Raskaaksi 2019

Heippa kaikille! :greet025

Saako tunkeutua keskusteluun mukaan? Palstalta parin vuoden tauko nyt. Vertaistuki ja jutustelu tulisi kyllä tarpeeseen, kun näitä asioita kuitenkin joka päivä päässä pyörittelee :-)

Meillä yritystä nyt takana 7/16 alkaen. Pidetty välissä pieni tauko rankan keskenmenemisen takia. Yhteensä kolme keskenmenoa takana. Hoitoihin ei olla hakeuduttu vaikkakin niistä muutamaan otteeseen on puhetta ollutkin. Nyt sovittu viimeksi, että alkusyksystä lääkäriin, jos ei sitä ennen tärppää. Viime kierrossa kiinnitysyritys, joka toikin tullessaan kymmenen päivän niagaran putoukset. Tässä vaiheessa kierto sillä mallilla, että tänään ovulaatiotesti positiivinen ja kp 12/26-28. Ensimmäistä lasta siis toivomme ja yritämme :-)

Teidän juttuja lukenut tosiaan jo hetkosen, mutta nyt rohkaistuin kirjoittamaan itsekin.

Kyllä voi. Mulla on joka raskaus ollut erilainen Viimeisimmässä oli kaikkein pahin pahoinvointi. Oikein oksensin, vaikka kahdessa muussa ei ollut oksennus lähelläkään. Ensimmäisessä vaivasi iskias, muissa ei. Viimeisimmässä piti myös seurata sokereita. Ja monia muitakin eroja varmaan löytyy, mut se mikä oli yhteistä, niin kaikki meni rv43:lla käynnistykseen :meh::grin
Oliko tuossa raskaudessa missä pahoinvointi oli pahinta eri sukupuolen lapsi kuin muissa? Tosta mulla ei kokemusta, kun on kaikki samaa sukupuolta.:)

Mulla on kolme loppuun asti päästyä raskautta ja tuulimuna viime syksynä. Ne kaikki muistuttivat toisiaan alkuraskaudessa. Viidentenä kemiallinen tai mikä lie kiinnittymisyritys ja siinä oireet olivat lievemmät. En tiedä oliko tästä vastauksesta nyt mitään hyötyä, mutta en yleistasolla tiedä.

Sitten siitä one stepistä. Siitä oon lukenut juttuja, että vaikka pitäis olla herkkä 10, niin näyttää myöhemmin positiivisen kuin muun merkkiset.

Itsellä jotenkin tavallaan tällä hetkellä vähän jopa toiveikas olo. Kp27/25-28 ja ei vielä ainakaan menkkoja. Luulen silti että aamulla herään niihin. Mulla alkaa 95% yöllä/aamuyöllä. Miten muilla? Oon joskus tota miettinyt.

Mul on tainnu ainaki ehkäsyn lopetuksen jälkeen alkaa joskus iltapäivällä.. Joskus muistan kans et alkoi aamuisin. Onko kellään muulla niin niukat (?) menkat, että makuuasennossa ei vuoda yhtään? Vasta kun nousee pystyyn, niin lorahtaa. Sori :hilarious:

Voin kyllä uskoa ton one step jutun.. Monella oli kyllä niistäkin tullut plussat suht aikaisin siellä keskustelussa :rolleyes: nojuu aika näyttää. En saanut vielä käsiini muuta testiä.. Ostan kyllä jos lisää oireita ilmenee :woot: tai odottelen..

Heippa kaikille! :greet025

Saako tunkeutua keskusteluun mukaan? Palstalta parin vuoden tauko nyt. Vertaistuki ja jutustelu tulisi kyllä tarpeeseen, kun näitä asioita kuitenkin joka päivä päässä pyörittelee :)

Meillä yritystä nyt takana 7/16 alkaen. Pidetty välissä pieni tauko rankan keskenmenemisen takia. Yhteensä kolme keskenmenoa takana. Hoitoihin ei olla hakeuduttu vaikkakin niistä muutamaan otteeseen on puhetta ollutkin. Nyt sovittu viimeksi, että alkusyksystä lääkäriin, jos ei sitä ennen tärppää. Viime kierrossa kiinnitysyritys, joka toikin tullessaan kymmenen päivän niagaran putoukset. Tässä vaiheessa kierto sillä mallilla, että tänään ovulaatiotesti positiivinen ja kp 12/26-28. Ensimmäistä lasta siis toivomme ja yritämme :)

Teidän juttuja lukenut tosiaan jo hetkosen, mutta nyt rohkaistuin kirjoittamaan itsekin.

