Raskaaksi 2019

Kiitos :Heartred

Ja onnea teille, olis ihana lahja ja ihan varmasti pian teille tulee pieni. Toivon itsekin et tää pysyis.. Mulla välil vetää oudosti mahasta ja varsinkin kun housut painaa.. Mulla on aina ollu tosi silee iho kasvoissa ihan btw mut nyt semmonen röpelö eli täynnä pieniä näppyjä otsa ja posket. Leuassa pari kipeää ns ihon alla ja nenän vieres poskella kunnon punainen finni. Olo on ku murkkuikäsellä taas.. Tissit edelleen aaltoilee tolla kivulla mut on paljon intensiivisempi.

Mulla tulee loppuvuoden vauva niin eikös sullaki tulis ??

Niii jos nyt oisin ni la varmaa iha joulukuun loppu :woot: kuvittelin jo et tammikuu x) voihan se sinne venähtää. JOS täs nyt ees raskaana :hilarious: en kuitenkaan oo :bag: noooh aika näyttää. Mulki viime raskaudes tuli noit näppyi alussa naamaan mut nyt ei kyl oo.. Seläs viel viime kerrasta.

Eiköhän saada ainaki yks plussa :)
Kiitos:p mutta en usko että enää niin käy mun tapauksessa. Halusin vaan eilen näyttää teille, että myös pc tekee viivanpaikkoja. Mä olin luullut sitä aivan universumin parhaaksi ja erehtymättömäksi. Googlaamalla löytyi kylläkin samoja kokemuksia.
Epävirallisten tutkimusteni tulos tässä kuussa olisi siis, että ihan kaikki tekee viivanpaikkoja. One stepissä kaikkein haalein, mutta toisaalta on sekin kerran tehnyt mulle turhan haamun joka oli seuraavana aamuna jo kadonnut.

Niin ja mullahan on ihan sama kokemus, että luovuttamalla ja koko asian unohtamalla se tärppi tulee parhaiten.:) Ensimmäistä lasta tehtiin monta vuotta. Sitten kun oli sovittu eka käynti lapsettomuusklinikalle, niin luovutin ihan täysin yrityksestä. (Voisin ehkä tunnustaa, että sinä kesänä juhlittiin kosteissa merkeissä monesti ja tupakoinkin viihteellä ollessa.:bag: Sitä en tosin suosittele.:hilarious: Mutta että ihan porsastelua joka tapauksessa...)
Sitten vaan menkat ei enää alkaneetkaan ja luomuna aloin esikoista odottamaan.

Nyt kun ikää on näin kauheasti (kohta 38v) niin ei millään enää malta relata. Ikä ei ole tuonut viisautta. Tavallaan oon koko ajan kahden vaiheilla muutenkin, että onko väärin näin vanhana enää edes ”tehdä” lasta. Oma äiti sai mut iltatähtenä 34v ja mua lapsena hävetti, kun mun äiti oli aina 10v muiden äitejä vanhempi. Mutta mun äiti nyt taisi muutenkin mummoutua olemukseltaan aika aikaisin.

Mun äiti on kans saanut mut 35 vuotiaana. Mutta nykyään ensisynnyttäjien keski-ikä on niin korkea, että tätä nykyä ei ole alkuunkaan tavatonta, että lapsen äiti on "vanhempi".

Ite sain esikoisen just ennenku täytin 31. Se oli kyllä ollu silloin täydellinen ikä ja elämäntilanne mulle. Ainut että yövalvominen olisi mahdollisesti ollut helpompaa nuorempana:)) mutta nää on näitä, ei oo olemassa mitään oikeita lapsentekoikiä:))

Kosmoskukka höh.

Munki äiti 36v ku sai mut. Veljeni sai 29v. Oisin iteki halunnu about 30v ekani.

Mulla kyllä taas täys blanco one step 10mlU :oops:

Mun äiti sai meidät 25,- 29-, 31-, 33- ja 36 -vuotiaana. Tuossa kahden viimeisen välissä
oli keskenmeno. Anoppi oli 24-, 27- ja 34 -vuotias, kun omat lapsensa sai. Ite aattelin aikoinaan,
että esikoinen pitää saada viimeistään kolmekymppisenä
ja että 35 jälkeen en enää lapsia tee. No, esikoinen tuli ennen määräaikaa, mutta tässä sitä
kuumeillaan kohta 39 -vuotiaana eikä tunnu enää yhtään vanhalta :hilarious: Onnistumisprosentti
toki on pieni, mutta mua jäis harmittamaan, jos ei edes yritettäisi eli oon tähänkin ihan
tyytyväinen. Jos ei luomuna tule, niin sitten ollaan tyytyväisiä kolmeen :) Ja jos en raskaudu,
niin eipähän tartte käyttää ehkäisyä enää ikinä :grin

