Raskaaksi 2019

Ja niin te inssikonkarit, oliko jotain mitä pitäisi ottaa huomioon inssiin mentäessä???Luin sieltä omapolulta, että pitää huolellisesti perehtyä inssiohjeisiin. Anteeksi mihin inssiohjeisiin. Luin kyllä vastaukset useimmin kysyttyihin kysymyksiin, mutta en kyllä bongannut netistä erillistä ohjetta. Ei me ainakaan mitään kirjallisia ohjeita saatu. Jossain vissiin ainakin suositeltu, että rakko ois täynnä ennen toimenpidettä, yms... miten sen kanssa?

Rakko täynnä ja miehellä edellisestä veivistä enintään 4 päivää (täs on kyl joka kerta ollu meil vähän eri ohje:hilarious:). Siinä ne tärkeimmät. Se kestää ihan yhtä vähän aikaa mitä sanoit et nytkin meni. Housut pois, ne truuttaa tavaran sisään, housut ylös, pari sanaa ja ulos:wink jossain myös ultrataan, mut ei mua oo kertaakaan inssissä enää ultrattu.

Dpo8, ei se ole edelleenkään oikea:hilarious: ei oo mitään oireita, vuotohäiriökin on ollut käynnissä jo pari päivää. Kyllä ihme olis, jos ei olis tyhjä arpa vetämässä:rolleyes:

Ja niin te inssikonkarit, oliko jotain mitä pitäisi ottaa huomioon inssiin mentäessä???Luin sieltä omapolulta, että pitää huolellisesti perehtyä inssiohjeisiin. Anteeksi mihin inssiohjeisiin. Luin kyllä vastaukset useimmin kysyttyihin kysymyksiin, mutta en kyllä bongannut netistä erillistä ohjetta. Ei me ainakaan mitään kirjallisia ohjeita saatu. Jossain vissiin ainakin suositeltu, että rakko ois täynnä ennen toimenpidettä, yms... miten sen kanssa?

Olitko siis HUS? Kyllä omapolulla on vaikka mitä ohjeita "tehtävissä". Mutta eipä se ole käytännössä tuon kummempaa kuin mitä Nipa sanoi.

Ja juu nyt on kaikenmaailman maitohapot ja hiivalääkkeet vedetty..tuli vaan samalla pitkästä aikaa tutkittua miltä tuolla alakerrassa näyttää :hilarious: ja koska en ole koskaan kenenkään toisen naisen alapäätä nähnyt, niin herää aina huoli, onko oma normaali :hilarious: yritin googlata asiaa myös :laughing001 kun onhan siellä kaikenlaista ihopoimua jne niin tulee pelko, onko syöpä tai kondylooma tai jotaaaiin :meh: ei ole kyllä kaunis paikka..

Ja Nipa voishan dpo8 jo näkyä mutta ymmärrän :Heartred:oops:

Paitsi toi rakko täynnä, siitä mulle ei ole sanottu eikä niin lue omapolullakaan. Ja kävin kyllä monta kertaa pissalla just ennen inssiä ja myös sen jälkeen :hilarious:

Pitää huomioida se miehen pidättäytymisaika, muistaakseni meille sanottiin 2-3pv.. Mulle ei annettu ohjetta että rakon pitäis olla täysi. Alkionsiirrossa pitää olla koska samalla kun alkiota siirretään ultrataan mahan päältä et nähdään että alkio menee oikeaan paikkaan ja mahan päältä ultratessa täysrakko parantaa näkyvyyttä. Mutta voithan vielä soittaa ja kysyä oliko teille jotain erityisiä ohjeita? Uskon et hyvin se tulee menemään! :)

Paitsi toi rakko täynnä, siitä mulle ei ole sanottu eikä niin lue omapolullakaan. Ja kävin kyllä monta kertaa pissalla just ennen inssiä ja myös sen jälkeen :hilarious:

Mullekaa ei oo sanottu ja mäkin oon aina ennen inssiä rampannu vessassa:wideyed:

Siis äsken kymmenen uutisissa oli juttua syntyvyyden laskusta ja siitä et puolet kolmekymppisistä on tällä hetkellä lapsettomia ja pohdittiin syitä tälle (lähinnä ura, kulttuurinen muutos, vela). Ihmetytti vain kun yhdellä lauseella kommentoitiin jotenkin näin että "syntyvyyden lasku ei liity hedelmällisyyden heikkenemiseen sillä siinä ei ole ollut muutoksia vuosikymmeniin" :bored: miten mä oon ollut siinä uskossa että lapsettomuus on lisääntynyt kaikissa ikäryhmissä..?

Olitko siis HUS? Kyllä omapolulla on vaikka mitä ohjeita "tehtävissä". Mutta eipä se ole käytännössä tuon kummempaa kuin mitä Nipa sanoi.

