Raskaaksi 2019

Lähetteen tekee lääkäri ja sitten kun se on tehty, sen arvio pkl lääkäri tai osaston ylilääkäri, riippuen siitä paikasta, jonne lähete tehty. Sen jälkeen polilta tulee viesti, jossa ajanvaraus tai vastaavasti kirje siitä, että olette jonossa. Näin täällä päin, mutta näköjään muualla on ollut myös niitä käytäntöjä, että pitää täyttää joitain kaavakkeita ja lähettää niitä siihen pyytävän hoitoyksikköön ennen jonoon asettamista, mutta yleensä siis sinun ei tarvitse tehdä muuta kun odottaa. Hoitoyksikkö pyytää sitten lisätietoja tai lähettää kirjettä postitse/sähköisesti kuinka tulee toimia. Kuitenkin voi käydä niin, että jostain syystä mitään kirjettä tai ajanvarausta ei kuulu, niin sillon kannattaa olla yhteydessä oman sairaanhoitopiirin pkl puhelinpalveluun tms, josta näkee onko lähete mennyt läpi. Lähetteen palautumisesta ei potilas aina valitettavasti saa ilmoitusta, vaikka pitäisi saada. Siksi on hyvä olla itse hereillä, jos aikaa kestää ja mitään ei kuulu. Mutta käytännössä sinun osasi on nyt vain odotella. :)
Ja puhun nyt oman työni puolesta. :hilarious:

Meillä on tätä paperisotaa ku vaihtuu sairaala ja sairaanhoitopiiri ku siirrytään ivf. Just samat laput täytettiin kyllä ku mentiin ensikäynnille keskussairaalaan ja pari viikkoa sitte samat asiat kyseltiin oysin lähetettä varten. Nyt nään ne kupongit omapostissa, mutta niitä ei voi täyttää sähkösesti, joten on ootettava että kusti polkee meijän mäelle. Jessus mikä systeemi.:grin

Oon jäänyt loma- ja remonttikoomassa vähän sivummalle, ja täällähän on tapahtunut vaikka mitä! Hoidot etenee ja parin kolmen viikon päästä taitaa monella olla jännät paikat :smiley-bounce012 Sormet ristissä kaikkien puolesta!

Toivottavasti Hillis teidän lappuset tulee pian ja jono etenee nopsaan.

Sofia, jos teille on verikokeisiin ja sperma-analyysiin lähete, niin joissain terveyskeskuksissa joutuu varaamaan ajan itse ja joissain se tulee valmiina, eli kannattaa tarkistaa. Ymmärsin siis sun tekstistä ettei tuo ollut vielä lähete lapsettomuuspolille.

Alcyonelle pahoittelut, saisi jo riittää takapakit :Heartred

Ihastelin juuri kaverin vastasyntynyttä, joka tärppäsi luomusti ivf-jonossa ollessa. Pitää uskoa ihmeisiin, vaikka joskus se onkin tosi vaikeaa.

Meillä on tätä paperisotaa ku vaihtuu sairaala ja sairaanhoitopiiri ku siirrytään ivf. Just samat laput täytettiin kyllä ku mentiin ensikäynnille keskussairaalaan ja pari viikkoa sitte samat asiat kyseltiin oysin lähetettä varten. Nyt nään ne kupongit omapostissa, mutta niitä ei voi täyttää sähkösesti, joten on ootettava että kusti polkee meijän mäelle. Jessus mikä systeemi.:grin

No huh huh :bag:
Ompa kyllä huimaa, tosin ton tekee varmaan just toi sairaanhoitopiirin vaihdos. Muuttaessakin voi käydä just noin ja on kyllä vaikeeta ja tehty hankalaksi :facepalm:

Heipat taas pitkästä aikaa. En millään meinaa löytää aikaa foorumin seuraamiseen ja toki tää vaihe kierrostakin on, noh, ei selityksiä kaipaava.
Kp6 ja perse vuotaa edelleen. Nää ekat menkat kkm jälkeen on ollu tosi runsaat.
Tänään oli taas esikoisen terapia viereisessä kaupungissa ja haettiin samalla meille uusia lemmikkejä, kolme pientä kesyhiirtä :Heartred

Voi ei Alcyone! Miten tämä siis selvisi, oliko jatkuvaa tiputtelua vai?

