Raskaaksi 2019

Tuliki tästä mieleen että mua ei ärsyttänyt aamulla vaikka mies oli kärttyinen, sillä on loma loppu, ja tiuski ja tuskaili aamulla vaikka ja mistä. Mut mulla ei mennyt yhtään ihon alle :grin yleensä menkkojen lähestyessä olis pistänyt ärsyttää tuollanen "turhaan" tiuskiminen, ku se ei oo meidän vika et sen loma loppuu :D nyt vaan katsoin sitä päin, että mikä kumma nyt on. Vaikka kyllä tiesin että lomanloppumis ahistus.
Esikoisen odotus ajan olin kuin viilipytty. Et toivotaan, että tietäis hyvää tää rauhallisuus :grin
Toi on kyl hyvä merkki mul oli sillon ihan sama ja mietin et saatoin vaan hymyillä koko ajan.. Seesteinen ja leppoisa olo..

Aiemmin puhuttiin runsaista menkoista ja sen vaikutus limakalvoon? Mulla ennen oli tosi runsaat pitkät menkat enkä varmaan siksi tullut raskaaksi ku kesti 10 pv ja sit oli kumminkin 28 päivän kierto ja ne loppuessa oli tosi runsaat. Nyt ollu suht voimakas kierron alku mut loppu nyt ja huomasin että oon palannut entiseen rytmiin eli se 3-4 pv joista ekat 2 pv runsas, muuten kevyt vuoto. Eli ilmeisesti olis hyvä limakalvo ainakin ennen gyne sitä aina kehu et tohon kyl tarttuis jos olis niitä follikkeleita.. Eli ihan oviksen kieppeillä ennenkin kun kaverin oli 6mm mulla oli 9mm. Voisikohan tämä kropan uusi päätös olla hyväkin juttu. Pääsee tutustumaan omaan luonnolliseen kiertoon. Sori avautuminen mut mietiskelin ku aiemmin puhuttiin tuosta ja sillon ku oli kevyet menkat tai tällaiset kuten nyt niin limis oli hyvä eikä niinkuin täällä semmonen niukka hyvä että edes huomasi koko tädin tuloa .

Mulla on ollut viimesen puol vuotta menkat maks.3 päivää. 2 viimesintä kiertoo on ollut 2päivän menkat joista eka päivä on ollu runsas ja sit niukkenee reilusti

Ymmärrän täysin. Jos yhtään lohduttaa niin ajoittaiset anovulaariset kierrot on sinänsä normaali ilmiö, niitä on melkein joka naisella. Ja jos sulta joku syy ultrassa löytyy, ovat ne usein suht helposti korjattavissa. Toki hoitoihin meno ja lääkkeiden käyttö on aina kova pala, oli sitten kuinka pienistä pitoisuuksista tai toimenpiteistä kyse, mutta ivf ei siis ole mikään automaatio tällä diagnoosilla. Ja siitäkin selviää.

Ja ihan yhtä ihania vauvoja niillä hoidoilla syntyy kuin luomunakin :)

Kiitti tsemppauksesta:)
Mä vaan ihmettelen kun itellä (8 ja 7 vuotiaat) ja miehellä (5 ja 3 vuotiaat) lapset on kuitenkin saanut alkunsa ilman mitään suurempia yrittämisiäo_O mutta yhteinen ei nyt vaan meinaa onnistua:sorry:
Mutta en oo heittämässä kirvestä kaivoon vielä, oon vaan ruvennut näitä ihan tosissaan miettimään viimeaikoina:shy:

Hmm, olen kummallisen seesteinen ja hyvän tuulinen, vaikka yleensä menkkojen lähestyessä olen kireä kuin viulunkieli. Ihmettelin tätä miehelle niin hän sanoi, että ei vielä nuolaista ennen kuin tipahtaa ja lähti ostoksille. Totesin, että oletpa sinäkin kannustava. Hyvästi seesteisyys :meh: Miehet :banghead:

