Raskaaksi 2019

Kyllä varmasti nostattaa toiveita! Mulla kun ei oo koskaan katsottu et ovuloinko tai mitään. Ensikäynnillä lääkäri kysyi että oonko tehnyt ovistestejä ja kun sanoin että moni vuosia niin kysyi et saanko plussaa. Ja kun saan aina niin hyvä juttu. Vähän itsellä ollut semmoinen olo että ei oo "tehty mitään" mutta kai se sitten siitä kun ei kevyempiä hoitoja tehdä.

Etkös sanonut, että sulle on plussa jo kun testiviiva ei ole yhtä tumma kuin kontrolliviiva? Meniköhän oikein päin.. Mutta silloinhan se ei ole oikea plussa? Et ole progesteronitestissä ollut?

Kyllä varmasti nostattaa toiveita! Mulla kun ei oo koskaan katsottu et ovuloinko tai mitään. Ensikäynnillä lääkäri kysyi että oonko tehnyt ovistestejä ja kun sanoin että moni vuosia niin kysyi et saanko plussaa. Ja kun saan aina niin hyvä juttu. Vähän itsellä ollut semmoinen olo että ei oo "tehty mitään" mutta kai se sitten siitä kun ei kevyempiä hoitoja tehdä.

Joo siis mä oon tosiaan käynyt yksityisellä nyt ihan omasta halusta jo tutkituttamassa kaiken, kun en malttanut odottaa enkä luottanut "pelkkiin" ovistesteihin ja sivelluksiin ja tuntemuksiin (vainoharhaista, tiedän) :rolleyes:

Mutta "vaadin" ultrat ja verikokeet ja kävin siis ensin lapsettomuusklinikalla ja sitten erikseen vielä yksityisellä gynellä. Onhan näihin 2 ultraan ja kaikkiin verikokeisiin tainnut upota joku 500€ ainakin :nailbiting: Mutta ajattelin silti käydä tosiaan vielä sen aukkarin (ja mies spermatestin) ennen kun päästään julkiselle. Näin on sitten kaikki selvittelyt hoidettu ja toivon mukaan päästään suoraan sitten hoitoon (jos nyt ei sitä ennen tärppäis)!!

Joo siis mä oon tosiaan käynyt yksityisellä nyt ihan omasta halusta jo tutkituttamassa kaiken, kun en malttanut odottaa enkä luottanut "pelkkiin" ovistesteihin ja sivelluksiin ja tuntemuksiin (vainoharhaista, tiedän) :rolleyes:

Mutta "vaadin" ultrat ja verikokeet ja kävin siis ensin lapsettomuusklinikalla ja sitten erikseen vielä yksityisellä gynellä. Onhan näihin 2 ultraan ja kaikkiin verikokeisiin tainnut upota joku 500€ ainakin :nailbiting: Mutta ajattelin silti käydä tosiaan vielä sen aukkarin (ja mies spermatestin) ennen kun päästään julkiselle. Näin on sitten kaikki selvittelyt hoidettu ja toivon mukaan päästään suoraan sitten hoitoon (jos nyt ei sitä ennen tärppäis)!!

Vielä jatkona..
Eli mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin nämä kaikki verikokeet ja ultrat ja kierron kartoitukset yms. tehdään kuitenkin aluksi myös julkisella, ja vasta niiden jälkeen mietitään hoitovaihtoehtoja. Eli prosessia nopeuttaakseni (ja omaa tiedonjanoa sammuttaakseni) halusin hoitaa ne "pois alta" jo nyt, niin ei tarvitse julkisella niitä enää tutkia, vaan suoraan ratkaisuja sitten pöytään :hilarious:

Juu! Aukkaria mulla ei tehty enkä ajatellut sitä tarpeelliseksi kun miehen tulosten takia se icsi on edessä niin kunnallisen mukaan se on turha tehdä kun sillä ei merkitystä ole onko ne tuubat auki vai ei.

Niin joo, teillä olikin tää tilanne :sad001
Ja siis meilläkin mies saa nyt luvan raahata itsensä sinne spermatestiin mahd. pian, koska aukkaria ei tosiaan mitään järkeä tehdä, jos kuitenkin passitetaan suoraan IVF/ICSI...

View attachment 79678

Siis esim. Tässä näkyy se mitä tarkoitin.

Juu, selvä + tuo on. Ja mun skeptisyys on tässä vähän lieventynyt, kun ilmeisesti sitten mullakin tosiaan ovulaatio pelaa (ja sen puolesta testeihin ja omiin fiiliksiin uskallan ehkä nyt suht hyvin luottaa).

Musta alkaa tuntua, että meillä olis ehkä sittenkin sama homma, eli "vika" olisikin miehessä. Miten kauan teillä NewMoon meni aikaa siitä lähetteestä ICSI-hoitoon? Jotenkin odotan samaa tietä meille...

NewMoon aa joo onhan tuo plussa! Varmaan sit sekotin jos oot sanonut et jollain tietyllä merkillä et ole saanut. :)

Mä kans miettinyt tota miesvaihtoehtoa, täytyy syksyllä katsoa jos pistän sen testeihin. Vaikka uskon kyl et ainakin mussa vikaa. Siis kun niukat menkat, ehkä ovulaatiossa vikaa jne.. Mut se, että oon kerran tullu raskaaks, niin antaa toivoa, et esim jo noi letrot vois auttaa. Aika näyttää :) (tuntuu olevan mun motto :hilarious:)

Menin purkamaan turhautumistani negaan aamuzumbaan. Kannatti :grin Mietin tässä juuri, että aiemmissa tärpeissä olen testannut n. 2-3 päivää siitä, kun omien laskujeni mukaan on ollut myöhässä. Silloin on ollut kp34-35 eli dpo18-19. Silloin olen saanut himmeitä viivoja. En ehkä vielä heitä kirvestä kaivoon :oops::rolleyes:

Juu, siis en saa onestepeillä enkä rfsu:lla oikeaa plussaa. Noilla muilla kyllä. Pregchekillä on ollut yleensä niin et vahvin plussa tulee n. 12h ennen oviskipuja. Digillä n. Päivää ennen tulee hymynaama.

Mä en Sofin testeillä saanu ikinä kunnon viivaa oviksesta. Kokeilin Onestepillä ja juhannuksena sain kunnon viivan.

Takaisin