Raskaaksi 2019

Tissikipuun en osaa muuta sanoa kuin yritysaikana oli ties millaisia oireita. Joskus täysin kivuton. Toisinaan liivien poisottaminen sattui ihan hirveästi. Sitten oli kaikenmaailman välimuotoja. Milloin alkoi heti oviksesta, joskus dpo 3 tai vaikka dpo 7 (jolloin mulla myös yleensä tiputteli jo).
Raskaudesta johtuva oli vähän samanlaista, mutta alkoi hcg-pistoksen jälkeen ennen alkion siirtoa ja se se kipu jatkui kyllä sinne 14-15 viikolle suurinpiirtein.

No sepä siinä... Nää nyt on muutenkin tällaiset patalaput, että raskauteen liittyvän tissikivun kuvittelisi alkavan vasta sitten kun se olematon kudos sielä alkaa turvota ja kasvaa :hilarious:

No sepä siinä... Nää nyt on muutenkin tällaiset patalaput, että raskauteen liittyvän tissikivun kuvittelisi alkavan vasta sitten kun se olematon kudos sielä alkaa turvota ja kasvaa :hilarious:

Mulla tissikipu enteilee menkkoja mutta kesken menneessä en muista et ois ollu ollenkaan.. Tosin tässä kierrossa on jo nyt ollu vaikka ovista en oo vielä bongannut

Mun onnettomat patalaput kipeyty jo ennen plussaa esikoista odottaessa. :hilarious: Mulla on rinnat muutenkin arat aina ennen menkkoja, mutta silloin se kipu on jotenkin laajemmin rinnoissa kun taas raskaana se on ollut enemmän nännien seutuvilla.

Mun onnettomat patalaput myös pysyivät onnettomina patalappuina koko esikoisen raskauden, eivät olleet kipeät missään vaiheessa eivätkä siis myöskään kasvaneet ennen kuin maito nousi. Imetyksen loputtua päättivät vielä surkastua entisestään. Nyt tässä raskaudessa nännit on olleet ajoittain kipeät, kipu tulee ja menee miten sattuu ja vaihtelee myös kovuudeltaan.

Nimim. Katkera :hilarious:

Hitto, että tuo uusi kierto antaa nyt odotuttaa itseään. Ei tiputtelua, ei mitään. Migreeni tuli unien läpi tänä aamuna :meh:
Tietty mietin, että yrittiköhän täällä jotain tapahtua, mutta ei sitten tapahtunutkaan. Kohtahan sen sitten näkee.:bag:

Muoks. Tein aamulla 5h pidätyksellä pc:n. Negaltahan tuo näyttää, vaikkakin iski taas jotain viivanpaikkaa ihan testiajalla, näkyi selkeemmin kun kuivui.

Liitteet

• IMG_20200708_141253.jpg
    IMG_20200708_141253.jpg
    7.7 KB · Katsottu: 151
Muokattu viimeksi:
Mulla tissikipua on joissain kierrossa, nytkin on ollut, mutta alkaa taas helpottamaan. Raskaudessa oli enemmän nännien lähialue kipeä, se alkoi oikeastaan vasta plussan jälkeen. Mulla raskaudessa turposi tissit tosi paljon, yli tuplat, nykyään jäljellä on lähinnä nahkat:hilarious:

Tonni oot nii hauska :hilarious::Heartred siis oikeesti.

Just ku aattelin et uu sentään pääkipu ei ole vielä tullut niin eiköhän se pamahda paikalle. :sour:

No nyt on strutsit sun muut nähty :hilarious: ja viinit ostettu. Taas valitin miehelle miksi aina pitää sitä bisseä ostaa:hilarious: pitäis varmaan nyt loppukin toivo tästä kierrosta heittää pois ja juoda itsekin, jos sit ens kierron jois vähemmän:angelic: mieluummin niin päin

Mulla noista pceistä tosi negatiiviset ajatukset nykyään entiiä onks nää nyt kokonaan muuttunu ihan läpimädiks vai mitä hittoa ku tuli tossa ihan "muutamat" tehtyä ja valehtelematta kaikissa oli ihan älyttömän selkeet viivanpaikat jotkut jopa punersi jo ennen kastamista ja todella toiveita herättäviä viivoja ihan testiajalla ja varsinkin kuivuneena. Harmittaa koska pidin tosi luottotesteinä näitä, ja siis tälläistä ollut jo monta monta kuukautta näiden kanssa. :hungover:

Täällä kp3 ja seilaan tosi synkissä vesissä tällähetkellä miten sitä osais taas tsempata itsensä tästä suosta ylös.
Ajattelin tilata macajauhetta, ehkä vahvaa sinkkiä ja varmaan vielä sitä vehnäalkioöljyä.
Kokemuksia kaipaisin ehkä tosta macasta jos jollain kokemusta, jostaan luin että järkevä ottaa kierron alkupuolesta ovikseen saakka, olikohan 1tl vai 1rkl päivässä, ja tosta vehniksestä et ihan jokapäivä koko kierron, vai ?
syön tällähetkellä vaan monivitaa, foolihappoa ja rautaa, jäi melkeen näidenkin syönti koko lapsettomuusvitutuksessa unohduksiin.
Kokemuksia ehkä muutenkin näistä kaikista lisäravinteista, superfoodeista ja muista kikkakolmosista, aikamoisia juttuja lukenut tosta macasta :wideyed: miten lyhentänyt kiertoa sun muuta.

