Raskaaksi 2019

Mä en oikein tiedä mikä kp mulla on. Tyhjennysvuodosta laskettuna kp27, mut niistä ei voi laskea. Mut mitenkäs mä sitten lasken...? Pysyvä hymynaama oli nyt pe-su. Olisko nyt sit ehkä joku kp17..? Vaikeaa...
Mie lasken nyt tuhrusta ni kp23. Saa olla. Kp18 yleensä mulla ollut ovis
 
Tuli tässä mieleen yhtäkkiä... Sillon syksyllä kun kuvittelin olevani vahinkoraskaana, joka tän vauvakuumeen aiheutti (mistä sitten löytyi ultrassa se kysta, mikä lähti itsestään pois), niin ennen sitä ekaa ultraa mulla tuli menkkojen seassa jotain outoa vaaleaa "kudosta" :wideyed: klöntti. Se oli vähän niinku kissan ruuan seassa on joskus ollut joku aortan palanen :scratch. Semmonen kiinteä, muttei kova kuitenkaan. Unohdin koko asian, ku piti sitä ultraa odottaa niin kauan. Mikä lienee ollut?
 
Tuli tässä mieleen yhtäkkiä... Sillon syksyllä kun kuvittelin olevani vahinkoraskaana, joka tän vauvakuumeen aiheutti (mistä sitten löytyi ultrassa se kysta, mikä lähti itsestään pois), niin ennen sitä ekaa ultraa mulla tuli menkkojen seassa jotain outoa vaaleaa "kudosta" :wideyed: klöntti. Se oli vähän niinku kissan ruuan seassa on joskus ollut joku aortan palanen :scratch. Semmonen kiinteä, muttei kova kuitenkaan. Unohdin koko asian, ku piti sitä ultraa odottaa niin kauan. Mikä lienee ollut?

Ovis ehkä? Mulla jos ovis oikein kivuliasta niin saattaa tulla veristä juttua. Mutten kyllä tiedä mikä on voinu olla...
 
Earl: Onneks tulos ei oo kiinni testauksesta eli voi r-testata myöhemminkin :) Kierto tyhjennyksen jälkeen voi kait olla mitä vaan. Ottaisin kaikes rauhas ja yrittäisin keksiä jotain muuta ajateltavaa vähäks aikaa. :sad001 Tiedän fiiliksen, mut sille ei vaan voi mitään. Oikein nopeita päiviä sulle!

Tindell: Yyh, söin just parhaillaan ruokaa kun luin tuon kissanruoka-kuvauksen,ei oikein sopinut hetkeen :D Mitä tästä opimme: älä surffaile syödessäs.... :wink Mutta siis voithan jälkikäteenkin soittaa lääkäriin jos/kun asia mietityttää?

Tiuskih: Onnea :Heartred toivottavasti kaikki sujuu hyvin!

Otus87: Kerro jos käyt ihmettelemäs lekurille kierron lyhentymistä. Mulla on sama juttu mutta se alkoi jo ennen km:a. Sit välillä tuli tollanen 31 päivän kierto ja seuraava taas 24... Oon miettinyt jos menisin käymään gynellä asiasta. Et säkään nyt vielä mikään keski-ikäine ole, et eikai lähestyvät vaihdevuodet voi olla syynä lyhentymiseen? Huoh.
 
Muokattu viimeksi:
Earl: Onneks tulos ei oo kiinni testauksesta eli voi r-testata myöhemminkin :) Kierto tyhjennyksen jälkeen voi kait olla mitä vaan. Ottaisin kaikes rauhas ja yrittäisin keksiä jotain muuta ajateltavaa vähäks aikaa. :sad001 Tiedän fiiliksen, mut sille ei vaan voi mitään. Oikein nopeita päiviä sulle!

Tindell: Yyh, söin just parhaillaan ruokaa kun luin tuon kissanruoka-kuvauksen,ei oikein sopinut hetkeen :D Mitä tästä opimme: älä surffaile syödessäs.... :wink Mutta siis voithan jälkikäteenkin soittaa lääkäriin jos/kun asia mietityttää?

Ihana toi nopeiden päivien toivotus!!
 
