopivaa vuotoa ja erilaisia oireita ja haamulaisia testeissä. Varmaan taas vaan yritti kiinnittyä. Ihan sairaan pettynyt olo. Tietysti ois hienoa et tää vielä iloksi muuttus, mutta epäilen vahvasti :/
Toivottavasti muuttuisi vielä plussaksi! Mutta tiedän tunteen kyllä... Mulla oli tammikuussa selkeä plussakierto ja se muuttui pari päivää aikaisemmin oireettomaksi ennen tädin tulemista. Ehkä oli kemiallinen tms. En testannut silloin.

Mikä dpo? Joo ei voi luottaa rfsu ellei paksu/vahva viiva...:nailbiting: mä testaan to-la :bag::hilarious::angelic: katotaa mihi kestän

Dpo 13 nyt, mutta sain kiinnittymiseen sopivaa tuhrua dpo 9,niin silleen vois aatella et nyt olis 4 päivää kiinnittymisestä o_O dpo 11 tuli vielä puhas nega ja dpo 12 hyvin haalea viiva, nyt illasta testasin vielä tuollasella raskauskeijun herkällä liuskalla, nii se viiva oli kuin olikin hitusen tummempi ku eilinen ja päivällinen :rolleyes:

Pitäs testailla aamusta, mut en haluis vielä kertoa miehelle, ku olis nii kiva yllättää. Varsinki torstaina ku esikoinen aloittaa koulun, nii sillon olis hyvä hetki yllättää mies :rolleyes: jos vaan viiva vahvistuis, mies ei tuollasta haamuviivaa tuu koskaa näkee testistä, joten sitä on turha näyttää :grin

Toivottavasti muuttuisi vielä plussaksi! Mutta tiedän tunteen kyllä... Mulla oli tammikuussa selkeä plussakierto ja se muuttui pari päivää aikaisemmin oireettomaksi ennen tädin tulemista. Ehkä oli kemiallinen tms. En testannut silloin.

Mulla oli tammikuussa plussa, joka meni kesken rv 6 helmikuussa :sad001 siitä tuli ihan kunnon leffaviivat. Sain jo dpo 12 selvän plussan. Ja siitä pari päivää tasapaksut viivat.

Mä oon yheltä ammatiltani pukuompelija, tosin sen alan töitä en oo tehny päivääkään:laughing002 ton pukuompelukoulun jälkeen menin vartijanammattitutkintoon ja vartijan töitä tein sit 6v nyt sit oon ollu kohta 2v lähihoitaja koulussa. Vielä olis kyl haaveissa opiskella joskus lisää mut en tiiä että mitä opiskelis

Piti vielä sanoa, että se valkovuodon mukana tullut vähäinen punertava oli vaan ainut kerta, nyt ei taas mitään muuta ku väritön. Jännä kyllä ku mulla ei ennen menkkoja mitenkään tiputtele, ikinä raskausaikana ollut mitää punertavaa vuotoa, paitsi sit kun esikoisesta meni vedet rv 39+1,nii se toki oli vaaleanpunaista :grin ja sit se keskenmeno joka alkoi tuhrulla joka yltyi tunnissa-parissa kunnon vuodoksi.
Toki kaikki raskaudet varmaan on erilaisia. Jos nyt ees on sellasesta kyse o_O

TiinuLiinu, jos aamulla ei ole mitään verta tullut kunnolla niin testiä kehiin vain! Mun täytyy huomenna mennä kauppaan ostaa, piti tänään mutta testit olivat vain niitä rfsun mihin en oikein luota. Huomenna olisi ensimmäinen päivä jolloin menkat ovat virallisesti myöhässä.

Oireita: ruoka ei maistu aamuisin, illalla söin kokonaisen juuston melkein. Vatsa kramppasi vielä aamulla, nyt on enemmän sellainen paineen tunne alavatsassa. Ei verta vielä, valkovuoto on hieman runsaampaa. Olo ei ole mitenkään paha, hieman väsynyt ehkä. Katsotaan mitä huominen testi näyttää sitten. :bookworm:

Olipa paljon juttuja. Jotain piti kommentoidakin, mutta sivuja selailtaessa meni näköjään muisti:hilarious:

Käsityö/diy ihminen täälläkin. Lähinnä neulonta. Jotain vaatteita oon myös ommellut, mutta ei onnistu kun jotkut ihan helpot hommat.