Kyllä tänne on kaikki tervetulleita! Ei tarvitse kysellä lupia :)

Mul on tainnu ainaki ehkäsyn lopetuksen jälkeen alkaa joskus iltapäivällä.. Joskus muistan kans et alkoi aamuisin. Onko kellään muulla niin niukat (?) menkat, että makuuasennossa ei vuoda yhtään? Vasta kun nousee pystyyn, niin lorahtaa. Sori :hilarious:

Voin kyllä uskoa ton one step jutun.. Monella oli kyllä niistäkin tullut plussat suht aikaisin siellä keskustelussa :rolleyes: nojuu aika näyttää. En saanut vielä käsiini muuta testiä.. Ostan kyllä jos lisää oireita ilmenee :woot: tai odottelen..

Mulla on just sellaiset. Ei ehdi kahvia keittämään, mutta melkein aina ehtii vessaan, ennen kuin lorahtaa.:) Mulla ei myöskään koskaan ole varoitellut millään tiputtelulla ja kun ei ole kipujakaan, niin ihan hyvä, että alkavat tolleen yöllä kotona aina.

Tuo ikäasia on mielenkiintoinen. Äiti on ollut 28 ja 36 kun on saanut meidät ja hän on jo monta vuotta hoputtanut lapsentekoon. Täytän siis marraskuussa 29 ja esikoista yritetään.

Tänäänkin ollut tiputteluvuotoa ja vähän menkkamaista kipu. En viitsi edes miettiä mitä hauskuuksia on tulossa. :banghead:

Mulla on just sellaiset. Ei ehdi kahvia keittämään, mutta melkein aina ehtii vessaan, ennen kuin lorahtaa.:) Mulla ei myöskään koskaan ole varoitellut millään tiputtelulla ja kun ei ole kipujakaan, niin ihan hyvä, että alkavat tolleen yöllä kotona aina.

Joo vessaan pitää kyl aina mennä suoraan, korkeintaan koirille ruoka eka :D on mul kuitenkin varuiks side tai pikkuhousunsuoja. Mulla on pientä vatsa- /alaselkäkipua ennen vuotoa, joista arvaan et kohta alkaa.

Lista Raskaaksi 2019 -ketjussa kirjoittelevista:

Jesbe //28v// ensimmäinen haaveissa // km ja tuulimuna takana yk4 (vuosia lapsettomuutta)

DeeDee // 29v // toinen haaveissa // ya 4/18 // km 7/18, kemiallinen 9/18 ja 4/19 // yk 9 (pitkät kierrot)

Nipanderi / toinen haaveissa / ya 12/18

Mileim // 28v // toinen haaveissa // ya 11/18

Puhvis // 28v // toinen haaveissa // ya 8/18

Rauha80/ 38v/toista haaveillaan/ya
6/18

Pene /27v/ ensimmäinen toiveissa / ya 1/2017

Keväthosu / 25v / toinen tekeillä / ya 10/2017 / yk 5

StellaMom / 32v /ensimmäinen toiveissa/ ya 7/18 / yk 7

Babakoors / 24v / ensimmäinen toiveissa ya 7/17

Miitu // 29v // kolmas toiveissa // tjot 12/2018 (virallinen ya syksy 2019 // km 12/18