Moikka! Täällä olis yks kuumeilija! Mulla vielä pillerit käytössä ja viime laatassa kävi niin, että taukoviikko venyi puolella vuorokaudella. Päätimme miehen kanssa ettemme käytä lisäehkäisyä. Minulle alkoi jossain vaiheessa ilmestyä ”raskausoireita” mahaa vihloi, aamulla saattoi ällöttää ja tuorepuuro maistui ihan hirveältä. Maltoin jopa odottaa rv 2+5 kun testasin ensimmäinen kerran: puhdas nega. Seuraavana päivä 7 min jälkeen ihan selkeä haamu, joka kuitenkin katosi testin kuivuttua. Noh menkat alkoivat ajallaan ja vauvakuume jäi :D mies ei ole vielä näyttänyt vihreää valoa vauvahaaveille. Toivottavasti lämpenisi vaikka loppuvuodesta!! Miten tän kuumeen kanssa pärjää!! :D ihana lukea ainaki erilaisia ketjuja!
Itse täytän tänä vuonna 27, joten kyllä tässä hommiin sais kohta ruveta perkula!!! xD
 
kuumeilija27, kuulostaa ihan mun vauvakuumeen alkamiselta :grin, itse luulin vielä reilut puoli vuotta sitten etten halua lapsia! Eikä sulla niin kiire ole, itse täytän tänä vuonna 31 :nailbiting:. Kamalan vanha!

Hankikanto, tuskin se mitään vakavaa oli, kun sisäkautta ultratessa gyne kehui, että kaikki näyttää oikein hyvälle kun tarkastettiin se kysta tarkemmin, jota ei siis ollut siellä enää. Epämääräiset kivutkin ovat kadonneet :p. Ovulaatioon liittyvää se tuskin oli, kun klöntti tuli siis menkkaveren mukana.. :laughing002 hyvää ruokahalua teille vaan!
 
kuumeilija27, kuulostaa ihan mun vauvakuumeen alkamiselta :grin, itse luulin vielä reilut puoli vuotta sitten etten halua lapsia! Eikä sulla niin kiire ole, itse täytän tänä vuonna 31 :nailbiting:. Kamalan vanha.

No ehkä me ei kuitenkaan olla kumpikaan niin vanhoja Mulla on kyllä raskauden ja vauvan suhteen tosi kaksijakoiset fiilikset. Kun luulin olevani raskaana olin, että jee niin ihanaa ja samalla olin, että o ou!!! Tässähän muuttuu koko elämä. Voimmeko ikinä olla miehen kanssa kaksin, saanko nukkua enää pitkään ja saanko nukkua päikkäreitä ja selviänkö synnytyksestä ja kaikkea maan ja taivaan välillä!! Mies hieman nuorempi kuin minä, joten en halua painostaa tietenkään, välillä saatan vihjailla :D ihanteellisinta olisi että ”nyt tehdään vauva” mutta jos tätä odottelen ni kattellaan 10 vuoden päästä :D
 
Itse heräsin, että kyllä tähän lapsi mahtuu. Me ei enää jakseta juosta baareissa, vaan viihdytään tosi hyvin kotona :happy:. Kaverit on puhuneet, että ihan samalla lailla voi lapsenkin kanssa elää, kuin ilman lasta, toki nämä näin puhelleet kaverit on ollut miehiä :happy8. Me on ehditty jo matkustella ja juhlia kahdestaan. Voidaan sitten matkustella lapsen kanssa.
Mies on luvannut osallistua tasapuolisesti lapsen hoitoon ja kasvatukseen :biggrin Ollaan harjoiteltu monta vuotta kissoilla.
Suurperhettä meillä ei ole edes toiveissa.
Mua pelottaa synnytys ja raskaus, että mun kroppa menee ihan pilalle.. Ja sitten se kipu! Vaikka mulla korkea kipukynnys onkin. Sit mua pelottaa se väsyttävä arki! Ollaan miehen kanssa oltu tosi läheisiä ja niinku paita ja perse.. Mitä jos saadaan koliikkivauva ja etäännytään toisistamme :sad010?
 
Mäkään en halunnut itse lapsia ku aina sillon en mies tahto ja jotenki tiesin etten tuu raskaaksi ja vasta viime kesän keskenmenon johdosta oon ruvennut tosissaan yrittämään ja tämä kierto oli pettymys.