Hmm, olen kummallisen seesteinen ja hyvän tuulinen, vaikka yleensä menkkojen lähestyessä olen kireä kuin viulunkieli. Ihmettelin tätä miehelle niin hän sanoi, että ei vielä nuolaista ennen kuin tipahtaa ja lähti ostoksille. Totesin, että oletpa sinäkin kannustava. Hyvästi seesteisyys :meh: Miehet :banghead:

Muaki ärsyttäny kyl täl viikol. Mut olin raskaanaki ärsyyntyny, mut ehkä koska pelkäsin km?? Jaa a. Eikai kaikki ole seesteisiä raskaana.

Muaki ärsyttäny kyl täl viikol. Mut olin raskaanaki ärsyyntyny, mut ehkä koska pelkäsin km?? Jaa a. Eikai kaikki ole seesteisiä raskaana.

Nii, mä en kyllä muista olleeni seesteinen edellisissä raskauksissa. Mikä lie nyt mua vaivaa :grin Ja kun menkkakivut alkoivat 29.7, olin harmistunut joo, mutta ajattelin, että nyt ei haittaa, vaikka menkat tulis. Tietysti nyt on sitten tärpännyt, kun ekaa kertaa yrittämisen aikana ajatteli, ettei menkat haittaa :hilarious: Saanen ratkaisun lähipäivinä tähän tilanteeseen o_O Mä oon varannut kampaajan maanantaille, ajatuksena värjätä hiukset. Olis kiva sitä ennen saada testiin viivat, jos on tärpännyt :rolleyes:

Mun rintoja on nyt aristanut kuudetta päivää. Menkkajomot olivat voimakkaita neljä päivää
putkeen ja nyt pari päivää ollut hieman vähemmän. Ilmavaivoja on ja aivastuttaa jo kolmatta
päivää. Lämpö pysyy ylhäällä. Alavatsassa on paineen tunnetta ja välillä tuntuu venymisen tunne.
Testi vain on vielä nega. En heitä kirvestä kaivoon, kun ennen olen plussat saanut näkyviin kp34-35.

Mä mietin, että miten oon jaksanut aiemmin odotella testausta noin myöhään, mutta sitten tajusin.
Mä kun en ikinä tikutellut ovista ja ajattelin menkat niin, että jos ne esim. alkoivat 3.8 niin sitten ne
olivat myöhässä, kun niitä ei näkynyt 3.9. Joka kuukausi ajattelin samoin eli en ole seurannut kierron
kestoa päivän tarkasti, vain kuukauden. Se selittää sen, että olen helposti odottanut kuukauden ja siitäkin
vielä pari päivää :hilarious:

Mutta nuo menkkajomotukset on rasittavia. Aina kun ne ilmestyy, ajattelen, että tää taisi taas olla tässä.
Vaikka niitä kuitenkin voi hyvin esiintyä alkuraskaudessakin.

Jänskää :nailbiting: Mun sisko kävi tänään yliaikaiskontrollissa rv41+3 ja otettiin osastolle sisään, kun siskolla on raskausdiabetes ja kuulemma
vauva on päättänyt jäädä yksiöönsä :grin Lähetti kuvan itsestään sairaalavuoteelta. Cytotecit aloitetaan,
jotta supparit käynnistyy. Hyvällä tuurilla syntyy huomenna, huonolla tuurilla muutaman päivän päästä
pidetään lääkkeestä tauko ja lähetetään kotiin hetkeksi.

Tästä on varmaan tässä ketjussa jo puhuttu monesti, mutta millaisia apukeinoja teillä on käytössä raskautumiseen? :) Meillä mies aloitti seleeni-sinkkivalmisteen (taisi olla joku muukin hivenaine mukana, Bio-Selen+sinkki) käytön tytön ollessa 3 kk, kun varsinainen yritys alkaa puolen vuoden kohdalla. Tuota mies oli pari kk ottanut, kun saimme vihdoin pysyvän tärpin. Samalla aloitettiin miehellekin foolihappo.

