Raskaaksi 2019

Mä en ole muuten henkkoht koskaan tajunnut tuota "kannattaa tehdä heti toinen perään" juttua. Ihan kuin ihmiset, varsinkaan sisarukset, eivät mitenkään voisi tulla toimeen keskenään jos ikäeroa on yli kaksi vuotta. Tai että samaan konkurssiin kaikki yövalvomiset ja muut. Kyllä mun ainakin piti saada toipua vauvavuodesta ihan rauhassa, unohtaa ne pahimmat :grin

Enkä siis tarkoita tuomita heitä jotka heti peräjälkeen lapsensa haluavat (ja pystyvät) pykätä, mutta tosi paljon tuntuu olevan vallalla tuo ajattelu, että se on ainoa oikea tapa.

Ootteko muuten yrityksen aikana saaneet vinkkejä, jotka ei ihan ehkä oo osunut kohteeseen? Esim. Harrastaa seksiä otolliseen aikaan:hilarious: hyvää tarkoittava vihje ja tärkeää en mä sillä, silti ääni sisällä karjuu että im not an idiot:hilarious: varsinkin pitkän tahkoamisen jälkeen tästä yhdestä asiasta on aika tarkka:hilarious:

Oon saanut just tämän "vinkin" ja vielä ystävältä jonka ajattelin että hän ei tommosia sanois. Tuli muute sama tunne im not an idiot:shifty::hilarious: paljon oon myös kuullu suoraan tai ns piiloviestinä että älä stressaa niin onnistuu. Inhoan tota yli kaiken :yuck::banghead:

Olen myös niin nuori, että mikä kiire.
Kannattaa elää ensin.

Tää on mun inhokki kans. Jos todettuja/todennäköisiä ongelmia on, niin mikä järki odotella korkeampaa ikää ja vielä mahdollisia lisäongelmia? Ja eikö nimenomaan "nuorena, viriilinä ja terveenä" saa olla musertunut siitä että oma keho on viallinen eikä toimi niinkuin kuuluu?

Yks hirvein on et se tulee kun on tullakseen tai jos/kun niin on tarkoitettu. Just kiva kiitti eikö mulle ole sit tarkotettu lasta?? Ja ei kaikki saa luomuna kun tullakseen.

Itse kuulun ajatuksiltani siihen että en haluaisi isoa ikäeroa mulla on 4v vanhempi veli ja pienenä leikit osu yksiin jonkun aikaa mutta sit saanu kyllä yksin leikkiä ja kavereiden kanssa kun toinen on jo niin iso ettei halua leikkiä :hilarious: Tämä onkin mun kokemuksesta miksi haluaisin niin pienellä kun on mahdollista vain toki se voi ottaa aikansa ennenkuin uusi tulokas sisaren saa mutta sitten sitä katsotaan ehkäisyä en aio ottaa välissä käyttöön :happy:

Kun oon potenu vauvakuumetta nii mulle sanotaan vaan et ”ehtii sitä vanhempanaki tehdä lapsia” joo nii ehtiiki mut hedelmällisyyshä alkaa vissii 30 vai 35 ikävuoden jälkeen laskea ja koskaa ei tiedä kauan sen asian kanssa kestää että tulee vihdoi raskaaks vaikka kuinka yrittäis :confused: tosin äidin ja isän puolelta on tullu helposti raskaaks ja saaneet molemmat sisaruksia ja lapsia. Mut koskaa ei tiedä jos minä oonki se joka ei saa lapsia vaikka kuinka haluais.

