Raskaaksi 2019

Ainakin raskaushormoni nousussa :Heartred oliko joku 278. Kolme päivää sit oli 60. Mutta tänne jäädään joksku aikaa.. ja pitää piikitellä jotain tulpanestolääkettä pari vkoa..

Tsemppiä :Heartred
Onneksi kuitenkin pikkuinen matkassa ja ootte hyvässä hoidossa :Heartpink

Heräsin yöllä kauheisiin mahakipuihin ja oli pakko ottaa panadol. Aamulla maha oli vasemmalta kipee. Arvaatte varmaan että nyt oon ihan tulilla täälä onko tääkin kohdun ulkonen…. :sad015

Toivotaan et olis vaan raskaudesta johtuvaa eikä mitään ulkoisia enää!! :pale
Voimia, mee näytille herkästi sitten jos olot pahenee :Heartred

Voi kun on taas hurjan kuuloisia reissuja ja oireita:Heartred mutta toivottavasti kaikki kumminkin molemmilla kaikki olisi hyvin:happy:

Heräsin yöllä kauheisiin mahakipuihin ja oli pakko ottaa panadol. Aamulla maha oli vasemmalta kipee. Arvaatte varmaan että nyt oon ihan tulilla täälä onko tääkin kohdun ulkonen…. :sad015
Mulla oli 4+ viikolla sillee et heräsin melkeen kellon tarkalleen klo 1 ihan jäätävään mahakipuun ja piti aina käydä laittaa pulloon lämmintä vettä ja laittaa mahalle. Parina yönä muistan että menin vessaan ja meinasin oksentaa ja olin ihan kaksinkerroin siinä pöntöllä hiestä märkänä. Ja siis kipu oli niin kova, että makasin ihan sykkyrässä ja itku kurkussa kivusta ja aina herätin miehen. Tää kesti 5-10min ja yhtenä aamuna tän jälkeen oli vähän vertakin. Soitin sillon lääkäriin, mutta eivät pyytäneet ees näytille. Noh kaikki oli hyvin ja tuota kesti noin viikon ja nimenomaan öisin klo 1 aikaan.

Mulla oli 4+ viikolla sillee et heräsin melkeen kellon tarkalleen klo 1 ihan jäätävään mahakipuun ja piti aina käydä laittaa pulloon lämmintä vettä ja laittaa mahalle. Parina yönä muistan että menin vessaan ja meinasin oksentaa ja olin ihan kaksinkerroin siinä pöntöllä hiestä märkänä. Ja siis kipu oli niin kova, että makasin ihan sykkyrässä ja itku kurkussa kivusta ja aina herätin miehen. Tää kesti 5-10min ja yhtenä aamuna tän jälkeen oli vähän vertakin. Soitin sillon lääkäriin, mutta eivät pyytäneet ees näytille. Noh kaikki oli hyvin ja tuota kesti noin viikon ja nimenomaan öisin klo 1 aikaan.

Juu ei se kipu kauaa kestänyt mutta mietin kans vakavasti yöllä tota lämmintä pulloa! Toivottavasti vaan kohdun kasvukipuja :sorry:

Jos tulee se nesteen poisto, pitää ensin mennä röntgeniin..eikai siitä haittaa pienelle :bag: toki suojaavat parhaansa mukaan...

Tsemppiä Jannn!

Hei kertokas viisaammat et miten toi follien kasvu menee. Ite ku ei oo koskaan missään hoidoissa ollu, niin oo tullu seirattua tai mietittyäkään.
Kuinka isoiksi ne voi siis kasvaa ja onko se hyvä jos on oikein iso?
Irtoaako se johtofolli sit vaan jossain vaiheessa?
Jos mulla oli kp12 jo 17mm folli ja hyvä limis, nyt kp15 ja testi edelleen ihan nega eli ovis varmaan vasta kp17 kuten viimeksikin, niin kuinkahan iso se johtofolli silloin jo on saati limis, joka näytti hyvältä jo kp12?
Äh, kunhan ihmettelen. Gyne oli sitä mieltä ultratessa että ovis ihan lähipäivinä, mut eipä oo..

