Raskaaksi 2019

Mulla käytössä foolihappo, kalkki ja monivitamiini. Myös olen jättänyt melkeen kaikki herkut pois ja pyrin syömään terveellisesti.

Me tossa viikolla touhuttiin ukon kanssa, ns. Varmat päivät nyt (flon mukaan oli 9 vrk touhuamispäivänä kuukautisiin) ja sanoin ukolle, että antaa vaan palaa loppuun asti, kun enskierrossa aletaan kunnolla yrittämään. No nyt mulla on kaikenmaailman raskaustuntemuksia ollut pari päivää. Mulla kyllä on lyhyehkö kierto (25pvä) ja ovulaatiota en oo koskaan tuntenut, limoja saattoi kyllä olla jäljellä. Noo, ensviikolla ihmettelen, että tuleeko mulle menkkoja vai ei, testaamaan en ala muutakuin jos on selkeesti menkat myöhässä.

Huomenta! Ulkona on niin syksyn fiilis. Ihanaa raitista ilmaa, mutta goodbye kesä. Jospa tämä kierto olisi meidän kierto. :)

Onko täällä muita kuntoilijoita/liikunnan harrastajia? Mitä liikuntaa harrastatte? Mulla pyörähti nyt treenit käyntiin kun helteet loppui ja tuntuu tosi hyvältä! :)

Ajattelin eilen että tänään teen huvikseen ovistestin. Näin sitte unta että tein ovistestejä ja ne oli tosi tummia, mutta millään en löytäny raskaustestejä. Tein aamulla ovistestin oikeesti ja oli se semitumma.. Eikai se mitään tarkota, ainakaan raskauteen liittyvää.

Huomenta! Ulkona on niin syksyn fiilis. Ihanaa raitista ilmaa, mutta goodbye kesä. Jospa tämä kierto olisi meidän kierto. :)

Onko täällä muita kuntoilijoita/liikunnan harrastajia? Mitä liikuntaa harrastatte? Mulla pyörähti nyt treenit käyntiin kun helteet loppui ja tuntuu tosi hyvältä! :)

Mä zumbaan ja lenkkeilen. Käyn pilateksessa ja joogassa myös :happy:

Huomenia päiviä oon aloittanut taas pyöräilyn Aiemmin vaan kävelin joka paikkaan niin nyt sitte pyöräilen. Kovin tekis mieli mennä esim tankotanssia sun muuta harrastaa ku oon aina tykännyt tanssista...

Mulla jatkuu flunssa vaan. En tiedä olisiko sitte kuuma ilma vs kylmä ilmastointi. Aivan typerää huudattaa sitä kun ikkunat on keksitty eikä kukaan töihin ilmesty hupputakissa ja farkuissa. Paitsi tänään meen koska siellä on kylmä enkä tarvi enempää kuumetta. On jo 37 ihan tarpeeks mulle ja nyt alkaa viel ääni lähteä ja se on tärkein kaikista kun on aspassa työssä

Jos se ovis oli nyt näin aikaisin (kp11) niin tänään olisi dpo 12 vissiin. Laitoin FLo sovellukseen 'ovulaatio omalla tavalla mitattuna' ja mun luteaalivaihe on ollut 13 päivää about. Se tarkoittaa että huomenna voisi alkaa. Oireet tähän mennessä: nipistelee vatsaa, ja erityisesti oikealla puolella munasarjoissa silloin kun käyttää vatsalihaksia. Eilen aamulla ei tehnyt mieli paistettua kananmunaa, vaan söin jugurtin, mies ihmetteli vähän. Hajuaistin kanssa ei ole vielä ollut ongelmia. Suuri väsymys jonain päivinä, ja tuntuu kuin flunssa olisi tulossa. Eilen join saunasiiderin ja jossain aivoissani tuli ajatus että ei varmaan pitäisi juoda, mutta sitten työnnän tuon ajatuksen syvälle takaisin, koska näin on monesti jo ajateltu ja aina se täti tulee silti. Joskus vain myöhemmin!