Ja juu nyt on kaikenmaailman maitohapot ja hiivalääkkeet vedetty..tuli vaan samalla pitkästä aikaa tutkittua miltä tuolla alakerrassa näyttää :hilarious: ja koska en ole koskaan kenenkään toisen naisen alapäätä nähnyt, niin herää aina huoli, onko oma normaali :hilarious: yritin googlata asiaa myös :laughing001 kun onhan siellä kaikenlaista ihopoimua jne niin tulee pelko, onko syöpä tai kondylooma tai jotaaaiin :meh: ei ole kyllä kaunis paikka..

Ja Nipa voishan dpo8 jo näkyä mutta ymmärrän :Heartred:oops:

Joo, ei se kyllä ole minustakaan nätti, siis oma värkki. Mutta mun miehen mielestä on oikeesti, se tykkää myös KATSELLA sitä. :hilarious: Kauneus on tosiaan katsojan silmissä.... :laughing001

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin, onnea Sen plussasta! :Heartred

Vasta iloittiin NewMoonin plussaa ja ntt kohta synnyttään menossa, itku tulee onnesta!

Äh nää hormonit, mulla on kauhea migreeni vähän väliä ja se ei oo kivaa ja lisäksi oksentelu on nyt tosi kamala vaiva vaikka lupaili et ei näillä viikoilla. Jännä mä tunnen kuplintaa ja jotain elohiiriä mut eniten vaan maha kasvaa jo. Vaikka alus mut eka kolmannes yli jee! Näköjään äidiks tulossa

Miten Sammie on sujunut?

Kiva kuulla susta ja kiitos kun kysyit! :Heartred

Täällä kaikki hyvin :happy: Melko valmista alkaa olla pienen tuloon. Olo alkaa jo olla melko tukala, vaikka vielä on pienellä aikaa kasvaa. Selkä on kipeä ja herkästi supistelee ja oon joutunut olee pois töistä, mutta pakko laittaa pieni kaiken edelle :Heartred Pahoinvointikin vikalla kolmanneksella palannut kuvioihin. Enää ei paljon kupli, vaan jyskyttää jo ihan kunnolla :joyful: Millä viikoilla sä nyt oletkaan? Täällä 31+2 :love017 Onko jo ollut ultria, neuvoloita tms? :)

Kiva kuulla teidän kuulumisia Sammie ja Jesbe + muutkin tietysti. :angelic: Ihanaa, että teillä mennyt kaikki nyt noin hyvin :Heartred

Mä olen kohta lähdössä neuvottelemaan työsopimuksesta, jänskää :nailbiting:
Meillä kamat vieläkin jokseenkin levällään. Vietiin eilen kolme kertaa kaatopaikalle jätteitä, kaikenmaailman romuja täältä löytyikin. :wacky: Makkari ja keittiö alkaa oleen jo ok, lamppuja pitäisi vielä vaihtaa ja yksi huone purkaa romuista :hilarious: Sitten kun ne on tehty, voi suunnata ajatuksia siihen pintaremppaan. Tarttee kyllä kodinkoneet vaihtaa sitä ennen eli hommaa piisaa. Sähkömieskin tulee vetämään uudet sähköjärjestelmät keittiöön.

Mulla on ollut tosi kipeitä alavatsatuntemuksia nyt pitkin viikkoa ja vasta eilen kipeytyi rinnat vähän, vv on kun vettä ja sitä tulee jatkuvasti :bag: Tarkoituksella oon ollut kyttäämättä mitään, meillä niin paljon ollut tekemistä. Mies eilen väitti, et oon varmaan raskaana. Itse en kyllä usko :grin Mulla hiukset todella hyvässä kunnossa, mitä ihmettelen, ei yhtään oo rasvaiset ja naamakin aika siisti, nyt vaan muutama ihonalainen kipeä finni, yleensä aivan täynnä pientä rykelmää..:playful: Enkä oo lainkaan kärsinyt yhtä pahoista mielialaoireista kuin yleensä, aika tasaista on ollut.

En oikein tiedä millon olis järkevää testata. Ehkä joskus ensi viikon alussa :bag:

Luin juuri, että Li Andersson saa lapsen. Tulinmielettömän kateelliseksi. Tuntemattomalle ihmiselle! Ei mitään järkeä. :sorry:

Luin juuri, että Li Andersson saa lapsen. Tulinmielettömän kateelliseksi. Tuntemattomalle ihmiselle! Ei mitään järkeä. :sorry:

Ei jestas sekin vielä. Tuntuu et joka pv saa lukea millon kukakin on raskaana. No eihän siinä. Samaistun kyllä tohon kateuteen:stop:

Niin, onhan se hyvä kyllä, että tähän maahan edelleen syntyy lapsia ja että tuollaset uranaisetkin niitä "tekevät".

