Raskaaksi 2019

Mitäh :banghead: eiks ne eilen antanu ymmärtää toisin? Mitä aiotte nyt sit tehdä? Kantsisko kuitenki yrittää nyt inssiin jos heinä jokatapauksessa olisi välikierto? Mikä kp sulla muuten nyt?

Ei heinäkuu oo välikierto jos vasta sit syön letrot ja ilmottaudun hoitoon. Eli jos nyt kesäkuussa syön letrot mutta inssiä ei voi tehdä juhannuksen takia, en saa mennä heinäkuussakaan. Ihan ku letrot tekis mulle joku sata follia:facepalm: ehkäpä meen sit suosiolla heinäkuussa vasta, toiv sit mahtuu ja ovis ei osu lauantaille :hilarious:
Nyt pitäs menkkojen alkaa perjantaina
 
Ei heinäkuu oo välikierto jos vasta sit syön letrot ja ilmottaudun hoitoon. Eli jos nyt kesäkuussa syön letrot mutta inssiä ei voi tehdä juhannuksen takia, en saa mennä heinäkuussakaan. Ihan ku letrot tekis mulle joku sata follia:facepalm: ehkäpä meen sit suosiolla heinäkuussa vasta, toiv sit mahtuu ja ovis ei osu lauantaille :hilarious:
Nyt pitäs menkkojen alkaa perjantaina

Siis äh miten mä ymmärrän nää viestit usein niin väärin :facepalm: :hilarious: :bag: mutjoo, onneks teillä on vielä pari pv miettiä asiaa.
 
Siis äh miten mä ymmärrän nää viestit usein niin väärin :facepalm: :hilarious: :bag: mutjoo, onneks teillä on vielä pari pv miettiä asiaa.

Oon huono selittää:hilarious: joo luulen et heinäkuus mennään ellei nyt menkat tuu muulloin ku pe:scratch
 
Smoothiella valtava saalis! Ihan mahtava juttu:)

Ultrassa ei ollut nyt suurin folli kuin n. 14 mm (kp 10). Toisella puolella yksi vähän pienempi. Limis oli hyvä. Pieni kaksoisriski voi lääkärin mukaan olla. Pari päivää vielä pistoksia ja perjantaina irroituspiikki. Viikonloppuna pitäisi olla ovulaatio.

Kysyin meidän hoitosuunnitelmasta, niin oi-hoitoja meillä olisi kuusi ennen ivf. Kysyin mahdollisuudesta inssiin seuraavalle kierrolle. Yllätyksekseni inssiä voidaan kokeilla heti seuraavassa hoitokierrossa ajoitusten sattuessa nappiin! Toki siinä välissä ensin välikierto. Mun tuurilla varmasti sattuu ovikset viikonlopulle. Mutta pääasia, että inssioptio on nyt kirjattu omakantaan:)

Onpa outoa Jannn tuo sinun viesti minkä sait. Mulla nimeomaan seuraava mahdollinen inssikierto sattuisi heinäkuun loppupuolelle todennäköisesti eikä estettä hoidolle ainakaan tuon tämän päiväisen visiitin perusteella olisi. Toki voi olla, että kesälomista johtuen ei ole tarjolla kaikille aikoja.
 
Ootteko muuten laskenu paljoko lapsenteko on tullu maksamaan? Mulla on noin laskelma 700€, mutta oon päässy tosi vähällä vielä. Tossa on pari yksityisellä käyntiä, muutama poli, tutkimukset ja oi lääkkeet. IVF ku joskus alkaa niin teen tarkat laskelmat.
 
Ootteko muuten laskenu paljoko lapsenteko on tullu maksamaan? Mulla on noin laskelma 700€, mutta oon päässy tosi vähällä vielä. Tossa on pari yksityisellä käyntiä, muutama poli, tutkimukset ja oi lääkkeet. IVF ku joskus alkaa niin teen tarkat laskelmat.