Oon jäänyt loma- ja remonttikoomassa vähän sivummalle, ja täällähän on tapahtunut vaikka mitä! Hoidot etenee ja parin kolmen viikon päästä taitaa monella olla jännät paikat :smiley-bounce012 Sormet ristissä kaikkien puolesta!

Sofia, jos teille on verikokeisiin ja sperma-analyysiin lähete, niin joissain terveyskeskuksissa joutuu varaamaan ajan itse ja joissain se tulee valmiina, eli kannattaa tarkistaa. Ymmärsin siis sun tekstistä ettei tuo ollut vielä lähete lapsettomuuspolille.

Ihastelin juuri kaverin vastasyntynyttä, joka tärppäsi luomusti ivf-jonossa ollessa. Pitää uskoa ihmeisiin, vaikka joskus se onkin tosi vaikeaa.
Kiitos! :Heartred
Heipat taas pitkästä aikaa. En millään meinaa löytää aikaa foorumin seuraamiseen ja toki tää vaihe kierrostakin on, noh, ei selityksiä kaipaava.
Tänään oli taas esikoisen terapia viereisessä kaupungissa ja haettiin samalla meille uusia lemmikkejä, kolme pientä kesyhiirtä :Heartred

Lemmikit on kyllä niin ihania. :) Onko teillä ennen ollut hiiriä? Onko noin pieniä eläimiä vaikea käsitellä?

Ja kiitos kysymästä :Heartred Jälkivuoto ehti kertaalleen loppua jossain välissä, mutta jatkui siitä parin päivän päästä tiputtelulla tai niukalla vuodolla. Myöhemmin tuli joku jättihyytymä tai kudoksenpala ulos, jolloin olisin päässyt ultraan, mutta en oikeasti jaksanut mennä kun olin niin hajalla vauvan kuolemasta. Sovittiin, että jään seuraamaan tilannetta. Oma vika toki, etten mennyt. Sitten tuli jo ekat menkat ja kun niidenkään jälkeen ei tiputtelu lakannut (ja taas tuli jotain kudosta ulos), niin pääsin lopulta Naikkarille asti. Tulehdusta ei onneksi ole ollut, sellaisten oireiden kanssa en olisi jäänyt odottelemaan. Eli joo, on tiputellut tai vuotanut enemmänkin tähän saakka.

Onks sulla helpottanut päänsärky? Oliko sulla gonal f nyt tässä kierrossa ja millä annostuksella? Mulle määrättiin sitä ens kiertoon 50 ja sit ovitrelle. Kunnon kyselyikä mulla:grin

Joo, se pahin päänsärky kesti sen yhden päivän, pari yötä hikoilin kuin sika, sit mulla meni myös maha sekaisin ja yhtenä päivänä oksensin ja yhtenä olin ihan super väsynyt. Eilen ei tainnut olla paljon mitään, tänään on ollut pinna vähän kireällä, mutta voi johtua myös muista syistä:grin sama annos oli myös mulla, tänään oli 6 päivä kun pistelin:happy:

Voi Alcyone:Heartbigred

Siis mikä on tämä ikiaikainen systeemi:banghead: voi jessus että voi olla kankeaa! Ärsyttävää tietysti että aikaa kuluu hukkaan samojen asioiden jankkaamiseen, vaikka tietenkin se uudelle hoitoyksikölle on varmaan tärkeää, että mennään sen tietyn protokollan mukaan:sorry:

