Raskaaksi 2019

Onnea kaikille joulukuisiin päässeille!

Mulla kp14, ei oikein mitään fiiliksiä mihinkään suuntaan. Normikierrossa alkaisi olla aika ovikselle, vaan uskallan epäillä että siihen tahtiin ei mennä :)

Geleen syönti jatkuu.

Asiasta lillukanvarsiin, tosi ajankohtaisiin aiheisiin, mites se äitiysrahan määrä laskettiinkaan? Onko niin että katsotaan edellisen vuoden tuloista? Selviäishän tää jos googlaisi :joyful: mietin vaan kun tämä vuosi todennäköisesti tulee olemaan itselleni taloudellisesti paras, viimevuonna mentiin vähän suossa.

Miten oletteko säästäneet jo vauvavuosia varten? Mulla menee säästöön joka kuu rahaa, mutta varmaan sitten joskus kun raskaudun, tulee otettua vähän aktiivisempi spurtti sen rahaston kerryttämiseen. Ei jotenkin osaa ajatella sitä ykkösasiana vielä. Enskuussa tulee kuitenkin vuosi täyteen jo vauvahaaveita.

Autonkin pian vaihdan farmariin :p ihan muuten vaan kun ”tarvin tilaa” :hilarious: vaikka ystävät kysyivätkin että oonko raskaana kun perheautoa tarvin. Juu, en. Harmillisesti:bag:

Tindell joo mun kaveri on ihan vakuuttunut ku se ei kertonu mulle omii oireita ku sen et oli tissit kipeet oudosti.. Sit sanoin et tee testi ku arvasin et se oottaa . No sitte se oliki ja mulla on nyt vain oireina väsymys, tissien kipuilu ku sivuilta tulee paine ja sit kipee olo. Siinäpä se ummetuksen lisäksi ja ettei oo menkkoja tullu.

Säästöä äitiysloman aikana mulla on hitusen nyt koska täällä ei saa tukee ja aion olla kotona sen 6 kk vähintään ku täällä sallitaan 3kk äitiysloma.... Nyt mies laittaa BMW citymaasturin ku "kumminkin se apina tulossa" .

En itse kauhean paljon epäile ettenkö nyt olisi koska aiemmin jos on haamui tullu niin ei ne oo tullu peräkkäin .. Vain yks testi ja loput blancoja. Nyt joka testiin tulee jonkinmoinen.

Munki mies luuli ekasta testistä etten ehkä oo raskaana ku ei tienny et haaleeki tarkottaa raskaana. Toki voi myös olla kemiallinen tai tuulimuna, mut ei viallinen, ainakaan jos monta testiä näyttää viivanpaikkoja.

Munki mies luuli ekasta testistä etten ehkä oo raskaana ku ei tienny et haaleeki tarkottaa raskaana. Toki voi myös olla kemiallinen tai tuulimuna, mut ei viallinen, ainakaan jos monta testiä näyttää viivanpaikkoja.

Mulla on jokaisessa väriä niinku sillee oudosti. Eli vain ns "toinen puoli" siitä mihin viiva tulee olla on sininen .... Mut ei nyt luulis et kaikkiin tulee haamu jos jotain ei olis. Pitkään mä oon oireillut mut uskon että ne aiemmat oli vaan kovat ovis oireet mitä mulla oli esim kesällä 2017 ku olin ihan varma et ootan mut oliki vaan ovis. Nyt oon vaan ihan kuolema väsynyt ja kainalot ja tissien sivut kipeet. Yritän nyt elää niinku raskaana olisin jottei sit käy mitään mikäli nyt sit oonki. Jos en oo niin ei se ku uus yk. Pettyy sitä joo mut ainakin saa selvyyden

Onneksi kohta saa tietää ja jos tosiaan lasken pidemmän kierron mukaan niin ei se ehkä siks oo mikään viiva vielä ollu jos nyt tulee sit viiva uus. Jos testiin ei tuu enää niin sit on joku hitonmoinen häiriö

Early on sellainen jolla voi näkyä jo useampi pvä ennen kuukautisten poisjääntiä. Ja muutkin Clear Bluen testit on hyviä kun niistä ei tarvitse arpoa onko vai ei, kun tulos on joko tai.