Itsellä ollut koko aika käytössä raskausmonivitamiini, omegavalmiste (A-vitamiiniton), D-vitamiini ja maitohappobakteeri, nämä ihan imetystäkin ajatellen. Välillä nappaan rautatabletin, kun ferritiini ollut aika matala. Ja foolihappoa otan vielä erikseen, vaikka sitä monivitamiinissakin on, suositeltu, kun keskenmenoja taustalla.

Ensi kierrossa käynen taas tikuttamaan ovista, kun (toivottavasti) alkaa aktiivisempi yritys. Ehkä greippimehu, puristettuna suoraan keltaisesta greipistä (on myös hyvää!). Olen tavannut yrittäessä seksin jälkeen makoilla hieman ennen peseytymistä, ja kääntyillä eri asentoihin, että siimahännät pääsisivät mahdollisimman mukavasti perille. :D Ruokavaliota pitäisi saada terveellisemmäksi, ylimääräisiä hiilareita ainakin pyrin vähentämään.

Huh, olihan tuossa, luulin, ettei ole juurikaan keinoja käytössä... :D Tuota foolihappoa suositellaan ihan jokaiselle yrittäjälle ja myös mielellään puolisoille, ehkäisee vakavia varhaisia kehityshäiriöitä. Jos jollain ei ole vielä käytössä, niin aloittakaa ihmeessä!

Tästä on varmaan tässä ketjussa jo puhuttu monesti, mutta millaisia apukeinoja teillä on käytössä raskautumiseen? :) Meillä mies aloitti seleeni-sinkkivalmisteen (taisi olla joku muukin hivenaine mukana, Bio-Selen+sinkki) käytön tytön ollessa 3 kk, kun varsinainen yritys alkaa puolen vuoden kohdalla. Tuota mies oli pari kk ottanut, kun saimme vihdoin pysyvän tärpin. Samalla aloitettiin miehellekin foolihappo.

Itsellä ollut koko aika käytössä raskausmonivitamiini, omegavalmiste (A-vitamiiniton), D-vitamiini ja maitohappobakteeri, nämä ihan imetystäkin ajatellen. Välillä nappaan rautatabletin, kun ferritiini ollut aika matala. Ja foolihappoa otan vielä erikseen, vaikka sitä monivitamiinissakin on, suositeltu, kun keskenmenoja taustalla.

Ensi kierrossa käynen taas tikuttamaan ovista, kun (toivottavasti) alkaa aktiivisempi yritys. Ehkä greippimehu, puristettuna suoraan keltaisesta greipistä (on myös hyvää!). Olen tavannut yrittäessä seksin jälkeen makoilla hieman ennen peseytymistä, ja kääntyillä eri asentoihin, että siimahännät pääsisivät mahdollisimman mukavasti perille. :D Ruokavaliota pitäisi saada terveellisemmäksi, ylimääräisiä hiilareita ainakin pyrin vähentämään.

Huh, olihan tuossa, luulin, ettei ole juurikaan keinoja käytössä... :D Tuota foolihappoa suositellaan ihan jokaiselle yrittäjälle ja myös mielellään puolisoille, ehkäisee vakavia varhaisia kehityshäiriöitä. Jos jollain ei ole vielä käytössä, niin aloittakaa ihmeessä!

Mulla mammavitskut ja lisäfooli. Mulla suositellaan tuplafoolia reumalääkityksen takia. Satunnaisesti juon alkukierrossa greippimehua. Täytyykin sanoa miehelle, et vois napsia foolia joskus kans! Vaikka toivo elää, et ens viikol sais plussan... Ja juu mä kans odottelen ennen pesua.

