Raskaaksi 2019

Hups, puhuin edellisessä tulevasta, ihan kun olis muka tuloillaan jo. Joo ei oo, valitettavasti, eikä oo tätiäkään. Mitäs kaikkia vippaskonsteja täällä porukalla käytössä kiertoon?:)
 
Heippa! Täällä tänään kp 10, normi kierron mukaan ovis ois kp 14, edellinen kierto oli kylläkin vähän pidempi. Eilen laitoin ovistestit tilaukseen, toivotaan että ehtii tulla tarpeeks ajoissa:joyful:
Eilisen päivän käytin lukiessa homeopatiasta. Otin sitten pariin homeopaattiin yhteyttä, ja nyt olen varaamassa aikaa! :woot: Mielummin tämmöiset kevyemmät ensin, sitten inssiä tmv kohti.
Niin toiveet korkeella siitä, että meille tulis plussa 2019 :shy:
 
Tällä keskenmenotaustalla odottaisin varmaan ainakin raskauden puoliväliin ennen kuin julistaisin sitä yhtään missään.

Sovelluksen mukaan olisi ovis tulossa 4 päivän kuluttua, joten aloitin oviksen tikutuksen tänään. Kovin haalealta näyttää viiva vielä (ylempi). Tuo alempi hcg-testi minulla on tapana tehdä kierron puolivälissä valemenkkojen varalta.

a7761d7c383979c8e0219fef89fd3569


Vaikuttaako kuume ovulaatioon? Onko toivo jo menetetty kun olen flunssassa?

Mulla kuume siirsi ovulaatiota. Clomeja ovikseen muutenkin tarvitsen, mutta tossa kierrossa jossa olin kuumeessa oletetun oviksen aikoihin niin ovis siirtyi lähes kolmella viikolla. Normaalisti mulla on ovis clomien kanssa kp 18-21. Kierrossa jossa olin kuumeessa niin ovis tuli kp39. Ja tästä kierrosta tärppäs.
 
Näin vähän aiheesta raskausilmoitukset somessa: voi v*ttu että v*tuttaa kun yksi pariskunta joka meni naimisiin kesällä ilmoittavat sydän naisen vatsalla että ovat raskaana ja "uudet tuulet puhaltavat". Miksi mä reagoin näin vahvasti? Ei se ole minulta pois, eihän? Mutta ne oikeasti näyttävät iloisilta ja se kai minua ärsyttää, minäkin haluaisin olla tuossa tilanteessa ja iloisena vastaanottaa uusi vuosi...

Aiotteko ilmoittaa somessa raskaudesta? :) Mä ajattelin että voisin jonkun taiteellisen kuvan ottaa jossain vaiheessa, mutta ei mitään kliseetä...
En ajatellut puhua somessa raskaudesta mitään. Käytän Instaa ja Facebookia ainoastaan, enkä kummassakaan ajatellut mainostaa raskautta, mikäli sillä siunataan. Ja olen ajatellut tehdä myös perheenjäsenille selväksi, että heidänkin on ihan turha hehkuttaa papaksi/mummuksi/tädiksi/enoksi tulemista ennempää, kuin me ollaan asiasta ”julkisesti ilmoitettu”.
Itse haaveilen siitä, että pari päivää syntymän jälkeen me ladataan yksi kuva, jossa me vanhemmat näymme ja lapsesta osa. Ei kasvoja, mutta sen verran että siitä kuvasta tajuaa et siinä on vauva.
Lapsesta en ajatellut someen päivittää juuri mitään. Kastepäivästäkin haaveilen päivittäväni kuvan taulusta, jossa lukee lapsen nimi, syntymäpäivä ja syntymämitat.

Itse henkilökohtaisesti en ymmärrä sitä, että joka ikisestä pienestäkin asiasta pitää somettaa koko ajan. En tuomitse niitä, jotka tekee niin. En vain itse koe sitä omanlaiseksi asiaksi.
 