Tänään on työhaastattelu, joten en ole testaillut. Ajattelin, että voisin huomenna aamulla viimeistään jos en heti kun tulen kotiin. En halua, että tulos vaikuttaisi työhaastatteluun. Ja voin rehellisesti vastata kaikkiin kysymyksiin tulevaisuuden suunnitelmistani. Paikka ei innosta hirveästi mutta se voisi ollakin väliaikiaista kunnes joku iso kala nappaa.:joyful:

Puuh, mun työmotivaatio on ihan kadoksissa :sad001 Huomenna alkaa opettajien koulutukset ja keskiviikkona jatkuu. Sisältää
myös suunnittelua alkavalle lukuvuodelle. Torstaina sitten oppilaiden vastaan ottaminen. Kuopus meni tänään tarhaan, jotta saan valmistautua huomiseen. Isommat vielä kotona, koska ovat koululaisia. Illasta suuntaan kampaajalle, eikä tartte nyt sitä värjäystäkään murehtia..

Monesti oon miettiny alanvaihtoa, mutta kun olen tähän kouluttautunut kuusi vuotta, niin toivoisin, ettei tarvitsisi heittää hukkaan sitä kaikkea. Työ ei vain ole vastannut kuvitelmiani :grin Mies on koittanut ehdotella mulle vaihtoehtoja, mutta pitäisi kouluttautua uudelleen eikä ole varaa. Mieluummin ottaisin äitiysloman ja olisin kotona sen kolme vuotta niin jaksaisin ehkä palata töihin innokkaana, aivan kuin ollessani nuori opettaja.

Mun mies aloitti eilen syömään foolihappoa. Ikinä ei oo syöny enkä kyllä minäkään aiemmissa raskauksissa tai yrityksissä, mutta nyt ajateltiin tsempata. Mies oli niin symppis, kun vuolaasti itkin tätä tilannetta eilen jälleen kerran, että halusi tukea jotenkin :Heartred Ei voi parempaa puolisoa olla!

Puuh, mun työmotivaatio on ihan kadoksissa :sad001 Huomenna alkaa opettajien koulutukset ja keskiviikkona jatkuu. Sisältää
myös suunnittelua alkavalle lukuvuodelle. Torstaina sitten oppilaiden vastaan ottaminen. Kuopus meni tänään tarhaan, jotta saan valmistautua huomiseen. Isommat vielä kotona, koska ovat koululaisia. Illasta suuntaan kampaajalle, eikä tartte nyt sitä värjäystäkään murehtia..

Monesti oon miettiny alanvaihtoa, mutta kun olen tähän kouluttautunut kuusi vuotta, niin toivoisin, ettei tarvitsisi heittää hukkaan sitä kaikkea. Työ ei vain ole vastannut kuvitelmiani :grin Mies on koittanut ehdotella mulle vaihtoehtoja, mutta pitäisi kouluttautua uudelleen eikä ole varaa. Mieluummin ottaisin äitiysloman ja olisin kotona sen kolme vuotta niin jaksaisin ehkä palata töihin innokkaana, aivan kuin ollessani nuori opettaja.

Mun mies aloitti eilen syömään foolihappoa. Ikinä ei oo syöny enkä kyllä minäkään aiemmissa raskauksissa tai yrityksissä, mutta nyt ajateltiin tsempata. Mies oli niin symppis, kun vuolaasti itkin tätä tilannetta eilen jälleen kerran, että halusi tukea jotenkin :Heartred Ei voi parempaa puolisoa olla!
Ei ole kyllä koskaan liian myöhäistä vaihtaa alaa. Itsekin jatkoin toki kouluttautumistani mutta samalla hieman vaihdankin alaa, bisnespuolella kuitenkin mutta jos haluaa töihin tälle alalle niin pitää olla enemmän kokemusta kyllä. Toki se 3v kotona voi tuoda uutta intoa työhönsä, mutta minä olen ollut kotona noin kuukauden vain ja alan jo kyllästyä kotivaimona olemiseen :hilarious: kaikki olemme erilaisia.

