Raskaaksi 2019

Tsemppiä Zarar! :Heartbigred Raskaus on varmaan vaan niin alussa, ettei vielä näkynyt muuta. Sehän on hyvä uutinen, että oli kohdunsisäinen raskaus. :)
 
Eiks se ovispäivä lasketa olevan aina 2+0, vai oonkohan väärässä, en siis oo varma? Mut jos näin olis niin sit sul ois tänään 5+6. Mut oon silti lukenut että varhaisilla päivillä ultrassa on hyvin epätarkkaa vielä, helposti tulee mittavirheitä, ja riippuu laitteistakin miten näkyy plus syke näkyy yleensä vasta 6+ päivillä. Toivottavasti saat jatkossa empaattisempaa palvelua ja ehkä myös sieltä julkiselta ajan uuteen ultraan etrei nyt 3 viikkoa tarvisi odottaa :wideyed: tsemppiä! ❤️

Joo ei kun just oikein olit laskenut jos 2.9 olis ovis, mut kun en oo varma siitä ja se on voinut olla myöhemminkin :bookworm:
Aattelin soitella kyllä ihan julkiselle tän jatkoultran kun siellä pitäs muutenkin käydä et jos saisin nopeemmin ajan :bag:
 
Soitin sitten polille ja eihän lähete ollut menny edes perille. Noh soitin sitten sinne ovumiaan ja lupasivat nyt heti sen uudestaan laittaa. Joulukuun alussa menee nyt ajat.. Olin jo henkisesti valmistautunut mutta harmittaa eniten että en oo varmaan joulunakaan raskaana enkä kestä katsella miehen siskon vauvaa kun oma esikoinenkin on isällään :sad001 vedänkö sitten jouluaattona vaan kännit.. Sori masentava.. Oli vaan pakko sylkästä tää pihalle...
 
Zarar, jospa olit nyt vielä liian aikaisessa liikkeellä, ehdottomasti vois koittaa ultra-aikaa julkiselta! Tosiaan ovulaatiostahan laskettuna sulla on tosi aikaiset viikot vasta menossa. Välillä just hullua kun neuvolassa tää homma lähdetään laskee ekoista kuukautisista, kun ei ne kierrot aina ihan mee kun oppikirjoissa.

Multa on tyhjennetty yksi tuulimuna raskaus nt-ultran jälkeen. Se oli siitä v-mäinen, kun oli ihan oireet ja kaikki. Joskus rv9 oli niitä neuvolan määräämiä verikokeita, niistä sain tiedon vasta paljon myöhässä. Silloin Hcg oli joku vähän alle 300. Jos joku niitä olis sillon kattonut, niin olisihan siitä voinut jo vetää johtopäätöksen, että eihän se raskaus normaali ollut:sorry:

Omaa napaa, kp16, ei oo ovulaatiota näkynyt. Sais nyt tulla, että ei tarviis vielä lisää siirtää sitä tähystysasiaa.

Sofia, hyvä kun soitit, niin ei asia viivästynyt sen takia enempää. On tää välillä tätä, kun tuntuu että itte pitäis aina olla tekemässä, et menis oikein nää hommat:hilarious: mä en usko että mä ainakaan olen jouluun mennessä raskaana:hungover::sorry:
 
Nyt näistä itkuistani päästyäni musta edelleen silti tuntuu, että tää ei ole tuulimuna vaan oon vaan ajoissa, et kun se plussakin tuli niin myöhään. Jäi kuitenkin vaan tosta ultraavasta lääkäristä niin huonot fiilikset, että en kyllä sinne toiste haluais mennä. Ehkä kysyn tosiaan julkiselta neuvolan kautta :hilarious:
Lupasin muutenkin itelleni, että aion tän pari viikkoa elää kyllä ihan rennoin mielin. En jaksa vatvoa ja itkeä enää tätä mun ruskuaismunapussicasea, mieluummin nautin tästä niin kauan kunnes tuomiopäivä tulee sitten parin kolmen viikon päästä :grin


Voi zazar :Heartred täältä iltavuorosta äkkiä tsempit ja onneksi sulla on positiivinen asenne :) varpaat ja sormet pystyyn että kaikki on hyvin!
 
