Raskaaksi 2019

Onnenomena kyseli kuulumisia. :)

Muuten menee nyt ihan hyvin, mutta pojalla atopia puhkesi äskettäin ja yöt on olleet tosi rikkonaisia. Allergioista selvisi kookos, maissi, maito, soija ja kananmuna. Oon nyt täysimettänyt pelkästään, imetän sinne vuoden ikään saakka ja kiinteitä aloiteltiin tuossa muutamisen viikko sitten. Pari päivää sitten saatiin rokotukset 5kk ja niistä ollut lämpöilyä sekä pientä rauhattomuutta. Pääasiassa ei enää ole meillä kipuitkuja, mutta aivan tosi huono nukkuja vauva on. Päiväunet on luokkaa 30minx2 ja öisinkin on nyt heräillyt tunnin parin välein, teki ekat alahampaatkin hetki sitten. En tiedä, vähän on semmoista meininkiä et noi ylähampaat taitaa tulla aika pian perässä.. Jossain välissä nukkui yöt sentään hyvin, nyt ei niitäkään, mutta allergiaitkuja tms ei heräillyt ole, koska poika on hyvätuulinen ja kovasti oppinut uusia taitoja sekä on supersosiaalinen. Eikä atopia liity myöskään allergiaan, vaan on meidän tapauksessa itsellisenä sairautena.
Meillä refluksiakin auttoi nuo kiinteät vähän, mutta edelleen nukkuu päivisin pidempiä unia vaan liikkuvissa vaunuissa ja silloinkin pitäisi kävellä vähintään 5km, usein 7km, että jatkaa unia sitten ulkona sen 45min.
Ei tässä ihan hirveän ihmeitä ehdi, väsymys on aika kova, vaikka mieskin nyt onneksi kotona auttelemassa. Kämppä ihan pommin jäljiltä ja lähinnä oma toive olisi, että saisi edes yhden 4-6h mittaisen unipätkän yöllä. Onneksi meillä on hyvä tukiverkosto, joista osa käyneet auttelemassa meillä kotona ja äidilläni oon käynyt välillä nukkumassa pojan kanssa, niin et äitini on ollut poikaa viihdyttämässä ja mä oon sit hoitanut syötöt ja nukkunut loput ajasta.
Aika vähän jää aikaa parisuhteellekaan, mutta tämä vaihe nyt on elettävä läpi, eiköhän sitten myöhemmin sitä vielä joskus ole.
Harmittaa siltikin, että meidän vauva-aika ollut kaikkine allergiakoliikkiongelmineen aivan äärettömän raskas, jotenkin se painaa sen verran, että kovasti pohdin jääkö tämä lapsi ainoaksi.
Mutta joo, päivä kerrallaan. Vauva on kaikesta huolimatta meille tositosi rakas ja ollaan siitä tosi onnellisia, että tämä vanhemmuus ollaan saatu kokea Blue Heart

Täällä dpo 11 ja nega first responsella, tai sama haitula kuin dpo 8 ja dpo 9, eli tulkitsen ne nyt viivanpaikoiksi, koska väriä niissä ei ole. Joten leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä Confused Face Lisäksi tässä iski pieni terveyshuoli ja oon 1,5 viikon saikulla ja odottelen jatkotutkimuksia, joten noh, on tässä "onneksi" muuta ajateltavaa. Saattaa nyt jäädä hoidot tauolle siksi aikaa kunnes homma selkenee. Ei mitään ihan hirveen isoa, mut kuitenkin semmonen et joudun miettii että onko tässä nyt järkeä - ellei vaiva katoa yhtänopeasti kuin tulikin, ja asia jää mysteeriksi.

Heipat täältäkin.
Ovis tuli taas vasta kp18 ja saatiin hyvin mökillä kyllä hyödynnettyä. Nyt dpo3 ja ei auta kun antaa taas ajan madella.
Tai no päivät on kyllä täysiä, et sinänsä kuluvat sutjakkaasti :)
Pizzataikina just kohoamassa ja ystävä lapsineen kohta tulossa iltaa viettämään <3

Täällä menee hitaasti piinapäivät... Dpo7. Aion testata dpo13, joka yleensä muuttuu kp1:ksi.