Ei ole kyllä koskaan liian myöhäistä vaihtaa alaa. Itsekin jatkoin toki kouluttautumistani mutta samalla hieman vaihdankin alaa, bisnespuolella kuitenkin mutta jos haluaa töihin tälle alalle niin pitää olla enemmän kokemusta kyllä. Toki se 3v kotona voi tuoda uutta intoa työhönsä, mutta minä olen ollut kotona noin kuukauden vain ja alan jo kyllästyä kotivaimona olemiseen :hilarious: kaikki olemme erilaisia.

Oon samaa mieltä, koskaan ei oo liian myöhästä vaihtaa alaa. Ite siirryin päiväkoti hommista henkilökohtaseks avustajaks ku tuntu että pää hajoo siihen kiireeseen. Muuten rakastin sitä työtä ihan ylikaiken :p

Join eilen yhden lonkeron illasta, kun testikin oli nega, sehä kihahti hattuun aika nopiaa. Nukkumaan mennessä nousi oksennus kurkkuun ja yöllä kävin vessassa niin edelleen oksetti, en kuitenkaan oksentanut. Aamulla ei enää mitään, mut hento pään juilinta jatkuu.
Rupesin sitäki miettimään, et jos se dpo 9 vuoto ois ollut kiinnittymisestä, niin kuinkahan nopeaa sitä sen pitäs näkyä testissä? Dpo 9 - dpo 11 väli kun on vaan se 2 päivää, ja testin tein illalla siksi, kun oon saanut vahvemmat viivat joskus raskaustestiinkin illalla. Eilen on jotenkin eniten tullut oireita, tosin finnejä oli jo ennemmin ja nyt eilen niitäki tuli lisää otsaan :meh: Janottanut pari päivää hirveesti ja näin ollen vessassa saanut hypätä.
Munasarjoja vihloo molempia, ja nivusia on juilini, mut nivuskipu on normaalia mulla sekä menkka- että plussakierrossa o_O
Alkaa hajottaa nää piinapäivät :banghead: :hilarious: :grin

Kp12 ja testi tämän näköinen tänä aamuna. (tein sittenkin tänäänkin testin:hilarious:) Aika tumma kyllä on jos vielä noin 8 päivää on ovikseen:wideyed: no saa nähdä onko sittenkin jo aiemmin, en kyllä usko et tulis alle 36 päivän kiertoa:rolleyes:

Liitteet

• IMG_20190805_103030.jpg
    IMG_20190805_103030.jpg
    30.9 KB · Katsottu: 104
Mäkin oon sitä mieltä ettei koskaan oo liian myöhäistä vaihtaa alaa! Toki talous on silloin tiukemmilla jos opiskelemaan lähtee mutta siihenkin voi hyvin saada tukea esim aikuiskoulutustukea. itsekin vaihdoin alaa ja tällä hetkellä vielä opiskelen. Mun MasterPlan oli saada tärppi viime syksynä (niinkuin sen oikeasti voisi itse päättää), että tänä keväänä/kesänä äitiysloma ja jos kaikki sujuu niin takaisin kouluun syksyllä tai viimeistään 2020 syksyllä.

Toiseen aiheeseen.. Lauantaina dpo10 tein 10mIU apteekin ultra r-testin. Sitä sitten piti aamu ja päivä käydä tuijottamassa josko siihen maagisesti olisi viiva ilmestynyt :bag: Kun testi ilkkui mulle pöydällä koko päivän päätin viimein illalla heittää sen roskiin. No tuli sunnuntai-ilta ja yhtäkkiä testi piti kaivaa roskiksesta ja nyt siinä oli selkeä roskishaamu, ei tarvinnut mitään poppakonsteja nähdäkseen :banghead: Ihan järjellä tiedän, että tuo ei tarkoita mitään varsinkin kun olen nimenomaan noista testeistä lukenut viivanpaikoista ja turhista haamuista mutta SILTI tyhmät ihmisen aivot nostaa jostain uumenista toivonrippeitä:arghh: Tein sitten tänään one step 25mlU liuskan ja se oli kyllä nega.