No mulla saa täällä arpoa. Himmeet haamut nyt kaikissa. En ymmärrä miksei vahvistu. Toki toi kymppi on nyt tummempi ku toi 25 mit anyway, mulla digi on aina joko error tai näyttää mitä sattuu niin en siks oo sitä tehnyt. Jos kokeilis ny eri merkkiä

No mulla saa täällä arpoa. Himmeet haamut nyt kaikissa. En ymmärrä miksei vahvistu. Toki toi kymppi on nyt tummempi ku toi 25 mit anyway, mulla digi on aina joko error tai näyttää mitä sattuu niin en siks oo sitä tehnyt. Jos kokeilis ny eri merkkiä

Joko viallisia tai ei kai taas kemiallinen? Vai mikä se oli viimeks.. Jos siitä näyttää viel et hcg korkeel? Tai joku hormonihäiriö o_O:arghh:

Ostin nyt sen digin ja teen ylihuomenna. Tk:sta ei edelleenkään oo soitettu takas :shifty: koko päivän oottanu.

Join eilen niin paljon vettä, että heräsin aamulla kamalaan vessahätään :rolleyes:. Varsinki illalla kauhee jano ja rupee ällöttään, jos ei juo. Nyt iski taas sellainen krapulaväsymys, että vois nukkua päikkärit. Tissit kipeet ja mahassa nippailee..

Ehkä mun sit pitäis uskoa niitä viivoja :happy:. Mies on vielä enemmän pihalla näistä asioista ku minä, niin se ei uskalla innostua. Yritin soittaa tk ja varata aikaa, en päässyt läpi ja odottelen että soittaa takas. Ajattelin sen digin ostaa ja tehä vielä parin päivän päästä.

Onnea Jesbe, mäkin uskon että sä oot raskaana :hello2

Kato netistä minkä neuvolan alueelle kuulut ja soita sinne.

On mulla vähän säästössä ja tartten lisää, mutta ei niin paljoa että vois hoitovapaalle jäädä. Käytettynä aikomus ostaa mahdollisimman paljon.

Kato netistä minkä neuvolan alueelle kuulut ja soita sinne.

Netistä luin, että sinnekin pitää jättää soittopyyntö, että tuskin sen nopeempaa soittavat. On se vielä 3 tuntia auki, odottelen..

[/IMG]
Onnea kaikille joulukuisiin päässeille!

Mulla kp14, ei oikein mitään fiiliksiä mihinkään suuntaan. Normikierrossa alkaisi olla aika ovikselle, vaan uskallan epäillä että siihen tahtiin ei mennä :)

Geleen syönti jatkuu.

Asiasta lillukanvarsiin, tosi ajankohtaisiin aiheisiin, mites se äitiysrahan määrä laskettiinkaan? Onko niin että katsotaan edellisen vuoden tuloista? Selviäishän tää jos googlaisi :joyful: mietin vaan kun tämä vuosi todennäköisesti tulee olemaan itselleni taloudellisesti paras, viimevuonna mentiin vähän suossa.

Miten oletteko säästäneet jo vauvavuosia varten? Mulla menee säästöön joka kuu rahaa, mutta varmaan sitten joskus kun raskaudun, tulee otettua vähän aktiivisempi spurtti sen rahaston kerryttämiseen. Ei jotenkin osaa ajatella sitä ykkösasiana vielä. Enskuussa tulee kuitenkin vuosi täyteen jo vauvahaaveita.

Autonkin pian vaihdan farmariin :p ihan muuten vaan kun ”tarvin tilaa” :hilarious: vaikka ystävät kysyivätkin että oonko raskaana kun perheautoa tarvin. Juu, en. Harmillisesti:bag:

Jaaha, en osaa puhelimella lisätä kuvaa. Mutta siis automaattisesti lasketaan edellisen vuoden verotuksesta, mutta on siinä poikkeuksiaki. Kuvakaappauksella olisin pistäny kelan sivuilta, mut mm. Voit hakee 6kk mukaan jos tulot on 20% suurentuneet.

Hei kanssasisaret, geleen käyttäjiä? Niin se kelkka näissä apukeinoasioissakin kääntyy mulla:) tajusin, et inofolicit loppuu tän kierron puolen välin jälkeen ja kaikista apteekeista loppu. Pohdinpa, että josko kokeilis sitten seuraavaksi noita gelee kapseleita. Mistä kandee ostaa? Life? Ruohonjuuri? Nettikauppa? Voiskohan ottaa käyttöön jo heti tähän kiertoon, on kumminkin niin alussa. Ootteko syöneet läpi kierron vai kp1:stä ovulaatioon?