JJuliaA / 19v / ensimmäinen toiveissa / ya 11/17

Jigi // 31v // toinen haaveissa // tjot 9/18

Hilma79//39v// ensimmäinen yhteinen haaveissa// ya8/17 //km 11/17

AZ/ 29v// kolmas oma haaveissa, (ensimmäinen yhteinen)// ya 9/18

Ellalaa // 28v // ensimmäinen haaveissa // tjot 9/18

Pipana// 25v // kolmas haaveissa // tjot 1/19

Tiania // toinen haaveissa // ya 4/18 // kkm 7/18

Tiinuliinu92 // ensimmäinen haaveissa // ya 2/2017 // km 8/2018

hipshops // 25v // ensimmäinen haaveissa // ya 5/2018

Hillis // 28v // ensimmäinen haaveissa // ya 10/18

Amalfi // 36v // kolmas haaveissa // ya 01/18

Kosmoskukka // 37v // ensimmäinen yhteinen haaveissa (4.) // ya 5/18 // km 9/18

Emiliie10 // toinen haaveissa // 24v // yk1

Nannu79 // toinen haaveissa // 39v // yritystä 8/2017 // Kkm 10/2018

Mami91 / 27 / toinen toiveissa / ya 7/14

Wusti91 // 28 // eka haaveissa // tuulimuna 1/2018 // ya 6/2017

Mindie^^, 26v, ya ensimmäisen kerran 4/17, keskeytys 2/18, toinen haaveissa, ya 6/18

Phoenix // toinen haaveissa // ya 1/18

jennnao // ensimmäinen haaveissa // ya 5/14

Helena80 // 38 // neljäs haaveissa // ya 1/19

Virvatuli89 // 29 // ensimmäinen haaveissa // ya 12/18

beibie // 25 // ensimmäinen toiveissa // ya 8/18

Otus87 // 32 // ensimmäinen // ya 3/17, kkm/tuulimuna 10/17, km 12/17 ja 2/18, kkm 5/18

Miriam_88 // 30 // ensimmäinen haaveissa // ya 3/18 // kkm 2/19

Earl // toinen haaveissa // ya 2/19

jeilei // toinen haaveissa // ya 10/18 // kkm 1/19

Aida* //toinen haaveissa // ya 11/18

jannn // eka // ya 9/18 // km 4/19

Liirumlaarum // esikoinen toiveissa // ya 1/18 // KU 4/18-> tauko // yk9

Maggie84// 6.haaveissa// ya12/18// KU 03/19

BabyMama. // 28 // ensimmäinen haaveissa // ya 4/19

Aamutorkku// 36// toinen toiveissa// ya 8/2018

Koirankorva//25//ya 12/18// tm 1/19 //km 4/19

Sannsse // 30 // ensimmäinen haaveissa // ya 05/19

Plussanneet:

Jeppis89 / 30v / ya 4/18, LA elokuun lopussa
tiiamariia / 27v / ya 8/18, LA elo-syyskuun vaihteessa
Laura666 25v, ya 6/18, LA syyskuussa
Hirvi, ya 12/2015, LA syyskuussa
jemuli // 21 // ya 11/18, LA lokakuussa
Majalis // 32v // ensimmäinen toiveissa // ya 1/19 // LA lokakuussa
Lumileopardi // 40 // kolmas haaveissa // tjot 1/19// LA 10/19
Arri // 29// ya 6/18 //LA lokakuussa
Mimosa-18 // 33 // ya 2/19 // LA 11/19
Uutukainen // 25 // ya 12/17 // LA 11/19
dadapls // 19 // ya 1/19 // LA 11/19
Iines-19 // 35 // ya 8/18 // LA 12/2019
Mami_18//33//ya 2/19// la 12/19
Holle // 31 // yk 7 // LA 12/19
Hanni_ // 25 // ya 5/18// LA 12/19
Adiida2 // 23 // ya 12/18 // LA 12/19
Kassu93 // 25 // ya 11/18 // LA 12/19

Nostan tämän tähän. :)

Lista Raskaaksi 2019 -ketjussa kirjoittelevista:

Jesbe //28v// ensimmäinen haaveissa // km ja tuulimuna takana yk4 (vuosia lapsettomuutta)