Toisaalta on kierron paras vaihe, kun on vielä toivoa.

Tsempit nyytti ja omppu piinapäiviin! Itsellä ne kääntyivät ja kp1:n puolelle tänään valitettavasti, vaikka yllärinä ei tokikaan tullut kun testailin useamman kerran negoja Confused Face

Mulla nyt edellisen viestin tervesyhuoli nyt tavallaan katosi yhtä nopeasti kuin se alkoikin, ja kaipa me sitten jatketaan hoitoja, kun tk:ssakaan ne ei tunnu olevan nyt sit jatkotutkimusten kannalla. Ilmeisesti joku flunssakierteen sivuvaikutus... no nyt oon ainakin saanut levättyä ja kärsiä rauhassa oisko tämä nyt neljäs vai viides räkäflunssa reiluun puoleen vuoteen. Vähän kyllä silti mietityttää..

Pistin nyt viestiä vielä että oliko tähän kiertoon nyt tarkoitus sitä inssiä yhdistää vai vasta seuraavaan, kun eri lääkärit puhuu eri asioita.. vähän oon jotenkin joutunut semmoseen alhoon, että ei tästä tuu hevonpeetä ja mitä hiton järkeä missään.. toisaalta semmonen "no ihan sama", vaikkei oikeasti ole.. mut joo tällästä tänne, ehkä kaivan sitä positiivisuutta jostain piekoin Beaming Face With Smiling Eyes

Tsempit nyytti ja omppu piinapäiviin! Itsellä ne kääntyivät ja kp1:n puolelle tänään valitettavasti, vaikka yllärinä ei tokikaan tullut kun testailin useamman kerran negoja Confused Face

Mulla nyt edellisen viestin tervesyhuoli nyt tavallaan katosi yhtä nopeasti kuin se alkoikin, ja kaipa me sitten jatketaan hoitoja, kun tk:ssakaan ne ei tunnu olevan nyt sit jatkotutkimusten kannalla. Ilmeisesti joku flunssakierteen sivuvaikutus... no nyt oon ainakin saanut levättyä ja kärsiä rauhassa oisko tämä nyt neljäs vai viides räkäflunssa reiluun puoleen vuoteen. Vähän kyllä silti mietityttää..

Pistin nyt viestiä vielä että oliko tähän kiertoon nyt tarkoitus sitä inssiä yhdistää vai vasta seuraavaan, kun eri lääkärit puhuu eri asioita.. vähän oon jotenkin joutunut semmoseen alhoon, että ei tästä tuu hevonpeetä ja mitä hiton järkeä missään.. toisaalta semmonen "no ihan sama", vaikkei oikeasti ole.. mut joo tällästä tänne, ehkä kaivan sitä positiivisuutta jostain piekoin Beaming Face With Smiling Eyes

Siska, hyvä juttu että se toinen terveyshuoli ei enää olekaan huolena. Mutta pahoittelut jälleen uudesta kierrosta. Broken Heart Niin tuttua tuo, että alkaa tuntua että ihan sama, mutta ei kuitenkaan ole. Kyllä ne pettymykset kierrosta toiseen verottavat henkisiä voimia.

Siska, hyvä juttu että se toinen terveyshuoli ei enää olekaan huolena. Mutta pahoittelut jälleen uudesta kierrosta. Broken Heart Niin tuttua tuo, että alkaa tuntua että ihan sama, mutta ei kuitenkaan ole. Kyllä ne pettymykset kierrosta toiseen verottavat henkisiä voimia.

Mitkäs on sun fiilikset tällä hetkellä? Oliks teillä inssejä vielä jäljellä? Pettymykset todella verottaa henkisiä voimia, lisäksi kun on alkanut tuntua siltä että ne vaan toistuu ja toistuu, ja alkaa tuntua että niihin jotenkin turtuu tässä mitä pidempään on yrittänyt. Niin se latistaa ihan hirveästi fiiliksiä, latistuu myös ne toiveikkuus fiilikset.

