Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Niin muistelinkin, että täältä olen niistä lukenut, mutten yhtään muistanut nimimerkkejä. Onko sulla ollut niitä pitempään vai alkaneet tänä vuonna? Entä minkä ikäinen olet? Varmaan minua nuorempi ainakin Onko niitä tutkittu?
Tänään aamulla tuli enää ruskeaa limaa. Sori jos liikaa infoa Taas tuli lisää mietittävää (lue:murehdittavaa) tästä. Kun ei ole alan ihminen niin nuo google diagnoosit eivät varmaan ihan hyväksi ole mielelle. Mutta sitä mietin, että kun olen epäillyt tässä jo muutenkin premenopaussin oireita, niin eikös siinä ole oireena estrogeenin lasku. Joka myös näitä välivuotoja aiheuttaa. Lisäksi taidan kirjoitella ihan väärään ketjuun, mutten parempaakaan keksi. Muut täällä taitavat olla vielä ihan hedelmällisessä iässä.:)
Ei sulla tosiaan noin nuorena vielä mitään esivaihdevuosi juttuja vielä voi olla. Hyvä juttu, että olet jo päässyt tutkimuksiin. Joku tuollainen imetys tuntuisi todennäköisemmältä näin mutu-tuntumalla.Oon 32. Kävin just lääkärissä asiasta. Epäili ettei ainakaan vielä oo menopaussiin liittyvää, koska varhaiset vaihdevuodet perinnöllisiä.
Nää välivuodot voi johtuu niin monesta. Hormonit, sukupuolitaudit, tulehdukset ymsyms. Mulla nyt otetaan tarkemmat verikokeet ja kontrolloidaan kilppari. Mulla arvo 1.02 (viitteissä), kun lasta yrittäessä kuulemma olis hyvä olla 2,5 ainakin.
Meinas että mulla vois vielä vaikuttaa imetyksen lopetus (loppui tammikuussa, millon tää ongelmakin alkoi), mutta myönsi, että yleensä tasaantuis nopeemmin. Verikoikeiden jälkeen sitten ultrataan (mikäli mitään ei siis löydy niistä) ja sitten mietitään tukilääkitystä, jos vaiva ei itellään poistu ennen sitä.
Suosittelen kyllä käymään lääkärillä, jos yhtään tulee epäleväinen fiilis oman kropan toiminnan kanssa. Aika vähän samassa tilanteessa olevia kyllä tuntuu olevan, että pistää kyllä miettimään että taitaa kyllä vaikuttaa tärppäämättömyyteen....
Piti ihan itsekin käydä omakannasta tarkistamassa omat kilppariarvot niin 1.22 on mulla ollut viime syksynä. Ei sekään tuohon 2,5 yllä, muttei kukaan ole asiasta aiemmin maininnut.
Mä luulin et jos raskaaks haluu ni kilpparin hyvä olla kork 2.5, mieluiten alle.. Ehkä oon käsittäny väärin.
Mirena ja myooma?? Täytyy googlettaa. Siis voiko hormonikierukka aiheuttaa jotain pahaa lapsensaantia ajatellen?kiva, mulla ollu jo kaks..
Joo oon itse hoikka ja se kohta mis mulla on yleensä kuoppa on nyt kovettunut ja alkanut pullottaa. Turvotuskin kyllä on ihan selkeesti havaittavissa nyt... Mulla on selkeä hormoni maha tos kuukausi sitte otetus kuvassa mutta nyt ihan erilainen ja lähtee ihan sieltä alhaalta asti. Kaveri nauro et mul on isompi ku sillä mut sillä myös oli näillä viikoilla turbomahaJesbe mä oon semmonen suht hoikka ja mulla molemmissa alkaneissa raskauksissa alkanut turvotus heti alusta, välillä mulla oli aamusta lähtien ihan jäätävä pallo. Alkuraskaudessa turvotusta voi olla tuskallisen paljon ja se usein laskee siinä 10-15 tienoolla ja monesta tuntuu kun maha katoais, kunnes yhtäkkiä pompsahtaakin oikeasti esiin
Täällä epäilin perjantaille päivien ja oireiden perusteella ovista. Nyt kuitenki maanantaista ollu jatkuvalla syötöllä vasemmalla puolella nippailua ja vv vaan holisee. Voi olla, että ovis vasta oiskin kun tosiaan tää on se km kierto. Saapi nähdä
Mulla oli edellinen 27 pv ja mulla on 30 pvn kierto... Ylikin jopa.. Mut kerran mul ollu noin lyhyt kierto ja ihmettelin kovasti mut se oli vaan ku ovis oli ollu ihan menkkojen jälkeen hetiOnnea, Mariiie
Niin tajusin siis kotimatkalla, että mun kiertohan oli 24 päivää eikä 25, koska tänään kp1. Ei ole
varmaan ikuna ollut näin lyhyttä kiertoa Eihän tässä enää tiedä, milloin oviskaan on, kun
ei tikuista ikinä ole varmuutta Puuh, yk6 alkaa sitten näiden menkkojen jälkeen. Synttäripäivänä on
jo kp9 ja saa ruveta ovista tikutteleen. Näin lyhyillä kierroilla saa olla ajoissa liikkeellä
Koirankorva jo mun tekstiä Suomensikin, niin tarkoitin vaan sitä, että lääkäri ultrasi siinä ennen kuin laittoi kierukan ja siinä ohimennen mainitsi myoomasta. Ja mua jäi harmittamaan jälkeen päin, etten kysynyt tarkennusta.Mä luulin et jos raskaaks haluu ni kilpparin hyvä olla kork 2.5, mieluiten alle.. Ehkä oon käsittäny väärin.
Mirena ja myooma?? Täytyy googlettaa. Siis voiko hormonikierukka aiheuttaa jotain pahaa lapsensaantia ajatellen?kiva, mulla ollu jo kaks..
Rehellisesti sanottuna en tähän aiheeseen ole jaksanut panostaa ja tuo luku näytti enemmän samalta arvolta, kun toinen oli 17,3Mitä te tarkoitatte tolla kilppariarvolla? Tyreotropiinia? Kun eikös niitä kilppariin vaikuttavia oo useampi?
Ketjuun kuulumattomana ja kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavana huikkaan, että TSH:n pitäisi nimenomaan olla ALLE 2,5. Karkeasti sanottuna mitä alempi sen parempi, itselläni vointi on hyvä kun on alle 2, sen yli alkaa tulla vajisoireita.
Laitoin miehelle viestin, et menkat alko. Hän tuumas, et meidän puuhailut taitaa sotkee mun kiertoa.
Siinä voi olla perää. Mulla on nimittäin se 29-32 päivää aina silloin, kun ei yritetä vauvaa. Nyt kun
yritys aloitettiin, oli yksi kierto 25 päivää ja nyt 24. Ehkä siemennesteellä on jotain vaikutusta, en tiedä