Raskaaksi 2019

Thih, pistin maistraattiin vielä viestiä, (kun kuulin että heidän vihkipuhe on aika lisääntymiskeskeinen) että jos voisivat korvata sen lisääntymispalopuheen mieluummin muutamalla kauniilla sanalla rakkaudesta, me kun ollaan lapsettomuushoidoissa:hilarious:

Nipa :Heartred:happy: onneks teillä on jo yks rakkauden siemen, mut ymmärrän ettei nyt haluu kuulla mitään tollasta!

Joo kyl on tylsää! Mä oon pysynyt hyvin erossa alkoholista, jos ei paria maistiaista lasketa :) mutta en meinaa yhtä annosta enempää ottaa enkä polta, siis ennen kuin menkat alkaa. Sit ehkä hetki rennommin, mutta vähemmän kuitenkin koko syksy. Ja tilasin teräsjuomapullon itselle ja miehelle, vähennetään nyt myrkkyjä huolella :hilarious:
Toivon vaan et ovis ei tule ens pe tai la :smiley-angelic001

Nipa :Heartred:happy: onneks teillä on jo yks rakkauden siemen, mut ymmärrän ettei nyt haluu kuulla mitään tollasta!

Joo kyl on tylsää! Mä oon pysynyt hyvin erossa alkoholista, jos ei paria maistiaista lasketa :) mutta en meinaa yhtä annosta enempää ottaa enkä polta, siis ennen kuin menkat alkaa. Sit ehkä hetki rennommin, mutta vähemmän kuitenkin koko syksy. Ja tilasin teräsjuomapullon itselle ja miehelle, vähennetään nyt myrkkyjä huolella :hilarious:
Toivon vaan et ovis ei tule ens pe tai la :smiley-angelic001

Joko inssi jännittää? Onko ens viikolla jo ultra? Ihanaa kun edes jollain hommat etenee:happy:

Joo ens perjantaina ultra. Jännittää etten pääse inssiin:nailbiting: kp11 ultra, viimeks oli kp12 ovisplus...

Pidetään peukut pystyssä että pääsette:happy: eikö sulla yleensä kuitenkin oo ovikset vähän myöhemmin, niin jospa ei nyt tulis lauantaina:Heartred

Pidetään peukut pystyssä että pääsette:happy: eikö sulla yleensä kuitenkin oo ovikset vähän myöhemmin, niin jospa ei nyt tulis lauantaina:Heartred

Luomuna ollu nyt kaks kertaa vasta kp23 aikoihin, muuten yleensä kp15 about..joo saapi nähä mitä letrot tekee tällä kertaa :nailbiting:

Kp30 dpo jotain. Menkat on nyt pari päivää yrittäny alkaa. Menkkakipuja on välillä ja sit vähän tiputteli housuihin torstaina sen jälkeen satunnaisesti pyyhkiessä. Voisko jo menkat alkaa et pääsis uuteen kiertoon. Testiä en oo jaksanu tuhlaa ku olis kuitenkin nega:sad001

Kp30 dpo jotain. Menkat on nyt pari päivää yrittäny alkaa. Menkkakipuja on välillä ja sit vähän tiputteli housuihin torstaina sen jälkeen satunnaisesti pyyhkiessä. Voisko jo menkat alkaa et pääsis uuteen kiertoon. Testiä en oo jaksanu tuhlaa ku olis kuitenkin nega:sad001
Kuinka pitkä kierto sulla yleensä on? Voisiko olla kiinnittymisvuotoa tai alkuraskauden tiputtelua? :excited001

Upeaa! Onnea tulevaan yritykseen!
Kiitos! :Heartred

Oltiin miehen kanssa pienellä reissulla, ja ne raskausmahat, vauvat ja taaperot, joita näkyy joka puolella... tiedättehän. :banghead: Kyllähän me vielä yritetään raskautta, mutta olen 99,9 % varma, ettei tule onnistumaan, ei ainakaan loppuun asti. Olen nyt alkanut kypsyä ajatukselle lahjamunasoluista, vaan kunpa saisin miehenkin ymmärtämään että se on todennäköisesti ainoa keino meille saada lapsi. Kuinkahan pitkiä lahjasolujonot on yksityisellä?

