Raskaaksi 2019

Tää on ihan pyllystä. Mä oon huomannut myös ton turvavälien katoamisen. Altaalla on enemmän kuin oikeasti mahtuisi ja muutenkin on toivoton olo. Sehän kyllä on varma merkki menkoista kun olotila heittää ahdistusta tulevasta ja yleisesti ja muutenkin.

Ehkä olis voinu tärpätä nyt kun oot saanut apua ja oot ollu rennosti.. kyllähän tää vauvanteko ei oo helppoo. Oon ihan varma että biologian oppitunnit pitäisi olla erilaisia, ei tässä nyt kyllä raskaudu yk1 noin vaan ja ehkäisyn läpi. Se on ikävä kun halu on kova mutta ei kuitenkaan pysty..

Kyllä varmasti teidänkin aika tulee sieltä, niin kun kaikkien meidän :angelic:
Vois olla mahdollista, mut en kyllä tikutellut tai tehnyt elettäkään tän kierron suhteen, ennemminkin olin jo heittänyt laukun naulaan, koska viime kierrot on olleet niin epäsäännöllisiä, suurin osa ovuloimattomia ja mulla ollut niitä tiputteluongelmiakin.
Mut uskon, ettei siitä oo mitään haittaa ainakaan, että ottaa rennommin välillä. :)

Jännittää tietysti et joko kohta tiputtelee ja kun nää mun turvotukset on olleet semi pahoja toistaiseksi taas, et mitä tapahtuu, mut yritän olla murehtimatta. :oops:
Tosin turvotus selkeesti pahenee tääl meidän asunnolla, et kohtahan sen taas nään kun pariks päiväks siirryn mökille et asettuuko olo. Mut se varmistus saatiin, että maalle muutetaan syyskuun alussa :happy: vitsit, ootan jo sitä niin paljon, siksikin kun pääsen remppahommiin ja yksi ylimääräinen huone herätti mussa niin vaikeen vauvakuumeen, että kohta tipun korkealta ja kovaa :grin

Kyllä varmasti teidänkin aika tulee sieltä, niin kun kaikkien meidän :angelic:
Vois olla mahdollista, mut en kyllä tikutellut tai tehnyt elettäkään tän kierron suhteen, ennemminkin olin jo heittänyt laukun naulaan, koska viime kierrot on olleet niin epäsäännöllisiä, suurin osa ovuloimattomia ja mulla ollut niitä tiputteluongelmiakin.
Mut uskon, ettei siitä oo mitään haittaa ainakaan, että ottaa rennommin välillä. :)

Jännittää tietysti et joko kohta tiputtelee ja kun nää mun turvotukset on olleet semi pahoja toistaiseksi taas, et mitä tapahtuu, mut yritän olla murehtimatta. :oops:
Tosin turvotus selkeesti pahenee tääl meidän asunnolla, et kohtahan sen taas nään kun pariks päiväks siirryn mökille et asettuuko olo. Mut se varmistus saatiin, että maalle muutetaan syyskuun alussa :happy: vitsit, ootan jo sitä niin paljon, siksikin kun pääsen remppahommiin ja yksi ylimääräinen huone herätti mussa niin vaikeen vauvakuumeen, että kohta tipun korkealta ja kovaa :grin
Kuitenkin pääsette muuttamaan. En tiedä muistatko mutta asuin hometalos vuodet 2012-2015 ja sit täällä tosiaan edellinen asunto ihan homees. Tää uusi asunto on ihana ja kerrankin en heräile yskään, hengitysvaikeuksiin eikä myöskään mulla ole enää tuota outoa hengästymist joka asiasta. Parempi iho ja hiukset ja kaikki.. nyt on ollut helteet ja oon tämän oman terveyden takia sisällä paljon vaikka mieli tekisi olla ulkona mut ei uskalla kun se korona. Täällä huomaa selkeästi sen ja isovanhemmat pääsi täältä pois Ruotsiin jossa toi tilanne on ihan hallitsematon niin huolehdin nyt sitten niitäkin. Tää on outo olo mitä mulla ei ole ollut aikoihin et näin ahdistaa ja itkettää ja suututtaa ja naurattaa.. oon ollut ihmeen ailahtelevaa nyt viime aikoina. Varmaan ku kierto niin pitkä