Niin ymmärrettävää kuitenkin :Heartred Omassa tuttavapiirissä ei enää usein raskaana olevia ole joten säästyn pahimmalta, mutta kyllä nuo hehkutukset julkkisten raskauksista aina vähän riipaisee. Menet jollekin nettisivulle lukemaan uutisia kaikessa rauhassa, ajatukset ihan muualla ja sitten jonkun raskaus/raskausmaha/vastasyntynyt vauva läväytetään naamalle. Joo mullakin pitäisi olla vauva, raskausmaha, ym... no ei ole muuta kuin p*skat fiilikset. :grumpy:

Tänään tuli sähköpostissa kaiku health tunnukset ja siellä oli mielenterveyskysely. Ilmeisesti paperit on vihdoin päässy takasin oysiin. Jännä nähä mistä puulaakista ne nyt sitte tarjoaa keskusteluapua.:confused005

Hyvä, kun pääset! Millä mielin olet menossa?

Minäkin sain tänään soittamalla ajan ammattilaisen puheille. Täytyy koettaa sitäkin kautta, kun ei meinaa päästä yli vieläkään, vaikka ystäville olen saanut puhua vaikka kuinka paljon näistä asioista. Tietysti tulee mieleen, että voiko oman lapsen kuolemasta oikein koskaan päästä täysin yli...

Minäkin sain tänään soittamalla ajan ammattilaisen puheille. Täytyy koettaa sitäkin kautta, kun ei meinaa päästä yli vieläkään, vaikka ystäville olen saanut puhua vaikka kuinka paljon näistä asioista. Tietysti tulee mieleen, että voiko oman lapsen kuolemasta oikein koskaan päästä täysin yli...

Mun mies sanoo aina ihanasti, ettei siitä tarvitse ikinä täysin päästä yli. Se on aina osa teidän elämäntarinaa, minusta lohdullinen ajatus, vaikkakin haikea :Heartred
Itse oon ainakin huomannut, että tää on vienyt paljon aikaa, enemmän mitä luulin. Ei surutyötä suoriteta tai juosta läpi, ei siitä tarvitse parantua tai ylittää. Joku päivä huomaat, että olet oppinut vain elämään sen kanssa :Heartred
Keskusteluapu on varmasti paikallaan, kun omat voimat ei riitä kantamaan kaikkea ja on tarve puhua ja käsitellä asiaa. Pienin askelin eteenpäin :hug013

Mun mies sanoo aina ihanasti, ettei siitä tarvitse ikinä täysin päästä yli. Se on aina osa teidän elämäntarinaa, minusta lohdullinen ajatus, vaikkakin haikea :Heartred
Itse oon ainakin huomannut, että tää on vienyt paljon aikaa, enemmän mitä luulin. Ei surutyötä suoriteta tai juosta läpi, ei siitä tarvitse parantua tai ylittää. Joku päivä huomaat, että olet oppinut vain elämään sen kanssa :Heartred
Keskusteluapu on varmasti paikallaan, kun omat voimat ei riitä kantamaan kaikkea ja on tarve puhua ja käsitellä asiaa. Pienin askelin eteenpäin :hug013

Kiitos :Heartbigred

Hienoa, että oot saamassa apua.

Mulla on aika ristiriitaset fiilikset. Tiiän, että on pakko saada apua, mutta en missään tapauksessa haluais mennä. Kysyin mieheltä haluaako se tulla mukaan ja halus, mutten tiiä saanko sitte ite puhuttua mitään ku tyyppi on sosiaalisempi. Mies on tosi vähän suostunu puhumaan koko lapsettomuudesta, kuuntelee kyllä, että jos siellä sais vähänkään tietää sen ajatuksista niin ois vaivan arvosta. Joka tapauksessa itken koko käynnin, se on mun bravuuri.

Ei jestas sekin vielä. Tuntuu et joka pv saa lukea millon kukakin on raskaana. No eihän siinä. Samaistun kyllä tohon kateuteen:stop:

Joo Li Andersson vielä jotenkin meni, mutta tää tän aamun Iltapaskan otsikko "Olet mitä syöt: Kohukaunotar Henna Kalinainen juo viikossa ämpärillisen alkoholia ja nukkuu 16 tuntia yössä." pisti vituttamaan. Tämähän on myös raskaana heti tämän kuntoremppansa jälkeen.

Pitäiskö itsekin vetää muutaman vuoden ränni ja kokeilla sitten uudestaan....

Oli vissiin paksu limakalvo kun on semmoset häränkurkkumenkat että huhhuh. Yölläki piti tyhjentää kuukuppi. Päätä särkee ja nälkä kokoajan, väsyttää - perus menkkaoireet.

Takaisin