Meillä oli mielenkiintoinen eilisilta. Mies tiesi, että täytyisi yrittää talletella hänen palattuaan
kotiin illanvietosta. Arvostan sitä, että hän teki kaikkensa, vaikka oli väsynyt ja hieman nauttinut
alkoholia. Yritin aluksi auttaa, mutta lopulta hänen oli pakko toimia yksin ja h- hetkellä sain
siemenet oikeaan paikkaan. Hän sanoi, että tämä joka toinen päivä on kerta kaikkiaan hänelle
liian tiheä. Mieluummin kolmen päivän välein tai harvemmin. Mutta hän tietää, että kun otollisimmat
päivät on, silloin yritetään parin päivän välein. Katselin ovulaatiolaskurista, että parhaat päivät olisi
26.4 - 1.5. Ehkä vielä vapun tienoissa saisi yhden tallettelun tehtyä, jos nyt antaisin miehen olla
rauhassa hetken :grin

Niin ja mua nauratti, kun äiti sanoi, että mut saatuaan (olen esikoinen) oli niin rankkaa,
että hän ajatteli, ettei enää yhtään lasta ja siksi niin pitkä tauko seuraavaan. Kuulemma
synnytys oli mun kohdalla niin rankka. Loput lapset kuulemma sitten vaan vähän niin
kuin putkahti ulos :hilarious: Ja se kauhea synnytys myöskin kuulemma unohtui ja sen takia
uskalsi taas yrittää.

Laskettu aika mulla 13.12... Joten en ollut raskaana sillo maaliskuussa. Ovis ollu sillon kun arvelin. Mulla alko verivuoto (ei klimppei) ja heti pääsi lekuriin. Kaikki hyvin apinalla :Heartred

Oih!! Ultrasivat? Saitko kuvan??

Niin ja mua nauratti, kun äiti sanoi, että mut saatuaan (olen esikoinen) oli niin rankkaa,
että hän ajatteli, ettei enää yhtään lasta ja siksi niin pitkä tauko seuraavaan. Kuulemma
synnytys oli mun kohdalla niin rankka. Loput lapset kuulemma sitten vaan vähän niin
kuin putkahti ulos :hilarious: Ja se kauhea synnytys myöskin kuulemma unohtui ja sen takia
uskalsi taas yrittää.

Hih, on se kyl varmaan vähän niin, että se ensimmäinen on se rankin:)) ainakin yleensä, vaik omastakaan ei voi sanoa että olis mikään hankala ollut ikinä:))

Mut just kun kaikki on niin uutta ja koko ajan tulee tietoa sieltä ja täältä ja jotenkin tuntu, että just ekan vuoden vaan kokoajan panikoi tekeekö kaiken "oikein":)) nykyään sitä osaa ottaa jo löysemmillä ranteilla ja nauttia tästä ilman mitään järkyttävää suorittamista. Jos joskus saa sen toisen vielä, niin sitten osaa jo alusta saakka keskittyä vaan olennaiseen:)

Uly
Oih!! Ultrasivat? Saitko kuvan??
Ultras, oisin varmaan saanut jos en vaan olis ollu niin onnessaan siitä et siel on joku niin en sit ottanu paperit mukaan. Pian kuitenki pääsee omalle niin otan kuvat messiin :)

Mulla tässä kierrossa ei ollu clomei ei mitään ja mietin et nyt ei yritetä ja keskityin ihan kaikkeen muuhun. No nyt on pulla uunissa..

Hassua miten oireita kehittää mut toisaalta mun ovis oireet on tosi rajut ja samoin pms.

Nyt lepoo sen veren takia ja edelleen tulee ilman hyytymii. Toivon että pieni mahakipu ei nyt oo pahasta. Maha nimittäin sattuu ja paljon

Mulla tässä kierrossa ei ollu clomei ei mitään ja mietin et nyt ei yritetä ja keskityin ihan kaikkeen muuhun. No nyt on pulla uunissa..

Hassua miten oireita kehittää mut toisaalta mun ovis oireet on tosi rajut ja samoin pms.

