Raskaaksi 2017

Aivan varmasti käyttävät! Ja mitenköhän ne reppanat hollannissa pärjää kun kaikki polttaa pilveä ja käsittääkseni kansakunta on kuitenkin ihan hyvässä hapessa ja kaikki suht oikea määrä sormia ja varpaita.

Repesin tosta sun ”toiset raskautuu spontaanisti vaikka on mimmoset elämäntavat, en nyt tarkoita teitä..”
On noita spontaaneja onnistumistarinoita valitettavasti vähän harvemmassa tässä ryhmässä! :D

No sepä...!
 
Mun mies on tän yrityksen aikaan just vähentänyt alkoholin käyttöä, kannabiksen käyttöä ja tupakointia on vähentänyt ja yrittää lopettaa. Eli noi tulokset ei oikein korreloi :sad001 huolestuttaa.
Voihan että, minuakin huolettaisi.
Mun mies käytti jotain miesten ”voimavitamiineja”, ja sen tulokset nousi 180 milj -> 200 milj/ml eli 10% (ihan käsittämätön määrä siemeniä, mutta silti halusi parantaa).
 
Aika paksua hevonpaskaa!! En usko että kukaan muu kuin ihminen joka koko sydämestään toivoo vauvaa hakeutuu hedelmöityshoitoihin. Eiköhän siinä ole semmonen byrokraattinen ja taloudellinen pikku seulonta ihan omasta takaa!

Vahinkoraskaudet ihmisille jotka eivät niitä halua ovat suurempi ongelma.

No niinpä. Musta on loukkaavaa että vedotaan siihen että me ei oltaisi hyvät vanhemmat lapselle :sad001
 
Mä oon sitä mieltä, että ennenkuin tehdään yhteiskunnan varoilla kalliita lapsettomuushoitoja tulisi myös pariskunnan tehdä oma osuutensa oman hedelmällisyyden parantamiseksi, eli lopettaa ne selkeästi hedelmällisyyteen haitalliset elämäntavat, kuten tupakointi ja ylipaino. Tietenkin kohtuus kaikessa, jos joskus käy viihteellä ja polttaa silloin muutaman tupakan tai saa vähän extra kiloja ei varmastikkaan haittaa :)

Mutta kuulostaa kyllä tuo 2 vuoden kannabikseton aika kohtuuttomalta, onko tuo joku yleinen linjaus vai pelkän teidän hoitopaikan? Missä kävitte?

Miten tuo kannabiksen käyttö tuli esille?
En muista, että meiltä ois edes kysytty päihteiden käytöstä.. Toki käytetään vaan alkoholia joskus :)

Paitsi tiedän kyllä yhden pariskunnan, jossa ainakin nainen poltti ihan säännöllisesti tupakkaa ja heille tehtiin inseminaatioita, lopetti sitten, kun tärppäsi ja heillä tosiaan tärppäsi.. En tiedä sitten olivatko valehdelleet tupakoinnista vai eikö sillä ollut väliä..
 
Muokattu viimeksi:
Mä oon sitä mieltä, että ennenkuin tehdään yhteiskunnan varoilla kalliita lapsettomuushoitoja tulisi myös pariskunnan tehdä oma osuutensa oman hedelmällisyyden parantamiseksi, eli lopettaa ne selkeästi hedelmällisyyteen haitalliset elämäntavat, kuten tupakointi ja ylipaino. Tietenkin kohtuus kaikessa, jos joskus käy viihteellä ja polttaa silloin muutaman tupakan tai saa vähän extra kiloja ei varmastikkaan haittaa :)

Mutta kuulostaa kyllä tuo 2 vuoden kannabikseton aika kohtuuttomalta, onko tuo joku yleinen linjaus vai pelkän teidän hoitopaikan? Missä kävitte?

Miten tuo kannabiksen käyttö tuli esille?
En muista, että meiltä ois edes kysytty päihteiden käytöstä.. Toki käytetään vaan alkoholia joskus :)

Paitsi tiedän kyllä yhden pariskunnan, jossa ainakin nainen poltti ihan säännöllisesti tupakkaa ja heille tehtiin inseminaatioita, lopetti sitten, kun tärppäsi ja heillä tosiaan tärppäsi.. En tiedä sitten olivatko valehdelleet tupakoinnista vai eikö sillä ollut väliä..

Mä oon samaa mieltä että pariskunnan pitää itse tehdä kaikki mitä voi. Mut mä pystyn tehdä vain oman osani. Oon miehelle yrittäny tästä puhua mut mä en voi tehdä päätöksiä hänen puolestaan. Hän on jo pitkään yrittänyt lopettaa tupakointia, toivottavasti nyt ois lopulta riittävästi motivaatiota kun tuolta sanottiin että eivät hoida tupakoivia.