Joko viallisia tai ei kai taas kemiallinen? Vai mikä se oli viimeks.. Jos siitä näyttää viel et hcg korkeel? Tai joku hormonihäiriö o_O:arghh:

Hormonihäiriö on mun veikkaus jos en raskaana ole koska mulla on oireita jotka voi johtuu mistä vaan mut hyvin paljon ns raskaus oireiksi lasken. Sit mulla lähti se viiva pois ja ku ei menkkoi tullu ja tuli älyttömän oudoksi mahan kipu niin tein testin ja haamu. Tein toisen merkin ja haamu. Sit tein kolmannen ja taas haamu. Ja en oo nyt testannut ku jos meen 40 pv kierron mukaan niin olis täti 2 pv myöhässä joten sekin selittäisi miksi testi näytti haamua. Selkeesti sinistä livenä. Päivitän kun tiedän enemmän.

Hei kanssasisaret, geleen käyttäjiä? Niin se kelkka näissä apukeinoasioissakin kääntyy mulla:) tajusin, et inofolicit loppuu tän kierron puolen välin jälkeen ja kaikista apteekeista loppu. Pohdinpa, että josko kokeilis sitten seuraavaksi noita gelee kapseleita. Mistä kandee ostaa? Life? Ruohonjuuri? Nettikauppa? Voiskohan ottaa käyttöön jo heti tähän kiertoon, on kumminkin niin alussa. Ootteko syöneet läpi kierron vai kp1:stä ovulaatioon?

Tilasin jostain netistä niitä, oisko ollu luontaistukku tai jotain sinne päin? Söin koko kierron ja nyt lopetin ku saatan olla raskaana.

Mun ois pitäny soittaa sinne neuvolan puolelle :angry4. Nyt ne soitti takas ja sano vaan että soita neuvolaan, heippa. Soitin ja se oli menny kiinni jo klo. 11. Mulla on nyt ainut mahis huomenna kaahata sinne heti klo 8 et ehin kaahata töihin 15 vaille 9 :sad010, tai voin varata ajan vasta 2 viikon päästä. Töissä ei toivoakaan että voisin vastata puhelimeen. Prkl, että on tehty taas vaikeeta :BangHead

Tindell, oireet kumminkin täsmää:) että ihan rauhakseen vaan, kunnes toisin todistetaan (mitä tietysti toivottavasti ei tule tapahtumaan). Selailin muuten vanhoja kuvia, tuli vastaan esikoisen r-restit. Ei mullakaan oo ollut leffaviivoja vielä 4-5pv oletetun kp1:n jälkeen ja digi oli sillon 1-2 viikkoa. Voihan olla myös jos on myöhemmin hedelmöittynyt tms. Tikutitko oviksen?

Tuntuu, että kiukustunki ihan älyttömän herkästi :arghh::bag::angelic:.. En ole tikutellut :).

Tilasin jostain netistä niitä, oisko ollu luontaistukku tai jotain sinne päin? Söin koko kierron ja nyt lopetin ku saatan olla raskaana.

Mun ois pitäny soittaa sinne neuvolan puolelle :angry4. Nyt ne soitti takas ja sano vaan että soita neuvolaan, heippa. Soitin ja se oli menny kiinni jo klo. 11. Mulla on nyt ainut mahis huomenna kaahata sinne heti klo 8 et ehin kaahata töihin 15 vaille 9 :sad010, tai voin varata ajan vasta 2 viikon päästä. Töissä ei toivoakaan että voisin vastata puhelimeen. Prkl, että on tehty taas vaikeeta :BangHead
Kurjaa että olet saanut huonosti informaatiota mitä pitää tehdä missäkin tilanteessa.
Täällä ainaki äitiysneuvolaan soitetaan soittoaikana (joka päivä suht lyhyt mutta kelvollinen aika) ja numero valitaan sen mukaan missä asuu. Googlaa äitiysneuvola ja oma paikkakuntasi (muillekin tiedoksi). Ja ite soitin tänään väärän alueen äitiysneuvojalle kun oman alueen ei vastannut, hoitui homma sitä kauttekin.
Onneksi vauvan tulo ei riipu siitä tikutti sitä tai ei :P.

Muokattu viimeksi:
Takaisin