Raskaaksi 2019

Paljon onnea Zarar myös vauvasta:Heartred esikoisesta Mullakin nousi maito vasta 5. Päivänä, sai lisämaitoa sairaalassa. Muutoin on kokemusta vain imettämisestä. Kamalaa tuskaa se oli ensimmäiset pari kuukautta mulla, mutta lähti sitten sujumaan, kun vauvan suu kasvoi eikä homma ollut enää niin kivuliasta. Mutta korvikkeet on varmasti ihan yhtä hyvää ravintoa:happy:

Onnea! Hyvä että kaikki meni kuitenkin hyvin :love7
Paljonko syntymäpaino oli? :happy:

Kyllä jotkut saa irrotuspiikin oi myös, mutta en tiedä miten julkiselle. Me saatiin kylläkin kerran piikki kun ei päästy inssiin viikonlopun takia.
Syntymäpainoa oli 2700g ja mittaa 49 cm ja todettu on, ettei meillä ole läheskään tarpeeksi pientä vaatetta pukea pikkuiselle, vaan hän hukkuu suurimpaan osaan vaatteista :rolleyes:

Kiitos onnittelijoille :love7

On tämä pieni vauva kaikkien vaikeuksienkin jälkeen ihan älyttömän ihana :Heartred
Hän on niin täydellinen ja imetys alkanut pikkuhiljaa sujua paremmin. :happy:
Maitoa alkanut virrata ja imuote parantua.
Tyytyväinen olen synnytykseen, kun ei tehty edes välilihan leikkausta, vaikka vauvan koko oli miltein 4kg. Selvisin muutamilla tikeillä.
Niin ja nyt sitten kyllä huomaa, että turvottaa tämä imetyskin, erityisesti jalkoja, mutta ehkäpä nämä jumahtaneet nesteet lähtee liikenteeseen pikkuhiljaa. :smiley-ashamed004

Täällä syntyi eilen aamulla 26.5 poika klo. 6.00 alateitse. Synnytys kesti 12h ja ponnistusvaihe 30 min.
Vauvan paino oli 3980g ja 50cm pitkä. :hilarious:
Synnytys meni hyvin, mutta maito nousee vähän hitaasti. Täällä me sairaalassa ihmetellään uutta elämää ja oon ihan yliväsynyt, en osaa nukkua :smiley-ashamed004
Poika on niin suloinen :Heartred

Paljon onnea zarar! :love7

Mitä mieltä olette muuten yleisesti korvikkeista? Ilmeisesti ovat laadukkaita ja verrattavissa imetykseen ravintoarvoiltaan? Itse en näistä tiedä, kuullut vain mitä lapselliset kaverit puhuu..

Kyllä korvikkeet on myös tosi hyvää ravintoa vaikkei ookkaan mahdollista että olisi täysin samaa kuin rintamaito, kun rintamaidossa olevia vasta-aineita yms ei pystytä korvaamaan. Kuitenkin normaaleja ja terveitä lapsia kasvaa myös korvikkeella :) mekin annetaan joskus korviketta.

Mun kaverilla kans turpos hetkeks ja googleteltiin että normaalia on :)

Ihanaa!

Mulla turposi jalat ja ihan ihmeissään olivat, ei ollut neuvolassa törmännyt tämmöiseen.

No ompa jännä! Kun kätilö mulle sanoi et alussa voi turvottaa paljonkin kun imetys alkaa, että se on ihan normaalia :wideyed:
Mulla nimittäin jalat ihan pökkelöt mut muuten olo ihan hyvä :hilarious:
Menikö pitkään et laantui?

No sen mä googlettelun perusteella sain selville et joillakin näin käy mut kiva kun olivat ihan kauhuissaan neuvolassa.. Mulla turposi kun Maito nousi. Helpotti ihan 2-3 päivässä se pahin. Paljon vaan join ja pidin jalkoja koholla.

Jännä, et eivät tajunneet siel neuvolassa tätä! Mulla just jalat pahimpana ja huomaan et jos unohdan juoda pahenee. Ja liittyy ilmeisesti mullakin maidon nousuun, kun nyt sitä alkanut tulemaan. Meillä myös monella muullakin tuli turvotusta tuolla lasketun ajan ryhmässä alkuun ja hävisi sitten noin parin viikon kuluttua, tosin toisilla aiemmin, toisilla myöhemmin. :bag::)
Ja täällä tosiaan tän aamun kätilö sanoikin et voi alkaa turvotella nyt, se on normaalia tähän vaiheeseen.

Mutta ihana on tämä vauva :Heartblue
Toivon niin, että tästäkin ryhmästä jokainen saa omat pikkutytsyt tai poitsut :Heartred

Onnea zararille pienestä! Mullakin nousi maito vasta kotona - ja sit se imetys vasta vaikeaa olikin, tissit oli kivikovat ja oli se kyllä säätöä ja ohjausta sain vasta vähän jälkijunassa neuvolan kautta. Synnärillä sokereiden takia sai korviketta ja hyvin mielin jatkettiin sitä alkuun kotonakin kun ei paino noussu aluksi. Mentiin sit koko imetys taival rennosti molempia käyttäen, vaikkakin ihan täysin rintaruokituksi on merkitty papereihin. Alun paino kontrolli ja sokeri hässäkkien jälkeen ei paljon kiinnostanut mistä ravinto tulee, ja en paljon jaksa korvaani lotkauttaa imetys-fanaatikoille.

Voi ei Jann, sapettaa niin teidän puolesta :arghh:

ON: mulla on vaiheeks semmonen vauvakuume fiilis et tuntuu et halkeen. Kävin kaverilla hakemassa heidän lapsille pieneksi jääneitä vaatteita ja siellä oli seassa jotain ihan pikkusia vaatteita ja hypistelin niitä kaihoisasti. Meidän kun huitelee jo vaatekoossa 110.. Sit ostin mummolan vaunuihin kopan koska lähti niin naurettavan halvalla ja nyt vaan mietin et mikä mua vaivaa, kun ei oo tiedossa uutta serkkuakaan saati meille omaa.. pöpi mikä pöpi o_O

Kiitos kokemuksistanne :happy:

Meillä tosiaan vauvalla bilit nyt vähän siinä rajoilla, kellertelee hiukan ja pissaa/kakkii niukemmin, niin tehdään syöttöpunnituksia ja tarvittaessa lisänä maitoa ruiskulla päälle. Arvot ei vielä hälyttävät mut yritetään välttää sinivalohoito tiheillä syötöillä ja lisämaidolla.
Jos huomenna kaikki hyvin, päästään kotiin, riippuu vauvan voinnista. Lähinnä siitä jaksaako syödä ja nouseeko bilit.:)

Eikä :sad001 miten voi olla! Kuinka monta näitä voi tulla:eek: ettei mahdu?? Oon niin pahoillani :sad001

Ymmärsin sillon suunnittelukäynnillä että kolmannesta pääsisi mutta tiedä sit..jos ottavatkin taas liikaa ennen mua..?!

Takaisin