Kiitos! :Heartred

Oltiin miehen kanssa pienellä reissulla, ja ne raskausmahat, vauvat ja taaperot, joita näkyy joka puolella... tiedättehän. :banghead: Kyllähän me vielä yritetään raskautta, mutta olen 99,9 % varma, ettei tule onnistumaan, ei ainakaan loppuun asti. Olen nyt alkanut kypsyä ajatukselle lahjamunasoluista, vaan kunpa saisin miehenkin ymmärtämään että se on todennäköisesti ainoa keino meille saada lapsi. Kuinkahan pitkiä lahjasolujonot on yksityisellä?

Mitä olen lahjasoluja jonottavien/pohtivien sanovan niin yksityisellä puoli vuotta. Mutta joskus myös nopeampaakin.
Ootteko jutelleet jo aiheesta miehen kanssa?

En nyt muista, oliko teillä jotain hoitoja jo ollut? Ivf alkiodiagnostiikalla voisi olla myös varteenotettava vaihtoehto. Siis ennen lahjasoluja jos omilla soluilla haluaa kokeilla.
Ei ole ollut hoitoja, vain keltarauhastuki lyhyeen luteaaliin. Mies ei ole ollenkaan myötämielinen hoidoille, vaikka ollaan kyllä viime syksynä käyty lapsettomuusklinikalla pohtimassa tilannetta. Tuolloin juuri suositeltiin alkiodiagnostiikkaa, mutta se olisi tosi kallista ja luulen, että mun omilla soluilla ei ehkä onnistuisi edes. Tulen kyllä raskaaksi, mutta ne ei kestä, mun omat solut on paskoja. Vuoden ajalta meillä on yksi kkm, yksi selkeä kemiallinen (plussa dpo 11 ja menkat dpo 18, mihin asti r-testin viiva vahvistui hyvin) ja nyt sitten tuo keskeytetty raskaus, jossa vauvalla oli kromosomipoikkeama.

Tosiaan tästä äsken puhuttiin ja tulos oli sama, eli mies ei halua hoitoihin. Itkettää, koska olen varma että meidän mahdollisuudet oli nyt tässä.

Ei ole ollut hoitoja, vain keltarauhastuki lyhyeen luteaaliin. Mies ei ole ollenkaan myötämielinen hoidoille, vaikka ollaan kyllä viime syksynä käyty lapsettomuusklinikalla pohtimassa tilannetta. Tuolloin juuri suositeltiin alkiodiagnostiikkaa, mutta se olisi tosi kallista ja luulen, että mun omilla soluilla ei ehkä onnistuisi edes. Tulen kyllä raskaaksi, mutta ne ei kestä, mun omat solut on paskoja. Vuoden ajalta meillä on yksi kkm, yksi selkeä kemiallinen (plussa dpo 11 ja menkat dpo 18, mihin asti r-testin viiva vahvistui hyvin) ja nyt sitten tuo keskeytetty raskaus, jossa vauvalla oli kromosomipoikkeama.

Tosiaan tästä äsken puhuttiin ja tulos oli sama, eli mies ei halua hoitoihin. Itkettää, koska olen varma että meidän mahdollisuudet oli nyt tässä.

Kurjaa jos mies ei ole halukas :sad001 toki ajan myötä ja ajatukseen kypsymisen myötä sekin voi muuttua. Tai toivottavasti ette kuitenkaan hoitoja lopulta tarvitsisi vaan seuraava tulisi syliin asti:Heartred vaikka ymmärrän että seuraava mahdollinen raskaus varmaan pelottaa jo nyt :sorry:

Tosi kurja tilanne, jos mies ei ole halukas hoitoihin ja itse olisi. Sanoiko hän jotain syytä siihen? Ainahan ne hoidotkin jännittää ja varmasti pelottaa! Meilläkin meni se ~7v ennenkuin lopulta hakeuduttiin kunnon hoitoihin. Aiemmin oli ollut vaan se keltarauhastuki.
Syy on se, kun ei tunnu luonnolliselta. o_O Eikä mies varmasti muuta mieltään, kun on jotain päättänyt. :mad: Ajan myötä saattaisi kyllä hänkin joustaa, mutta sitä aikaa ei ole, täytän pian 44. Meillä myös meni vähän pieleen tuo lapsettomuusklinikalla käynti. Lääkäri oli painostava hoitojen aloittamiseen mun iän vuoksi, mikä ei ole ollenkaan oikea taktiikka miestäni ajatellen.

Takaisin