En aio ilmoittaa sitä somessa. En ilmoittanut esikoisesta, enkä aio tehdä niin tulevasta. Oon niin pessimisti. Julkaisin kollaasin raskauskuvista kun olin synnyttänyt. Ystävät, kaverit ja läheiset kyllä tiesi meidän tilan, niin ei tullut tarvetta julistaa sitä erikseen muutenkaan keillekään kumminkissankaimoille:)

Mut en julkaise muutenkaan lapsista mitään tunnistettavia kuvia somessa. Mut en tuomitse, jokainen tyylillään:)

Meillä kans näin. Synnytyksen jälkeen ilmoitettiin somessa mut kasvokuvia ei laiteta:)
 
Eihän sitä tarvitse somessa ilmoittaa, se on vain se ettei kaikki ajattele sitä yksityisyyttä kuten juuri sinä. Itse ajattelen että en aio laittaa kaikkea someen, mutta luultavasti kasvot tulisi näkymään. Fbssä vain ystävät näkevät kuvat ja instassa käytän taiteellisempia kuvia jotrn siellä taas voi näkyä raskaus/lapsen syntymä eri tavalla. Mutta tämä on vielä kaukainen haave ja ajatus vasta, tässä taas alkoi menkat aamulla ilmeisesti joten uusi kiero alkakoon...
 
Täällä tylsä alku kierto kp10/38?, taitaa täytyä odottaa vielä pitkään että ovis olis tulossa jos taas kierto on noin pitkä:rolleyes:
Greippimehua oon nyt juonu et jos siitä olis apua tässä kierrossa:smiley-angelic001
 
Mulla kuume siirsi ovulaatiota. Clomeja ovikseen muutenkin tarvitsen, mutta tossa kierrossa jossa olin kuumeessa oletetun oviksen aikoihin niin ovis siirtyi lähes kolmella viikolla. Normaalisti mulla on ovis clomien kanssa kp 18-21. Kierrossa jossa olin kuumeessa niin ovis tuli kp39. Ja tästä kierrosta tärppäs.

Wau, 3 viikkoa! Oli varmaan aika korkea kuume jos noin paljon siirsi? Onkohan raskauden kannalta sitten sitä parempi mitä myöhempään ovis tulee vai onko se kp 14 optimaalisin?
 
Ja en tiedä laitanko raskaudesta someen, mutta lapsista oon kyllä aina pistäny kuvia mut silleen hillitysti ja harkiten ja mullakaan ei näy kun kavereille facessa kuvat ja on kavereinakin vaan tuttja ihmisiä.
 
Itse en julkiseksi laita someen kuvia lapsista. Facebookissa olen julkaissut ihan jo silläkin, kun sukulaisia asuu niin kaukana. Enemmän olen aina huolissani, että mitä ne pikku kullannuput itse julkaisevat.:facepalm: Kauhulla olen seurannut alakoululaisten luokkakavereita, joilla on puhelimissaan kaikki mahdolliset instasta omiin YouTube kanaviin.
Jos tässä joskus vielä raskaaksi tulen, niin en varmasti julkaise asiasta sanaakaan, ennen kuin käärö on turvallisesti sylissä asti.:rolleyes:

Täällä olisi 10 päivää menkkoihin. Pitää varmaan alkuviikosta alkaa testailemaan, kun se on vaan niin kivaa.:p Toiveet ei silti korkealla ole, kun ne oviskivutkin puuttuivat.
 
Hyvää uutta vuotta kaikille ja onnea eri kierron vaiheisiin! Toivotaan tälle vuodelle oikein kunnon plussavaltausta!

Täällä elellään kp 32/??. Edellinen kierto oli 29 pv(sitä edellinen 43, sitä edellinen 127) joten sen perusteella menkat myöhässä. Mutta testeissä ei näy viivanpaikkahaamua kummoisempaa. Toivon ettei edessä oo taas megakierto. No, flo ennustaa tätiä kp 36. Kattellaan.
 
Täällä tylsä alku kierto kp10/38?, taitaa täytyä odottaa vielä pitkään että ovis olis tulossa jos taas kierto on noin pitkä:rolleyes:
Greippimehua oon nyt juonu et jos siitä olis apua tässä kierrossa:smiley-angelic001
Mä juon greippimehua myös tässä kierrossa koska se lyhensi mun kiertoa ainakin, ilman että olisi haitannut tuossa luteaalivaiheessa. Vähän tylsää taas odottaa kuukausi mutta emmä kai ole hedelmällistä sorttia vain :pompus:
 
Lisänä siis omaan kommenttiini somesta:

Itselläni on molemmat sometilit yksityisiä eli sisällön näkee vain kaverit/seuraajat. Mutta siltikään en koe omakseni päivittää tämmösistä kovasti... :rolleyes:
 
Muokattu viimeksi:
Wau, 3 viikkoa! Oli varmaan aika korkea kuume jos noin paljon siirsi? Onkohan raskauden kannalta sitten sitä parempi mitä myöhempään ovis tulee vai onko se kp 14 optimaalisin?
Kuumetta tais olla n.38,5.
Ei kai sen oviksen ajankohdan niin väliä ole kunhan vaan luteaalivaihe on tarpeeks pitkä (vähintään 10pv vissiin). Viisaammat voi korjata.
 