Kiitos kysymästä, eipä oikeen mitään, odottelua, onneksi kohta vaihtuu syyskuu niin ei oo ultraan enään pitkä aika :nailbiting: Miten sää jaksoit/pystyit oleen mielenrauhassa ultraan asti? Ja oliko sulla muuten kauheesti pahoinvointia? :bookworm:

Mä edelleen ihmettelen miten pysyin järjissäni sen oottelun kanssa, mutta sit mulla alkoikin pahoinvointi n. viikkoa ennen ultraa niin kaikki energia meni siihen. Mulla ei pysynyt mikään sisällä, ainoastaan pillimehut. Nyt se on helpottunut silleen että oksennan vaan aamuisin:laughing021 mutta oli se pitkä aika odotella sitä ultraa, sittenhän sen jälkeen kävin pari kertaa yksityisellä ennen nt-ultraa kun ei vaan uskonut todeksi. Tsemppiä sinne, päivä kerrallaan:Heartred

Mä edelleen ihmettelen miten pysyin järjissäni sen oottelun kanssa, mutta sit mulla alkoikin pahoinvointi n. viikkoa ennen ultraa niin kaikki energia meni siihen. Mulla ei pysynyt mikään sisällä, ainoastaan pillimehut. Nyt se on helpottunut silleen että oksennan vaan aamuisin:laughing021 mutta oli se pitkä aika odotella sitä ultraa, sittenhän sen jälkeen kävin pari kertaa yksityisellä ennen nt-ultraa kun ei vaan uskonut todeksi. Tsemppiä sinne, päivä kerrallaan:Heartred

ohho aikamoinen pahoinvointi! :hilarious: Tsemppiä sinne! :love7

Sit varmaan olo alkaa helpottaa:smiley-angelic002 tiedätkö joudutko vielä kauan olemaan sairaalassa?

En tiiä..:shifty: varmaan vähintään maanantaihin.. en haluu edes ajatella :bag: toki sit ku olo paranee ni kivempaa, tai tylsempää:hilarious: tylsää nyt muutenkin..mutta luulis et sit alkaa pääsee kotiin kun ei enää tuu paljoa nesteitä, sen nesteenpoiston jälkeen jätetään siis se letku mahaan ja on säiliö, johon sitä kertyy ja tyhjennetään välillä. Röntgenissä kuulemma radiologi valitsee sopivan lätäkön, josta alkaa imemään..

Juu tänään tai huomenna nesteiden poistoon :nailbiting:

Voi pee, harmi et meni noin pahaksi hyperi :arghh: mä kävin röntgenissä ~rv36 ja mahan päälle laitettiin semmonen suoja jonka pitäs suojata sikiö. Tsemppiä!

Tsemppiä Jannn!

Hei kertokas viisaammat et miten toi follien kasvu menee. Ite ku ei oo koskaan missään hoidoissa ollu, niin oo tullu seirattua tai mietittyäkään.
Kuinka isoiksi ne voi siis kasvaa ja onko se hyvä jos on oikein iso?
Irtoaako se johtofolli sit vaan jossain vaiheessa?
Jos mulla oli kp12 jo 17mm folli ja hyvä limis, nyt kp15 ja testi edelleen ihan nega eli ovis varmaan vasta kp17 kuten viimeksikin, niin kuinkahan iso se johtofolli silloin jo on saati limis, joka näytti hyvältä jo kp12?
Äh, kunhan ihmettelen. Gyne oli sitä mieltä ultratessa että ovis ihan lähipäivinä, mut eipä oo..

Follit kasvaa noin 1-2 milliä päivässä, toki täälläkin on monesti ultratessa huomattu että kasvutahti voi olla jotain muutakin. En usko että tästä on mitään sataprosenttisen tarkkaa dataa, mutta sellainen noin 20 millinen folli on hyvä ja ehkä jotain 25+ millinen alkaa olla huono. Folli ei aina automaattisesti puhkea, vaan voi kasvaa kystaksi. En kuitenkaan sanoisi, että 17 milliselle esim se viisi päivää lisää kasvuaikaa on automaattisesti huonokaan.

Jee tänään pääsee toimenpiteeseen! Odotellaan vielä labrat tukostaipumuksista. Puolet selästäkin on jo turvonnut..

Takaisin