Itse kuulun ajatuksiltani siihen että en haluaisi isoa ikäeroa mulla on 4v vanhempi veli ja pienenä leikit osu yksiin jonkun aikaa mutta sit saanu kyllä yksin leikkiä ja kavereiden kanssa kun toinen on jo niin iso ettei halua leikkiä :hilarious: Tämä onkin mun kokemuksesta miksi haluaisin niin pienellä kun on mahdollista vain toki se voi ottaa aikansa ennenkuin uusi tulokas sisaren saa mutta sitten sitä katsotaan ehkäisyä en aio ottaa välissä käyttöön :happy:

Mutta se leikki-ikä on niin pieni osa ihmisen elämästä. Mulla on mun siskoihin ikäeroa 7, 6 ja 5 vuotta (kaksi vanhempaa, yksi nuorempi) enkä ole tätä koskaan mitenkään ongelmana nähnyt. En ole joo koskaan pahemmin leikkinyt siskojen kanssa, mutta sitä varten on kavereita. Ja näin aikuisena ollaan silti läheisiä ja tärkeitä toisillemme. Itse asiassa meistä keskenään läheisimpiä ovat ne siskot, joilla 11 vuotta ikäeroa.

Sammie, tee vaan testi!

Mulla taas tuntuu et pms-oireet jäi päälle. Mitäköhän tämä nyt sit on :arghh:
Alavatsaa nipistelee, ehkä enemmän oikealle. Ja pms-oireet päällä. Siis nämä mielialamuutokset. Itku herkkyys ym. Nää loppuu nimittäin aika menkkoihin. Nyt ei oo loppuneet.
No ehkäpä tämä kuumuus verottaa myös. :dead: onneksi huomenna pitäisi olla paljon viileämpää!

Joo, pitää huomenna tehdä, jos ei oo täti tullut... Yksi testi vielä olisi kaapissa. Toivottavasti helpottaa sullakin pian!

Niinpä! Ja vielä naurettavampaa näin 31v et kun se ei onnistunut 9v sitten niin edelleen pitäis vaan odottaa..
Juuri näin ku ite yritys ensimmäisen kerran alkoi 2010 jolloin sitte 2011 löin jäihin ja 2014 yritys uudestaan. Nyt eniten ärsyttää se kun tulee et kyl se tulee ku vähiten odottaa...no ei muuten tuu! Ja tässä eka tjot meiningillä viime syksyyn asti niin ei tullu mitään paitsi silloinen km. Noh kaipa tässä saa nauttia alkuraskausjutuista eikä ikinä pääse loppuun asti. On vissiin mun kohtalo

Mutta se leikki-ikä on niin pieni osa ihmisen elämästä. Mulla on mun siskoihin ikäeroa 7, 6 ja 5 vuotta (kaksi vanhempaa, yksi nuorempi) enkä ole tätä koskaan mitenkään ongelmana nähnyt. En ole joo koskaan pahemmin leikkinyt siskojen kanssa, mutta sitä varten on kavereita. Ja näin aikuisena ollaan silti läheisiä ja tärkeitä toisillemme. Itse asiassa meistä keskenään läheisimpiä ovat ne siskot, joilla 11 vuotta ikäeroa.
Me ollaan mun toiseksi nuorimman siskon kanssa kavereita nykyään mut lapsena koko ajan oli ärsyttävä perävaunu. Ikäero 6 ja puoli vuotta ja olihan mulla 9 vuotiaana niin "aikuisten" jutut et ei voinu 2/3 vuotiasta siskoa ottaa kuuntelemaan. Yhtä lailla minäkin barbeilla leikin et näin jälkikäteen ajatellen tosi lapsellista lapsen käytöstä, mutta silti sillon se oli ihan just tosi ärsyttävää. Nyt hän tietää yritykset ja km kaikki... Joten kyl nyt ollaan läheiset varsinkin kun asutaan eri maissa..

Täällä lämmöt on ihan huipussa taas. Rinnat ei arat mutta todella painavat. Ihan sattuu ottaa liivit pois. Turhan tehokkaasti toimiva keltarauhanen? Ja eilen sit pupuilua oli joka keskeytyi kun en enää kestänyt sitä kipua ihan ku olis tökkinyt vasenta munista..

