Raskaaksi 2019

Kerron nyt vielä tännekin. Mä plussasin viime keskiviikkona taas suureksi yllätykseksi! Olin tekemässä vaan negatestiä jotta saisin ajatukset pois "teoreettisesta raskaudesta". Mutta selkeät viivat tuli :Weary Cat Face: :red-heart: Jotain on kehossa tapahtunut kun melkein 2,5v ei yhtään plussaa ja nyt synnytyksen jälkeen 7 kierrosta 2. Alkaa kuulostaa ihan tavanomaiselta yksilöltä joka ei käytä ehkäisyä. Toki tää on niin alussa ettei mitään takeita että menisi nyt loppuun asti. Tänään ehkä 4+6. Pyysin klinikalta nyt progesteronit (cyclogest) tukemaan, jos viime km olikin siitä johtuvaa.

Kerron nyt vielä tännekin. Mä plussasin viime keskiviikkona taas suureksi yllätykseksi! Olin tekemässä vaan negatestiä jotta saisin ajatukset pois "teoreettisesta raskaudesta". Mutta selkeät viivat tuli :Weary Cat Face: :red-heart: Jotain on kehossa tapahtunut kun melkein 2,5v ei yhtään plussaa ja nyt synnytyksen jälkeen 7 kierrosta 2. Alkaa kuulostaa ihan tavanomaiselta yksilöltä joka ei käytä ehkäisyä. Toki tää on niin alussa ettei mitään takeita että menisi nyt loppuun asti. Tänään ehkä 4+6. Pyysin klinikalta nyt progesteronit (cyclogest) tukemaan, jos viime km olikin siitä johtuvaa.

Oikein paljon onnea plussasta ja toivottavasti kaikki menee hienosti loppuun saakkaa:red-heart::Two-hearts:

Onnea vielä ja tarrasukkia! :happy093

Ihanaa, onnea ja tarrasukkia:Two-hearts::folded:

Tää lisääntyminen on kyllä uskomatonta, siis todellakin aina vaan jaksan yllättyä tästä, miten pitää päätä hakata, että raskaus alkaisi ja sitten se aivan yksäkkiä käykin ihan käden käänteessä odottamatta, vaikka ei edes pitäisi!
Mutta aivan super ihana juttu, valtaisasti onnea :smiling-eyes::folded::red-heart:
Toivotaan, että tää menisi hyvin :smiling face with heart-eyes:

Muoks. Sulla sentään kierto toimii, toisin kun täällä :Smirking Face: Poika nyt 9,5kk ja ei niin mitään elon merkkiä koko ruhossa :Face With Tears Of Joy:
Ihan ilman menkkoja ollaan oltu koko imetysaika, vaikka öisinkään ei usein syödä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: ja siis luulen et kun parin kuukauden päästä lopettelen, sit kun vuosi täynnä niin saan kyllä venata kiertoa tovin, multa kun löytyy vieläkin linea negra et ei ihan oo tasaantunut nää hormoonit :Face With Tears Of Joy:

Muoks. Sulla sentään kierto toimii, toisin kun täällä :Smirking Face: Poika nyt 9,5kk ja ei niin mitään elon merkkiä koko ruhossa :Face With Tears Of Joy:
Ihan ilman menkkoja ollaan oltu koko imetysaika, vaikka öisinkään ei usein syödä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: ja siis luulen et kun parin kuukauden päästä lopettelen, sit kun vuosi täynnä niin saan kyllä venata kiertoa tovin, multa kun löytyy vieläkin linea negra et ei ihan oo tasaantunut nää hormoonit :Face With Tears Of Joy:
Oman kokemukseni perusteella ei liity imetykseen. Minulla ei missään vaiheessa tullut maitoa enempää kuin muutama pisara kerralla, mutta kuukautiset pysyivät synnytyksen jälkeen poissa yli vuoden. Kaipa tuo raskaus, synnytys ja vauvavuosi vain kurittavat kroppaa sen verran, että palautuminen normaaliin kestää, vaikka ei edes tarvitsisi tuottaa maitoa.