DeeDee // 29v // toinen haaveissa // ya 4/18 // km 7/18, kemiallinen 9/18 ja 4/19 // yk 9 (pitkät kierrot)

Nipanderi / toinen haaveissa / ya 12/18

Mileim // 28v // toinen haaveissa // ya 11/18

Puhvis // 28v // toinen haaveissa // ya 8/18

Rauha80/ 38v/toista haaveillaan/ya
6/18

Pene /27v/ ensimmäinen toiveissa / ya 1/2017

Keväthosu / 25v / toinen tekeillä / ya 10/2017 / yk 5

StellaMom / 32v /ensimmäinen toiveissa/ ya 7/18 / yk 7

Babakoors / 24v / ensimmäinen toiveissa ya 7/17

Miitu // 29v // kolmas toiveissa // tjot 12/2018 (virallinen ya syksy 2019 // km 12/18

JJuliaA / 19v / ensimmäinen toiveissa / ya 11/17

Jigi // 31v // toinen haaveissa // tjot 9/18

Hilma79//39v// ensimmäinen yhteinen haaveissa// ya8/17 //km 11/17

AZ/ 29v// kolmas oma haaveissa, (ensimmäinen yhteinen)// ya 9/18

Ellalaa // 28v // ensimmäinen haaveissa // tjot 9/18

Pipana// 25v // kolmas haaveissa // tjot 1/19

Tiania // toinen haaveissa // ya 4/18 // kkm 7/18

Tiinuliinu92 // ensimmäinen haaveissa // ya 2/2017 // km 8/2018

hipshops // 25v // ensimmäinen haaveissa // ya 5/2018

Hillis // 28v // ensimmäinen haaveissa // ya 10/18

Amalfi // 36v // kolmas haaveissa // ya 01/18

Kosmoskukka // 37v // ensimmäinen yhteinen haaveissa (4.) // ya 5/18 // km 9/18

Emiliie10 // toinen haaveissa // 24v // yk1

Nannu79 // toinen haaveissa // 39v // yritystä 8/2017 // Kkm 10/2018

Mami91 / 27 / toinen toiveissa / ya 7/14

Wusti91 // 28 // eka haaveissa // tuulimuna 1/2018 // ya 6/2017

Mindie^^, 26v, ya ensimmäisen kerran 4/17, keskeytys 2/18, toinen haaveissa, ya 6/18

Phoenix // toinen haaveissa // ya 1/18

jennnao // ensimmäinen haaveissa // ya 5/14

Helena80 // 38 // neljäs haaveissa // ya 1/19

Virvatuli89 // 29 // ensimmäinen haaveissa // ya 12/18

beibie // 25 // ensimmäinen toiveissa // ya 8/18

Otus87 // 32 // ensimmäinen // ya 3/17, kkm/tuulimuna 10/17, km 12/17 ja 2/18, kkm 5/18

Miriam_88 // 30 // ensimmäinen haaveissa // ya 3/18 // kkm 2/19

Earl // toinen haaveissa // ya 2/19

jeilei // toinen haaveissa // ya 10/18 // kkm 1/19

Aida* //toinen haaveissa // ya 11/18

jannn // 32 // eka // ya 9/18 // km 3/19

Liirumlaarum // esikoinen toiveissa // ya 1/18 // KU 4/18-> tauko // yk9

Maggie84// 6.haaveissa// ya12/18// KU 03/19

BabyMama. // 28 // ensimmäinen haaveissa // ya 4/19

Aamutorkku// 36// toinen toiveissa// ya 8/2018

Koirankorva//25//ya 12/18// tm 1/19 //km 4/19

Sannsse // 30 // ensimmäinen haaveissa // ya 05/19

Plussanneet:

Jeppis89 / 30v / ya 4/18, LA elokuun lopussa
tiiamariia / 27v / ya 8/18, LA elo-syyskuun vaihteessa
Laura666 25v, ya 6/18, LA syyskuussa
Hirvi, ya 12/2015, LA syyskuussa
jemuli // 21 // ya 11/18, LA lokakuussa
Majalis // 32v // ensimmäinen toiveissa // ya 1/19 // LA lokakuussa
Lumileopardi // 40 // kolmas haaveissa // tjot 1/19// LA 10/19
Arri // 29// ya 6/18 //LA lokakuussa
Mimosa-18 // 33 // ya 2/19 // LA 11/19
Uutukainen // 25 // ya 12/17 // LA 11/19
dadapls // 19 // ya 1/19 // LA 11/19
Iines-19 // 35 // ya 8/18 // LA 12/2019
Mami_18//33//ya 2/19// la 12/19
Holle // 31 // yk 7 // LA 12/19
Hanni_ // 25 // ya 5/18// LA 12/19
Adiida2 // 23 // ya 12/18 // LA 12/19
Kassu93 // 25 // ya 11/18 // LA 12/19

Korjasin omaani, lisäsin iän ja km kuukausi oli väärin :hilarious:

Mulla alkaa yleensä aamulla tai aamupäivällä. Sen verran pillereistä muuttunnu että ennen menkat kesti 7pv ja nykyään 3pv mut vuodan kun mikäkin seula, jopa yöllä saa vaihtaa siteen ja helposti menee yli vaikka pisaroita siteissä on täytys vissiin jotain yö juttuja ostaa lisäks

Oliko tuossa raskaudessa missä pahoinvointi oli pahinta eri sukupuolen lapsi kuin muissa? Tosta mulla ei kokemusta, kun on kaikki samaa sukupuolta.:)

No mun esikoinen ja kuopus ovat tyttöjä eikä esikoisen aikaan ollut kovin paljon pahoinvointia, enemmänkin väsymystä. Aika erikoinen juttu. Tosin mulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta keskimmäisen syntymän jälkeen, että silläkin voi olla vaikutusta.

Tervetuloa tänne, mietin et ku meidän juttuja lukee niin ihan paras ketju ikinä!

Tiputtaa oikein kunnolla verta nyt, ei hyytymii, just päätin et soitetaan ambulanssi jos rupee oikeen tulvimaan.

Mulla on kokemusta sen verran et viimeksi tiesin et oon raskaana tosin oireet oli ihan minimissä ettei juuri lainkaan ja km. Sitä edeltävänä kertana oireet tuli ja ravasin lääkärissä ja negaa koko ajan kunnes sain tietää et olin jo pidemmän aikaa oottanu. Se raskaus päättyi ikävästi siksi en puhu siitä yleensä mutta nyt se on kaivautunut esiin ku oireet mulla oli. Nyt vaan finnei ja iho kiiltää ja näppyjä pienii tullu otsaan ja nenään ja poskiin eli koko naamaan toisin sanoen. Sit tissit on nyt enemmänkin kipeet kun arat mut edelleen aaltomaisesti ja normi kermainen valkkari muutti muotoa maitomaiseksi jota tulee paljon ku ummetus ni ku käy kakkosella. Sillon vihloo myös alavatsaa eli jokin painaa. Mulla kohtu kallellaan selkään ja se tuntuu alaselkään kohdistuvana kipuiluna. Mietin et mitäs sit edessä.

Kyl me kaikki vauvat saadaan ja en viel lähde tästä ketjusta sorry vaan.

Earlin kysymys jäi harmittaa, olisinpa kattonu sitä näyttöä tarkemmin ja ottanu kuvat mukaan mut niin pelotti katsoo siihen et jos kohtu on tyhjä ja sitte into siitä et kaikki ookoo ja sydän äänten kuuluminen sit vei huomion ihan muualle. Todo bien sanoi lekuri ja se riitti. (kaikki hyvin). Käski levätä ja ei kantaa nyt mitään ja minä sit oon levännyt ja pessy pyykkiä vaan koko päivän

Mulla on kolme loppuun asti päästyä raskautta ja tuulimuna viime syksynä. Ne kaikki muistuttivat toisiaan alkuraskaudessa. Viidentenä kemiallinen tai mikä lie kiinnittymisyritys ja siinä oireet olivat lievemmät. En tiedä oliko tästä vastauksesta nyt mitään hyötyä, mutta en yleistasolla tiedä.