Mua kiinnostaa farmasia ja kirjanpito. Mutta farmasian opiskelua varten pitäisi lähteä Kuopioon tai Helsinkiin enkä perheellisenä pysty sellaiseen rumbaan. Kirjanpito voisi olla helpompi toteuttaa, riittäisi lyhyempi opiskelu, mutta onkohan se duunina ihan tylsää o_O

Tiedättekö kun käytte työhaastattelussa ja työ kuulostaa paperilla hyvältä mutta kun tulette paikalle ja sana 'asiakaspalvelua' tulee esille 10 kertaa ja sydän vain putoaa vatsaan. Muuten joo, mutta mä valmistun maisteriksi ensi vuonna... Ei tässä asiakaspalveluhommia enää haeta. Muutenkin etätyö ei ollut mahdollista (ois vähän kiva olla kyllä) ja paikka vaikutti vain askel taaksepäin urallani. Pitäisikö sanoa ei mieluummin jos tarjoavat? Ja mitä jos nyt karman lailla olisin raskaana.... Taloudellisesti pärjätään yhden palkalla mutta en haluaisi että mies joutuu maksaa kaikkee. Huomenna tulisi veropalautukset jotka helpottavat hieman tilannetta.
I wanna be preggo :hilarious::arghh:

Tiedättekö kun käytte työhaastattelussa ja työ kuulostaa paperilla hyvältä mutta kun tulette paikalle ja sana 'asiakaspalvelua' tulee esille 10 kertaa ja sydän vain putoaa vatsaan. Muuten joo, mutta mä valmistun maisteriksi ensi vuonna... Ei tässä asiakaspalveluhommia enää haeta. Muutenkin etätyö ei ollut mahdollista (ois vähän kiva olla kyllä) ja paikka vaikutti vain askel taaksepäin urallani. Pitäisikö sanoa ei mieluummin jos tarjoavat? Ja mitä jos nyt karman lailla olisin raskaana.... Taloudellisesti pärjätään yhden palkalla mutta en haluaisi että mies joutuu maksaa kaikkee. Huomenna tulisi veropalautukset jotka helpottavat hieman tilannetta.
I wanna be preggo :hilarious::arghh:

Mikä maisteri susta tulee? Minä olen filosofian maisteri :grin Toivottavasti asiat kääntyvät parhain päin <3

Mun tilaamat raskaustestit tulivat tänään.. ja tilasin netistä ovulaatiolämpömittarin äsken. Mies vaan
yks päivä sano, että olisko tarkempi mittari kivampi kuin noi meidän perusmittarit. Olinkin jo ajatellut
hankkivani juuri itseäni varten mittarin.

Mä sain haamuviivan Raskauskeijulta tilatulla herkällä testillä :nailbiting: eilen samanmoinen oli puhdas nega.. oli pakko testata näin päivällä, kun mietin et tänää on 3päivää mahd. Kiinnittymisvuodosta. Pari tuntia pidättelin ja sit oli vaan pakko testata. Yritin kuvata testiä mut kädet tärisee nii en saa ees tarkkaa kuvaa :grin se tuli n. 4 minuutin kohdalla ja koko ajan tarkemmaksi, mutta hyvin hyvin haalea. Ite en oo näillä saanut ennen mitään haamua tai viivan paikkaa jos ei raskautta oo ollut. Nyt jännittää. Viime kuun kemiallinen kun näkyi vaan 2 testissä haamuna, et jos nyt käykin samoin :sad001

Mikä maisteri susta tulee? Minä olen filosofian maisteri :grin Toivottavasti asiat kääntyvät parhain päin :Heartred
Ihan vain kauppatieteen, mutta uskoisi että eivät ottaisi tällaiset edes haastatteluun jos työ on tarkoitettu juuri valmistuneelle merkonomille :D (enkä hauku heitä, tj sanoi itsekin, että 'tämä työ ei ole rakettitiedettä'). Mä haluan ainakin haastaa aivojani välillä.

Takaisin