Raskaaksi 2019

Ei meidän lapsiluku ehkä jääkään yhteen :nailbiting::woot:
 

Liitteet

  • IMG_20200630_095807.jpg
    IMG_20200630_095807.jpg
    18.7 KB · Katsottu: 180
Lapsettomuushoidoista Suomessa on tehty opinnäytetyö, HS referoi:

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006556964.html

Tutkimuksessa hoitoihin osallistuneita seurattiin kaksi vuotta, jossa ajassa vähän yli puolet ehti saada lapsen. Ihan mielenkiintoista tilastotietoa muutenkin. Esimerkiksi noin joka viides aloitettu hoito johtaa raskautumiseen, mutta koska Suomessa hoitoja ei rekisteröidä yksilöidysti, ei pystytä arvioimaan mitään keskiarvoja siitä, kuinka nopeasti hoidot yleensä tehoavat. Tässä ei myöskään tullut ilmi, kuinka moni mahdollisesti jää kokonaan lapsettomaksi. Sanottiin vain, että jos tutkimusaika olisi pidempi kuin kaksi vuotta, olisi useampia onnistumisia, koska kahdessa vuodessa harvoin ehtii käydä läpi kaikki hoidot.
 
Turotus, onneksi olkoon - ihania uutisia! :happy::Heartred


Mä puolestani ihmettelen, etten vieläkään tiputtele, tosin kohta se alkaa jos on alkaakseen. Viimeeksi alkoi dpo7, nyt mennään dpo6. :nailbiting:

Mulla ei oo mitään tuntemuksia juurikaan. Ehkä vessahätää ja eilen oli koko maha turvonnut, koski sairaasti alavatsaa vuorotellen aina jommalta kummalta puolen. Nyt ei enää mitään. Rinnat on aika kipeet ja vituttaa vähän väliä :grinväsymys on kova, kun kärsin taas jostain syystä unettomuudesta tässä vaiheessa kiertoa. :meh: Multa puuttuu nyt se ahmimisvaihe kokonaan, ei oo yhtään nälkä, edellenkään ei oikein uppoo kun hapankorput. Paitsi, että vatsakin on ollut outo, varmaan kun syön tätä ruista niin paljon :hilarious:

Me muuten nyt tehtiin irtisanominenkin tähän kämppään ja pikkuhiljaa tarvis muuttohommia alkaa miettimään. Syyskuun alussa ollaankin jo sitten uudessa asunnossa maalla, jännittävää, miten sinne sopeutuu :nailbiting::angelic:
Tää on nyt aika selvä juttu, että mä oon tosi turvonnut, kun ollaan täs omas asunnossa. Sit kun meen käymään esim. Porukoilla niin nää turvotukset hävii tunnin sisällä kokonaan ja palaa kun tullaan tänne. Nyt ootan vaan, et miehen duunit ois tältä viikolta tehty ja päästäis pe taas pois täältä :bag:
 
Muokattu viimeksi:
Alkaa olla jo tukala olo kun menkat ei vaan näy tulevan. Oireilu kyllä loppunut tuon jälkeen kun oli se limailu kp40-kp47 ja Flo on kirjannut et ovulaatio laskettu kp48! Noh, siitä mulla ne lämmöt nousi et kaipa jotaki yritti et keltis. Vv on runsaampi ollut nyt mutta rinnat vain vähän kipeät eli just liivit painaa niin tuntuu mutta muuten ei kyllä mitään. Ei huonoa oloa, ei huimaa. Ainut outo on mun pica himot mitä joskus harvoin tullut ennen menkkoja mut nyt on puuteri jota tekisi mieli syödä en tiedä miksi!

No lyhyestä virsi kaunis, jääpaloja oon syönyt ja pakastettuja viinirypäleitä. Helle, ei raskaus. En oo testannut enää kertaakaan enkä varmaan testaa jos ei menkat ala tulla ja senkin vain jotta saa nopeammin ajan gynelle...
 
Lapsettomuushoidoista Suomessa on tehty opinnäytetyö, HS referoi:

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006556964.html

Tutkimuksessa hoitoihin osallistuneita seurattiin kaksi vuotta, jossa ajassa vähän yli puolet ehti saada lapsen. Ihan mielenkiintoista tilastotietoa muutenkin. Esimerkiksi noin joka viides aloitettu hoito johtaa raskautumiseen, mutta koska Suomessa hoitoja ei rekisteröidä yksilöidysti, ei pystytä arvioimaan mitään keskiarvoja siitä, kuinka nopeasti hoidot yleensä tehoavat. Tässä ei myöskään tullut ilmi, kuinka moni mahdollisesti jää kokonaan lapsettomaksi. Sanottiin vain, että jos tutkimusaika olisi pidempi kuin kaksi vuotta, olisi useampia onnistumisia, koska kahdessa vuodessa harvoin ehtii käydä läpi kaikki hoidot.

Kiitos jakamisesta, tämä on mielenkiintonen. Harmi tosiaan ettei niitä yksilöiden tietoja oo saatavilla.
 
Täällä vietetään hukkakiertoa, ei jaksa joka oviksesta innostua ku ei se mihinkään vaikuta.:hilarious::hilarious:

Kävin puntarilla ja enää 0,6kg pudotettavaa, että BMI on alle 32. Toki jatkan painonpudotusta hoitoihin asti.

Oi no mutta hyvähyvä:thumright loppurutistus vielä:happy: oliko se nyt niin, että syksyllä sitten alkoi ivf hoidot?
 
Takaisin
Top