Sitten siitä one stepistä. Siitä oon lukenut juttuja, että vaikka pitäis olla herkkä 10, niin näyttää myöhemmin positiivisen kuin muun merkkiset.

Itsellä jotenkin tavallaan tällä hetkellä vähän jopa toiveikas olo. Kp27/25-28 ja ei vielä ainakaan menkkoja. Luulen silti että aamulla herään niihin. Mulla alkaa 95% yöllä/aamuyöllä. Miten muilla? Oon joskus tota miettinyt.

Mulla oli tuulimuna esikoisen jälkeen. Se oli kurjaa kyllä :confused:

No mun esikoinen ja kuopus ovat tyttöjä eikä esikoisen aikaan ollut kovin paljon pahoinvointia, enemmänkin väsymystä. Aika erikoinen juttu. Tosin mulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta keskimmäisen syntymän jälkeen, että silläkin voi olla vaikutusta.
Mie näinkin unta pojasta joka oliki tyttö. Mulla ei oo pahoinvointia ollu ku hitusen ja silleen et oksennus nousee kurkkuun mut ei veskipöntön halailua... Väsymys on kauhee susta johki iltaseiskaan jolloin vois vaikka putsata koko talon

Mie näinkin unta pojasta joka oliki tyttö. Mulla ei oo pahoinvointia ollu ku hitusen ja silleen et oksennus nousee kurkkuun mut ei veskipöntön halailua... Väsymys on kauhee susta johki iltaseiskaan jolloin vois vaikka putsata koko talon
Aamusta ei susta

Mul oli just tuota oksennus kurkkuun juttua esikoisessa ja keskimmäisessä, mut pönttöä ei tarvinnut halailla.

Tervetuloa tänne, mietin et ku meidän juttuja lukee niin ihan paras ketju ikinä!

Tiputtaa oikein kunnolla verta nyt, ei hyytymii, just päätin et soitetaan ambulanssi jos rupee oikeen tulvimaan.

Mulla on kokemusta sen verran et viimeksi tiesin et oon raskaana tosin oireet oli ihan minimissä ettei juuri lainkaan ja km. Sitä edeltävänä kertana oireet tuli ja ravasin lääkärissä ja negaa koko ajan kunnes sain tietää et olin jo pidemmän aikaa oottanu. Se raskaus päättyi ikävästi siksi en puhu siitä yleensä mutta nyt se on kaivautunut esiin ku oireet mulla oli. Nyt vaan finnei ja iho kiiltää ja näppyjä pienii tullu otsaan ja nenään ja poskiin eli koko naamaan toisin sanoen. Sit tissit on nyt enemmänkin kipeet kun arat mut edelleen aaltomaisesti ja normi kermainen valkkari muutti muotoa maitomaiseksi jota tulee paljon ku ummetus ni ku käy kakkosella. Sillon vihloo myös alavatsaa eli jokin painaa. Mulla kohtu kallellaan selkään ja se tuntuu alaselkään kohdistuvana kipuiluna. Mietin et mitäs sit edessä.

Kyl me kaikki vauvat saadaan ja en viel lähde tästä ketjusta sorry vaan.

Earlin kysymys jäi harmittaa, olisinpa kattonu sitä näyttöä tarkemmin ja ottanu kuvat mukaan mut niin pelotti katsoo siihen et jos kohtu on tyhjä ja sitte into siitä et kaikki ookoo ja sydän äänten kuuluminen sit vei huomion ihan muualle. Todo bien sanoi lekuri ja se riitti. (kaikki hyvin). Käski levätä ja ei kantaa nyt mitään ja minä sit oon levännyt ja pessy pyykkiä vaan koko päivän

Toivottavasti kaikki hyvin vaikka vuotoa :Heartred voisko olla valemenkat? Ja kiva että pysyt täälläkin!

Takaisin