Alcyone
Sanaisen arkkunsa ammentaja
Kiitos!Tsemppiä, toivottavasti se istukan pala lähtisi helposti pois ja pääsisit kunnolla paranemaan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kiitos!Tsemppiä, toivottavasti se istukan pala lähtisi helposti pois ja pääsisit kunnolla paranemaan
Lähetteen tekee lääkäri ja sitten kun se on tehty, sen arvio pkl lääkäri tai osaston ylilääkäri, riippuen siitä paikasta, jonne lähete tehty. Sen jälkeen polilta tulee viesti, jossa ajanvaraus tai vastaavasti kirje siitä, että olette jonossa. Näin täällä päin, mutta näköjään muualla on ollut myös niitä käytäntöjä, että pitää täyttää joitain kaavakkeita ja lähettää niitä siihen pyytävän hoitoyksikköön ennen jonoon asettamista, mutta yleensä siis sinun ei tarvitse tehdä muuta kun odottaa. Hoitoyksikkö pyytää sitten lisätietoja tai lähettää kirjettä postitse/sähköisesti kuinka tulee toimia. Kuitenkin voi käydä niin, että jostain syystä mitään kirjettä tai ajanvarausta ei kuulu, niin sillon kannattaa olla yhteydessä oman sairaanhoitopiirin pkl puhelinpalveluun tms, josta näkee onko lähete mennyt läpi. Lähetteen palautumisesta ei potilas aina valitettavasti saa ilmoitusta, vaikka pitäisi saada. Siksi on hyvä olla itse hereillä, jos aikaa kestää ja mitään ei kuulu. Mutta käytännössä sinun osasi on nyt vain odotella. :)
Ja puhun nyt oman työni puolesta.
Meillä on tätä paperisotaa ku vaihtuu sairaala ja sairaanhoitopiiri ku siirrytään ivf. Just samat laput täytettiin kyllä ku mentiin ensikäynnille keskussairaalaan ja pari viikkoa sitte samat asiat kyseltiin oysin lähetettä varten. Nyt nään ne kupongit omapostissa, mutta niitä ei voi täyttää sähkösesti, joten on ootettava että kusti polkee meijän mäelle. Jessus mikä systeemi.
Kiitos!Oon jäänyt loma- ja remonttikoomassa vähän sivummalle, ja täällähän on tapahtunut vaikka mitä! Hoidot etenee ja parin kolmen viikon päästä taitaa monella olla jännät paikat Sormet ristissä kaikkien puolesta!
Toivottavasti Hillis teidän lappuset tulee pian ja jono etenee nopsaan.
Sofia, jos teille on verikokeisiin ja sperma-analyysiin lähete, niin joissain terveyskeskuksissa joutuu varaamaan ajan itse ja joissain se tulee valmiina, eli kannattaa tarkistaa. Ymmärsin siis sun tekstistä ettei tuo ollut vielä lähete lapsettomuuspolille.
Alcyonelle pahoittelut, saisi jo riittää takapakit
Ihastelin juuri kaverin vastasyntynyttä, joka tärppäsi luomusti ivf-jonossa ollessa. Pitää uskoa ihmeisiin, vaikka joskus se onkin tosi vaikeaa.
Lemmikit on kyllä niin ihania. :) Onko teillä ennen ollut hiiriä? Onko noin pieniä eläimiä vaikea käsitellä?Heipat taas pitkästä aikaa. En millään meinaa löytää aikaa foorumin seuraamiseen ja toki tää vaihe kierrostakin on, noh, ei selityksiä kaipaava.
Kp6 ja perse vuotaa edelleen. Nää ekat menkat kkm jälkeen on ollu tosi runsaat.
Tänään oli taas esikoisen terapia viereisessä kaupungissa ja haettiin samalla meille uusia lemmikkejä, kolme pientä kesyhiirtä
Voi ei Alcyone! Miten tämä siis selvisi, oliko jatkuvaa tiputtelua vai?
Onks sulla helpottanut päänsärky? Oliko sulla gonal f nyt tässä kierrossa ja millä annostuksella? Mulle määrättiin sitä ens kiertoon 50 ja sit ovitrelle. Kunnon kyselyikä mulla
Meillä on tätä paperisotaa ku vaihtuu sairaala ja sairaanhoitopiiri ku siirrytään ivf. Just samat laput täytettiin kyllä ku mentiin ensikäynnille keskussairaalaan ja pari viikkoa sitte samat asiat kyseltiin oysin lähetettä varten. Nyt nään ne kupongit omapostissa, mutta niitä ei voi täyttää sähkösesti, joten on ootettava että kusti polkee meijän mäelle. Jessus mikä systeemi.
Lähetteen tekee lääkäri ja sitten kun se on tehty, sen arvio pkl lääkäri tai osaston ylilääkäri, riippuen siitä paikasta, jonne lähete tehty. Sen jälkeen polilta tulee viesti, jossa ajanvaraus tai vastaavasti kirje siitä, että olette jonossa. Näin täällä päin, mutta näköjään muualla on ollut myös niitä käytäntöjä, että pitää täyttää joitain kaavakkeita ja lähettää niitä siihen pyytävän hoitoyksikköön ennen jonoon asettamista, mutta yleensä siis sinun ei tarvitse tehdä muuta kun odottaa. Hoitoyksikkö pyytää sitten lisätietoja tai lähettää kirjettä postitse/sähköisesti kuinka tulee toimia. Kuitenkin voi käydä niin, että jostain syystä mitään kirjettä tai ajanvarausta ei kuulu, niin sillon kannattaa olla yhteydessä oman sairaanhoitopiirin pkl puhelinpalveluun tms, josta näkee onko lähete mennyt läpi. Lähetteen palautumisesta ei potilas aina valitettavasti saa ilmoitusta, vaikka pitäisi saada. Siksi on hyvä olla itse hereillä, jos aikaa kestää ja mitään ei kuulu. Mutta käytännössä sinun osasi on nyt vain odotella. :)
Ja puhun nyt oman työni puolesta.