Huomasin muuten et mun oireet täsmää täysin mun ekan clomikierron kans eli siis ku ovis oli ja meni niin ihan primaver sanat oireet ja nythän en oo clomeja syönyt. Vaikuttaakohan ne jotenkin kuitenkin?

Tervetuloa mukaan kaikki!

Sorry ajattelin väärin mulla on kans tullu pari kertaa sellanen löntti menskujen aikaan, hyytymää isompia joskus aikoinaan. Nyt ei oo aikoihin tullu ees klönttei..

Huooh miten tässä jaksaa aina kuumeilla vaikka tulos on aina se sama. En ole raskaana. Miksi? Koska en nyt vai oo. Ja sit ku maha turvoksissa ja näyttää ihan alkuraskauden turvotukselta niin yks kaveri jo kyseli et koska meen ostaa äitiysvaatteita. No itkuhan siinä tuli.
 
Itse heräsin, että kyllä tähän lapsi mahtuu. Me ei enää jakseta juosta baareissa, vaan viihdytään tosi hyvin kotona :happy:. Kaverit on puhuneet, että ihan samalla lailla voi lapsenkin kanssa elää, kuin ilman lasta, toki nämä näin puhelleet kaverit on ollut miehiä :happy8. Me on ehditty jo matkustella ja juhlia kahdestaan. Voidaan sitten matkustella lapsen kanssa.
Mies on luvannut osallistua tasapuolisesti lapsen hoitoon ja kasvatukseen :biggrin Ollaan harjoiteltu monta vuotta kissoilla.
Suurperhettä meillä ei ole edes toiveissa.
Mua pelottaa synnytys ja raskaus, että mun kroppa menee ihan pilalle.. Ja sitten se kipu! Vaikka mulla korkea kipukynnys onkin. Sit mua pelottaa se väsyttävä arki! Ollaan miehen kanssa oltu tosi läheisiä ja niinku paita ja perse.. Mitä jos saadaan koliikkivauva ja etäännytään toisistamme :sad010?

Jotenki ihan ku mun kaveri . Hyvin se sujuu ja kyllä kun mies osallistua tahtoo niin aina se sit jotenki. Ja ku molemmat ootte tässä projektissa mukana niin nou hätä
 
Voi ei Jesbe :Heartred :sad010, kauanko teillä on jo ollut yritystä? Voimia sulle, älä luovuta!

Mää nyt koitan kuitenkin kaikkien pelkojeni keskellä uskoa, että meidän suhde tästä vaan syvenee, kun vastoinkäymiset on meitä vaan vahvistaneet.:Heartpink

Mulla on kans kaveri yrittänyt lasta vuosia ja ne on miehensä kanssa käyneet hedelmöityshoidoissa, mutta kun ei vaan kiinnity :confused1. Sit jos meillä tärppääkin miehen kanssa, niin miten paha mieli hänelle tulee? En ole kertonut kellekään että yritetään ja että haluan sittenkin lapsen :smiley-ashamed008.
 
Voi ei Jesbe :Heartred :sad010, kauanko teillä on jo ollut yritystä? Voimia sulle, älä luovuta!

Mää nyt koitan kuitenkin kaikkien pelkojeni keskellä uskoa, että meidän suhde tästä vaan syvenee, kun vastoinkäymiset on meitä vaan vahvistaneet.:Heartpink

Mulla on kans kaveri yrittänyt lasta vuosia ja ne on miehensä kanssa käyneet hedelmöityshoidoissa, mutta kun ei vaan kiinnity :confused1. Sit jos meillä tärppääkin miehen kanssa, niin miten paha mieli hänelle tulee? En ole kertonut kellekään että yritetään ja että haluan sittenkin lapsen :smiley-ashamed008.
Ihan turhaa, mun paras ystävä on nyt yllättäen raskaana ja mietti mm aborttia yms mut en ollut hänelle katkera kun on niin hyvä ystävä ja ymmärtää myös minua.
Olen ollut lapseton aina siis mut yritys vuosi 3 nyt avustettuja oli nyt 3 kiertoa yk 4 nyt ei avustetusti koska oli kaikenlaista ettei tullu menkat vaan tuhrua ja sit tein plustestin myös gynellä mut ku ultraan menin kauhean hiivan takii niin limis olikin 10mm vaan eli ovis just tapahtunut ja ei mitään tajuu miksi testit näytti sielkin haaleaa plussaa. Noh, kemiallinen kuulemma mut sekään ei käy järkeen koska sillon pitäisi vuoto alkaa eli joku ihme häiriö vain kai. Nyt on siitä tuhrusta laskettuna kp23 ja tosiaan hoksasin että mulla on ihan samanlainen oirekirjo kuin sillon eka clomifen kierrossa eli ne aiheutti ne oireet, nyt en syönyt niitä mut oireet samat. Kroppa ihan sekasin.