Sulla odottaa kiva urakka, ihana sisustaa ja kyllä se teidän vuoro tulee ja pääsee sisustaa sen vauvan huoneenkin ;)

Mutta kyllä suututtaa ihan kunnon lailla. Häät varmasti perutaan ja sit vielä nää kolmekymppiset nyt jäi juhlimatta

Uu, ootteko tekin menossa naimisiin? :happy:

Ai siellä varaudutaan jo uuteen aaltoon, voi helvata:nailbiting: kohta se on sit täälläkin:banghead:

Uu, ootteko tekin menossa naimisiin? :happy:

Ai siellä varaudutaan jo uuteen aaltoon, voi helvata:nailbiting: kohta se on sit täälläkin:banghead:
Joo ollaan. Tilasin juuri esteettömyyslappuset kun sain passit niihin, sitten vielä maksamaan sukunimet ja oli muitakin dokumentteja mitä piti olla mitä ei Suomessa tarvita. Tästä ei nyt kauheasti olla puhuttu muille, tiedetään että halutaan olla yhdessä, meidän yhteiselo on mukavaa ja rauhallista ja on ihana kun on löytänyt ihmisen joka on joka asiassa vieressä vaikka minä oonkin mitä oon..

Joo täällä uskoo paikalliset että rajat lyödään kiinni kun tartunnat nousseet heti kun matkailu alkoi. Ei tartuntoja montaa ole mutta selkeä nousu ja uutta aaltoa odotellessa. Ei vain oikein jaksa, itkin tänään miehelle ja perheelle et miten mun pää kestää toista arestia. Mä olin ihan vainoharhainen lopulta ja kun pääsin kilometrin lenkillä käymään ekan kerran niin itkin onnesta. Olen itse noudattanut sääntöjä ja ohjeita ja pystynyt terveenä mutta ihmiset alkaa unohtaa että edelleen on korona ja alkaa hutiloida. Niin vähän otan tunteella tämän nyt mutta kärsin agorafobiasta pahasta aikoinaan (torikammo) ja sit korona toi sen mieleen ja edelleen huomaan että on tosi voimakkaasti esillä tunteet tämän asian suhteen ja jopa harkitsin Suomeen lähtöä kun siellä voi liikkua mutta kuitenkin päädyin että jään tänne kun koko elämä on täällä.

Tuli pitkä sepustus mutta teillä on se tilanne mikä meillä oli lockdownin aikana ja uusi aalto varmasti tulee vähän kuin sen aiemman päälle kuten täällä ilmeisesti. Oltiin odotettu että uusi karanteeni tulisi vasta syksyllä mutta moni on lyönyt yritykset kiinni ja paha lama tulossa. Täällä näkee koronan vaikutukset. Käytiin provinssin pääkaupungissa kämppiksen kanssa ja sit siellä iski tajuntaan kuinka paljon se korona on tehnyt tuhoja. Täällä kun asutaan syrjässä niin ei niin huomaa vaikutusta

Pahoittelut muillekin kp1:stä...

Joo mä kans vähän taas syvissä vesissä tän yrittämisen kanssa. Ehti olla muutama rennompi kierto. Otin jopa sen huhtikuun kemiallisen sillain aika kevyehkösti, vaik olihan se nyt aika v-mäistä maailmankaikkeudelta että pitää lykäte samalle kuulle kuin keskenmenneen raskauden laskettu aika olis ollut.

Ja tästä sepustuksesta aasinsilta siihen, että onko kukaan huomannut eroa kk kierroissa kemiallisen jälkeen? Tai kun esikoisen jälkeen kierrot olleet tasaisempia ja kivut väheni. Keskenmenon jälkeen on ollut tosi kivutonta, joka on hirveen ihanaa. Mut nyt kemiallisesta taas kipuja (tosin ei samaa tasoa kuin ennen esikoista onneksi) ja mulla oli aivan infernaalinen pms meininki pari pv ennen menkkoja. Siis tasoa että mä ahdistus vollotan sillain et alkaa naurattaa kuin järjettömiin sfääreihin se alkoi mennä ja ilman kunnon syytä. Mietin vaan et tätäkö tää nyt sit on tästä eteenpäin :eek:

Kyllä mun mielestä kemiallisetkin raskaudet voi muuttaa hormonitoimintaa hetkellisesti. Km jälkeen mulla ainakin kaikki muuttui ja mm. Mielialaongelmat oli pahimpia siinä 3kk kohdalla keskenmenosta. Edelleen tulee sitä satunnaista ahdistusoloa ja itkuisuutta ovulaation tienoilla ja pms aikaan olin sellanen raivohullusmuiggu, että mies meinas laittaa mut jo ulos nukkumaan :hilarious: Mutta lohdutuksen sanasen voin sanoa, pahimmillaan oli tosiaan tuolloin ja nyt pikkuhiljaa alkaneet rauhottumaan, ajan kanssa. Luulisin, että siis on ohimenevää, vaikka onkin tosi ikäviä oireita itseä ja muita ajatellen :)
Niin ja voi tehdä kipeää kuukautisten aikaan, sekin ilmeisesti liittyy tuohon muuttuneeseen estrogeenintuotantoon. :bookworm:

Eilen ja tänään sattunut yllättävän kovasti kohdunnapukkaan kun hommailtu. Eilen oli vähän rajumpaakin, mutta tuntui että menee läpi. Koti-inssi :hilarious: mut äsken sattui myös. Toivotaan et normaalia ovulaation aikaan :hungover:

Joo ollaan. Tilasin juuri esteettömyyslappuset kun sain passit niihin, sitten vielä maksamaan sukunimet ja oli muitakin dokumentteja mitä piti olla mitä ei Suomessa tarvita. Tästä ei nyt kauheasti olla puhuttu muille, tiedetään että halutaan olla yhdessä, meidän yhteiselo on mukavaa ja rauhallista ja on ihana kun on löytänyt ihmisen joka on joka asiassa vieressä vaikka minä oonkin mitä oon..

Joo täällä uskoo paikalliset että rajat lyödään kiinni kun tartunnat nousseet heti kun matkailu alkoi. Ei tartuntoja montaa ole mutta selkeä nousu ja uutta aaltoa odotellessa. Ei vain oikein jaksa, itkin tänään miehelle ja perheelle et miten mun pää kestää toista arestia. Mä olin ihan vainoharhainen lopulta ja kun pääsin kilometrin lenkillä käymään ekan kerran niin itkin onnesta. Olen itse noudattanut sääntöjä ja ohjeita ja pystynyt terveenä mutta ihmiset alkaa unohtaa että edelleen on korona ja alkaa hutiloida. Niin vähän otan tunteella tämän nyt mutta kärsin agorafobiasta pahasta aikoinaan (torikammo) ja sit korona toi sen mieleen ja edelleen huomaan että on tosi voimakkaasti esillä tunteet tämän asian suhteen ja jopa harkitsin Suomeen lähtöä kun siellä voi liikkua mutta kuitenkin päädyin että jään tänne kun koko elämä on täällä.

Tuli pitkä sepustus mutta teillä on se tilanne mikä meillä oli lockdownin aikana ja uusi aalto varmasti tulee vähän kuin sen aiemman päälle kuten täällä ilmeisesti. Oltiin odotettu että uusi karanteeni tulisi vasta syksyllä mutta moni on lyönyt yritykset kiinni ja paha lama tulossa. Täällä näkee koronan vaikutukset. Käytiin provinssin pääkaupungissa kämppiksen kanssa ja sit siellä iski tajuntaan kuinka paljon se korona on tehnyt tuhoja. Täällä kun asutaan syrjässä niin ei niin huomaa vaikutusta

Paljon onnea.:Heartred

Kurjaa kun koronahommat siellä menee taas huonompaan suuntaan.:banghead:

Paljon onnea.:Heartred

Kurjaa kun koronahommat siellä menee taas huonompaan suuntaan.:banghead:
Kiitos :)

Ja joo, kyl on vähän mietityttänyt et onko ihmiset nyt niin tyhmiä että luulee että korona katosi yhtäkkiä kun rajat aukesi. Moni sanoo että hallitus ei pistä kiinni kun lama mutta melko vaikea tässä on kenenkään mitään raflaa esim pitää auki kun ei ole ihmisiä niin paljon, joten se on periaatteessa ihan sama onko täällä turisteja vai ei. Lamasta pääsee yli niin kauan kun on ihmiset hengissä rakentamassa sitä uutta taloutta kun tämä on vaikuttanut niin paljon myös talouteen tietysti.

