Raskaaksi 2019

Mut eikö just viimeksi ultrattu ja johtofolli oli ni kai siellä nyt munasoluja tulee?
Jospa joku asiantuntija antaa toisenlaisen vastauksen kuin munasarjan poiston.
No sitä sanoin että ainuut kerrat jolloin follit tullu ollu just ilman clomia
Ja sit tässä puhuin kaverin kanssa niin hän tuumasi et jospa he puhui et poistetaan se kysta tms. En tiedä enempää ennen kuin oon gynel käynyt ja toivon mukaan se osaa asiansa mitä kaikkeni aion tehdä ettei poisteta.
Itse kun näin sen ku kurkin niin ikinä ei ole tuon näköinen ollut.
Toisesta kokoa ei oltu kirjattu kuin normaalikokoinen ja renkaan muotoinen. En ymmärrä aina lääkärikieltä mutta noin siinä luki järki suomennoksella.
Ja oon vähän pyörällä päästä kun ensin sanotaan että poisto ja en tajua kysyä syytä ja sitte lähete asiantuntijalle ja se on itsessään jo voitto koska nyt ne ottaa ees tosissaan.
 
Ja on se suhteellisen radikaalia sanoa ees noin ennen kuin on sen asiantuntijan varma sana. Metforem aikoinaan mulla tasoitti kierrot ja ovuloin selkeästi niin nyt jos vain sillä menis ihan suosiolla. Se kuitenkin toimi. Kivuliasta hommaa mut ei kasvanut munasarjat ja kierto pysyi kuosissa Ja todistetusti olen ovuloinut en vain kunnon follikkekia clomin kanssa
 
Taustalta kommentoin sen verran, että munasarjan poisto on kyllä yleensä liian raju toimenpide jopa kasvainten kohdalla, kystista puhumattakaan.

Perusmallinen ns. toiminnallinen kysta voi olla 4-5 cm kokoinen, eikä välttämättä vaadi toimenpiteitä. Jos kyseessä on tosi vaikea tapaus, tehdään tähystyksessä leikkaus kystaan, ja jopa pahanlaatuisten kasvainten kohdalla pyritään nuorilla naisilla säästämään lisääntymismahdollisuus.

Tässä faktaa munasarjakystista ja hoidosta yleisesti https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00155

Ja tässä munasarjan leikkauksista: https://www.tays.fi/fi-FI/Palvelut/Naistentaudit/Munasarjakystat_ja_kasvaimet
Luin ton ja oireet selkeästi on ja on kivuliasta esimerkiksi kävellä. Vatsa on turvonnut ja on ollut aiemmin kystia vaan nyt on ihan eri luokan kystat kuin ne mitä aiemmin ollut. Odottelen asiantuntijan mielipidettä ja toivon että vain kystat poistetaan jos jotain on pakko.
Kiitos artikkeleista, niistä oli hyötyä. Toivon että jos suomalainenkin lääkäri antais oman lausunnon ja sit edettäisiin sen mukaan. Ja todellakin toivon että noin radikaalisti ei sanottas ennen kuin ovat ihan satavarmoja koska itkien on menny koko yö kunnes sain hitusen unta. Suoraan sanottuna törkeää.
 
Mä en muista missä vaiheessa yritystä alkoi tuntumaan ovisoireet. Ei ainakaan alussa, kivut ainakin on voimistuneet vuosien saatossa.

Yks mitä mä en ymmärrä on se kohdunnapukka tai mikä onkaan o_O ikinä en ole siinä mitään huomannut, en oo ees varma oonko sitä löytänyt :grin

Mä kuulrn teijän kanssa samaan kastiin, mistään mitään tiedä paitsi kalenteriin kattomalla..
 
Kiitos. Täytyy sanoa että en usko ennenkuin viiva vahvistuu. Voikohan esim tuulimuna aiheuttaa myöhäistä plussaa?

En tiedä, mut mulla tuulimunaraskaudessa tuli plussa heti, kun menkat myöhässä enkä ihmetellyt mitään. Sitten alkoi alavatsakivut ja plussa alkoi haalenemaan. Menin ultraan, jossa todettiin tuulimuna ja vuoto alkoi itsekseen.
 
NewMoon joo, hoitaja sanoi et se on pian ja jos ilmaantuu lisää kipuja (voiko tämän kipeämpi enää olla) niin takas ja pääsen suoraan vuodeosastolle.
 
