Raskaaksi 2019

Kiitos!! Eli jos (KUN!!!!) lapsonen suvaitsisi ensivuonna saapua maailmaan, se laskettaisi nyt kuluvan vuoden tuloista? :)
Mä soitin taannoin Kelaan ja kysyin. Kuulemma lasketaan v.2017 tuloista vuonna 2019. Lisäks jos tulot muuttunut täs välis 20% tai yli (lisääntynyt) niin sitten voi hakea tarkistusta. Mistä te ootte toisenlaisia tietoja saanut?

Noku joudun ottamaan saikkua töistä, että pääsen kokeisiin ja ens viikon olen reissussa, niin hankalaksi menee :smiley-ashamed008. En halua kertoa töissä mitään.. Mulla on nyt jemmassa se digitesti
Eiks nämä raskausasiat ole työajalla hoidettavia noin ihan virallisestikin...

Eikai yhden verikokeen nyt pitäisi olla espanjassakaan kiven alla? Tai siis miksei niille voi sanoa että ottakaa verikoe, olenko raskaana...? Täällä ne ei nikotellut yhtään kun pyysin, tosin mulla on syykin siihen, mutta siltikin harmittaa sun puolesta että asiasta ei vain saada selvää siellä :sad001.
Täällä ne käskee soittaa sinne ja tänne ja tulokset saa 3n viikon päästä ja neki pitää hakea Täällä ei ole sähköistä järjestelmää eli reseptit yms uusitaan lääkärissä ei koneen kautta tai puhelimitse. Jos se olis helppoa niin varmaan luulis että oisin jo menny useaan otteeseen käymään verikokeissa koska kyllä mä haluun selville mikä tilanne varsinki ku jos ootan ni pitää yks lääke myös vaihtaa

Mä soitin taannoin Kelaan ja kysyin. Kuulemma lasketaan v.2017 tuloista vuonna 2019. Lisäks jos tulot muuttunut täs välis 20% tai yli (lisääntynyt) niin sitten voi hakea tarkistusta. Mistä te ootte toisenlaisia tietoja saanut?
Kun olet työssä, vanhempainpäivärahasi määräytyy yleensä edellisenä vuonna verotuksessa vahvistettujen työtulojen perusteella (esim. vuonna 2016 vuoden 2014 tulot), ei siis tämänhetkisten työtulojen mukaan.
<-- kelan sivuilta:) just niiku sanoit! Mutta on se mulle ainaki ollu vaikee ymmärtää että onko ne viime vuoden tulot vai mitkä ku on lukenu jossai just et edellisenä vuonna vahvistettujen tulojen perusteel ja hups ei se tarkoittanutkaa edellisvuoden tuloja xD

Eiks nämä raskausasiat ole työajalla hoidettavia noin ihan virallisestikin...

En tässä vaiheessa halua sanoa yhtään mitään. Eri asia sitten ne myöhäisemmän vaiheen käynnit. Ekan neuvolankin pystyn sumplimaan viikkovapaille, kun varataan kuitenkin hyvissä ajoin. Tällä viikolla en vaan pääse työajan ulkopuolella, kun tk ei ole auki.

"Hei, pomo. Meen lääkäriin ku oon raskaana."

.."Hups. En ookkaa"

:smiley-ashamed008 salailuuni on syynsä

Kp10 täällä ja vielä ei ainakaan 2-hormonitesti vilkuttele naamaa.

Katselin muuten kuukautisten alkamista tässä keväällä. Joulukuussa siis
alkoi 20.12 ja kun yritys tammikuussa aloitettiin, niin silloin aikaistui menkat
niin, että ne alkoivat 17.1. Helmikuussa 16.2 ja maaliskuussa 13.3. Noiden
mukaan kierron pituus 28, 30, 25. Hmm. yleensä mulla ollut 29 - 32, et pientä
vaihtelua näyttää olevan. Toi 25 on yleensä ollut vain, kun ollaan jätetty
ehkäisy pois. Nyt siis kp27, et kohta ne menkat varmaan kolkuttelee ovella.

Kiitos!! Eli jos (KUN!!!!) lapsonen suvaitsisi ensivuonna saapua maailmaan, se laskettaisi nyt kuluvan vuoden tuloista? :)

No tässä kerittiinkin jo ratkoa tämä edellisen vuoden verotus asia, mutta tosiaan jos sun tulot on siitä nousseet yli 20%, niin voi edellisten 6kk tulojen perusteella:)

Mä kävin nyt hakemassa purkillisen sitä geleetä periaatteella ei kai siitä nyt haittaakaan voi olla:)

Hankikannolle onnea ja muille tsemppiä omiin tilanteisiin.

Tindelle, ymmärrän hyvin ettet halua vielä kertoa:) eiköhän nyt kumminkin oleteta, että lähtökohtaisesti uutiset ovat hyviä, koska kaksi viivaa näkyvissä<3

Muokattu viimeksi:
Onnea Hankikanto!

Koko ajan meilläki menee vähä jotain säästöön ihan muutenki, mutta myös sitä toista lasta silmällä pitäen. Viimeksiki niille rahoille oli kyllä käyttöä siinä vaiheessa, kun tipahti kotihoidontuelle.

No tässä kerittiinkin jo ratkoa tämä edellisen vuoden verotus asia, mutta tosiaan jos sun tulot on siitä nousseet yli 20%, niin voi edellisten 6kk tulojen perusteella:)

Väännetään rautalangasta, eli 2020 vuonna syntyvälle katsotaan 2018 tuloista? Eli just siltä huonoimmalta vuodelta pitkään aikaan, damn! No voi olla kyllä että tulot on nousseet kyllä tuon 20% ellei enemmänkin.

Kiitos teille :grin

Väännetään rautalangasta, eli 2020 vuonna syntyvälle katsotaan 2018 tuloista? Eli just siltä huonoimmalta vuodelta pitkään aikaan, damn! No voi olla kyllä että tulot on nousseet kyllä tuon 20% ellei enemmänkin.

Kiitos teille :grin

Just näin:) jos on ollut oikeen onneton tulovuosi, niin 20% on nopeesti ylitetty:)

Takaisin