Mulla foolihappo (menkkojen aikaan ja jälkeen käytän hetken aikaa foolihappo+c+rauta tablettia), D-vitamiini, laaja B-vitamiini ja joskus otan maitohappobakteeria. Lisäksi käytän vehnänalkioöljyä ja kierron ekat 3vk maca-jauhetta 1-1,5tl päivässä. Sekä välillä juon ennen ovista greippimehua ja sit joskus kehäkukkateetä(pitäs muka puhdistaa munanjohtimia, liekö sit vaan joku uskomus) :D

Mulla on käytössä tällä hetkellä ubikinoni, fooli ja d+kalkki. Olen myös kokeillut inofolicia, sillon kun vielä oli suomesta saatavilla apteekista (en tiedä joko sitä taas saa) sekä geleetä oon kokeillut.

Sit gynellä ja kaiken maailman verikokeilla on yritetty selvitellä noita mun vuotojuttuja. Nyr taas ajattelin et menisin (tällä kertaa omaan pussiin) syyskuussa gynelle. On alkanut vähän pelottaa et jos onkin joku endo tjn. Nyt kun nää vuodot alkaa näköjään vaan entisestäänkin lisääntymään.

Mulla on käytössä foolihappo, greippi, ja C-vitamiini tyrnimarjan muodossa aamuisin. Tänään aloitin gelé royalen vähän niin kuin viimeisenä oljenkortena. :)

Mun sisko laitto sairaalasta viestiä, et vielä ei oo lääke alkanu vaikuttaa.

Sanoi myös, että hänen miehensä siskon poika, olisko 5v, oli eilen kysynyt häneltä, että "Mitä luulet, onko siellä vauva vai rantapallo?" Lapset :hilarious::hilarious:

Minä täältä taustalta huutelen! Luen foorumia monta kertaa päivässä, mutta ei vaan tuu vastailtua teille. Ainaku tulee mieleen vastata jotain ni luen seuraavan ja unohdan mitä piti yhdelle laittaa :laughing002
Mulla nyt ensimmäistä kertaa ikinä kunnon ovulaatiokivut! Tänään sain normaalisti ovisplussan testiin kp18, ja tässä illan aikana alkoi ihan menkkakivuilta tuntuvat jomotukset. Särkylääkettä ei kai voi ottaa, eikö se Burana ainakin voinut estää/myöhästyttää ovulaation?
Onko kellään kokemusta tämmösestä? En ole ikinä tuntenut ovulaatiota aiemmin, kaksi lasta jo ennestään ja nyt olen ollut ilman ehkäisyä 2/19.

Minä täältä taustalta huutelen! Luen foorumia monta kertaa päivässä, mutta ei vaan tuu vastailtua teille. Ainaku tulee mieleen vastata jotain ni luen seuraavan ja unohdan mitä piti yhdelle laittaa :laughing002
Mulla nyt ensimmäistä kertaa ikinä kunnon ovulaatiokivut! Tänään sain normaalisti ovisplussan testiin kp18, ja tässä illan aikana alkoi ihan menkkakivuilta tuntuvat jomotukset. Särkylääkettä ei kai voi ottaa, eikö se Burana ainakin voinut estää/myöhästyttää ovulaation?
Onko kellään kokemusta tämmösestä? En ole ikinä tuntenut ovulaatiota aiemmin, kaksi lasta jo ennestään ja nyt olen ollut ilman ehkäisyä 2/19.

Aina ilman lääkettä jos mahd. Panadolia jos pakko ottaa

Jänskää :nailbiting: Mun sisko kävi tänään yliaikaiskontrollissa rv41+3 ja otettiin osastolle sisään, kun siskolla on raskausdiabetes ja kuulemma
vauva on päättänyt jäädä yksiöönsä :grin Lähetti kuvan itsestään sairaalavuoteelta. Cytotecit aloitetaan,
jotta supparit käynnistyy. Hyvällä tuurilla syntyy huomenna, huonolla tuurilla muutaman päivän päästä
pidetään lääkkeestä tauko ja lähetetään kotiin hetkeksi.

Onko hänellä ruokavaliohoitoinen radi?
Kiinnostaa kun itsellä on ja nyt 40+1 eikä tää taida tulla ulos ilman että käynnistetään, sellanen kutina on..

Takaisin