Wau, 3 viikkoa! Oli varmaan aika korkea kuume jos noin paljon siirsi? Onkohan raskauden kannalta sitten sitä parempi mitä myöhempään ovis tulee vai onko se kp 14 optimaalisin?

Mä oon jostain lukenut että ovulaation olisi hyvä onnistua kp 21 mennessä. Sen jälkeen munasolussa alkaa tapahtua jotain huononemista. En valitettavasti muista yhtään mistä mä tän luin kun siitä on jo tovi.
Minä ovuloin normaalisti kp 15-17. Siitä kierrosta mistä tulin raskaaksi ja ovulaatio oli kp 22 tai 23 niin tuli tuulimuna. Imetin myös silloin. Lääkäri sanoi ettei imetys vaikuttaisi tuulimunaan, mutta mulla oli silloin lyhyt luteaalivaihekin niin uskon monen asian vaikuttaneen.
Tiedän että moni ovuloi myöhään ja raskaus on onnistunut. Mä uskon siihen että jos sulle on luontaista ovuloida tietyillä kiertopäivillä niin se on kaikista optimaalisin omalle kropalle. Jos kroppa myöhästyy jostain syystä, ei se munasolukaan välttämättä ole niin laadukas. Ja sori kun huutelen täältä välistä. Mä olen kävelevä tietopankki näissä raskaushommissa. Niin monen monta vuotta näihin perehtynyt.

Enkä väitä olevani oikeassa [emoji3].
 
Mä ovuloin noin kp 7-9, on aika lyhyt kierto. Tai siis ainakin oireiden mukaan olen noihin päiviin sen sijoittanut. Nyt vietänkin kp 4, kuukautiset juuri vetelee viimeisiään ja mulla vaan jännitys kasvaa. Eka yrityskierto on nyt siis ihan virallisesti käynnissä! Taidan tikuttaa ovulaatiota ihan mielenkiinnosta, niin tiedän, että olenko sen oireiden osalta oikein paikantanut.

Aloin syömään nyt vehnänalkioöljyä, kun kuulin, että se voisi parantaa kohdun limakalvoja. Viime kierrossa oli aika niukanlaiset kuukautiset. Nyt oli runsaampaa, mutta aika nopeasti ohi taas. Maanantaina alkoi noin viiden aikaan iltapäivällä ja jo eilinen meni hyvin niukalla vuodolla.
 
Minullahan tapahtuu ovulaatio aina melkein kp 28-29 ja kolmatta lastani odotan tällä hetkellä. Tosin keskenmenojakin mahtuu kuusi kappaletta joukkoon.
 
Mä uskon siihen että jos sulle on luontaista ovuloida tietyillä kiertopäivillä niin se on kaikista optimaalisin omalle kropalle. Jos kroppa myöhästyy jostain syystä, ei se munasolukaan välttämättä ole niin laadukas. [emoji3].

Minäkin uskon näin
Mulla on pääosin ollut aina pitkä kierto, 34 päivää. Ja ovuloin kp 23, silti tullut aina kerta laakista raskaaksi. Ja vaikka ei taida ihan oppikirjojen mukainen kierto ollakkaan.
 
Pillerit jätin pois juhannuksena 2017. Plussan tein uutenavuotena 2018 joka ultrassa todettiin tuulimunaks. Lääkkeellisen tyhjennyksen tein sit tammikuun lopussa 2018. Sen jälkeen ei oo tärpänny uudestaan vaikka ollaankin yritetty ja ovista tikutettu. Kierto vaihtelee 28-35. Tällä hetkellä on menossa kp 31 eilen alko pienet ajoittaiset kivut alavatsalla mitkä tulee aina ennen menkkoja mutta ei ne oo silti vielä alkanu. Ummetus alko kans eilen mikä mulla on aina menkkojen aikaan, joten on varmaan turha odottaa plussaa tällä kierrolla.

27v kuukauden pääst 28v. Toiveissa esikoinen ya alotettu 6/2017 tuulimuna 1/2018.
 
Hei saisko joku lisättyä mut listaan? :)
Mami91 / 27 / toinen toiveissa / ya 7/14

14 vuodesta asti siirtyny aina vaan uuden vuoden ryhmään, jospa tää vuosi ois the vuosi meille :smiley-angelic001

Toivottavasti tähän ketjuun satelee pian plussia, plussa puhuri kaikille! :wav

Mami kp 5/26-29
 
Takaisin
Top