Lähetteen tekee lääkäri ja sitten kun se on tehty, sen arvio pkl lääkäri tai osaston ylilääkäri, riippuen siitä paikasta, jonne lähete tehty. Sen jälkeen polilta tulee viesti, jossa ajanvaraus tai vastaavasti kirje siitä, että olette jonossa. Näin täällä päin, mutta näköjään muualla on ollut myös niitä käytäntöjä, että pitää täyttää joitain kaavakkeita ja lähettää niitä siihen pyytävän hoitoyksikköön ennen jonoon asettamista, mutta yleensä siis sinun ei tarvitse tehdä muuta kun odottaa. Hoitoyksikkö pyytää sitten lisätietoja tai lähettää kirjettä postitse/sähköisesti kuinka tulee toimia. Kuitenkin voi käydä niin, että jostain syystä mitään kirjettä tai ajanvarausta ei kuulu, niin sillon kannattaa olla yhteydessä oman sairaanhoitopiirin pkl puhelinpalveluun tms, josta näkee onko lähete mennyt läpi. Lähetteen palautumisesta ei potilas aina valitettavasti saa ilmoitusta, vaikka pitäisi saada. Siksi on hyvä olla itse hereillä, jos aikaa kestää ja mitään ei kuulu. Mutta käytännössä sinun osasi on nyt vain odotella. :)
Ja puhun nyt oman työni puolesta. :hilarious:

Kiitos := mies varas soittoajan niin saa lähetteen siihen spermanäytteeseen. Kun ne tulokset on tullu niin mä varaan soittoajan lääkärille ja se kirjoittaa lähetteen. :)

Anteeks mun teksti tais olla vähän epäselkee kun kiireessä kirjoitin, juuri siis selvensin että juu itse varataan ajat näytteidenottoihin, lääkäri kirjoittaa sit vasta lähetteen kun tulokset on tullu :)

Miten oot jaksellut? :Heartred

Mä oon ollut nyt ihan tarkoituksella taustalla :bag:
Kiitos vielä kaikille, jotka jaksoi mua lohduttaa, kun viimeksi masistelin :Heartred

Meillä mennyt ajatukset aika lailla muuttohommissa. Perjantaina olis eka tavararöykkiön siirto ja ensi viikolla sitten loput. Vielä olisi myös vähän käytännön asioita hoidettavana. Tämä päivä mennyt oikeastaan lähes kokonaan pelkästään pakkaillessa kamoja. Rankkaa hommaa :smiley-ashamed004

Muutenkin mietteet nyt remontissa, uuteen paikkaan asettumisessa ja koulujutuissa. Jännittää vähän sekin, miten taas sopeudutaan tonne maalle, kun vuosia ollaan täällä kaupungissa asuttu :nailbiting:

Meillä ois muutenkin aikomuksena aloittaa ihan säännöllinen liikunta yhdessä, ehkä helpottaisi sitten itselläkin sitä, ettei tee liikaa vaan riittävän rennosti. Oikeestaan on nää vauva-asiat olleet vähän taka-alalla. Lääkityksen kanssa mennyt suht ok, parempi olo tällä vahvemmalla. Lisäksi yritän vieroittua nyt tosta vatsalääkkeestä, jos sais siten tätä lääkekomboa vähän purettua. Katsotaan :oops:

Muuten tänne ei ihmeempiä kuulu. Vähän oon miettinyt viime kevättä kaikkineen ja siitä hiukan haikea olo, mutta elämä on. Mitään kp:tä en oo edes jaksanut laskea, hyvä näin.

Tsempit jokaiselle omiin tilanteisiin :Heartred:smiley-angelic003

Ultrassa oltu. Oikealla 13mm ja vasemmalla 14mm follit. Limakalvo kaunis 8,2mm, että se on ainakin paremman kokoinen mitä letroilla.

Haen uuden kynän apteekista ja jatkan pistämistä lauantaille, jos o-testi sunnuntaina positiivinen ei tarvii irroituspiikkiä, jos nega, niin pistän ovitrellen sunnuntaina ja maanantaina jokatapauksessa inssi.