Kyllä liikutaan kirkkaasti tonnin toisella puolen. Kaikki 1,5v käytetyt tikut, vitamiinit, vuoden käytetyt luget (=reipas 20e rasia), kaikki gyne käynnit, polit, letrot ym.:nailbiting:
 
Mulla on kulunut. Varmasti yli tonni, epäilen et yksityisiin Suomessa ja täällä mennyt reippaasti yli tonni ja sitten testit joka kk vuosilta 2014-2015 & 2019-2020 ja nyt mulla loppu se oviksen tikutus eli sitä en seuraa..

Oon harkinnut et hoitojen ajan söisin kuitenkin pillereitä niin onko kenelläkään migreeniä ja syönyt jotakin kun mitä tahansa ei uskalla ku on aurallinen migreeni ja Suomessa kaikki merkit mitä sillon aikoinaan oli niin kokeiltu eikä kyllä mikään sopinut
 
Oon harkinnut et hoitojen ajan söisin kuitenkin pillereitä niin onko kenelläkään migreeniä ja syönyt jotakin kun mitä tahansa ei uskalla ku on aurallinen migreeni ja Suomessa kaikki merkit mitä sillon aikoinaan oli niin kokeiltu eikä kyllä mikään sopinut

Mulla oli teini-ikäisenä ja ihan parikymppisenä tosi paha hormonaalinen migreeni, mutta siihen ei liittynyt auraoireita. Vähitellen ne kohtaukset harveni ja lopulta loppui kokonaan. Jossain vaiheessa lääkärit meinas, että kyllä mulle uskaltaa pillereitä määrätä kun ei ole migreeniä vuosiin ollut, eikä siihen liittynyt auraoireita. Mulla oli eka gestinyl joka vei seksihalut ihan kokonaan, sitten diane nova jonka kans seksihalutilanne oli vähän parempi, mut sit alko migreenikohtaukset ja niihin liitty myös auraoireita... Eli piti heti lopettaa. Oltiin siitä asti vain kortsuilla tai keskeytetyllä yhdynnällä niin kauan kunnes lapsen yritys alkoi.

Viime syksynä gyne sanoi mulle, että sen todennäköisen endon takia mulla pitäis olla hormonaalinen ehkäisy, jos ei raskauden yritystä olis. Mutta ei pillereitä vaan hormonikierukka.

Onhan sekin täs tullut mieleen, että olisko tilanne lapsenteon suhteen parempi (endon takia), jos en olis itsepäisesti vuosikausia ollut ilman hormonaalista ehkäisyä... Mut toisaalta kyl en haluais sitä kun se aiheuttaa sitä haluttomuutta. Yhtä merkkiä söin Etelä-Amerikassa jota sai siellä ilman reseptiä (mitä lie sekin sisälsi) mistä mä tulin henkisesti ihan hirveen kireäks. :confused: Saatoin hermostua hulluna aika pikkujutuista, ei siinä ollut mitään järkeä. Iho on kyllä aina ollut pillereiden vaikutuksesta täydellinen, sitä on ikävä kun muuten mulla on aina muutama hormonifinni.
 
KETJUSSA AKTIIVISESTI JA EPÄTOIVOISESTI KUUMEILEVAT

Wusti91 /
29/ esikoinen toiveissa /ya 6/17/ tm 1/18 /kp28-33

Elisa / 26 / toinen haaveissa / ya 2018 / PCO / tammikuussa 2020 eka letrozol-kierto

smoothie. /31/ ensimmäinen haaveissa /ya 3/18 /1. ivf edessä

jannn /33/ esikoinen toiveissa /ya 9/18 /km 3/19

Hillis /29/ ensimmäinen haaveissa /ya 10/18 / OI-hoidot 12/19 alkaen

Aida* /37/ toinen toiveissa /ya11/18 /hoidot aloitettu 1/20

Nipanderi /33/ toka toiveissa /ya 12/18/ vuotohäiriöitä/ 1. Inssi 3/20, Oi-hoidot 4-5/20, 2. Inssi suunnitteilla 6/20