Kiitos. Täytyy sanoa että en usko ennenkuin viiva vahvistuu. Voikohan esim tuulimuna aiheuttaa myöhäistä plussaa?
Minulla oli myöhäinen plus ja ovis on voinut olla myöhemmin. Mulla raskaus vaikka keskeytyi myöhemmin mut jokaisen hormoni nousu on erilaista
 
Ja kannattaa mennäkin jos yhtään mietityttää!
Mietityttää paljonkin. Nyt ku sai nukuttua ja mietittyä niin onhan tuo ihmeen raju johtopäätös vain isojen kystien vuoksi. Silti on se hyvä että ihan synnytyssairaalan gynekologi tutkii ja katsoo
 
Kiitos. Täytyy sanoa että en usko ennenkuin viiva vahvistuu. Voikohan esim tuulimuna aiheuttaa myöhäistä plussaa?

Itsel oli joko tuulimuna tai km.. Mut oli kyl ok ajalla plussa mut ei kunnolla tummentunu ku vast vko6-7 ku alko menee kesken.. jos sul oli vaan ovis myöhemmin :)
 
Voi Jesbe:Heartred Toivottavasti tulisi nyt pian jotain järkevää, konkreettista infoa sulle. Tuntuu tosiaankin radikaalilta päätökseltä poistaa koko munasarja.

Onnea Amalfi plussasta! Myöhäiset plussat on käsittääkseni ihan tavallisia :)

Mulla hillittömät jomotukset kummallakin puolella jatkuu. Kohdunkaulan suu on auki, sinne mahtuis varmaan joku paku sisään, mutta limoja ei näy missään :bored: Ja mulla ne limat on yleensä tosi selkeät. En tiedä nyt sitten. Toisaalta tosiaan vasta eka luomukierto menossa, että ei ehkä kannattaisia vielä verrata edellisiin kiertoihin. Tuo jatkuva jomotus on kyllä alkanut vähän pelottaa, mullakin kun tuli iso kysta IVF:n jälkeen, että jos jotain samankaltaista on taas menossa...

Että tämmönen "rento ja stressivapaa" yritys täällä :facepalm:
 
Oi ei Jesbe :sad001 , kovasti paljon tsemppiä tilanteeseesi, toivotaan että selkiää pian ja ettei tarvitse tehdä mitään radikaalia.

Amalfille onnea plussasta! :)
 
Jesbelle tsemppiä vaikeaan tilabteeseen. Toivotaan nyt, että ei sentään koko munasarjaa poisteta. Kamalaa varmasti tuo lääkäriasiointi espanjankielellä. Hyvä kun suomenkielestä ymmärtää.

Amalfille, eiköhän tuo myöhäinen plussa oo ihan ok. Mullakin tuulimunaplus tuli ihan ajallaan, että ei kai siitä kannata mitään johtopäätelmiä vetää.

Jokos Helena testasit:)

On tää lomailu niin ihanaa. Kivaa kun on taas aikaa puuhata koko päivä tuon touhutaaperon kanssa<3
 
Olin ihan varma et aamul alkaa menkat kun oli pientä menkkakipua alavatsassa mut ei. Ainakaan vielä. Taas on oikeel puolel vähän jomottanu. Iho menny ihan huonoks. Mitä nää hormonit nyt pelleilee.. Pitäiskö vaan oottaa et menkat alkaa vai testata huome :hilarious:

Tässä viel viimesimmät lämmöt.. Tippumista kyl et kai ne menkat sielt tulos
 

Liitteet

  • Screenshot_20190603-160030_FF Mobile.jpg
    Screenshot_20190603-160030_FF Mobile.jpg
    55.4 KB · Katsottu: 180
Kiitos. Täytyy sanoa että en usko ennenkuin viiva vahvistuu. Voikohan esim tuulimuna aiheuttaa myöhäistä plussaa?
Mullahan ei ilmottanut hän tulostaan ennenkun menkat oli viikon myöhässä ja ultrassa selvisi että tähän tietoon noin viikolla siirtyikin laskettuaika,mutta vielä hän matkassa on mukana ja huomenna alkais rv12 että uskoisin liittyvän vaan myöhäisempään ovulaatioon :happy: ja onnea!
 
Takaisin
Top