Tää lisääntyminen on kyllä uskomatonta, siis todellakin aina vaan jaksan yllättyä tästä, miten pitää päätä hakata, että raskaus alkaisi ja sitten se aivan yksäkkiä käykin ihan käden käänteessä odottamatta, vaikka ei edes pitäisi!
Mutta aivan super ihana juttu, valtaisasti onnea :smiling-eyes::folded::red-heart:
Toivotaan, että tää menisi hyvin :smiling face with heart-eyes:

Joo niin on! Olispa kiva tietää et mikä oikeastaan on muuttunut. Ja kiitos :red-heart:

Joo mulla kierto alkoi n. 3kk synnytyksestä vaikka lähes täysimetys tais olla sillon. Täysin säännöllinen ei oo kuitenkaan ollu. Jostain luin että 3kk on hyvin tavanomainen kun alkaa kierto mutta ei tuokaan harvinaista ole että kestää pitkään alkaa. Mullakin on edelleen haaleasti linea negra näkyvissä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: itekin ihmettelin et miten se ei poistu mut siitäkin luin et saattaa vuodenkin säilyä (tosin itellä kyllä jo yli vuosi) ja ehkä se nyt ei sitten ehdikään hävitä :Slightly Smiling Face: ja imetys loppui kokonaan yli 2kk sitten. Maidontulo ei vieläkään oo täysin loppunu. Puristaessa tulee mutta tuskin sieltä lusikallista enempää tulis enää.

Paljon onnea ja tarrasukkia!:Two-hearts:

Ovisplus jo kp15!
3pvää aiemmin, kuin viime kuussa. Et oisko niistä teroista ollu tällästä hyötyä, vaikka muutoin kierto ketuiks menikin. Nyt taidan alottaa dpo 2.

Heips! Onpas täällä hiljaista :sad-face:
Mitä muille kuuluu? :red-heart:

Täällä kp23 dpo7 ja pari päivää sit tärähti tissit, tai siis nännit kipeiks. Yhtä kipeät/arat kuin raskaudessa oli, mutta täähän on teroillakin yleisenä oireena, ainakin siellä luki rintakipu. Viime kierrossa ne ei aiheuttanu mitään oireita, mutta nyt tosiaan nännit ihan kosketusarat.
Oon aatellu et oikeasti ihan hyvä et alotin ne terolutit viime kierrosa ajoissa, koska ne on varmaan syypäänä tähän oviksen aikaistumiseen kolmella päivällä ja nyt ei oo enää niin suuri huoli muniksien kasvamisesta liian isoiks ja vanhenemisesta.
Toivottavasti näin nyt säilyisi, tai tietty se plussa olis eniten toiveissa, mutta u know.

Heips! Onpas täällä hiljaista :sad-face:
Mitä muille kuuluu? :red-heart:

Täällä kp23 dpo7 ja pari päivää sit tärähti tissit, tai siis nännit kipeiks. Yhtä kipeät/arat kuin raskaudessa oli, mutta täähän on teroillakin yleisenä oireena, ainakin siellä luki rintakipu. Viime kierrossa ne ei aiheuttanu mitään oireita, mutta nyt tosiaan nännit ihan kosketusarat.
Oon aatellu et oikeasti ihan hyvä et alotin ne terolutit viime kierrosa ajoissa, koska ne on varmaan syypäänä tähän oviksen aikaistumiseen kolmella päivällä ja nyt ei oo enää niin suuri huoli muniksien kasvamisesta liian isoiks ja vanhenemisesta.
Toivottavasti näin nyt säilyisi, tai tietty se plussa olis eniten toiveissa, mutta u know.

