Raskaaksi 2019

Miul tuli myös pluskierrossa ja se säikäytti tuli tosin vasta plussan jälkeen mut kyseinen raskaus kesti pisimpään. Onko se niinku millainen? Viime aikoina oon huomannu että dpo8 paikkeilla tulee ovismainen lima jonka yhteydessä jokin minkä yhdistän munasoluihin tms.. Ei osaa selittää ihan kuin siinä kohti tietää et nonni se munasolu oli turha... Liekö jotai kuvitelmaa mut semmonen ns limajutska tulee aina...

Se on vähän kuin paksuinta ovislimaa, mut tulee vaan sen kerran, ja sen jälkeen alkaa menkat joidenkin päivien kuluessa. Tosin voihan se vaan olla jotain oviksesta jäänyttä ovislimaa joka lähtee syystä x liikkeelle o_O mietin kans tuota että jos se munasolu liittyis jotenkin tuohon limaan. Toki jos se onkin niin että se munasolu liikkuu sen liman avulla ja kiinnityttyään ei tarvi sitä enää o_O :grin kaikenlaisia pohdintoja :grin

Jonkun verran juteltiin miehen kanssa tästä hommasta. Ensin sanoi että mikä kiire, myöhemmin että täytyy sitten taas lähteä hakemaan parkkisakko. (Sai elämänsä ensimmäisen sellaisen kun käynti lapsettomuusklinikalla venyi. Ja joo, hänestä kamalinta hoidoissa oli tuon sakon saaminen. Hiton miehet :hilarious: ) tulkitsin että ei ole asiasta kauhean innoissaan, mutta suostuisi jos minä vaatisin. Ei puhuttu asiaa loppuun asti, koska lähti mökille.

Aika ristiriitainen olo itselläkin. Tiedän että on hirveän aikaista rynnätä hoitoihin, mutta tuntuu myös tosi ahdistavalta että kierrot on tämmöiset. Jos olisi säännöllisyyttä niin tilanne olisi varmaan ihan eri. Tai jos tietäisi, että voisi aloittaa kevyemmillä hoidoilla. Mulle ei ne ainakaan viimeksi sopinut, parhaillaan kasvatin yli 30 follia kerralla.

Äääh. Ja oon vielä kotona yksinäni koko viikonlopun vatvomassa näitä ajatuksia :arghh: en lähtenyt mökille mukaan koska maanantaina on tentti. Taitaa sekin lukuprojekti sujua hyvin...

Jonkun verran juteltiin miehen kanssa tästä hommasta. Ensin sanoi että mikä kiire, myöhemmin että täytyy sitten taas lähteä hakemaan parkkisakko. (Sai elämänsä ensimmäisen sellaisen kun käynti lapsettomuusklinikalla venyi. Ja joo, hänestä kamalinta hoidoissa oli tuon sakon saaminen. Hiton miehet :hilarious: ) tulkitsin että ei ole asiasta kauhean innoissaan, mutta suostuisi jos minä vaatisin. Ei puhuttu asiaa loppuun asti, koska lähti mökille.

Aika ristiriitainen olo itselläkin. Tiedän että on hirveän aikaista rynnätä hoitoihin, mutta tuntuu myös tosi ahdistavalta että kierrot on tämmöiset. Jos olisi säännöllisyyttä niin tilanne olisi varmaan ihan eri. Tai jos tietäisi, että voisi aloittaa kevyemmillä hoidoilla. Mulle ei ne ainakaan viimeksi sopinut, parhaillaan kasvatin yli 30 follia kerralla.

Äääh. Ja oon vielä kotona yksinäni koko viikonlopun vatvomassa näitä ajatuksia :arghh: en lähtenyt mökille mukaan koska maanantaina on tentti. Taitaa sekin lukuprojekti sujua hyvin...

Millä hoidolla tuli yli 30 follia? Pistos?

Kp30/28-32, dpo12-13, lämpö 36,5 (eilen 36,7). Testi nega. Puuh.

Valvoin tunnin yöllä ja menkkajomot alkoi yöllä taas. Nyt ei tunnu mitään.

Pistoshoidoilla joo, lääkkeen nimeä en tähän hätään muista. Annostus kuitenkin se "normi" joka yleensä kasvattaa yhden tai kaksi follia.

Okei :eek: oliko kaikki isoja? Mulla eka letrokierto teki kaks follia. Tai kaksi 13-14mm follia kp11. En tiedä oliko siellä pienempiäkin.

Outoa unia. Meinasin pyörtyä kun nousin (varmaan sokerit alhaalla). eilen seksi sattui aluksi hirveesti. Mut ollutkin taukoa dpo0 jälkeen. Lähinnä itselleni laitan ylös, tyhmänä alkaa taas toiveet nousta.. Nyt dpo5.
Kuvassa lämmöt tähän mennessa. Taidan jo ti dpo8 testata koska on miehen synttärit :hilarious:tuskimpa on mitään kerrottavaa vielä silloin.. Saispa kunnon kiinnittymisdipin lämpöihin viel!