Tepsu19 /35/ esikoinen toiveissa /ya 12/18/ 28-30pv

Crocus / 40+/ ya 2018 /luomu

Helena80/ 39/ neljäs/ ya 1/19/ kierto 28-32

Kosmos 29/hoidoilla toinen haaveissa/ya 3/19/alkuraskauden km 6/19 & 1/20

Jukkapalmu23 / 23/ esikoinen toiveissa /ya 5/19/ kp 28-30pv/ 1.Inssi yksityisellä 04/2020

Sinpura / 20 / esikoinen haaveena / ya 5/19 /
km 11/19 / kierto ?

turotus / 21 / toinen toiveissa / tjot 7/19 / kierto 40pv

Jesbe / 29 / esikoinen haaveissa /ya 2014, mutta uusi yritys TJOT 5/20 /km,kkm,tm /kierrot 25-35

siska / 29 /toinen toiveissa / ya 5/19 / tu 9/19 / kp 30-38+

Sofia2016m /26/ toinen haaveissa/ ya 6/19/ Kkm 2/20/ Kp 28-34

zarar_/ 23 / esikoinen / ya 7/19 / km 1/20 / kp 27-32, kierrot epäsäännöllisiä

Elevine / 33 / esikoinen toiveissa / ya 5/16 / selittämätön lapsettomuus / 4 inseminaatiota 2018-19, 1. IVF/ICSI maaliskuussa, 7 alkiota odottaa pakastealkiosiirtoa


PLUSSANNEET:

Tiarella
/26 / raskaus 4/3.lapsi / ya 12/19 / la 5.10.2020

Koirankorva /25/ esikoinen toiveissa /ya 12/18/ tm 1/19, km 4/19, tm 10/19 / LA 11.10

Sammie// 32// esikoinen// ya 2/19// km 4/19, kkm 12/19// LA 2.11.

Sporttis / 36 / kolmas toiveissa / ya 10/19 / la 11.11

Turvonnut / 31 / toinen haaveissa / ya 6/19 / kkm 12/19/ kp ennen km 30

MrsCherry(?) / 32 / ensimmäinen kuumeilussa / ya 6/19 / kkm todettu 9/19 (vko 12) / kierto sekaisin kkm jäljiltä

Persimon2/ 30 / Toinen(kolmas) / ya 5/19 / kku 3/19 / kk 10/19 / kierto n. 25 pv ??

Alcyone / 43 / toinen toiveissa / ya 4/19, kkm 8/19 / kp 28-32 / LA 28.12.20

Nyytti / 39 / neljäs haaveissa / ya 6/19 / kp 26-29pv / LA 31.1

dimou / 31 / toinen / ya 5/19 / PAS 5/20 / LA 4.2.

Olin jostain syystä tippunu listalta, niin lisäsin.
 
Ette te yksin tänne jää vaikka muut plussais mä oon täällä varmaan viel ens vuonnakin ku ei toi mies saa aikaseks mennä sinne simppatestiin saatika edes varattua aikaa sinne:banghead:

Se epäilee et kummassakaan ei olis mitään vikaa et lapsi tulee kyllä sitten ku on tullakseen. Juhannuksena tulee 3v yrityksen alotuksesta. Tuulimunasta on jo koht 2,5v eikä oo sen jälkeen ees yrittäny tarraa mikään kii.

Eilen sain ovis+ mut eihän toi mies sit enää illal jaksanu mitään tehä. Tuskin jaksaa tänäänkään. Ehkäpä ne sunnuntain ja maanantain kerrat riittää:bag:
 
Mulla oli teini-ikäisenä ja ihan parikymppisenä tosi paha hormonaalinen migreeni, mutta siihen ei liittynyt auraoireita. Vähitellen ne kohtaukset harveni ja lopulta loppui kokonaan. Jossain vaiheessa lääkärit meinas, että kyllä mulle uskaltaa pillereitä määrätä kun ei ole migreeniä vuosiin ollut, eikä siihen liittynyt auraoireita. Mulla oli eka gestinyl joka vei seksihalut ihan kokonaan, sitten diane nova jonka kans seksihalutilanne oli vähän parempi, mut sit alko migreenikohtaukset ja niihin liitty myös auraoireita... Eli piti heti lopettaa. Oltiin siitä asti vain kortsuilla tai keskeytetyllä yhdynnällä niin kauan kunnes lapsen yritys alkoi.