Mulla noista pceistä tosi negatiiviset ajatukset nykyään entiiä onks nää nyt kokonaan muuttunu ihan läpimädiks vai mitä hittoa ku tuli tossa ihan "muutamat" tehtyä ja valehtelematta kaikissa oli ihan älyttömän selkeet viivanpaikat jotkut jopa punersi jo ennen kastamista ja todella toiveita herättäviä viivoja ihan testiajalla ja varsinkin kuivuneena. Harmittaa koska pidin tosi luottotesteinä näitä, ja siis tälläistä ollut jo monta monta kuukautta näiden kanssa. :hungover:

Täällä kp3 ja seilaan tosi synkissä vesissä tällähetkellä miten sitä osais taas tsempata itsensä tästä suosta ylös.
Ajattelin tilata macajauhetta, ehkä vahvaa sinkkiä ja varmaan vielä sitä vehnäalkioöljyä.
Kokemuksia kaipaisin ehkä tosta macasta jos jollain kokemusta, jostaan luin että järkevä ottaa kierron alkupuolesta ovikseen saakka, olikohan 1tl vai 1rkl päivässä, ja tosta vehniksestä et ihan jokapäivä koko kierron, vai ?
syön tällähetkellä vaan monivitaa, foolihappoa ja rautaa, jäi melkeen näidenkin syönti koko lapsettomuusvitutuksessa unohduksiin.
Kokemuksia ehkä muutenkin näistä kaikista lisäravinteista, superfoodeista ja muista kikkakolmosista, aikamoisia juttuja lukenut tosta macasta :wideyed: miten lyhentänyt kiertoa sun muuta.

Mä en pysty syömään macaa, koska provosoi mulla tiputtelua. Joillain ihmisillä se nostaa estrogeeniä ja joillain laskee, koska on adaptogeeni.

Joo mäkin muistan joskus aiemminkin saaneeni viivanpaikkoja pc:llä. Voi olla, et nekin nykyään sit jotenkin ihan shaisseja. Mulla varmaan parhaiten toiminut herkkä rfsu, ei oo antanut törkeitä viivanpaikkoja. Typerää tää kyllä on :meh:

Mulla kipeytyy nännit oviksesta lähtien ja ovuloimattomissa kierroissa tissit kipeytyy n. viikkoa ennen kuin menkat alkaa. Kemiallisten aikaan tissit olleet todella kipeät ja turvoksissa ennen menkkoja.

Keväällä tuli kokeiltua greippimehu, vitamiinilisät, sinkki, avokadot ja foolihappo. Heitin kaikki mäkeen kun ei auttanut mitään. Foolihappoa otan nykyään satunnaisesti. Macaa en ole kokeillut, on kuulemma pahaa :grin

Sinpura menkkamasis on tuttua. Melkein aina menkkojen aikaan on ihan maassa ja millään ei ole mitään väliä. Sit kun ovis alkaa lähestyä, niin kummasti se toivo aina herää et josko sittenkin vielä joskus tärppäisi.

Mä en pysty syömään macaa, koska provosoi mulla tiputtelua. Joillain ihmisillä se nostaa estrogeeniä ja joillain laskee, koska on adaptogeeni.

No sit en uskalla ainakaan sitä kokeilla. Kun vuotaa jo muutenkin 3/4 viikkoa kuukaudesta. En kyl pystyis kestää yhtään enempää:hungover:

Vehnänalkioöljypullo alkaa olee mulla taputeltu. Oli siitä sellaista iloa, että kynnet kasvoi ja iho oli jotenkin kuulaampi. Kauheen makusta kylläkin, mut siihenkin tottui. Vedin kierrot läpeensä, olisko yks pullo riittänyt 4 vai 5 kiertoa.

Jannn, mullaki hirvee hormonipäänsärky ollu koko päivän:dead: tsempit siihen. Oliko jänniä strutseja? :happy:

Onko Jannn teillä pitkä loma? Miten muiden lomat? Ihana saada ajatukset välillä muualle. Meillä vasta elokuussa ja menee remonttiin :wacky:

Ihan jännät mut aika pettymys koko eläintila :hilarious: muutama elukka ja maksoi 4e. Noo äsken sit syötiin strutsimakkarat:hilarious:
Yhteensä kuukausi lomaa, kohta puolet taputeltu..

Tsempit nipalle kans:Heartred hitsi et ahdistaa nää kaikki miten pitäisi syödä kun yrittää raskaaksi ja ei sais juoda jnejne...nyt sit juon ainakin letrojen aloitukseen asti ja vähennän sit ja sit inssin jälkeen lopetan :mad::hilarious: prkl. Ja ois pitäny heti ottaa ne pistokset, kun ei oo ennenkään letroista hyötyä ollut. No syksyllä sit kovat piippuun.

Muoks oon siis kuunnellut Spotifysta (ivf ketjusta bongasin vinkin) sitä EmiliaDoc podcastia...

No nyt tunti sitten parin tunnin pidätys ei edes tuki pissa niin selkeä viiva heti ruutuun ja yhtä paksu kuin kontrolli mutta haalea silti selvästi näkyy et kyl se nyt hcg hormoniin reagoi
Superhienoa, onnittelut! Nyt vaan viivalle vahvistumista! :Heartbigred :wav:dance011:smiley-bounce013

Takaisin