Liitteet

• Screenshot_20190803-103216_FF Mobile.jpg
    Screenshot_20190803-103216_FF Mobile.jpg
    58.9 KB · Katsottu: 93
Noniin, samoissa mennään :)

Jos ovuloin, kierrot on n. 35. Jos en, saattaa venyä ties minne asti. Pisimmillään ollut yli 60 päivää.

Tai tää on toki vaan oletus, etten noissa pitkissä kierroissa ovuloi. Ei ole ainakaan tuntemuksia. Tutkimuksetkin on aina sattunut noihin "lyhyisiin" kiertoihin. Niissä näkynyt follikkeli, progesteroni viitearvoissa ja omat tuntemuksetkin vahvemmat.

Mulla sama juttu, tai ainakin luulen niin (vasta menossa tutkimuksiin).
Mutta oon kans ite huomannut et noissa pitkissä kierrossa (40-55) ei tule selkeitä ovis kipuja kun taas mun normi kierrossa (noin36päivän) kierrossa tulee selvästi noin 16 päivää ennen menkkoja.
Voiko muuten ovuloimattomuus viitata johonkin "vakavampaan"? o_O

Mun käyrä näyttää tältä. Mitä tuosta nyt pitäisi päätellä o_O

Liitteet

• 20190803_103938.jpg
    20190803_103938.jpg
    14.7 KB · Katsottu: 108
Okei :eek: oliko kaikki isoja? Mulla eka letrokierto teki kaks follia. Tai kaksi 13-14mm follia kp11. En tiedä oliko siellä pienempiäkin.

Kävin nyt kannassa tutkimassa, koska ei nuo tenttikirjatkaan houkuttele :grin

Lääke Puregon, annos 50 yksikköä päivässä seitsemän päivän ajan. Vasemmalla 15 yli 20 millistä, lisäksi pienempiä 14-15 millisiä. Oikealla kaksi yli 20 millistä, lisäksi pienempiä, ei niin paljon kuin vasemmalla. Kokonaismäärää ei lukenut, mutta muistan kyllä hyvin vahvasti että lääkäri olisi sanonut 30-35. Mutta yli 20 millisiä siis 17.

Mulla sama juttu, tai ainakin luulen niin (vasta menossa tutkimuksiin).
Mutta oon kans ite huomannut et noissa pitkissä kierrossa (40-55) ei tule selkeitä ovis kipuja kun taas mun normi kierrossa (noin36päivän) kierrossa tulee selvästi noin 16 päivää ennen menkkoja.
Voiko muuten ovuloimattomuus viitata johonkin "vakavampaan"? o_O

Pco, pcos, munasarjakystat, kilpirauhasvaivat, hormonihäiriöt varmaan ne "tavalliset" ongelmat. Muistanko oikein että kävit hiljattain verikokeissa? Ja mitään poikkeavaa ei ollut? Mun käsityksen mukaan pahimmillaan voi kyse olla aivokasvaimesta, mutta se näkyisi verikokeissa vinksahtaneina hormonipitoisuuksina.

Pco, pcos, munasarjakystat, kilpirauhasvaivat, hormonihäiriöt varmaan ne "tavalliset" ongelmat. Muistanko oikein että kävit hiljattain verikokeissa? Ja mitään poikkeavaa ei ollut? Mun käsityksen mukaan pahimmillaan voi kyse olla aivokasvaimesta, mutta se näkyisi verikokeissa vinksahtaneina hormonipitoisuuksina.

Juu kävin verikokeissa ja ne oli kunnossa. :)
Et ei ainakaan pitäs mitään sellasta olla mikä niistä näkyy, mut on vähän ruvennut jännittämään et mitäs sitten löytyy kun sinne gynelle pääsen:nailbiting:
Mut onneksi nyt viimekierto oli taas pitkästä aikaa sen 36 päivää:) oon kyllä aika kova stressaamaan asioita, joten toivon niin että se olis vaan syynä niihin ovuloimattomiin kiertoihin. Vähän on vaan ruvennut pelottamaan kun kohta tulee se vuosi yrityksen aloituksesta:sorry:

Juu kävin verikokeissa ja ne oli kunnossa. :)
Et ei ainakaan pitäs mitään sellasta olla mikä niistä näkyy, mut on vähän ruvennut jännittämään et mitäs sitten löytyy kun sinne gynelle pääsen:nailbiting:
Mut onneksi nyt viimekierto oli taas pitkästä aikaa sen 36 päivää:) oon kyllä aika kova stressaamaan asioita, joten toivon niin että se olis vaan syynä niihin ovuloimattomiin kiertoihin. Vähän on vaan ruvennut pelottamaan kun kohta tulee se vuosi yrityksen aloituksesta:sorry:

Ymmärrän täysin. Jos yhtään lohduttaa niin ajoittaiset anovulaariset kierrot on sinänsä normaali ilmiö, niitä on melkein joka naisella. Ja jos sulta joku syy ultrassa löytyy, ovat ne usein suht helposti korjattavissa. Toki hoitoihin meno ja lääkkeiden käyttö on aina kova pala, oli sitten kuinka pienistä pitoisuuksista tai toimenpiteistä kyse, mutta ivf ei siis ole mikään automaatio tällä diagnoosilla. Ja siitäkin selviää.