En yhtään tiedä onko yleinen linjaus. Oon yrittänyt googlettaa mutta ei löydy yhtään mitään tietoa. Kai ne ei halua kertoa ihmisille avoimesti että saatais just tällaiset tyhmän rehelliset ihmiset kiinni. Mies ajatteli että parempi olla avoin tässä asiassa niin pystyvät auttamaan paremmin. Tällaista ei kumpikaan meistä osannu odottaa, varsinkaan sen vuosi sitten sosiaalityöntekijällä käynnin jälkeen.

Sitä kysytään siinä esitietolomakkeessa niin kun tupakkaa ja alkoholin käyttöäkin. Mies sanoikin käynnin jälkeen että oli tyhmää laittaa siihen rehellisesti.

Mä en henkilökohtaisesti pidä satunnaista kannabiksen polttamista sen pahempana kuin satunnaista humalahakuista juomista. Jälkimmäinen nyt vaan sattuu olemaan laillista. Ja mähän en itse käytä mitään päihteitä, tupakkaa en ole ikinä edes maistanut.
 
Huomenta!

Täällä dpo11(?) ja taitaa olla ihan negaa nää testit. :/ tiiättekö sen tunteen kun ”tietää” itse olevansa raskaana. Mutta mikään lääketieteellinen näyttö ei tue sitä?!? :D nojaa.. lauantaina pitäis alkaa menkat. Sitä odotellessa.

Olen kanssasi samaa mieltä turkoosi: kannabiksen satunnainen käyttö tuskin sen pahempaa kuin alkoholi.
Haluaisin nähdä aiheesta oikeaa tutkimustietoa. Laittakaa linkkiä jos joku tietää. Alkoholilla vain on kumman suojattu status suomessa. Vaikka täällä syntyy vuosittain liian monta FAS-lasta :sad001
 
Tämä ei ole viittaus tutkimukseen, mutta uskon Mehiläisen Felicitaksen sivuilla olevan luotettavia kommentteja:
Miehen hedelmällisyyttä huonontavista tekijöistä tärkeimpiä ovat tupakanpoltto, alkoholi, stressi ja ylipaino. Tupakointi vähentää siittiöiden määrää ja liikkuvuutta, sekä heikentää siittiöiden laatua. Myös hedelmöityshoitojen tulokset ovat heikompia, kun mies tupakoi säännöllisesti. Runsas alkoholinkäyttö vaikuttaa suoraan kiveksiin vähentäen sitä kautta siittiöiden tuotantoa. Voimakkaaseen, pitkään jatkuneeseen stressiin liittyy monia hormonaalisia muutoksia, jotka muuttavat aineenvaihduntaa. Siten pitkään jatkunut stressi voi heikentää siittiöiden tuotantoa. Ylipainoisilla miehillä runsas rasvakudos muodostaa ylimääräistä estrogeenia, mikä puolestaan voi jarruttaa siittiöiden tuotantoa.

Muutoksia elintapoihin

Suosituksena on tupakoimattomuus, korkeintaan kohtuullinen alkoholinkäyttö, normaalipaino sekä voimakkaan henkisen ja fyysisen stressin välttäminen. On myös tärkeää kertoa lääkärille käytössä olevista lääkkeistä, koska tietyt lääkeaineet voivat heikentää hedelmällisyyttä. Oman ryhmänsä muodostavat kehonrakennuksessa käytettävät anaboliset steroidit, jotka hyvin voimakkaasti ja pitkäaikaisesti jarruttavat kivesten siittiönmuodostusta.

Pienikin tilanteen koheneminen voi riittää

Jo pieni siittiöiden määrän ja laadun koheneminen voi parantaa hedelmöityshoidon onnistumismahdollisuutta. Vaikka siittiöiden alentunut määrä tai laatu vaatisi mikroinjektiohoidon (ICSI), kannattaa hoitoon valmistautua elintapojaan tarkastamalla. Osassa siittiöitä voi olla vaurioita, jotka johtavat heikompaan hedelmöityskykyyn. Korjaavia hoitoja kehitetään, ja eräs näistä on antioksidanttihoito (E- ja C-vitamiinilisä), joilla on saatu joissain tapauksissa lupaavia tuloksia. Siemennesteen muodostumista ajatellen muutoksia on odotettavissa sekä elintapojen muutoksissa että korjaavissa hoidoissa aikaisintaan 2-3 kuukauden kuluessa.

Tsemppiä kaikille.
Mulla on murhanhimonpuuskia, hirveä PMS kp 22.
 
Huomenta!