Oli aikamoinen kiireentuntu näin kesätauon jälkeen. Lääkäri puhui niin nopeasti, että pelkäsin sen pyörtyvän ja sairaanhoitaja tiuski. Etenkin sanoi tosi vihaisesti, että maanantai on ihan piukassa ja lääkärikin joutu sitä toppuutteleen et älä nyt, kyllä yks inssi johonkin väliin saadaan ängettyä. Että sellaista. Ja luget vaihtui nyt lutinukseen. Ja ei osannut sanoa mitään siitä yhden päivän vuodosta, mut limakalvo näytti kuitenkin kauniilta.

Ultrassa oltu. Oikealla 13mm ja vasemmalla 14mm follit. Limakalvo kaunis 8,2mm, että se on ainakin paremman kokoinen mitä letroilla.

Haen uuden kynän apteekista ja jatkan pistämistä lauantaille, jos o-testi sunnuntaina positiivinen ei tarvii irroituspiikkiä, jos nega, niin pistän ovitrellen sunnuntaina ja maanantaina jokatapauksessa inssi.

Oli aikamoinen kiireentuntu näin kesätauon jälkeen. Lääkäri puhui niin nopeasti, että pelkäsin sen pyörtyvän ja sairaanhoitaja tiuski. Etenkin sanoi tosi vihaisesti, että maanantai on ihan piukassa ja lääkärikin joutu sitä toppuutteleen et älä nyt, kyllä yks inssi johonkin väliin saadaan ängettyä. Että sellaista. Ja luget vaihtui nyt lutinukseen. Ja ei osannut sanoa mitään siitä yhden päivän vuodosta, mut limakalvo näytti kuitenkin kauniilta.

No olipa ikävän oloinen vastaanotto :bag:
Hienoa kuitenkin, että asiat etenee :) händyt ristissä sun puolesta :smiley-angelic001

Mites muut jakselette, missä vaiheissa menette? :)

Ite tajusin tänään, että multa loppu 3v rytmihäiriöt tän lääkityksen ansiosta. Eilen pystyin jopa nauramaan peilin edessä, kun vaatteet ei mahtuneet enää päälle :hilarious: (viime kierrossa tähän aikaan itkin tätä asiaa) Mies jaksaa huomautella koko ajan siitä, että tykkää mun kasvaneista rinnoista, hoh hoi miehet :laughing002
Tajusin tän kautta, että ehkä mieluummin oon vähän painavampi ja ilman 100 rytmäriä päivässä, kun tosi hoikka ja rytmihäiriöiden kanssa koko ajan huonovointinen. Ehkä sitä tarvii itselleen vähän realiteettiä tän asian suhteen. :confused1 Tällä lääkityksellä rytmihäiriöitä on vaan pari päivässä tai niitä ei oo moneen päivään lainkaan :angelic: Ja muutenkin, olihan mun vaatekoko aika pieni, s-kokoisia farkkuja ja paitoja vino pino. Sitten oli joitain poikkeuksia 38 koossa, mut nekin oli tosi kapean mallisia eli vastaa paremmin s-kokoa. Jännä, miten tätä ei meinannut itse nähdä, että aattelin silloinkin olevani jotenkin isokokoinen o_O treenasin kyllä aika paljon, että onhan tää kevät ja kesä olleet aika poikkeuksellisia, kun niin paljon vähemmän oon kestävyysliikuntaa tehnyt. Jännällä odotan, miten syksyllä liikkuminen alkaa muodostua :nailbiting::)

Alcyone :Heartpink

Ja Nipanderilla ja muillakin etenee hommat! Toi on aina muuten kiva olla jossain muiden riidan keskellä ihmettelemässä :shifty: Mä olin kerran eläinlääkärissä kissan kanssa ja hoitaja ja lääkäri alkoi tapella kun kissoille tarkoitetussa hoitohuoneessa ei ole kissahanskoja :hilarious:

Omaa napaa, kp7 menossa ja tiputtelee vielä jotain ruskeita jämiä. Oon tehnyt oman diagnoosini, jota en malta odottaa olla selittämässä Naistenklinikalla viikon päästä :smug: Ne on sielä varmaan silleen "Ei vee, taas näitä oman elämänsä epidemiologeja." Tän tiputtelun on ihan pakko liittyä jotenkin estrogeeniin. Se tiputtelee alkukierrot aina kun folli ei ole kasvanut tarpeeksi. Ja kun en saanut niitä dual hormone tikkuja ikinä vilkkumaan. Eli se estrogeeni ei noussut normaalisti. Ja sit kun ovulaatio on ihan päivän parin päässä, tiputtelu lakkaa.