Oon jäänyt loma- ja remonttikoomassa vähän sivummalle, ja täällähän on tapahtunut vaikka mitä! Hoidot etenee ja parin kolmen viikon päästä taitaa monella olla jännät paikat Sormet ristissä kaikkien puolesta!
Toivottavasti Hillis teidän lappuset tulee pian ja jono etenee nopsaan.
Sofia, jos teille on verikokeisiin ja sperma-analyysiin lähete, niin joissain terveyskeskuksissa joutuu varaamaan ajan itse ja joissain se tulee valmiina, eli kannattaa tarkistaa. Ymmärsin siis sun tekstistä ettei tuo ollut vielä lähete lapsettomuuspolille.
Alcyonelle pahoittelut, saisi jo riittää takapakit
Ihastelin juuri kaverin vastasyntynyttä, joka tärppäsi luomusti ivf-jonossa ollessa. Pitää uskoa ihmeisiin, vaikka joskus se onkin tosi vaikeaa.
Heipat taas pitkästä aikaa. En millään meinaa löytää aikaa foorumin seuraamiseen ja toki tää vaihe kierrostakin on, noh, ei selityksiä kaipaava.
Kp6 ja perse vuotaa edelleen. Nää ekat menkat kkm jälkeen on ollu tosi runsaat.
Tänään oli taas esikoisen terapia viereisessä kaupungissa ja haettiin samalla meille uusia lemmikkejä, kolme pientä kesyhiirtä
Voi ei Alcyone! Miten tämä siis selvisi, oliko jatkuvaa tiputtelua vai?
Ultrassa oltu. Oikealla 13mm ja vasemmalla 14mm follit. Limakalvo kaunis 8,2mm, että se on ainakin paremman kokoinen mitä letroilla.
Haen uuden kynän apteekista ja jatkan pistämistä lauantaille, jos o-testi sunnuntaina positiivinen ei tarvii irroituspiikkiä, jos nega, niin pistän ovitrellen sunnuntaina ja maanantaina jokatapauksessa inssi.
Oli aikamoinen kiireentuntu näin kesätauon jälkeen. Lääkäri puhui niin nopeasti, että pelkäsin sen pyörtyvän ja sairaanhoitaja tiuski. Etenkin sanoi tosi vihaisesti, että maanantai on ihan piukassa ja lääkärikin joutu sitä toppuutteleen et älä nyt, kyllä yks inssi johonkin väliin saadaan ängettyä. Että sellaista. Ja luget vaihtui nyt lutinukseen. Ja ei osannut sanoa mitään siitä yhden päivän vuodosta, mut limakalvo näytti kuitenkin kauniilta.
Alcyone
Ja Nipanderilla ja muillakin etenee hommat! Toi on aina muuten kiva olla jossain muiden riidan keskellä ihmettelemässä Mä olin kerran eläinlääkärissä kissan kanssa ja hoitaja ja lääkäri alkoi tapella kun kissoille tarkoitetussa hoitohuoneessa ei ole kissahanskoja
Omaa napaa, kp7 menossa ja tiputtelee vielä jotain ruskeita jämiä. Oon tehnyt oman diagnoosini, jota en malta odottaa olla selittämässä Naistenklinikalla viikon päästä Ne on sielä varmaan silleen "Ei vee, taas näitä oman elämänsä epidemiologeja." Tän tiputtelun on ihan pakko liittyä jotenkin estrogeeniin. Se tiputtelee alkukierrot aina kun folli ei ole kasvanut tarpeeksi. Ja kun en saanut niitä dual hormone tikkuja ikinä vilkkumaan. Eli se estrogeeni ei noussut normaalisti. Ja sit kun ovulaatio on ihan päivän parin päässä, tiputtelu lakkaa.
Mutta sitten se onneton matkaa aina sinne laihelilimakalvolla varustettuun kohtuun
Aion ottaa fläppitaulun ja lukulasit mukaan kun pidän mun esitelmän siellä
Ultrassa oltu. Oikealla 13mm ja vasemmalla 14mm follit. Limakalvo kaunis 8,2mm, että se on ainakin paremman kokoinen mitä letroilla.
Haen uuden kynän apteekista ja jatkan pistämistä lauantaille, jos o-testi sunnuntaina positiivinen ei tarvii irroituspiikkiä, jos nega, niin pistän ovitrellen sunnuntaina ja maanantaina jokatapauksessa inssi.
Oli aikamoinen kiireentuntu näin kesätauon jälkeen. Lääkäri puhui niin nopeasti, että pelkäsin sen pyörtyvän ja sairaanhoitaja tiuski. Etenkin sanoi tosi vihaisesti, että maanantai on ihan piukassa ja lääkärikin joutu sitä toppuutteleen et älä nyt, kyllä yks inssi johonkin väliin saadaan ängettyä. Että sellaista. Ja luget vaihtui nyt lutinukseen. Ja ei osannut sanoa mitään siitä yhden päivän vuodosta, mut limakalvo näytti kuitenkin kauniilta.
Hei mä oon kans miettinyt et mul ei tarpeeksi estrogeenia, kun ohut limakalvo! Ehkäpä se vois noilla pistoksilla sit korjaantua ja tuli tässä kierrossa kp6 verta loraus vielä.