Voi Zarar, voimia sinne epäselvään tilanteeseen❤️ kuulostais kyllä siltä, että ajoitus on ollut aikainen. Kerran kierto on ollut pitkä ja ovulaatio vastaavasti tullut myöhemmin. Hyvä varmaan olla julkiseen puoleen yhteydessä asian tiimoilta. Tsemppiä!

Täällä tosiaan ollaan nyt ivf-jonossa. Kuulemma on ruuhkaa (no eipä tullut yllätyksenä:)). Ensikäynti mennee jonnekin helmikuulle. Tarkkaa aikaa ei vielä ole.

Laitoin parille yksityiselle klinikalle viestiä, josko tässä yhden ivf-kierroksen julkiselle odottaessa pääsisi tekemään:banghead:
 
Soitin sitten polille ja eihän lähete ollut menny edes perille. Noh soitin sitten sinne ovumiaan ja lupasivat nyt heti sen uudestaan laittaa. Joulukuun alussa menee nyt ajat.. Olin jo henkisesti valmistautunut mutta harmittaa eniten että en oo varmaan joulunakaan raskaana enkä kestä katsella miehen siskon vauvaa kun oma esikoinenkin on isällään :sad001 vedänkö sitten jouluaattona vaan kännit.. Sori masentava.. Oli vaan pakko sylkästä tää pihalle...

Ompa sulla ollut ihme säätöä tuolla, onks se sama lääkäri koko ajan? Valittaisin kyllä, olet maksava asiakas ja olettais sit et lähetteet hoidetaan asianmukaisesti ja et aukkari tuloksesta tehtäis järkevämpiäkin johtopäätöksiä, et ehkä on auki, ehkä ei ja sit viel jättää sut sen epämääräisen tiedon varaan. Ja joudut itse kyseleen ja soitteleen..
 
Ompa sulla ollut ihme säätöä tuolla, onks se sama lääkäri koko ajan? Valittaisin kyllä, olet maksava asiakas ja olettais sit et lähetteet hoidetaan asianmukaisesti ja et aukkari tuloksesta tehtäis järkevämpiäkin johtopäätöksiä, et ehkä on auki, ehkä ei ja sit viel jättää sut sen epämääräisen tiedon varaan. Ja joudut itse kyseleen ja soitteleen..


Julkisella puolella lääkäri vaihtui juuri kun saatiin kaikki siihen malliin että lähetteen ois voinu tehdä ja ovumialla nyt oli se yksi gyne vain. Ovumialla oli tosi ystävällistä ja hyvää palvelua muuten mutta vähän sillain tuntuu että maksoi sen reilut 300e ihan tyhjästä :D
 
Tääl on ultrassa käyty. Vähän näytti huolestuneelta lääkäri, kun ei viikkoja vastannut eikä sikiökaikua. Ruskuaispussi on muodostunut ja raskaus on kohdussa, mutta viikot vastaa 5+ jotain ja tasan kaksi vaihtoehtoa, joko tuulimuna tai myöhäinen ovulaatio ja oltiin ajoissa, mutta että todellakaan ei vastannut kuukautisista laskettua aikaa eikä sitä 7+2 minkä neuvola oli arvioinut eikä edes rv 6. Kolmen viikon päästä uusi ultra, ihmettelen kyllä vasta miksi silloin kun aiemminkin syke pitäisi näkyä. Tää oli siis yksityisen kautta, mutta aattelin soittaa neuvolaan ja kysyä josko pääsisin sinne ultraan samalla kun siirrän ekaa neuvolakäyntiä.

Itkuhan silti sieltä ultrasta tullessa pääsi. En vaan jaksa jos tääkin oli taas tässä. Et jos mun kohtu ei kykene kantamaan mitään elävää. Lääkäri oli jotenkin tosi tympeä muutenkin, puhui siinä lähtiessä, että jos alkaa vuotamaan tai keskenmenee, ei voi mitään tehdä. Empä ois kaivannut sitä heipoiksi, kun sen jo tiesin paremmin kun hyvin.