Ja ihan yhtä ihania vauvoja niillä hoidoilla syntyy kuin luomunakin :)

• Tykkään
Reaktiot: AZ
Dpo 10 menossa, tekis niin mieli testata, mutta pidän pääni ja vasta maanantaina testaan :grin lähdettiin mökkeilemään vielä, nii ei voikaan testailla, ku testit kotona :grin

Vieläki pelko menkoista, mutta toisaalta nyt tänä aamuna ollut repäisykipuja ja pissattaa koko ajan. Rinnat kipeämmät nyt sivuilta. Kylmä ja välillä tuskan hiki, mikä taas mulla viittaa menkkoihin. Mut jos vertaa plussakiertoon, nii sillonkin sai 2 kertaa päiväs käydä suihkussa ku olo oli jotenki nihkeä. Sillon muistan että olin iltaisin aivan jäässä, toki oli talvikin, mutta nyt on viluttanut ja kylmä värityksiä, mutta ei varsinaista jäätymistä o_O
Täähä menee jännäksi :grin enempi oon kuitenkin jostain syystä menkkojen alkamisen kannalla :sorry:

Dpo 10 menossa, tekis niin mieli testata, mutta pidän pääni ja vasta maanantaina testaan :grin lähdettiin mökkeilemään vielä, nii ei voikaan testailla, ku testit kotona :grin

Vieläki pelko menkoista, mutta toisaalta nyt tänä aamuna ollut repäisykipuja ja pissattaa koko ajan. Rinnat kipeämmät nyt sivuilta. Kylmä ja välillä tuskan hiki, mikä taas mulla viittaa menkkoihin. Mut jos vertaa plussakiertoon, nii sillonkin sai 2 kertaa päiväs käydä suihkussa ku olo oli jotenki nihkeä. Sillon muistan että olin iltaisin aivan jäässä, toki oli talvikin, mutta nyt on viluttanut ja kylmä värityksiä, mutta ei varsinaista jäätymistä o_O
Täähä menee jännäksi :grin enempi oon kuitenkin jostain syystä menkkojen alkamisen kannalla :sorry:

Tsemii testin tekemisee maanantaina. Mun pitäs odottaa perjantaihi et testaan tuottiko tämä jotai vai kuvittelenko vaa repäsykivut. Tosin koskaa aikasemmi ei oo ollu viikko ovulaation jälkee tälläsii jomotuksia.

Se on vähän kuin paksuinta ovislimaa, mut tulee vaan sen kerran, ja sen jälkeen alkaa menkat joidenkin päivien kuluessa. Tosin voihan se vaan olla jotain oviksesta jäänyttä ovislimaa joka lähtee syystä x liikkeelle o_O mietin kans tuota että jos se munasolu liittyis jotenkin tuohon limaan. Toki jos se onkin niin että se munasolu liikkuu sen liman avulla ja kiinnityttyään ei tarvi sitä enää o_O :grin kaikenlaisia pohdintoja :grin
Tota oon miettiny kans. Noh, ehkä sille löytyy selitys mutta sellaista tuli kyllä se tahmea juttu mikä enteilee menkkoja mut minä sain sen myös raskautuessa ja raskaushan kesti suht pitkään että en usko että sillä oli mitään merkitystä sen suhteen..

Pakko tulla aina valaan uskoo kaikkiin :) Mullaki oli niiin menkkaolot kun olla ja voi ja silti tuli plussa. Jälkeenpäin tajusin, että menkkoja enteilevään järkyttävää ihmisvihaa ei tullut (yleensä 1-3pv ennen menkkoja yhtenä päivänä). Muuten kaikki oireet samoja kun menkoissa ja ei mitään mikä ois viitannut raskauteen. Menkkajomot tosi kovatkin ilman vuotoo joo dpo 12 eteenpäin.

Pakko tulla aina valaan uskoo kaikkiin :) Mullaki oli niiin menkkaolot kun olla ja voi ja silti tuli plussa. Jälkeenpäin tajusin, että menkkoja enteilevään järkyttävää ihmisvihaa ei tullut (yleensä 1-3pv ennen menkkoja yhtenä päivänä). Muuten kaikki oireet samoja kun menkoissa ja ei mitään mikä ois viitannut raskauteen. Menkkajomot tosi kovatkin ilman vuotoo joo dpo 12 eteenpäin.

Tuliki tästä mieleen että mua ei ärsyttänyt aamulla vaikka mies oli kärttyinen, sillä on loma loppu, ja tiuski ja tuskaili aamulla vaikka ja mistä. Mut mulla ei mennyt yhtään ihon alle :grin yleensä menkkojen lähestyessä olis pistänyt ärsyttää tuollanen "turhaan" tiuskiminen, ku se ei oo meidän vika et sen loma loppuu :D nyt vaan katsoin sitä päin, että mikä kumma nyt on. Vaikka kyllä tiesin että lomanloppumis ahistus.
Esikoisen odotus ajan olin kuin viilipytty. Et toivotaan, että tietäis hyvää tää rauhallisuus :grin

Takaisin