En muista ennen raskautta huomanneeni mitään tämmöistä, mutta joko ei oikeasti tuntunut tai en osannut vielä tarkkailla kehon merkkejä. Myös raskaus ja synnytys saattavat lisätä näitä tuntoja... Tosi kivaa olla kaks kertaa kuussa tuskainen entisen yhden sijaan :shifty: Syö kyllä kivasti haluja se paineentunne :blackeye: Noh, nyt vaan piinaillaan viikko kaks!:smiley-angelic001
Juu ei oikein tee mieli. Mulla kyl kestää se vain pari päivää, olisko se et kerryttää nestettä?

Ja piti vielä kertoa viime yön uni jossa oli taikoja ja playa de malagueta ja joku hirviö joka söi lapsia joiden nimi oli jossain taulussa ja mun lapsen nimi oli siinä ja sit näin sen rannalla mun äidin kanssa useasti ja myös vanha kaveri joka sanoi tylysti eikä olla yhteyksissä enää ja hänellä oli samassa unessa pari kk nuorempi vauva. Oli siis kesä ja lapsi oli ihan muutaman kuukauden ikäinen ja kaverin lapsi pieni sylivauva. Kertaakaan en päässyt koskemaan vauvaani vain näkemään. Mikä ihme toi uni nyt oli? Saan lapsen jota en ikinä näe ? Kauheita unii

Mä oon meillä vanhin ja musta seuraava sisko on 4v nuorempi. Ollaan ihan yö ja päivä ja pienenä se kiusas mua koko ajan. Seuraava sisko on 6v nuorempi ja nämä kaks oli paita ja peppu vielä pitkään aikuisiällä. Seuraavaks syntyi veli, joka 8v nuorempi. Hän taas leikki nuorimman siskon kans, joka 11v nuorempi. Vaihdoin hälle vaippoja :grin Mulla oli tosi vähä kavereita, joten olin aika yksinäinen. Ei mulla kyllä nytkään oikein kavereita ole, tuttuja vain.

Mä oon meillä vanhin ja musta seuraava sisko on 4v nuorempi. Ollaan ihan yö ja päivä ja pienenä se kiusas mua koko ajan. Seuraava sisko on 6v nuorempi ja nämä kaks oli paita ja peppu vielä pitkään aikuisiällä. Seuraavaks syntyi veli, joka 8v nuorempi. Hän taas leikki nuorimman siskon kans, joka 11v nuorempi. Vaihdoin hälle vaippoja :grin Mulla oli tosi vähä kavereita, joten olin aika yksinäinen. Ei mulla kyllä nytkään oikein kavereita ole, tuttuja vain.
Mulla on nyt aikuisena vain pari kaveria koska en anna ihmisten tulla liki. Ja se paras kaveri asuu Suomessa ja jakaa mun kanssa kaiken. Siinä mun ystävät, onneksi tää foorumi on. Tulisin hulluksi jos en saisi puhua asioita lainkaan ja kyl muut pitäis mua hulluna mun unista esim ja sitte hoksasin nyt kuinka paljon on laittanu rahaa vitamiineihin ja sitte testeihin ja oivoi. Kyl osaa olla vähän turhan hifistelijä tän suhteen

Yleinen kysymys ; onko muita joiden al laskee vasta kp2? Olen seurannut tuota mun käyrää nyt ja huomasin et lämmöt joka kierto km jälkeen ni lämmöt kp1 ollu jotain 36.8 ja sit kp2 35,5...

Mä oon seurannu lämpöjä vasta viikon, joten en osaa vastata. Mut jos kp1 koittaa, tulen kommentoimaan :grin

Kyllä lapset nauttii uimisesta <3

Liitteet

• 20190727_180950.jpg
    20190727_180950.jpg
    74.4 KB · Katsottu: 115
Mä oon seurannu lämpöjä vasta viikon, joten en osaa vastata. Mut jos kp1 koittaa, tulen kommentoimaan :grin

Kyllä lapset nauttii uimisesta :Heartred
Ihanaa, on itsekin kiva käydä mut nyt flunssassa meri ei houkuta.. Pääsisi pian pian uimaan taas <3

Takaisin