Hoh hoi. Mitenköhän kestän tän epätietoisuuden :sorry:



No just mikä lääkäri. Meillähän yksityisellä kun todettiin et on menny kesken niin lääkäri alensi laskua aika roimasti.. Vaikka en kyllä ite edes kysynyt siinä pillityksessä..
 
Varmaan vastasin tähän jo aikaisemmin, mut yksityiseltä saatiin lähete 15.9, ensikäynti aika ilmoitus tuli 17.9, ja se ensikäynti on nyt 8.10. Ja käytiin molemmat labroissa (hepatiitit, hiv ja multa AMH, multa on mitattu aikaisemmin kilpparit, prolaktiini jne.) ja mies kävi simppatestissä. Tämä siis nyt hus:lla. Yllättyin et nopeaan kun olin siinä käsityksessä et joutuis odottaan kun korona ruuhkaa ollut.




Kiitos kaikille vastauksista. Ei tosiaan ollut turha soitto polille. Ihana hoitaja siellä vastaili ja sanoi että saa soitella kun tunsin itseni ihan tolloksi kellä on tuli vaan perseenalla :hilarious:
 
Maha kipee ja löysällä aamulla, lugeista? :hungover: muuten ei kai niistä suurempia oireita, ehkä väsymys.
Muoks ja eilen koko illan nippaili oikeaa keltsiä, mut eipä sen toiminta hyödytä jos mitään ei hedelmöity...
 
Muokattu viimeksi:
Maha kipee ja löysällä aamulla, lugeista? :hungover: muuten ei kai niistä suurempia oireita, ehkä väsymys.
Muoks ja eilen koko illan nippaili oikeaa keltsiä, mut eipä sen toiminta hyödytä jos mitään ei hedelmöity...


Mullakaan ei mitään mainitsemisen arvoista.. Pms oireet vielä tosi lieviä? Missä mun perus raget on? Noh perus tissi kipu ennen menkkoja on ainakin tallella :hilarious: mikä dpo sulla nyt?
 
Siis mä valitan nyt täällä kun en muutakaan keksi :hilarious: Edelleen jatkuu nää ihme alavatsatuntemukset :shifty: Mä en kestä jos taas on joku saamarin tulehdus :arghh:
 
Zarar, tsemppiä sinne mut oot luultavasti ihan oikeassa et vastas ihan kokoaan, eikä kuulunutkaan olla oviksen perusteella tuon isompi. Uuteen ultraan vaan tovin päästä :)

Paljon oli taas tullu tekstiä, enkä mitenkään pystynyt kahlaamaan kaikkea läpi, joten tasapuolisesti tsempit kaikille omiin tilanteisiinsa! :Heartred
Täällä outo kierto, hyvin vähätuntemuksinen. Ovisplussa oli jo aika selkeä kp15 illasta, mut vielä tummempi kp16 aikaisin aamusta.
Mies ollu niin kiireinen töissä eikä oo kotona näkyny, et tän kierron ainoa laaki oli kp16 illasta/yöstä, et ajoitus sentä hyvä, vaikka pelottaa mimmosia sammakkoja siellä oli kassit täynnä :lurking: .
Harmittaa että yritys jäi niin vähiin, mut ei voi mitään. Tänään siis kp 18 ja ehkä se ovis oli eilen, tai sit sitä edeltävänä yönä. Tosi vähän tosiaan ollu mitään tuntemuksia nyt, vaikka yleensä koko kierron tuntuu millon miltäkin.

Soitin mä alcyonen tapauksen "kannustamana" sinne naistentautien polillekkin, kerroin tilanteesta että vuotoa on paljon ja siihen päälle tiputtelua, hormonit ei tunnu olevan tasapainossa ja ja ja. Ensin sano et kerta kierto pyörii ja oviksen saan kiinni, niin tuskin on mitään jääny keskenmenosta, mutta sanoi sitten että kosnultoi vielä lääkäriä ja palaa asiaan jos tarvetta.
Soittikin aika pian takaisin ja sanoi että lääkäri oli kanssa sitä mieltä että epätodennäköistä, että sinne mitään olisi jäänyt, mutta tarkistetaan kuitenkin. Sain ajan vasta ensi kuun loppupäähän. Että jos en ole raskautunut tästä kierrosta, niin sit katotaan heti seuraavien menkkojen jälkeen kun limakalvo on ohuimmillaan.
 
