Mulla oli teini-ikäisenä ja ihan parikymppisenä tosi paha hormonaalinen migreeni, mutta siihen ei liittynyt auraoireita. Vähitellen ne kohtaukset harveni ja lopulta loppui kokonaan. Jossain vaiheessa lääkärit meinas, että kyllä mulle uskaltaa pillereitä määrätä kun ei ole migreeniä vuosiin ollut, eikä siihen liittynyt auraoireita. Mulla oli eka gestinyl joka vei seksihalut ihan kokonaan, sitten diane nova jonka kans seksihalutilanne oli vähän parempi, mut sit alko migreenikohtaukset ja niihin liitty myös auraoireita... Eli piti heti lopettaa. Oltiin siitä asti vain kortsuilla tai keskeytetyllä yhdynnällä niin kauan kunnes lapsen yritys alkoi.
Viime syksynä gyne sanoi mulle, että sen todennäköisen endon takia mulla pitäis olla hormonaalinen ehkäisy, jos ei raskauden yritystä olis. Mutta ei pillereitä vaan hormonikierukka.
Onhan sekin täs tullut mieleen, että olisko tilanne lapsenteon suhteen parempi (endon takia), jos en olis itsepäisesti vuosikausia ollut ilman hormonaalista ehkäisyä... Mut toisaalta kyl en haluais sitä kun se aiheuttaa sitä haluttomuutta. Yhtä merkkiä söin Etelä-Amerikassa jota sai siellä ilman reseptiä (mitä lie sekin sisälsi) mistä mä tulin henkisesti ihan hirveen kireäks.
Saatoin hermostua hulluna aika pikkujutuista, ei siinä ollut mitään järkeä. Iho on kyllä aina ollut pillereiden vaikutuksesta täydellinen, sitä on ikävä kun muuten mulla on aina muutama hormonifinni.