Raskaaksi 2019

Muistatko miten sulla aiemmissa raskauksissa näkyi, missä vaiheessa teit testin?
Eiköhän sulla muutaman päivän päästä jo viivaa näy!

Mulla on aina näkyny haalee viiva vasta, kun menkat myöhässä eli nytkin saattaa näkyä vasta kp33-34 :grin Toiveikkaana vaan testasin, kun viime kierto oli vain 24 päivää :confused:
 
Kohta siis plussaa :Heartred
En nyt muista, mut kauan teillä meni aiempien yrityksessä?

Esikoinen yk6, olin 27, kun aloitettiin 9/07.
Toisen yritys aloitettiin 1/10 ja 2/10 raskauduin, joka todettiin tuulimunaksi. Plussan sain yk4 heti tuulimunan jälkeen. Olin 29v yrityksen alkaessa.
Kuopus yk1, olin 32v.

Nyt olis yk6, jos on tärpännyt.
 
Amalfi toivotaan et harmiton vuoto.

Minä fiksu tyttö olen soitettiin ja kysyttiin niin tokasi melko töykeästi et se iso kysta poistetaan ja säästetään munasarja. Saa raskautua jos niin kävisi. Sen verran espanjan kielen taidan että kysta ja munasarja on eri sanat. No, clomifen jää pois munasarjan liikakasvun takii.

Ilmeisesti ens kerralla sit tehdään leikkaussuunnitelma ja kysta leikataan ja sit sano se et lääkäri tekee vika päätöksen kun saatiin asiallinen tyyppi puhelimeen. Näin painajaisia et mun munasarja tippu irti. Näin me kauhu painajaiset syntyy
 
Hyviä uutisia siis Jesbe että ei poisteta munasarjaa:Heartred

Ja amalfi, mä olen vuotanut molemmissa raskauksissa, tuulimunassa vähän ja onnistuneessa ihan hulluna aluksi, toivotan siis tarrasukkia matkalle:Heartred ja Helenalle peukut että kaksi viivaa ilmestyy:)

Tänään illalla taas joogaamaan (hakemaan miehenkaato haluja :wink) kp6, pitää vielä yli viikko odotella ovistakin. Voi kumpa pääsis piinailemaan pitkästä aikaa. Johan noi raskaustestitkin vanhenee kaappiin, ku ei noiden vuotojen kanssa paljon oo tarvinnut testailla:sad001
 
Jooga on kyllä ihanaa :joyful:

Ja mulla tänään vyöhyketerapiaa taas :happy:

Ää, mun pitäis saada tuo pikkuneiti motivoitua puheterapiaharjoituksiin :banghead: Häntä ei oikein nappaa,
mutta kun puheterapeutti käy meillä nyt kesäkuussa joka maanantai, niin tarttis harjoitella kielen
asentoja, kirjaimia ja sanoja. Taitaa tää open homma jatkua kesällä. Onneks oon tottunu tekeen
töitä sellaisten kans, joita ei yhtään kiinnosta :hilarious:
 
Amalfi toivotaan et harmiton vuoto.

Minä fiksu tyttö olen soitettiin ja kysyttiin niin tokasi melko töykeästi et se iso kysta poistetaan ja säästetään munasarja. Saa raskautua jos niin kävisi. Sen verran espanjan kielen taidan että kysta ja munasarja on eri sanat. No, clomifen jää pois munasarjan liikakasvun takii.

Ilmeisesti ens kerralla sit tehdään leikkaussuunnitelma ja kysta leikataan ja sit sano se et lääkäri tekee vika päätöksen kun saatiin asiallinen tyyppi puhelimeen. Näin painajaisia et mun munasarja tippu irti. Näin me kauhu painajaiset syntyy

Hyvä juttu, jos munasarja säilyy :Heartred Tsemppiä sulle :smiley-angelic003
 
Oletko Jesbe saanut tietoon, onko kysta ns. tavallinen kysta, joka on kai käytännössä vain nesterakkulan kaltainen, ei väliseiniä tms., vai onko kyseessä monilokeroinen kysta? En nyt heti huomannut, kerroitko, minkä kokoinen kysta on.