Muokattu viimeksi:
Zarar, tsemppiä sinne mut oot luultavasti ihan oikeassa et vastas ihan kokoaan, eikä kuulunutkaan olla oviksen perusteella tuon isompi. Uuteen ultraan vaan tovin päästä :)

Paljon oli taas tullu tekstiä, enkämitenkään pystynyt kahlaamana kaikkea läpi, joten tasapuolisesti tsempit kaikille omiin tilanteisiinsa! :Heartred
Täällä outo kierto, hyvin vähätuntemuksinen. Ovisplussa oli jo aika selkeä kp15 illasta, mut vielä tummempi kp16 aikaisin aamusta.
Mies ollu niin kiireinen töissä eikä oo kotona näkyny, et tän kierron ainoa laaki oli kp16 illasta/yöstä, et ajoitus sentä hyvä, vaikka pelottaa mimmosia sammakkoja siellä oli kassit täynnä :lurking: .
Harmittaa että yritys jäi niin vähiin, mut ei voi mitään. Tänään siis kp 18ja ehkä se ovis oli eilen, tai sit sitä edeltävänä yönä. Tosi vähän tosiana ollu mitään tuntemuksia nyt, vaikka ylöeensä koko kierron tuntuu millon miltäkin.

Soitin mä alcyonen tapauksen "kannustamana" sinne naistentautien polillekkin, kerroin tilanteesta että vuotoa on paljon ja siihen päälle tiputtelua, hormonit ei tunnu olevan tasapainossa ja ja ja. Ensin sano et kerta kierto pyörii ja oviksen saan kiinni, niin tuskin on mitään jääny keskenmenosta, mutta sanoi sitten että kosnultoi vielä lääkäriä ja palaa asiaan jos tarvetta.
Soittikin aika pian takaisin ja sanoi että lääkäri oli kanssa sitä mieltä että epätodennäköistä, että sinne mitään olisi jäänyt, mutta tarkistetaan kuitenkin. Sain ajan vasta ensi kuun loppupäähän. Että jos en ole raskautunut tästä kierrosta, niin sit katotaan heti seuraavien menkkojen jälkeen kun limakalvo on ohuimmillaan.



Anteeksi meinasi aamu teet tulla nenästä tuon sammakko homman lukiessa :grin
 
Huh, kp17 ei tyhjä ympyrä digissä. Saa olla tää testaaminen kyllä nyt. Eilen olisin ostanut liuskoja, mut voitteko kuvitella, prismassa ei ollut paketin pakettia:bag::hilarious: koronavauvoja kaikille, jeejee:hilarious: yritetään nyt sit jotenkin tässä tasaisesti harrastella tota seksiä ja toivotaan ettei kierto veny megapitkäksi. Haasteensa tuo taas arki ja ukos työ(yö)vuorot, mutta yritetään kumminkin:hilarious:

Nyt jännittää jannn ja tonni, koska ekat testit?
 
Hei Nipa! Mitä teille kuuluu??? Joku pikainen yhteenveto please :Heartred
Mun on tosiaan mahdoton löytää aikaa kun kymmenittäin sivuja aina luettavana.. Ois niin kiva pysyä kartalla, mut ei vaan ole aikaa täällä hyörimiseen :smiley-angry017
 
Mullakaan ei mitään mainitsemisen arvoista.. Pms oireet vielä tosi lieviä? Missä mun perus raget on? Noh perus tissi kipu ennen menkkoja on ainakin tallella :hilarious: mikä dpo sulla nyt?

Siis vasta dpo3 eli vain luget voi aiheuttaa oireita :p testailut alotan vklop vaikka luotettavaa vasta viikon päästä :hilarious:
 
Takaisin
Top