Täällä dpo0, kp14. Menopur-pistokset ovat toimineet ja hysteroskopiassa tehty toimenpide auttoi. Nyt limakalvo näytti ultrassa perjantaina hyvältä. Piinapäivät alkakoon. Pääsiäisenä testaan.

Kumpa meillä molemmilla nyt tärppäisi! :smiley-angelic001

Nyt viimein pysyvää plussaa teille Nyytti ja Onnenomena! :folded: toivotaan et nää apukeinot auttaa! Mäkin välillä haikeudella mietin tätä ketjua, joka oli pitkään "koti" ja nyt on hiljentynyt, mikä toki luonnollistakin ja tarkoittaahan se et moni on päässyt määränpäähänsä. Mutta olisi jo kaikkien vuoro :red-heart:

Meidän raskaus on toistaiseksi jatkunut ja viime to ultrassa oli oikeassa paikassa ja sydän löi. Tänään ois 7+6. Odottelen parempia olotiloja ja nt-ultraa josko sen jälkeen alkais vielä enemmän sisäistää asiaa ja luottaa enemmän jos kaikki hyvin silloinkin.

Täältä puhaltelen kauheasti plussatuulia vieläkin:Two-hearts: sydän särkyy kun vieläkin täällä ryhmässä toiset joutuvat odottamaan omaa plussaansa:loudlycrying:

Ikävä on välillä tätä ryhmää:red-heart: olette yhä mielessä! Meillä on lapsiluku täynnä eikä missään tapauksessa yritys ja hoidot houkuttele enää. Pikkuisäntä täyttää tässä kuussa 8kk. En ymmärrä mihin tämä aika katoaa?

Tää ryhmä on ollut kyllä itelle myös se koti ja on ollut ihana höpötellä ja saada vertaistukea:red-heart: toivon niin että loputkin vielä saavat pysyvät plussat ja nyytit.

Meillä vauva 5vkoa ja alku on aika haastava. Vauva on ollut tosi itkuinen ja on ehditty testata imetysdieetit tuloksetta, seuraavana lääkäriin jos olisi refluksia. Oma ajatus pätkii kun väsymys on aika kova, mutta jospa se tästä pikkuhiljaa:red-heart:

Tää ryhmä on ollut kyllä itelle myös se koti ja on ollut ihana höpötellä ja saada vertaistukea:red-heart: toivon niin että loputkin vielä saavat pysyvät plussat ja nyytit.

Meillä vauva 5vkoa ja alku on aika haastava. Vauva on ollut tosi itkuinen ja on ehditty testata imetysdieetit tuloksetta, seuraavana lääkäriin jos olisi refluksia. Oma ajatus pätkii kun väsymys on aika kova, mutta jospa se tästä pikkuhiljaa:red-heart:

Voi pientä, kaikkea kannattaa kokeilla, myös osteopatiaa/vyöhyketerapiaa voin lämpimästi suositella:red-heart: Paljon jaksamista, on tosi kurja tunne kun pieni itkee eikä pysty toista auttamaan.

Täällä dpo0, kp14. Menopur-pistokset ovat toimineet ja hysteroskopiassa tehty toimenpide auttoi. Nyt limakalvo näytti ultrassa perjantaina hyvältä. Piinapäivät alkakoon. Pääsiäisenä testaan.

Kumpa meillä molemmilla nyt tärppäisi! :smiley-angelic001
Hienoa! Nyt vaan jännäillään! :)
Mulla ilmesty yksi finnikin leukaan, johtuukohan sekin teroluteista jos kerta tekee kaikenlaisia raskausoireita ja mulla raskaudet saanu yksittäisiä finnejä nousemaan. Jotain hormooniheilahduksia siis.

Toivon myös plussia kaikille :red-heart:

Viime viikolla jäin äippälomalle, levätessä ja kavereita näkiessä mennyt aika. Kohta pitäis alkaa vauvanvaatteita pesee jne :) jännittää kyllä milloin synnytys alkaa ja miten menee..

Takaisin