Täällä dpo11(?) ja taitaa olla ihan negaa nää testit. :/ tiiättekö sen tunteen kun ”tietää” itse olevansa raskaana. Mutta mikään lääketieteellinen näyttö ei tue sitä?!? :D nojaa.. lauantaina pitäis alkaa menkat. Sitä odotellessa.

Olen kanssasi samaa mieltä turkoosi: kannabiksen satunnainen käyttö tuskin sen pahempaa kuin alkoholi.
Haluaisin nähdä aiheesta oikeaa tutkimustietoa. Laittakaa linkkiä jos joku tietää. Alkoholilla vain on kumman suojattu status suomessa. Vaikka täällä syntyy vuosittain liian monta FAS-lasta :sad001

Täys negaa täälläkin. Prkl. Jätin terolutitki kesken. Ehkä menkat alkaa sit jo viikonloppuna. En ala :arghh:
 
87B72DC8-CC1F-4A8A-9C17-0C0104D18CAF.png

Tässä vielä tää mun :/
 
Tämä ei ole viittaus tutkimukseen, mutta uskon Mehiläisen Felicitaksen sivuilla olevan luotettavia kommentteja:
Miehen hedelmällisyyttä huonontavista tekijöistä tärkeimpiä ovat tupakanpoltto, alkoholi, stressi ja ylipaino. Tupakointi vähentää siittiöiden määrää ja liikkuvuutta, sekä heikentää siittiöiden laatua. Myös hedelmöityshoitojen tulokset ovat heikompia, kun mies tupakoi säännöllisesti. Runsas alkoholinkäyttö vaikuttaa suoraan kiveksiin vähentäen sitä kautta siittiöiden tuotantoa. Voimakkaaseen, pitkään jatkuneeseen stressiin liittyy monia hormonaalisia muutoksia, jotka muuttavat aineenvaihduntaa. Siten pitkään jatkunut stressi voi heikentää siittiöiden tuotantoa. Ylipainoisilla miehillä runsas rasvakudos muodostaa ylimääräistä estrogeenia, mikä puolestaan voi jarruttaa siittiöiden tuotantoa.

Muutoksia elintapoihin

Suosituksena on tupakoimattomuus, korkeintaan kohtuullinen alkoholinkäyttö, normaalipaino sekä voimakkaan henkisen ja fyysisen stressin välttäminen. On myös tärkeää kertoa lääkärille käytössä olevista lääkkeistä, koska tietyt lääkeaineet voivat heikentää hedelmällisyyttä. Oman ryhmänsä muodostavat kehonrakennuksessa käytettävät anaboliset steroidit, jotka hyvin voimakkaasti ja pitkäaikaisesti jarruttavat kivesten siittiönmuodostusta.

Pienikin tilanteen koheneminen voi riittää

Jo pieni siittiöiden määrän ja laadun koheneminen voi parantaa hedelmöityshoidon onnistumismahdollisuutta. Vaikka siittiöiden alentunut määrä tai laatu vaatisi mikroinjektiohoidon (ICSI), kannattaa hoitoon valmistautua elintapojaan tarkastamalla. Osassa siittiöitä voi olla vaurioita, jotka johtavat heikompaan hedelmöityskykyyn. Korjaavia hoitoja kehitetään, ja eräs näistä on antioksidanttihoito (E- ja C-vitamiinilisä), joilla on saatu joissain tapauksissa lupaavia tuloksia. Siemennesteen muodostumista ajatellen muutoksia on odotettavissa sekä elintapojen muutoksissa että korjaavissa hoidoissa aikaisintaan 2-3 kuukauden kuluessa.

Tsemppiä kaikille.
Mulla on murhanhimonpuuskia, hirveä PMS kp 22.

Noi steroidit onkin varmaan pahat kun matkivat mieshormooneja, mutta tässähän nimenomaan sanotaan että stressi on erittäin pahaksi :wink
 
View attachment 82799
Tässä vielä tää mun :/

Täältä taustalta huutelen etten luottais noihin erittäin herkkiin testeihin, valitettavasti. Ite oon saanu mm. noihin apteekin erittäin herkkiin aina tollasen haamun. Ja ikinä en oo vielä raskaana ollu. Menneet siis pannaan nuo testit. Toki jos viiva vahvistuu päivien kuluessa niin eri juttu.
 
Voihan kusiset pms-oireet, tsemppiä Smith!:mad:

Tosi kurja homma Turkoosi, kuten muutkin sanoivat, tuntuu kyllä kohtuuttoman pitkältä ajalta tuo kaksi vuotta. Mikäs yksityisten klinikoiden kanta tähän asiaan on? Oletteko miettineet sitä yhtenä vaihtoehtona?
 
Takaisin
Top