Mutta sitten se onneton matkaa aina sinne laihelilimakalvolla varustettuun kohtuun :sorry:

Aion ottaa fläppitaulun ja lukulasit mukaan kun pidän mun esitelmän siellä :bookworm:

Alcyone :Heartpink

Ja Nipanderilla ja muillakin etenee hommat! Toi on aina muuten kiva olla jossain muiden riidan keskellä ihmettelemässä :shifty: Mä olin kerran eläinlääkärissä kissan kanssa ja hoitaja ja lääkäri alkoi tapella kun kissoille tarkoitetussa hoitohuoneessa ei ole kissahanskoja :hilarious:

Omaa napaa, kp7 menossa ja tiputtelee vielä jotain ruskeita jämiä. Oon tehnyt oman diagnoosini, jota en malta odottaa olla selittämässä Naistenklinikalla viikon päästä :smug: Ne on sielä varmaan silleen "Ei vee, taas näitä oman elämänsä epidemiologeja." Tän tiputtelun on ihan pakko liittyä jotenkin estrogeeniin. Se tiputtelee alkukierrot aina kun folli ei ole kasvanut tarpeeksi. Ja kun en saanut niitä dual hormone tikkuja ikinä vilkkumaan. Eli se estrogeeni ei noussut normaalisti. Ja sit kun ovulaatio on ihan päivän parin päässä, tiputtelu lakkaa.

Mutta sitten se onneton matkaa aina sinne laihelilimakalvolla varustettuun kohtuun :sorry:

Aion ottaa fläppitaulun ja lukulasit mukaan kun pidän mun esitelmän siellä :bookworm:

Hei mä oon kans miettinyt et mul ei tarpeeksi estrogeenia, kun ohut limakalvo! Ehkäpä se vois noilla pistoksilla sit korjaantua :scratch:happy7 ja tuli tässä kierrossa kp6 verta loraus vielä.

Muistaako kukaan kauvanko miehellä on menny siemennesteanalyysin tuloksiin? Raukka kun ei ees muista miten saa tulokset tietää pitikö soittaa vai tuleeko s-postilla vai mitä :banghead:

Iha kun se kiire olisikin sun vika o_O onneksi nyt kuitenkin pääsette inssiin! :)

Hei mä oon kans miettinyt et mul ei tarpeeksi estrogeenia, kun ohut limakalvo! Ehkäpä se vois noilla pistoksilla sit korjaantua :scratch:happy7 ja tuli tässä kierrossa kp6 verta loraus vielä.

Joo se oli itseasiassa toi Kosmos, joka sai mut yhdisteleen pisteitä :hilarious: Oon aina ollut sitä mieltä, että jotain hormonaalista tässä on pakko olla. Kun se folli ei ole tarpeeksi iso, se ei eritä tarpeeksi estrogeenia pitääkseen limakalvoa kasassa. Ja sit ynnäsin päässäni ne vilkkumattomat dual tikut tähän samaan konkurssiin.

Aion nyt ainakin esitellä tän teoriani :angelic: Toivottavasti jotain keksivät :smiley-angelic001 Itse ovulaatio ei ole ollut ongelma, sen olen aina todennut lämmöistä ja tikuilla, mutta se, että se tulee pirun myöhään (yleensä) tai sitten se, että limakalvo tiputellut ennen sitä pois... Ja sitten kun se ovis tulee myöhään, niin se tiputtelukin luonnollisesti jatkunut menkkojen jälkeen useamman päivän kuin aiemmin tulevassa oviksessa.

Takaisin