Iiks, tänään meidän tyttö muutti nukkumaam ikiomaan huoneeseensa, joka saatiin nyt remontoitua valmiiisi. Äiti on kauhuissaan ja napanuoraa kiristää, kun mun vauvasta onkin tullut niin iso tyttö:Heartred voi kun sais nyt toisen vauvan.

Az, täällä kans ihme jomoja, kp13, ei o+ täälläkään vielä. Mutta myös jotain positiivista, nää mun usean päivän ekstratiputtelut vaikuttais ainakin tänään olevan ohi. Jihuu!:happy093saas nähdä alkaako taas oviksen jälkeen kumminkin.

Tsemppiä jokaisen tilanteeseen. Aika hassu toi vessan haamulainen, melko vahva viivalaughing7

Mulla kestäny nyt koko päivän nää ihme jomottelut, vähän ehkä lieventynyt iltaa kohden ja valkovuoto illalla lisääntyny yhtäkkiä. :wideyed: liekkö sitten tulossa joku supermegaovis:hilarious: toivotaan että olis hyvä merkki kummallakin nää jomottelut:grin
Tänään en tehny illalla ovistesti, aamulla sitten taas:happy:

Mulla kestäny nyt koko päivän nää ihme jomottelut, vähän ehkä lieventynyt iltaa kohden ja valkovuoto illalla lisääntyny yhtäkkiä. :wideyed: liekkö sitten tulossa joku supermegaovis:hilarious: toivotaan että olis hyvä merkki kummallakin nää jomottelut:grin
Tänään en tehny illalla ovistesti, aamulla sitten taas:happy:

Joo sama, aamulla sitten. Hullut himotkin, mut jätin miehen kaadotkin huomiselle. Tän kierron taktiikka on pysytellä siinä joka toinen päivä;)

Jotenkin tosi hyvä fiilis tällä hetkellä. En kyl tiedä miks, ei oo mitään syytä, kun tässä kierto on melkeenpä mennyt vuotaen! Liittyy varmasti tähän kierron vaiheeseen:)) tsempit peiton heilutukseen, toivottavasti tulis nyt se kaivattu plus!:)

En minä mielestäni niiin kauan ole täältä ollut poissa mutta taisi olla jotain 600 viestiä tullut.:woot: Pakko oli muutama sivu hypätä yli että oli jotain toivoa päästä loppuun saakka.

Ihanaa että täällä on taas positiivisempi meininki! Sananmukaisesti! Onnea plussanneille ja haamuja saaneille peukut myös, jospa ne viivat sieltä vahvistuisi!

Minä olen ollut koko ikäni sellainen "en todellakaan ainakaan käsityöihminen" ja niin vain mulla nyt tuossa pöydällä oma ompelukone ja saumuri ja työn alla mm. huppari itselle ja lapselle housut tällä hetkellä. Enkä oikeasti tiedä miten tässä näin kävi.:hilarious: Puoli vuotta sitten sain ensimmäinen koneeni. Sitä ennen pari vaatetta ompelin siskon luona (tai oikeastaan minä leikkasin ja neulasin ja sisko ompeli). Näköjään sitä vanhakin koira oppii uusia temppuja.
Eli tsemppiä vain kaikille joilla oli suunnitelmissa uusi harrastus tai uusi ura! Nimim. melkein filosofian maisteri joka päätyi opettamaan ratsastusta.

Nyt olisi kp11/23-28. En jaksa uskoa että mitään nyt luomuna tapahtuu. Sen verran onneksi varmistui, että lääkäri laittoi silloin heti sen lähetteen sinne lapsettomuuspolille. Siitäkin on melkein jo kolme viikkoa, eli kohtahan sitä on jo eka kuukausi sitten jonosta takana.
Miehen kanssa puhuttiin, että kevyet hoidot toki tehdään, mutta jos pitää ivf tai icsi:in lähteä niin jutellaan sitten miltä tuntuu, hoidetaanko, vai tyydytäänkö tähän yhteen ihanaan lapseen, joka jo on. Jotenkin oltiin molemmat niin samoilla linjoilla tuossa että tuli hyvä mieli. :happy:

Tsemppiä kaikille testailuihin :Heartred

Laitoin eilen tänne kuvan haamuviivasta. Tein nyt apteekin testin, kun en ole varma RFSU:n testien luotettavuudesta. Minuutin kohdalla tuli jälleen haamuviiva. Ehkä aavistuksen vahvempi kuin 2 vrk sitten, mutta kun on eri testi niin ei ehkä kannata verrata. Plussa tämä on varmasti, mutta en vielä usko sen pysyvyyteen. Dpo12, menkat ei vielä myöhässä.

Takaisin