Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Miten sulla yleensä on ollut? Tunnistatko mitään oireita tms. Mitkä voisi viitata ovulaatioon?
Plussatuulia sinne!
Mulla on kyllä niin selkeet kivut lähes aina. Päivää ennen alkaa sellainen menkkamainen tunne, sit ovispäivänä jompaakumpaan munasarjaa nipistelee ja sit se yleensä johtaa tosi kovaan kipuun, joka siis menee ohi.
Ovislimat on päällä ovispäivänä ehkä parhaiten. Jotain eroa saattaa olla päivää ennen.
Mut tosiaan ei kaikki erota ja sekin on normaalia!
Mä en muista missä vaiheessa yritystä alkoi tuntumaan ovisoireet. Ei ainakaan alussa, kivut ainakin on voimistuneet vuosien saatossa.
Yks mitä mä en ymmärrä on se kohdunnapukka tai mikä onkaan ikinä en ole siinä mitään huomannut, en oo ees varma oonko sitä löytänyt
Onpa muuten kivaa pitkästä aikaa olla piinailemassa.
Ihmeestä taas se toivo nousee. Haluan varmaan testata dpo 10 jälkeen, kun nyt pitäis se luteaali sit pidentyä
Ei sanaakaan.Eikä sanonut viikko sitten mitään kun ultrattiin? Aikamoista!
Toivotaan asialle selvyyttä pian!
En kyllä ole törmännyt et munasarjan poisto.vain liikakasvun takia joten salaa toivon että se toinen sanoo et ei poisteta. Onhan se vähän outoa. Mulla on kystia ennenkin ollut mut ei noin isoja ja kivuliaita.. Ihmetyttää kovin niin monen vuoden kokemuksen omaava lääkäri joka sitten vaan sanoo että kaikki hyvin ja unohtaa mainita et niijoo sun munasarjat on kasvanut ihan hitosti mut ei tuu munasoluja. Olihan ne hoidot voitu jättää pois silloin ja siirtyä ivf hetiEikä sanonut viikko sitten mitään kun ultrattiin? Aikamoista!
Toivotaan asialle selvyyttä pian!
Taustalta kommentoin sen verran, että munasarjan poisto on kyllä yleensä liian raju toimenpide jopa kasvainten kohdalla, kystista puhumattakaan.En kyllä ole törmännyt et munasarjan poisto.vain liikakasvun takia joten salaa toivon että se toinen sanoo et ei poisteta. Onhan se vähän outoa. Mulla on kystia ennenkin ollut mut ei noin isoja ja kivuliaita.. Ihmetyttää kovin niin monen vuoden kokemuksen omaava lääkäri joka sitten vaan sanoo että kaikki hyvin ja unohtaa mainita et niijoo sun munasarjat on kasvanut ihan hitosti mut ei tuu munasoluja. Olihan ne hoidot voitu jättää pois silloin ja siirtyä ivf heti
Kuten itse olen halunnut jo pitkään. Toivon et se nyt on mahdollista ja että voin oikeasti lapsen saada koska tuntuu nyt niin et ei kukaan osaa mitään ja oon joku luonnonoikku joka ei vain ovuloi ja kaikki sivuvaikutukset kyllä tuli tms. Kerran tuli ovis tänä aikana ja sekin.ilman clomifenia. Jos päädytään poistoon niin en tiedä.
Haalea plussa ilmestyi äsken tikkuun. Nyt kp 30/24. En voi uskoa tätä. :)
Kiitos. Haluan kaiken infon ennenkuin joku lähtee tekemään mitään toimenpiteitä joista voi välttyä. Enkä itse juuri tiedä asiasta, toistin vain mitä he sanoi. Ja toivon että se gyne jolle tulee aika on eri mieltä. Ja ehkä toivon että ymmärsin väärin ja poistetaan vain se karunkokoinen kysta.Taustalta kommentoin sen verran, että munasarjan poisto on kyllä yleensä liian raju toimenpide jopa kasvainten kohdalla, kystista puhumattakaan.
Perusmallinen ns. toiminnallinen kysta voi olla 4-5 cm kokoinen, eikä välttämättä vaadi toimenpiteitä. Jos kyseessä on tosi vaikea tapaus, tehdään tähystyksessä leikkaus kystaan, ja jopa pahanlaatuisten kasvainten kohdalla pyritään nuorilla naisilla säästämään lisääntymismahdollisuus.
Tässä faktaa munasarjakystista ja hoidosta yleisesti https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00155
Ja tässä munasarjan leikkauksista: https://www.tays.fi/fi-FI/Palvelut/Naistentaudit/Munasarjakystat_ja_kasvaimet