Toivottavasti Suomessa ja Ruotsissa tilanne rauhoittuu

Eilen ja tänään sattunut yllättävän kovasti kohdunnapukkaan kun hommailtu. Eilen oli vähän rajumpaakin, mutta tuntui että menee läpi. Koti-inssi :hilarious: mut äsken sattui myös. Toivotaan et normaalia ovulaation aikaan :hungover:
Mulla ainakin oli tosi herkkä sieltä syvältä oviksen tienoilla pari päivää, sit meni ohi :)

Kp3 ja tällä erää viimeiset Letrot. Ensi kierrosta voin ilmoittautua vielä inseminaatiohoitoon, mikäli ei vaan jää niin lyhyeksi, että ovis ehtii mennä ohi ja tietty että ehditään sopia lääkityksestä niin että klinikka ehtii aueta taas. Syyskuun kierrosta onkin sitten jo aika ilmoittautua punktiohoitokiertoon, apua :eek:

Muokattu viimeksi:
Jann, mulla oli tärppikierrossa. Vaikka multa ei kysytty niin vastasin silti :grin:grin:grin

Poliltakin tuli viesti, että lääkärille on laitettu mun lääkitysasia raskautta ajatellen tiedoksi ja se ottaa kantaa raskausajan lääkitykseen kun vaan ehtii ja päätöksestä saan viestiä sähköisesti :) Toivotaan, että ennen ensi viikon kesäsulkua tulis vastaus. :shy:

Mitä olotilaan liittyy niin mulla on nyt aivan järkyttävät ilmavaivat, ettei tää oo kivaa :hilarious: dpo 5 mennään ja muuta oiretta ei oo kun ällötys koko ajan, kosteat paikat sekä vatsan nipristelyt. Rinnat on niin kipeet, että sattuu, mut niin ne on aina negakierroissakin. Musta nää vaikuttaa enempi vaan perinteisiltä pms-vaivoilta, en varmaan viitsi edes testiä hakea ennen kun menkat on myöhässä.

Jann, mulla oli tärppikierrossa. Vaikka multa ei kysytty niin vastasin silti :grin:grin:grin

Poliltakin tuli viesti, että lääkärille on laitettu mun lääkitysasia raskautta ajatellen tiedoksi ja se ottaa kantaa raskausajan lääkitykseen kun vaan ehtii ja päätöksestä saan viestiä sähköisesti :) Toivotaan, että ennen ensi viikon kesäsulkua tulis vastaus. :shy:

Mitä olotilaan liittyy niin mulla on nyt aivan järkyttävät ilmavaivat, ettei tää oo kivaa :hilarious: dpo 5 mennään ja muuta oiretta ei oo kun ällötys koko ajan, kosteat paikat sekä vatsan nipristelyt. Rinnat on niin kipeet, että sattuu, mut niin ne on aina negakierroissakin. Musta nää vaikuttaa enempi vaan perinteisiltä pms-vaivoilta, en varmaan viitsi edes testiä hakea ennen kun menkat on myöhässä.

Tietty saat sanoa, kiva kuulla :)
On mulla kyllä joskus harvoin ennenkin tuntunut, mut kaikki mahdollisuudet tärppiin otetaan vastaan :grin
Toiveikkaalta kuulostaa sun oireet :)

Kp3 ja tällä erää viimeiset Letrot. Ensi kierrosta voin ilmoittautua vielä inseminaatiohoitoon, mikäli ei vaan jää niin lyhyeksi, että ovis ehtii mennä ohi ja tietty että ehditään sopia lääkityksestä niin että klinikka ehtii aueta taas. Syyskuun kierrosta onkin sitten jo aika ilmoittautua punktiohoitokiertoon, apua :eek:

No ei se punktiokiertokaan enää kaukana ole, ainakin kun miettii historian valossa, että kauan on yrittänyt:Heartred

Takaisin