Viime syksynä gyne sanoi mulle, että sen todennäköisen endon takia mulla pitäis olla hormonaalinen ehkäisy, jos ei raskauden yritystä olis. Mutta ei pillereitä vaan hormonikierukka.

Onhan sekin täs tullut mieleen, että olisko tilanne lapsenteon suhteen parempi (endon takia), jos en olis itsepäisesti vuosikausia ollut ilman hormonaalista ehkäisyä... Mut toisaalta kyl en haluais sitä kun se aiheuttaa sitä haluttomuutta. Yhtä merkkiä söin Etelä-Amerikassa jota sai siellä ilman reseptiä (mitä lie sekin sisälsi) mistä mä tulin henkisesti ihan hirveen kireäks. :confused: Saatoin hermostua hulluna aika pikkujutuista, ei siinä ollut mitään järkeä. Iho on kyllä aina ollut pillereiden vaikutuksesta täydellinen, sitä on ikävä kun muuten mulla on aina muutama hormonifinni.
Mulla itsellä on oireet ihan jäätävät noista ehkäisy valmisteista, tulin kipeäksi tyystin. No joka tapauksessa mulla on nyt kuitenkin ne luget et nehän kyllä katkaisee kierron jos joka kk ottaa kp15 ne niin pitää kierron hyvänä eikä mulla ehdi ovista tulla.

Minulla esim tänään alkoi nippailu silmissä ja sahalaitakuvio ja päätä alkoi särkeä, onneksi ehdin ottaa lääkkeen! Mulla siis edelleen ihan järkky mutta ei oo kyl hetkeen tullu ihan kohtausta vaan ollut julmettu kipu vaan... Pitää kysyä lääkäriltä ja kertoa oireet mitä mulla tullut noista mitä on jo kokeiltu.
 
Mulla itsellä on oireet ihan jäätävät noista ehkäisy valmisteista, tulin kipeäksi tyystin. No joka tapauksessa mulla on nyt kuitenkin ne luget et nehän kyllä katkaisee kierron jos joka kk ottaa kp15 ne niin pitää kierron hyvänä eikä mulla ehdi ovista tulla.

Minulla esim tänään alkoi nippailu silmissä ja sahalaitakuvio ja päätä alkoi särkeä, onneksi ehdin ottaa lääkkeen! Mulla siis edelleen ihan järkky mutta ei oo kyl hetkeen tullu ihan kohtausta vaan ollut julmettu kipu vaan... Pitää kysyä lääkäriltä ja kertoa oireet mitä mulla tullut noista mitä on jo kokeiltu.

Ei kai sulle sit määrätä pillereitä...? Mulle ainakin on sanottu et sen jälkeen kun on ollut aurallista migreeniä niin en vaan saa käyttää yhdistelmäehkäisypillereitä ikinä enää. Mut se kierukka kai sit on jotenkin eri asia.
 
Ette te yksin tänne jää vaikka muut plussais mä oon täällä varmaan viel ens vuonnakin ku ei toi mies saa aikaseks mennä sinne simppatestiin saatika edes varattua aikaa sinne:banghead:

Se epäilee et kummassakaan ei olis mitään vikaa et lapsi tulee kyllä sitten ku on tullakseen. Juhannuksena tulee 3v yrityksen alotuksesta. Tuulimunasta on jo koht 2,5v eikä oo sen jälkeen ees yrittäny tarraa mikään kii.

Eilen sain ovis+ mut eihän toi mies sit enää illal jaksanu mitään tehä. Tuskin jaksaa tänäänkään. Ehkäpä ne sunnuntain ja maanantain kerrat riittää:bag:
Ihana kuulla että muutkin miehet on tommissia :confused: tällä mennään ja muuta ei voi :smiley-angelic003
 
Takaisin
Top