Nyt miehen kanssa päätettiin et annetaan kropan levätä hetki ja mennään nyt tjot meiningillä.

Sulla on vissiin ihan normi yritys eli siis ei ainakaan nyt käytössä mitään apuja lääkäristä.
 
Itse heräsin, että kyllä tähän lapsi mahtuu. Me ei enää jakseta juosta baareissa, vaan viihdytään tosi hyvin kotona :happy:. Kaverit on puhuneet, että ihan samalla lailla voi lapsenkin kanssa elää, kuin ilman lasta, toki nämä näin puhelleet kaverit on ollut miehiä :happy8. Me on ehditty jo matkustella ja juhlia kahdestaan. Voidaan sitten matkustella lapsen kanssa.
Mies on luvannut osallistua tasapuolisesti lapsen hoitoon ja kasvatukseen :biggrin Ollaan harjoiteltu monta vuotta kissoilla.
Suurperhettä meillä ei ole edes toiveissa.
Mua pelottaa synnytys ja raskaus, että mun kroppa menee ihan pilalle.. Ja sitten se kipu! Vaikka mulla korkea kipukynnys onkin. Sit mua pelottaa se väsyttävä arki! Ollaan miehen kanssa oltu tosi läheisiä ja niinku paita ja perse.. Mitä jos saadaan koliikkivauva ja etäännytään toisistamme :sad010?

Kuulostaa tutulta. Meillä mies on ihan huippuisi, siis sillon kun on kotona (on reissuhommissa, esim. Viimeisen 2kk aikana on ollu kotona viikon).

Vastaukseen muuttuuko elämä vauvan jälkeen, kyllä! Muuttuuko huonommaksi, välillä kyllä. Muuttooko paremmaksi, hell yes! Kysynkö joskus mielessäni, kenen idea, no todellakin! Vaihtaisinko mihinkään, EN HELVETISSÄ! Anteeks:)

Kiteytettynä, kyllä vauva-arki on rankkaa, väsyttää, kitinä käy korviin, vaihetta vaiheen perään, mutta samalla tuo pieni tyyppi on heittämällä paras juttu mitä ikinä on tapahtunut:Heartred

Ite en toosi pitkään halunnut yhtään lasta, ennenkuin ajatus sitten jostain lähti. Oon aina ollut puuhakas ja monta rautaa tulessa, toki tulee välillä fiilis, että on jumissa kotona, eikä pääse osallistumaan kaikkeen mihin haluaisi, mutta monta asiaa on silti pystynyt myös toteuttamaan.
 
Tindell, ihan ku meillä aikoinaan. Ensin tuli kissa mun toiveesta 2006, sitten kolme lasta ja toinen kissa. Ei jaksettu juosta enää baareissa vaan viihdyttiin kotona. Pelkäsin vähän parisuhteen puolesta, mut me oltiin kuitenkin oltu yhdessä 9,5 v ennen esikoista. Nyt meillä on kolme erityislasta ja haasteita ihan riittävästi, mut on niin vahva side meillä parina, et se on kestänyt kaiken tähän asti :hug003

Niin ja mul on myös korkea kipukynnys, mistä synnärilläkin on saatu episodi aikaiseksi :rolleyes::rolleyes:
 
Tindell: muakin pelottaa raskauden vaikutus kehoon. Itsellä aikoinaan ollu tosi hankalaa hyväksyä itsensä sellaisena kun on. Raskaushan muokkaa kehoa väistämättä. Myös mies ilmaisi joskus ”huolensa” vartaloni muuttumisesta. Olen nyt jo hyvässä kunnossa, mutta ajattelin ruveta vahvistamaan erityisesti selkä- ja vatsalihaksia ennen raskautta.
 
Takaisin
Top