Pohdin oikeasti yksi päivä, että voiko masennuksesta kärsiä sillain osittain, yhdellä osa-alueella.. meinaan kun eilen selvis että päästään nyt ekaan inssiin (ovis tod näk osuu arkipäivälle), niin mulle tuli vaan lattea tunnereaktio siitä. Ainut mikä tuntui hyvältä asialta oli se, että ehkä nyt voi harrastaa seksiä halujen mukaan eikä kello kaulassa.. plus ei tullut semmosta halua edes kertoa siitä kenellekään "kun ketä edes kiinnostaa" ajatuksella, joka tuskin pitää yhtään paikkaansa. Oon siis ollut elämässäni joskus todella masentunut, että nää ajatuskaavat on ihan tuttuja, mut tuntuu että ne tosiaan ilmenee tällä hetkellä vaan tän alueen ympärillä. Koitan sikäli nyt tarkkailla ettei masennus oikeasti iske ja oon koittanut vähän "hoivata itseäni" ja pitänyt arjen jutuista tarkemmin kiinni, ettei lähde luisuun.. oon myös koittanut kehittään arkeen kaikkea pientä, esim kaivoin tossa neulomuksetkin esille pitkästä aikaan ja mietin että miksihän tääkin on jäänyt kun tää toimii niin hyvänä meditaation muotona Beaming Face With Smiling Eyes

Mitkäs on sun fiilikset tällä hetkellä? Oliks teillä inssejä vielä jäljellä? Pettymykset todella verottaa henkisiä voimia, lisäksi kun on alkanut tuntua siltä että ne vaan toistuu ja toistuu, ja alkaa tuntua että niihin jotenkin turtuu tässä mitä pidempään on yrittänyt. Niin se latistaa ihan hirveästi fiiliksiä, latistuu myös ne toiveikkuus fiilikset.

Pohdin oikeasti yksi päivä, että voiko masennuksesta kärsiä sillain osittain, yhdellä osa-alueella.. meinaan kun eilen selvis että päästään nyt ekaan inssiin (ovis tod näk osuu arkipäivälle), niin mulle tuli vaan lattea tunnereaktio siitä. Ainut mikä tuntui hyvältä asialta oli se, että ehkä nyt voi harrastaa seksiä halujen mukaan eikä kello kaulassa.. plus ei tullut semmosta halua edes kertoa siitä kenellekään "kun ketä edes kiinnostaa" ajatuksella, joka tuskin pitää yhtään paikkaansa. Oon siis ollut elämässäni joskus todella masentunut, että nää ajatuskaavat on ihan tuttuja, mut tuntuu että ne tosiaan ilmenee tällä hetkellä vaan tän alueen ympärillä. Koitan sikäli nyt tarkkailla ettei masennus oikeasti iske ja oon koittanut vähän "hoivata itseäni" ja pitänyt arjen jutuista tarkemmin kiinni, ettei lähde luisuun.. oon myös koittanut kehittään arkeen kaikkea pientä, esim kaivoin tossa neulomuksetkin esille pitkästä aikaan ja mietin että miksihän tääkin on jäänyt kun tää toimii niin hyvänä meditaation muotona Beaming Face With Smiling Eyes
Oon sitä mieltä, että voi olla masentunut yhdellä osa-alueella. Mua on masentunut tää vauvajuttu, mutta kun muut asiat sujuu, ne antaa voimaa ja pystyn olemaan hyväntuulinen, oma itseni esim töissä.

Sanoitit tunteeni ja olotilani. Masentunut yhdellä osa-alueella, niin minunkin tilanne ehkä nyt on. Olen miettinyt, että en ole sillä lailla totaalisesti masentunut (olen myös joskus ollut ja tiedän mitä se on) mutta moneata asiasta myös nautin ja iloitsen. Tässä lapsiasiassa on tullut tietty näköalattomuus, en vain näe tulevaisuudessa valoa siltä osin. Vaikka tiedän, että hoitopolku on vasta alussa, niin oikeastaan huolestuttaa, miten ajatus rankemmista hoidoista on lähinnä luotaantyöntävä ja ei jaksaisi...