Minulta löydettiin toisesta munasarjasta jo vuosia sitten monilokeroinen kysta (kystadenooma), joka eroaa siis siitä "tavallisesta" kystasta siinä, että sen sisällä on seinämiä, lokeroita, ja minulla se oli kasvanut läpimitaltaan n. 11cm kokoiseksi. Käytännössä se oli kai vain iso nestepussi, jossa oli niitä väliseinämiä sisällä. Se poistettiin, munasarja jätettiin juuri raskautumistoiveen vuoksi. Silloin ei tullut mieleen, että munasoluja olisi jo silloin ehkä voinut ottaa talteen, vaikka toinen munasarja olikin normaali. Parin vuoden päästä se kysta oli tullut sinne uudestaan, entistä isompana, n. 15cm halkaisijaltaan. Sillä kertaa pyysin, että poistavat koko munasarjan, kun en halunnut että minut leikataan parin vuoden välein sellaisten kystakasvaimien vuoksi. Tällaisessa kystassa leikkaushoito oli käsittääkseni ainoa vaihtoehto, siksi ajattelin, että onko sinulla Jesbe jotakin samankaltaista, kun noin ärhäkkäästi leikkausta ehdottavat.

Minulla tuo kystadenooma ei tosin aiheuttanut mitään kovin isoja kipuja, tunsin kyllä, että jotakin ylimääräistä alavatsassa on, kuntosalitreenien jälkeen oli kyllä aikamoisia pistelyitä välillä, mutta muutoin olo oli suht kivuton.
 
Muokattu viimeksi:
Hei,

ajattelin nyt täältä kysellä, onko kellään vastaavanlaisia kokemuksia. Nyt menossa yk5 pillereiden jälkeen ja menkat (joiden luulin normalisoituneen), ovat muuttuneet ihan kummallisiksi. Enää ei tule niinkään veristä vuotoa pienillä hyytymillä vaan ennemminkin isoja hyytymiä rusehtavalla vuodolla jo toista kiertoa. Nämä oudot kierrotkin on olleet aika lyhyitä 20-25pv. Toispuoleista kipuakin havaittavissa :sorry: Lapsi olisi kovasti toiveissa, joten jos aihetta on niin menisin mieluiten pikemmiten lääkäriin. Pelkään endometrioosia yms. en ole nähnyt tarpeelliseksi tehdä testiä, koska hyytymät ovat niin suuria.

Onko kellään ollut samanlaista taustalla? Odottaisitteko vielä ennen lääkäriä, vai menisittekö vain?
 
Hei,

ajattelin nyt täältä kysellä, onko kellään vastaavanlaisia kokemuksia. Nyt menossa yk5 pillereiden jälkeen ja menkat (joiden luulin normalisoituneen), ovat muuttuneet ihan kummallisiksi. Enää ei tule niinkään veristä vuotoa pienillä hyytymillä vaan ennemminkin isoja hyytymiä rusehtavalla vuodolla jo toista kiertoa. Nämä oudot kierrotkin on olleet aika lyhyitä 20-25pv. Toispuoleista kipuakin havaittavissa :sorry: Lapsi olisi kovasti toiveissa, joten jos aihetta on niin menisin mieluiten pikemmiten lääkäriin. Pelkään endometrioosia yms. en ole nähnyt tarpeelliseksi tehdä testiä, koska hyytymät ovat niin suuria.

Onko kellään ollut samanlaista taustalla? Odottaisitteko vielä ennen lääkäriä, vai menisittekö vain?

Itsellä ei samasta kokemusta mutta menisin itse tuossa tilanteessa todennäköisesti jo lääkäriin. Onko sulla kipuja?
 
Moikka kaikille! Oon pitäny vähän taukoa foorumista ja yrittänyt olla ajattelematta koko asiaa. No, nyt kun menkat pitäis loppuviikosta alkaa, sitä väkisinkin tulee mieleen että joko nyt? Yhtään ei kyllä sellainen olo ole.
 
Huomenta kaikille :)
Vihdoin viimein tänä aamuna, kp15, ovulaatio+, ei siis tarvitse irroituspiikkiä, nyt aamulla soitella inseminaatioajasta. Tavallaanhan se tehdään ovulaatio+ seuraavana päivänä, mutta miehen siittiöt on jo tänään 6 päivää vanhaa. Yrittäisittekö saada inssen jo täksi päiväksi vai vasta huomiseksi?
Ai niin ja tosiaan maanantaina folli oli 16-17mm kokoinen ja limakalvo 11mm paksu.
 
Muokattu viimeksi:
Moikka kaikille! Oon pitäny vähän taukoa foorumista ja yrittänyt olla ajattelematta koko asiaa. No, nyt kun menkat pitäis loppuviikosta alkaa, sitä väkisinkin tulee mieleen että joko nyt? Yhtään ei kyllä sellainen olo ole.

Ai että, tiedän niin tunteen! Alkukierron malttaa aina suht hyvin, mutta oviksen jälkeen väkisinkin pyörii mielessä lähes koko ajan! Toivotaan, että nyt olis tärpännyt ❤
 
Takaisin
Top