Nyt lepoo sen veren takia ja edelleen tulee ilman hyytymii. Toivon että pieni mahakipu ei nyt oo pahasta. Maha nimittäin sattuu ja paljon

Paljon on tullu vastaan tuota, että kun lopettaa stressaamisen, niin raskautuu. Mun sisko kärsi monia vuosia lapsettomuudesta (laskujeni mukaan 4-5 vuotta) ja kävivät hoidoissa. Yhtäkkiä heidän paikkakuntansa hoitoyksikkö lopetettiin ja he jäivät tyhjän päälle. Päättivät lopettaa yrittämisen ja ehtivät jo toisen kotona kertomaan, ettei lapsia tule. Ei mennyt kauaa, kun ensimmäinen lapsi ilmoitti tulostaan ja nyt odottavat kolmatta. Kaksi muuta lasta sai alkunsa myös ilman mitään hoitoja. Mun siskolla myös pcos, joten sinällään aikamoinen tuuri. Hän kerran sanoi mulle, että jos heillä olisi heti tärpännyt, heillä olisi vanhempi lapsi kuin mun vanhin on. Mitään en tiennyt tästä lapsettomuudesta, kunnes hän soitti, ilmoitti raskaudesta ja paljasti ihan kaiken.

Ai niin, unohdin tuosta mun eilisillan tarinasta yhden kohdan. Arvatkaa, kuka nukahti
sillä välin, kun mies yritti hoitaa yksikseen siemeniä. Heräsin siihen, kun mies kysyy,
että niin vieläkö me yritetään saada ne perille. Voi nolous :hilarious:

Voiko siis omissa eri raskauksissa olla erilaiset oireet? Esim. nyt mul vois olla erilaiset oireet kuin viime tuulimuna/km raskaudessa?

Onko ihan normaalia jos raskaus näkyy one stepeissä vasta dpo14 tai myöhemminkin?

Terv. Epätoivoinen :hilarious:

Edit typo

Voiko siis omissa eri raskauksissa olla erilaiset oireet? Esim. nyt mul vois olla erilaiset oireet kuin viime tuulimuna/km raskaudessa?

Onko ihan normaalia jos raskaus näkyy one stepeissä vasta dpo14 tai myöhemminkin?

Edit typo
Mulla ei oo omakohtaista kokemusta, mutta oon kuullut, että jokainen raskaus on omanlaisensa. Kaikki on siis mahdollista, kunnes kp 1 saapuu:grin

Mulla ei oo omakohtaista kokemusta, mutta oon kuullut, että jokainen raskaus on omanlaisensa. Kaikki on siis mahdollista, kunnes kp 1 saapuu:grin

Jep :grin

Lueskelin tossa aloitusta Milloin saatu plussa. Aika moni oli saanut jo kolmannella viikolla jne :/ vaikka onhan monilla haaleeta pitkään tai myöhään. Mut kyl taas pelottaa et ei raskaana tai tm/km vaik tuliski myöhään viiva.. Alkais ne menkat sit jos ei raskaana :rolleyes:

Edit typo

Kyllä voi. Mulla on joka raskaus ollut erilainen .Viimeisimmässä oli kaikkein pahin pahoinvointi. Oikein oksensin, vaikka kahdessa muussa ei ollut oksennus lähelläkään. Ensimmäisessä vaivasi iskias, muissa ei. Viimeisimmässä piti myös seurata sokereita. Ja monia muitakin eroja varmaan löytyy, mut se mikä oli yhteistä, niin kaikki meni rv43:lla käynnistykseen :meh::grin

Muokattu viimeksi:

Edit typo
Mulla on kolme loppuun asti päästyä raskautta ja tuulimuna viime syksynä. Ne kaikki muistuttivat toisiaan alkuraskaudessa. Viidentenä kemiallinen tai mikä lie kiinnittymisyritys ja siinä oireet olivat lievemmät. En tiedä oliko tästä vastauksesta nyt mitään hyötyä, mutta en yleistasolla tiedä.

Sitten siitä one stepistä. Siitä oon lukenut juttuja, että vaikka pitäis olla herkkä 10, niin näyttää myöhemmin positiivisen kuin muun merkkiset.

Itsellä jotenkin tavallaan tällä hetkellä vähän jopa toiveikas olo. Kp27/25-27 ja ei vielä ainakaan menkkoja. Luulen silti että aamulla herään niihin. Mulla alkaa 95% yöllä/aamuyöllä. Miten muilla? Oon joskus tota miettinyt.

Muokattu viimeksi:
Takaisin