Nyt on dpo9 ja olen silleen että jaa, nyt tämä vaihe. Kohta varmaan menkat sitten. Ei ollenkaan jännittynyt tai toiveikas olo. Melkein itkettää ne menkat jo valmiiksi.

Meillä on julkisella enää yksi inssi. Sitten aion käydä yksityisellä vielä ainakin kaksi tarvittaessa. Ja ottaa mukaan kaikki mahdolliset irrotuspiikit jne. Ensi kierrossa se tuuba-yä. Haluan kääntää tämän inssikortin ihan kunnolla... Vaikka ivf on tehokkaampi. Mutta olen miettinyt, kasvaako mun follit liian isoiksi. Tässä kierrossa oli kp10 toisella puolella 15 mm ja toisella puolella 18 mm folli (saattoi olla jäänne viime kierrostakin). Ovisplus tuli vasta kp15. Todella haluan kokeilla irrotuspiikkiä. Eikös sitä voi käyttää myös ilman inssiä? Ainakin Ranskassa voi, luin yhdestä kirjasta (Kuinka kasvattaa bebe).

Minäkin olen yrittänyt pitää varani, ettei masennus iske kunnolla ja totaalisesti. Siitä pimeästä kaivosta kun on kerran noussut, ei sinne todella tahdo takaisin.

Tsemppiä ja voimia sinulle! <3

Dpo12

Minua on kuvottanut monta päivää, nyt paleltaa ja aamulla nenästä valui nieluun verta niin että maistui suussa. Viimeisintä ei ole koskaan muulloin tapahtunut, paitsi viimeksi raskaana jatkuvasti...

Mä en kestä tätä kroppaa, jos huomenna tulee nega, aina se lupailee jollain uusilla oireilla, mutta aina menkat alkaa. Kyllä taas jännittää...

Miten kestän taas tämän illan odotuksen ja kannattaako sitä edes odottaakaan, kun pelkään niin negaa... :(

Dpo12

Minua on kuvottanut monta päivää, nyt paleltaa ja aamulla nenästä valui nieluun verta niin että maistui suussa. Viimeisintä ei ole koskaan muulloin tapahtunut, paitsi viimeksi raskaana jatkuvasti...

Mä en kestä tätä kroppaa, jos huomenna tulee nega, aina se lupailee jollain uusilla oireilla, mutta aina menkat alkaa. Kyllä taas jännittää...

Miten kestän taas tämän illan odotuksen ja kannattaako sitä edes odottaakaan, kun pelkään niin negaa... :sad001

Toivon niin kovasti että huomenna testi näyttää mitä pitääkin! ❤️

Dpo12

Miten kestän taas tämän illan odotuksen ja kannattaako sitä edes odottaakaan, kun pelkään niin negaa... :sad001
Tsemppiä, pietään peukkuja siulle :)Beating Heart

Nega tuli. :sorry:

Vähän sanattomana ja toivottomana tässä ihmettelen tätä tilannetta. Siis ylipäätään tätä reilun kahden vuoden taivalta...

Alkaa tuntua, että tauko koko hommasta olisi paikallaan. Mutta kaikki artikkelit pelottelee sillä hedelmällisyyden laskulla tässä iässä (yli 35 v). Jotenkin ei ehkä uskalla olla jatkamatta hoitoja heti. Onko aikaa jäädä tuleen makaamaan? Täytyy silti harkita parin kuukauden lepoa. En usko, että silloin tärppäisi, mutta pää tarvitsee taukoa...

Yk19 siis alkaa pian... Kohta päästään "juhlimaan pyöreitä". o_O

Täällä tullaan vähän perästä, yk 18 alkua odotellessa... Nyt jos sinne aukkariin ei taaskaan ole tilaa, niin alan kyllä itkee Anxious Face With Sweat- Joku ihan hirvee lenssu ollu päällä sunnuntaista asti ja nyt vaan kökin kotona ja odotan menkkoja alkavaksi, niin voin soittaa Tilkkaan. Seuraavaksi mies saa tän taudin satavarmasti ja sit mietitäänkin miten päästään sinne aukkariin jos toi on yhtä räkää...

Takaisin